piotr123 Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Cześc.Takie pytanko-w serwisówkach podany jest dopuszczalny luz lańcucha napedowego.Powiedzmy w przedziale 25-35mm luzu.Jak prawidłowo powinno sie ustalać ten luz-gdy moto stoji na kołach bez obciażenia kierowca ,czy raczej jest to luz podawany gdy moto jest na centralnej podstawce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Łańcuch powinien być naciągany i sprawdzany na kołach. Po naciągnięciu na centralnej, kiedy postawisz go na koła, łańcuch będzie za bardzo naciągnięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 (edytowane) naciąg sprawdzasz gdy moto stoi na kołach z obciążeniem (kierowcą) Edytowane 2 Lutego 2007 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 A poza tym dobrze jest sprawdzac napiecie łancucha w kilku jego miejscach, aby zorientować sie czy nie jest nierówno wyciagnięty. Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Sprawdzaj dokładnie tak jak jest napisane w serwisówce ! Niektóre sprawdza się na kołach, a niektóre na podstawce centralnej. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 bodek, a które na centralce? Prawdę mówiac jeszcze się nie spotkałem... Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 bodek, a które na centralce? Prawdę mówiac jeszcze się nie spotkałem... W mojej kawie. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 W GSX F również na ,,podnóżku centralnym'' .Wydaje się to logiczne .Regulacja na kołach po obciążeniu kierowcą wprowadza jakiś tam błąd , zakładając ze kierowca może mieć 50 kg jak i 150 kg . Ale nie wszystkie moto mają centralny podnóżek :-) Fabryczne ,zdawcze koło łańcuchowe jest oblane gumą ,przez co ciszej pracuje .Ogniwa nachodzą na gumę , która podda się pod naciskiem jeśli luz jest zbyt mały . Chodzi o położenie w którym osie : wachacza i kół łańcuchowych są w jednej lini .Wydaje mi się , że na akcesoryjnej zębatce bez gumy należałoby wartość luzu nieznacznie zwiększyć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 3 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Weług mnie luz łańcucha powinno się ustalać bez obciążenia ( najwyżej pod naciskiem samego motocykla bez kierowcy lub pasażera).Chyba po to się ustala ten luz aby łańcuch miał tą tolerancje do naciągania się w czasie jazdy i pod pełnym obciążeniem....Możę się myle...?Jakos luz ustawiałem zawsze na wartościach średnich-na oko;-)A Wy jak to robicie?Ps.ale mnie naszły problemy.... :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Weług mnie luz łańcucha powinno się ustalać bez obciążenia ( najwyżej pod naciskiem samego motocykla bez kierowcy lub pasażera).Chyba po to się ustala ten luz aby łańcuch miał tą tolerancje do naciągania się w czasie jazdy i pod pełnym obciążeniem....Możę się myle...?Jakos luz ustawiałem zawsze na wartościach średnich-na oko;-)A Wy jak to robicie?Ps.ale mnie naszły problemy.... :P Naciąg łańcucha sprawdza się ,nie według własnego widzimisię, tylko tak jak podaje producent pojazdu. Uczmy się kultury technicznej. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 5 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 bodek- wyluzuj... :icon_evil: A wiec mam odpowiedz-wyszperałem w dokumentach niemiecką instrukcje obsługi i poszukałem.....Jak byk pisze-1-Den Motor abstellen , das Motorrad auf seinen Mittelstander stellen und das Getriebe in den Leerlauf schalten.;-)I wszystko jasneAle dzieki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 W GSX F również na ,,podnóżku centralnym'' .Wydaje się to logiczne .Regulacja na kołach po obciążeniu kierowcą wprowadza jakiś tam błąd , zakładając ze kierowca może mieć 50 kg jak i 150 kg . No właśnie to nie jest do końca logiczne bo motocykl jeździ z kierowcą a nie sam więc powinno się łańcuch ustawić tak żeby nie był zbyt mocno napięty podczas jazdy z konkretnym obciążeniem a nie na pusto na centralce. Tak na marginesie to np oryginalna instrukcja od GSXF'a przed '98 podaje że naciąg ustawia się na podstawce bocznej, może w jajku zmienili zdanie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Powinno się robić tak, jak zaleca producent.U mnie jakoś zapomnieli polecić, więc naciągam sam na wyczucie. Kiedy był na podstawce centralnej, po postawieniu na koła łańcuch był naciągnięty zbyt mocno. Naciąganie i regulacja na kołach daje to, że naciąg łańcucha nie zmienia się w czasie jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 5 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Może podam w tłumaczeniu.1-wyłączyć silnik,motocykl postawic na centralnej podstawce i włączyc przekładnie na luz. potem juz dokonuje się ustawienia luzu łańcucha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulawy Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 (edytowane) Weług mnie luz łańcucha powinno się ustalać bez obciążenia ( najwyżej pod naciskiem samego motocykla bez kierowcy lub pasażera).Chyba po to się ustala ten luz aby łańcuch miał tą tolerancje do naciągania się w czasie jazdy i pod pełnym obciążeniem....Możę się myle...?Jakos luz ustawiałem zawsze na wartościach średnich-na oko;-)A Wy jak to robicie?Ps.ale mnie naszły problemy.... :crossy: Ta na oko to kotś tam zmarł :cool: Wydaje mi się że w kilku bądź kilkunastoletnim motocyklu zawieszenie jest już wytrzaskane! Jeśli postawi się moto na koła i do tego siądzie kierowca to moto siądzie, łańcuch się rozciągnie.... Moim zdaniem łańcuch naciągamy na centralnej ale naciąg sprawdzamy na kołach z kierowcą ewentualnie bagażem. Ale to tylko moje zdanie, mogę się mylić. Pozdrawiam,kulawy Edytowane 5 Lutego 2007 przez kulawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.