Skocz do zawartości

Naciąg łańcucha


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześc.

Takie pytanko-w serwisówkach podany jest dopuszczalny luz lańcucha napedowego.Powiedzmy w przedziale 25-35mm luzu.

Jak prawidłowo powinno sie ustalać ten luz-gdy moto stoji na kołach bez obciażenia kierowca ,czy raczej jest to luz podawany gdy moto jest na centralnej podstawce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W GSX F również na ,,podnóżku centralnym'' .

Wydaje się to logiczne .Regulacja na kołach po obciążeniu kierowcą wprowadza jakiś tam błąd , zakładając ze kierowca może mieć 50 kg jak i 150 kg . Ale nie wszystkie moto mają centralny podnóżek :-)

 

 

Fabryczne ,zdawcze koło łańcuchowe jest oblane gumą ,przez co ciszej pracuje .Ogniwa nachodzą na gumę , która podda się pod naciskiem jeśli luz jest zbyt mały . Chodzi o położenie w którym osie : wachacza i kół łańcuchowych są w jednej lini .Wydaje mi się , że na akcesoryjnej zębatce bez gumy należałoby wartość luzu nieznacznie zwiększyć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weług mnie luz łańcucha powinno się ustalać bez obciążenia ( najwyżej pod naciskiem samego motocykla bez kierowcy lub pasażera).

Chyba po to się ustala ten luz aby łańcuch miał tą tolerancje do naciągania się w czasie jazdy i pod pełnym obciążeniem....

Możę się myle...?

Jakos luz ustawiałem zawsze na wartościach średnich-na oko;-)

A Wy jak to robicie?

Ps.ale mnie naszły problemy.... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weług mnie luz łańcucha powinno się ustalać bez obciążenia ( najwyżej pod naciskiem samego motocykla bez kierowcy lub pasażera).

Chyba po to się ustala ten luz aby łańcuch miał tą tolerancje do naciągania się w czasie jazdy i pod pełnym obciążeniem....

Możę się myle...?

Jakos luz ustawiałem zawsze na wartościach średnich-na oko;-)

A Wy jak to robicie?

Ps.ale mnie naszły problemy.... :P

 

Naciąg łańcucha sprawdza się ,nie według własnego widzimisię, tylko tak jak podaje producent pojazdu.

 

Uczmy się kultury technicznej.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bodek- wyluzuj... :icon_evil:

A wiec mam odpowiedz-wyszperałem w dokumentach niemiecką instrukcje obsługi i poszukałem.....

Jak byk pisze-

1-Den Motor abstellen , das Motorrad auf seinen Mittelstander stellen und das Getriebe in den Leerlauf schalten.;-)

I wszystko jasne

Ale dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W GSX F również na ,,podnóżku centralnym'' .

Wydaje się to logiczne .Regulacja na kołach po obciążeniu kierowcą wprowadza jakiś tam błąd , zakładając ze kierowca może mieć 50 kg jak i 150 kg .

 

No właśnie to nie jest do końca logiczne bo motocykl jeździ z kierowcą a nie sam więc powinno się łańcuch ustawić tak żeby nie był zbyt mocno napięty podczas jazdy z konkretnym obciążeniem a nie na pusto na centralce.

 

Tak na marginesie to np oryginalna instrukcja od GSXF'a przed '98 podaje że naciąg ustawia się na podstawce bocznej, może w jajku zmienili zdanie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno się robić tak, jak zaleca producent.

U mnie jakoś zapomnieli polecić, więc naciągam sam na wyczucie. Kiedy był na podstawce centralnej, po postawieniu na koła łańcuch był naciągnięty zbyt mocno. Naciąganie i regulacja na kołach daje to, że naciąg łańcucha nie zmienia się w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weług mnie luz łańcucha powinno się ustalać bez obciążenia ( najwyżej pod naciskiem samego motocykla bez kierowcy lub pasażera).

Chyba po to się ustala ten luz aby łańcuch miał tą tolerancje do naciągania się w czasie jazdy i pod pełnym obciążeniem....

Możę się myle...?

Jakos luz ustawiałem zawsze na wartościach średnich-na oko;-)

A Wy jak to robicie?

Ps.ale mnie naszły problemy.... :crossy:

 

 

Ta na oko to kotś tam zmarł :cool: Wydaje mi się że w kilku bądź kilkunastoletnim motocyklu zawieszenie jest już wytrzaskane! Jeśli postawi się moto na koła i do tego siądzie kierowca to moto siądzie, łańcuch się rozciągnie....

Moim zdaniem łańcuch naciągamy na centralnej ale naciąg sprawdzamy na kołach z kierowcą ewentualnie bagażem. Ale to tylko moje zdanie, mogę się mylić.

 

 

Pozdrawiam,

kulawy

Edytowane przez kulawy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...