Skocz do zawartości

JAKI OLEJ ???


Rekomendowane odpowiedzi

TBN czyli miara substancji myjących w tym oleju jest 8 więc na poziomie tak popularnego semisyntetyka motula jak 5100 więc pomijając fakt że mała szansa na osady w silniku to i tak są na poziomie półsyntetyków.Co do samego orlenu to parametry ma dobre a większość co krytykuje to dlatego że to orlen a nie że jeżdziło...choć szczerze to też mam obawy zalać(i dlatego wleje co innego) i go sprawdzać na moim silniku a brakuje wielu opinii osób które dużo na nim jeździły.Ja narazie spotkałem chyba dwie które chwaliły a żadnej która by go krytykowała po tym jak jeździła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Sorry że odkopuję - ale ten temat wydaje się najbardziej sensowny do dyskusji nt. olejów.

 

Chcę wymienić olej w mojej cebrze F1 (PC23). To jest moje pierwsze duże moto i w dodatku 4T... Nie mam zbytnio kasy więc mam dylemat. Mogę bez problemu kupić tanio Platinum semisyntetic 10W40 za 16 zł/litr albo kupić półsyntetyczny Agip Tec 10W40 za około 30 zł/litr. Nie wiem jaki olej jest obecnie wlany (możliwe że Agip) i po jakim przebiegu, ja zrobiłem 1000 km.

Przebieg wynosi 49000 km, silnik nie wykazuje objawów zużycia oleju i dobrze chodzi. Nie korzystam z pełnej mocy silnika, jeżdżę zawsze spokojnie, rzadko jeżdzę Hondą.

Czy mam próbować jazdy na Orlenie?

 

PS. Pytanie wykraczające zakres tematu. Co ile km wymiana oleju w PC23?

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryzyk - fizyk, moze kupisz Orlen i sprawdzisz czy jest naprawde tak zly ?

W mojej opinii regularne zmiany ( a wlasciwie ich brak ) maja o wiele wiecej wspolnego ze zuzyciem silnika niz rodzaj wlanego oleju.

Nie znam niestety rozkladu jazdy dla ondy, ale ondziarze pod powiedza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku 2T nie miałbym takiego dylematu. Jeżdżę na Platinum moto 2T i można powiedzieć że to dobry olej za dobrą cenę i mogę go polecić. Simsona wręcz katuję jazdą z wysokimi obrotami i prędkościami, przy parzącym cylindrze i długich trasach i jest OK. Sam przekonałem się co popularny "czerwony półsyntetyk z Orlenu" potrafił zrobić z silnikiem po takim ostrym użytkowaniu.

 

Wiem że zaczynam od d* strony.

 

Chodzi mi o to, jakie oleje można polecić, jakie należy odradzić. Co do platinum moto i platinum moto semisyntetic nie ma szczególnych opinii w internecie. Pytanie więc, czy nasze rodzime oleje mogą konkurować z zachodnimi. Czy nadają się wyłącznie do czajnabajków czy do starej "600" może też?

 

Wybór olejów może przyprawić o zawrót głowy, wiele osób może mieć z tym problemy.

 

Wciąż pojawiają się pytania, czy w tym silniku nie zaszkodzi pełen syntetyk, czy ten silnik może jeździć na mineralnym czy półsyntetyku...

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos musi sprawdzic jakosc oleju Platinum, dlaczego ty masz tego nie sprobowac ?

W razie jakichs niepokojacych objawow zawsze mozna zmienic na cos innego, lub na ten sam w krotszych odstepach czasu.

Proponuje Platinum semi na poczatek i cos mi mowi ze na pewno bedzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Panowie jako, że zbliża się sezon i temat już powoli umiera ja mam pytanko.

Przed końcem sezonu zauważyłem w moim motorku (Honda CB 750 Seven Fifty z 1997) że przy chłodnym motocyklu - tzn. po około 10 minutach pracy, przy odkręceniu manetki do oporu oraz wskoczeniu silnika na około 6-7 tyś. obrotów ślizga mi się sprzęgło.

Wada znika po przejechaniu około 10 km czyli po zagrzaniu się maszyny.

 

Jak mniemam może być to oznaka do wymiany tarcz sprzęgłowych, czego nie chce mi się jeszcze teraz w tym sezonie robić.

 

Czy można to jakoś zredukować poprzez zalanie silnika innym olejem ?

 

Dotychczas śmigałem na Castrol Power coś tam 10W40.

 

Czy mogę silnik zalać jakimś rzadszym olejem, jeśli tak to co najlepiej polecacie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jako, że zbliża się sezon i temat już powoli umiera ja mam pytanko.

Przed końcem sezonu zauważyłem w moim motorku (Honda CB 750 Seven Fifty z 1997) że przy chłodnym motocyklu - tzn. po około 10 minutach pracy, przy odkręceniu manetki do oporu oraz wskoczeniu silnika na około 6-7 tyś. obrotów ślizga mi się sprzęgło.

Wada znika po przejechaniu około 10 km czyli po zagrzaniu się maszyny.

 

Jak mniemam może być to oznaka do wymiany tarcz sprzęgłowych, czego nie chce mi się jeszcze teraz w tym sezonie robić.

 

Czy można to jakoś zredukować poprzez zalanie silnika innym olejem ?

 

Dotychczas śmigałem na Castrol Power coś tam 10W40.

 

Czy mogę silnik zalać jakimś rzadszym olejem, jeśli tak to co najlepiej polecacie ?

Z literatury fachowej.

Do silników starszych lub z przebiegiem 1/2 zaleca się stosować olej mineralny 4T 15W50.

Z tym, że nie można już wrócić na półsyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z literatury fachowej.

Do silników starszych lub z przebiegiem 1/2 zaleca się stosować olej mineralny 4T 15W50.

Z tym, że nie można już wrócić na półsyntetyk.

Z całym szacunkiem dla siwych włosów, ale opowiadasz Waść głupstwa straszne.

Co to jest przebieg 1/2?

Mity powstałe w okresie królowanie slektolu i superolu należy weryfikowac i obalać. Czasy olejów odkładających substancje stałe w silniku, minęły. Obecnie oleje mineralne mają liczbę TBN porównywalną z syntetycznymi, a czasem wyższą.

Miałem Mercedesa 124 200d z przebiegiem ponad 500 tys km, który zalany był syntetykiem Lotos 5W40 - nic nie ciekło, popychacze ucichły, a w każdy mróz grat odpalał bez kłopotu o własnych siłach.

W przypadku motocykli, to mam kilka sztuk GS500 na szkółce, przebiegi niektórych przekraczają 100 tys km, zalane są półsyntetykiem 15W50 - zero problemów.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla miłośników weteranów w szczególności posiadaczy 2T - nie polecam olejów z dodatkami wymywającymi nagar jeżeli zamierzacie stosować się do zaleceń producenta co do składu mieszanki.

Ja chciałem dogodzić mojej Pannoni i zrobiłem remont generalny, a żeby utrzymać silnik w czystości używałem wymywającego nagar od samego początku (Vat - ale nie pamiętam typu bo było to ze 14 lat temu). Olej tego typu rzeczywiście wymywa nagar ale jego część skutecznie wbija się w powierzchnie boczne tłoka powodując jego zarysowania, i zniszczenie gładzi cylindra.

U mnie to poskutkowało ponownym remontem po roku czasu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla miłośników weteranów w szczególności posiadaczy 2T - nie polecam olejów z dodatkami wymywającymi nagar jeżeli zamierzacie stosować się do zaleceń producenta co do składu mieszanki.

Ja chciałem dogodzić mojej Pannoni i zrobiłem remont generalny, a żeby utrzymać silnik w czystości używałem wymywającego nagar od samego początku (Vat - ale nie pamiętam typu bo było to ze 14 lat temu). Olej tego typu rzeczywiście wymywa nagar ale jego część skutecznie wbija się w powierzchnie boczne tłoka powodując jego zarysowania, i zniszczenie gładzi cylindra.

U mnie to poskutkowało ponownym remontem po roku czasu.

 

Skąd się wziął nagar w świeżo wyremontowanym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...