Fate Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 (edytowane) Witajcie wszyscy! Od jakiegoś dłuższego czasu chcę kupić motocykl... od dawna śledzę oferty i szukam czegos dla siebie. Swoje wysiłki skoncentrowałem przede wszystkim na Drag Starze 1100 (tylko wersja Classic) choć ostatnio odkryłem ponownie Hondę VT1100c3. Wcześniej nie brałem jej pod uwagę, ale widzę, że motor ten ma bardzo dobre opinie. Przewinęło mi się już parę ofert, parę Dragów oglądałem... sprzedawcy (w Polsce niestetety) próbowali bubla wcisnąć... (motory po przejściach). W Polsce znalazłem Drag Stara (V Star dokładniej) z 2002 r. z 51000 km i cudownym wyposażeniem - za około 20000 zł. Niestety chyba do drobnych poprawek - może jest ktoś z Sokołówa Podlaskiego? Może widział go? W Niemczech mogę kupić Drag Stara z 2005 r z przebiegiem poniżej 5000 km i takimi sobie dodatkami, ale za to w bardzo dobrym stanie - ta przyjemność kosztowała by ok 27000 zł. Kolejna możliwość to właśnie Honda VT 1100 Shadow AERO u nas można to dostać od ok. 20000 (2000r. przebieg ok. 45000km) do 25000 (1999 r., przebieg 12000 km), obie z ciekawymi dodatkami. W Niemczech znalazłem Shadowa z 2000r. z przebiegiem poniżej 5000 za ok. 26000 pln Cały dylemat polega na tym, że trudno się zdecydować... Będzie to mój pierwszy własny motocykl i w założeniu ma służyć mi dłużej niż jeden sezon... Jak to jest z przebiegiem dla takich maszyn? Czy przebieg rzędu 30-50 tys. km to dużo? Poza tym na ktróry się zdecydować ? Który jest lepszy i dlaczego? W czym? Jak z eksploatacją, zużyciem paliwa, hamowaniem itp. Czekam na rady doświadczonych motoromaniaków... Pozdrawiam Przemek P.S.Brat z kolei doradza mi Volusię, ale czy warto ją brać pod uwagę przy tych dwóch motocyklach? Edytowane 1 Lutego 2007 przez Fate Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xedos1 Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 A może zainteresuje Cię Valkyria mojego znajomego LINK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prałat Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Gabarytowo VT, XVS i VL są bardzo zbliżonymi motocyklami. Stylistycznie też, także pod tym względem to kwestia gustu. Wszystkie mają wał, natomiast VT i XVS chłodzenie cieczą. Piece w tych moto to już inne nieco bajki, bo XVS oferuje chyba najwięcej. Moim skromnym zdaniem pozostaje alternatywa VT/XVS. Honda ma dobry moment obrotowy, ale te 50 kucyków... Yamaha oferuje 62. Gdybym miał wydać 27 tysi, spojrzałbym jeszcze na Wild Stara i VTXa 1300. Możesz poczytać opinie, będą podzielone. Ostatecznie jednak sam musisz wybrać. Co byś nie wybrał, powinno być dobrze - chodzi o jazdę :icon_question: . A te motocykle są zbliżone. Jeśli zamierzasz swobodnie poruszać się z plecaczkiem i bagażami celuj w 1100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dex Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Wszystkie mają wał, natomiast VT i XVS chłodzenie cieczą. Piece w tych moto to już inne nieco bajki, bo XVS oferuje chyba najwięcej. No,no, nie widzialem jeszcze drag stara z chlodnica, Pralat, cos sie to Tobie pomylilo :icon_question:Rzecz jasna vt do xvs nie mozna porownywac - dwa rozne rozwiazania chlodzenia piecow. Dla mnie xvs bije na leb inne wymienione moto pod wzgledem wygladu silnika. W vt wyglada on jakos tak dziwnie, tak samo jest i z vl. Wiem, wiem, przeciez maja inne chlodzenie niz xvs, ale popatrzcie na v-eny. Silniki chlodzone ciecza, a maja piekne zeberka niczym drag stary. Reasumujac z tych trzech wybralbym draga, no a pozniej u mnie dopiero bylby brany pod uwage vl, o vt w ogole bym nie myslal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Wybor latwy nie jest :)motocykle baaardzo podobne, ja na Twoim miejscu wybral bym to co bardziej mi sie podoba i chyba byla by to yamaha, ale tak naprawde, to wybral bym to, na co bedzie lepsza oferta, jak trafi Ci sie dobra oferta na shadowke, bierz ja, jak bedzie to drag, to niech bedzie drag. co do przebiegow, to o vt mozesz byc spokojny, tym sie da przejechac duuuzo kilometrow, silnik bardzo wdzieczny, nie wysilony, nie do zajechania, podobnie jak w 750, a ja w swojej juz mam 60 000km. Co do dragow, to wiele nie powiem, jedynie moge podac przyklad kolegi, ktory swoim 1100 ma juz przejechane 90 000, bez zadnych problemow. p.s. a na Twoim miejscu to kupil bym Valkyrie :bigrazz: Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x. Maślak Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 :) A już myślałem, że Dex tradycyjnie zaproponuje jako rozwiązanie dla tej pozornej alternatywy VN-a :) :clap: Brawo Dexiu. Dodam tylko, że ani VL ani VT nie moga sie poszczycić równie sprawnym układem hamulcowym co duzy Drag Star (choć i to cruiser...). :bigrazz: XV1600 Prałata ma jeszcze ładniejszy silnik, ale drgająca to, sporo cięższa bestia jest i osiągi motocykla (poza dłuższą tutaj drogą hamowania) w zestawieniu z XVS :flesje: właściwie się nie zmieniają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fate Opublikowano 2 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Dzięki za odpowiedzi... :) chętnie dowiem się czegoś więcej... Valkyria - to nie dla mnie, choć bardzo ładny motor. Znalazłem u nas w na allegro jeszcze ładnego Royal Stara Venture - miał to być dla mnie motor kiedyś tam w przyszłości... ale tu jest w takiej ładnej cenie 26000 za 1999 z ok 40kkm... tylko kolor nie taki... z resztą - można go i czasami taniej dostać. :bigrazz: Więc pytanie brzmi na co zwrócić uwagę w XVS i XVZ? Czy XVZ to nie za dużo mocy na pierwszy własny motor? Czy jest ktoś z Rydułtowy lub okolic i widział tego potwora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prałat Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 No,no, nie widzialem jeszcze drag stara z chlodnica, Pralat, cos sie to Tobie pomylilo :PA racja racja :notworthy: Pisałem po przebudzeniu, zwykła pomyłka :notworthy:. Narażę się Szadołmenom - shadow ma trochę dziwne kształty :icon_mrgreen: VL ładnie się prezentuje, ale to "kulturysta na sterydach", napompowany lecz nieco mu brakuje mocy na długich wypadach (to tylko moje zdanie po 3 sezonach jazdy na VL-u). Osiągi XVS i XV1600 są niemal identyczne, tylko ten klang i wibracje :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: Jednak na pierwsze moto 1600 może stwarzać dyskomfort, bo to rzeczywiście ciężkie. Po co się zrażać już na początku. Mój wybór ostatecznie padłby na Draga 1100 - piecyk daje radę, ofert sporo, gadżetów też i hamulce na poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Narażę się Szadołmenom - shadow ma trochę dziwne kształty :icon_mrgreen: w 100% sie z Toba zgadzam, 1100 jakos tak dziwnei wyglada, nie cruiserowato Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Tutaj masz porównanie tych motocykli:>>VT vs XVS << natomiast porównanie Draga 1.1 do Wild'a jest kiepskie, jeżeli chodzi o osiągi - 1.6 to inna bajka:>>XVS vs XV<< moment obrotowy mówi sam za siebie :icon_mrgreen: Moje zdanie:za ok 25 tys nie kupiłbym motocykla wyjeżdżonego z przebiegiem ponad 40Tkm - mimo tego że pociągnie drugie tyle bez problemu. przebieg to nie tylko silnik - także zawiech, lakier, przełączniki, itp... poza tym lepiej osobiście 'sformatować' rumaka...Jeżeli tylko te 2 moto wchodzą w grę to dla mnie XVS jest dużo ciekawszy (rama, zawieszenia i aircooled). Jednak z cruiserów powyżej litra i ok 25T zł - XV 1.6 /lub H-D, VTX, VN 1.5-1.6 :icon_mrgreen: /pzdr Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maro Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 W swoim czasie, też miałem podobny dylemat.Z apetytu na szedołkę wyleczyły mnie jej plastikowe błotniki. :icon_mrgreen: Jak producent stawia na obniżenie kosztów to ja mówię pas.XVS 1100A w tej klasie uważam za najlepszy wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepper Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 (edytowane) Mnie sie wydaje , że jak mówimy o VLu to chyba o dużym 1500. Mnie on się bardzo podoba, maszyneria ładnie gra, elastyczny jest jak szlag, wygląda też fajowo. Może Wildek podoba mi się nieco bardziej, ale to jakbym się poprzyglądał. Zwłaszcza te koła. Drag 1100 to nie ma do niego co fikać, a chłodzenie cieczą to dla mnie raczej zaleta.Jedyna wada to mały zbiornik paliwa. Ale postoje co 200km to według mnie optimum więc pogodziłbym się.I tańszy jest niż reszta.Co do hebli to na początku może i była porażka z jedna tarczą, ale ostatnie roczniki maja 2 tarcze z przodu i działa to należycie. Poza tym moja żona wytypowała jego kanapę na pierwsze miejsce pod względem wygody. A co do plastikowych błotników to chyba lekka przesada, nie popukasz to nie wiesz z czego sa, to zawsze parę kilo mniej. I lekka obcierka zazwyczaj obchodzi się bez wgniecenia i odprysków. Edytowane 2 Lutego 2007 przez bjoernrider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x. Maślak Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 natomiast porównanie Draga 1.1 do Wild'a jest kiepskie, jeżeli chodzi o osiągi - 1.6 to inna bajka:>>XVS vs XV<< moment obrotowy mówi sam za siebie :P :cool: Możesz to szerzej skomentować? Bo moim zdaniem moment obrotowy "sam za siebie" nie mówi dokładnie nic. Dopiero w zestawieniu z masą maszyny, z max. mocą i obrotami przy których się jedno i drugie uzyskuje. A właśnie podsumowując to wszystko 1.6 traci w porównianiu z 1.1 jako gra niewarta świeczki. "Czar niskoobrotowości", look popychaczy i węższy kąt miedzy cylindrami - to wszystko, co ocaleje dla silnika, jeśli będziemy szczerzy. Dla motocykla: te "męskie" gabaryty, choć i tu to nie są tak całkiem nieporównywalne bajki (czy lepiej bike'i). :bigrazz: :icon_mrgreen: Zeby nie było, że ja tylko swoje gniazdo chwalę: XVS to nie ideał, pod wieloma względami. Np. z XV1600 warto mieć zewnętrzny filtr oleju, a w tym celu już trzeba dokupić cały kit do zamontowania. No ale to dla garażowców-warsztatowców. :bigrazz: Mnie sie wydaje , że jak mówimy o VLu to chyba o dużym 1500. (...) Drag 1100 to nie ma do niego co fikać, a chłodzenie cieczą to dla mnie raczej zaleta. :notworthy: Wyzywam Cię w każdej konkurencji, :icon_mrgreen: poza wspomnianą przez Ciebie niżej ilością plastików - w tym nie tylko XVS1100A nie jest w stanie pokonać VL1500, ale chyba żaden inny fabryczny cruiserek. :notworthy: :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadok Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Pytasz (autor wątku) o przebiegi - moja Shadowka 1100 po 80000 km ma cylindry i tłoki ciągle w nominalnym zakresie. ;) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Belgu Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 A może zainteresuje Cię Valkyria mojego znajomego LINK Piekna... to jest moj docelowy motor... A tak na marginesie pytanko a moze dwa:1. W tekscie sprzedajacego sa uzyte sformulowania "książka serwisowa i Xena". Co tojest ta Xena?2. "Sprzedam lub zamienię na inny motocykl w podobnej cenie." To czemu on go sprzedaje? Więc pytanie brzmi na co zwrócić uwagę w XVS i XVZ? Czy XVZ to nie za dużo mocy na pierwszy własny motor? Czy jest ktoś z Rydułtowy lub okolic i widział tego potwora? Nie bardzo rozumiem... jakie masz doswiadczenie jezdzac motorami?Piszesz co wybrac jak na pierwszy wlasny motor... ale jakbys mial doswiadczenie w jezdzie.Jak masz doswiadczenie do wybralbym albo XVS1100 albo Honde VTX1300.Jak nie masz doswiadczenia to XVS1100 albo Shadow VT1100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.