Domel Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 TBN czyli miara substancji myjących w tym oleju jest 8 więc na poziomie tak popularnego semisyntetyka motula jak 5100 więc pomijając fakt że mała szansa na osady w silniku to i tak są na poziomie półsyntetyków.Co do samego orlenu to parametry ma dobre a większość co krytykuje to dlatego że to orlen a nie że jeżdziło...choć szczerze to też mam obawy zalać(i dlatego wleje co innego) i go sprawdzać na moim silniku a brakuje wielu opinii osób które dużo na nim jeździły.Ja narazie spotkałem chyba dwie które chwaliły a żadnej która by go krytykowała po tym jak jeździła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Sorry że odkopuję - ale ten temat wydaje się najbardziej sensowny do dyskusji nt. olejów. Chcę wymienić olej w mojej cebrze F1 (PC23). To jest moje pierwsze duże moto i w dodatku 4T... Nie mam zbytnio kasy więc mam dylemat. Mogę bez problemu kupić tanio Platinum semisyntetic 10W40 za 16 zł/litr albo kupić półsyntetyczny Agip Tec 10W40 za około 30 zł/litr. Nie wiem jaki olej jest obecnie wlany (możliwe że Agip) i po jakim przebiegu, ja zrobiłem 1000 km. Przebieg wynosi 49000 km, silnik nie wykazuje objawów zużycia oleju i dobrze chodzi. Nie korzystam z pełnej mocy silnika, jeżdżę zawsze spokojnie, rzadko jeżdzę Hondą. Czy mam próbować jazdy na Orlenie? PS. Pytanie wykraczające zakres tematu. Co ile km wymiana oleju w PC23? Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Ryzyk - fizyk, moze kupisz Orlen i sprawdzisz czy jest naprawde tak zly ? W mojej opinii regularne zmiany ( a wlasciwie ich brak ) maja o wiele wiecej wspolnego ze zuzyciem silnika niz rodzaj wlanego oleju. Nie znam niestety rozkladu jazdy dla ondy, ale ondziarze pod powiedza :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 W przypadku 2T nie miałbym takiego dylematu. Jeżdżę na Platinum moto 2T i można powiedzieć że to dobry olej za dobrą cenę i mogę go polecić. Simsona wręcz katuję jazdą z wysokimi obrotami i prędkościami, przy parzącym cylindrze i długich trasach i jest OK. Sam przekonałem się co popularny "czerwony półsyntetyk z Orlenu" potrafił zrobić z silnikiem po takim ostrym użytkowaniu. Wiem że zaczynam od d* strony. Chodzi mi o to, jakie oleje można polecić, jakie należy odradzić. Co do platinum moto i platinum moto semisyntetic nie ma szczególnych opinii w internecie. Pytanie więc, czy nasze rodzime oleje mogą konkurować z zachodnimi. Czy nadają się wyłącznie do czajnabajków czy do starej "600" może też? Wybór olejów może przyprawić o zawrót głowy, wiele osób może mieć z tym problemy. Wciąż pojawiają się pytania, czy w tym silniku nie zaszkodzi pełen syntetyk, czy ten silnik może jeździć na mineralnym czy półsyntetyku... Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Ktos musi sprawdzic jakosc oleju Platinum, dlaczego ty masz tego nie sprobowac ? W razie jakichs niepokojacych objawow zawsze mozna zmienic na cos innego, lub na ten sam w krotszych odstepach czasu. Proponuje Platinum semi na poczatek i cos mi mowi ze na pewno bedzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarc Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Panowie jako, że zbliża się sezon i temat już powoli umiera ja mam pytanko. Przed końcem sezonu zauważyłem w moim motorku (Honda CB 750 Seven Fifty z 1997) że przy chłodnym motocyklu - tzn. po około 10 minutach pracy, przy odkręceniu manetki do oporu oraz wskoczeniu silnika na około 6-7 tyś. obrotów ślizga mi się sprzęgło. Wada znika po przejechaniu około 10 km czyli po zagrzaniu się maszyny. Jak mniemam może być to oznaka do wymiany tarcz sprzęgłowych, czego nie chce mi się jeszcze teraz w tym sezonie robić. Czy można to jakoś zredukować poprzez zalanie silnika innym olejem ? Dotychczas śmigałem na Castrol Power coś tam 10W40. Czy mogę silnik zalać jakimś rzadszym olejem, jeśli tak to co najlepiej polecacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 to tylko półśrodek- sprzęgło ma dosyć i musisz je zrobić- inaczej może paść w najmniej odpowiednim momencie. Zalewanie różnymi olejami na niewiele się zda :) Pozdr Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarc Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Na ale gdybym chciał tak troszkę zaryzykować ? Wiesz 10 km jazdy i już śmiga spoko, mechanior mówił, co bym jeszcze ten sezon pośmigał a potem zrobił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_VN Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Panowie jako, że zbliża się sezon i temat już powoli umiera ja mam pytanko. Przed końcem sezonu zauważyłem w moim motorku (Honda CB 750 Seven Fifty z 1997) że przy chłodnym motocyklu - tzn. po około 10 minutach pracy, przy odkręceniu manetki do oporu oraz wskoczeniu silnika na około 6-7 tyś. obrotów ślizga mi się sprzęgło. Wada znika po przejechaniu około 10 km czyli po zagrzaniu się maszyny. Jak mniemam może być to oznaka do wymiany tarcz sprzęgłowych, czego nie chce mi się jeszcze teraz w tym sezonie robić. Czy można to jakoś zredukować poprzez zalanie silnika innym olejem ? Dotychczas śmigałem na Castrol Power coś tam 10W40. Czy mogę silnik zalać jakimś rzadszym olejem, jeśli tak to co najlepiej polecacie ? Z literatury fachowej. Do silników starszych lub z przebiegiem 1/2 zaleca się stosować olej mineralny 4T 15W50. Z tym, że nie można już wrócić na półsyntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Nie wiem z jakiej literatury korzystasz, ale nie widze przeszkod aby stosowac olej polsyntetyczny do takich silnikow o zalecanych parametrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Z literatury fachowej. Do silników starszych lub z przebiegiem 1/2 zaleca się stosować olej mineralny 4T 15W50. Z tym, że nie można już wrócić na półsyntetyk. Z całym szacunkiem dla siwych włosów, ale opowiadasz Waść głupstwa straszne. Co to jest przebieg 1/2? Mity powstałe w okresie królowanie slektolu i superolu należy weryfikowac i obalać. Czasy olejów odkładających substancje stałe w silniku, minęły. Obecnie oleje mineralne mają liczbę TBN porównywalną z syntetycznymi, a czasem wyższą. Miałem Mercedesa 124 200d z przebiegiem ponad 500 tys km, który zalany był syntetykiem Lotos 5W40 - nic nie ciekło, popychacze ucichły, a w każdy mróz grat odpalał bez kłopotu o własnych siłach. W przypadku motocykli, to mam kilka sztuk GS500 na szkółce, przebiegi niektórych przekraczają 100 tys km, zalane są półsyntetykiem 15W50 - zero problemów. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Dla miłośników weteranów w szczególności posiadaczy 2T - nie polecam olejów z dodatkami wymywającymi nagar jeżeli zamierzacie stosować się do zaleceń producenta co do składu mieszanki. Ja chciałem dogodzić mojej Pannoni i zrobiłem remont generalny, a żeby utrzymać silnik w czystości używałem wymywającego nagar od samego początku (Vat - ale nie pamiętam typu bo było to ze 14 lat temu). Olej tego typu rzeczywiście wymywa nagar ale jego część skutecznie wbija się w powierzchnie boczne tłoka powodując jego zarysowania, i zniszczenie gładzi cylindra. U mnie to poskutkowało ponownym remontem po roku czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Dla miłośników weteranów w szczególności posiadaczy 2T - nie polecam olejów z dodatkami wymywającymi nagar jeżeli zamierzacie stosować się do zaleceń producenta co do składu mieszanki. Ja chciałem dogodzić mojej Pannoni i zrobiłem remont generalny, a żeby utrzymać silnik w czystości używałem wymywającego nagar od samego początku (Vat - ale nie pamiętam typu bo było to ze 14 lat temu). Olej tego typu rzeczywiście wymywa nagar ale jego część skutecznie wbija się w powierzchnie boczne tłoka powodując jego zarysowania, i zniszczenie gładzi cylindra. U mnie to poskutkowało ponownym remontem po roku czasu. Skąd się wziął nagar w świeżo wyremontowanym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Moze nie zaczynal jak pisze od samego poczatku ale po nn tys kmow... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_VN Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 (edytowane) Co to jest przebieg 1/2? Wszystko wiesz a tego nie wiesz? Ja Ci podpowiem - 1/2 przebiegu twoich motocykli to 500 tkm każdy. pozdrawiam :lalag: Edytowane 13 Lutego 2010 przez mirek_VN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.