Skocz do zawartości

JAKI OLEJ ???


Rekomendowane odpowiedzi

Po co Ci w moto lepkość przy niskich temp?

 

 

Dokładnie 300 V 15W50 ma i tak do - 30 stopni krzepnięcie, chyba nikt moto nie jeździ w takich temp. :)

 

A do olejaka 50 jak najbardziej OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Platinium moto 4t 10w/50

 

Parametry

Postać fizyczna/ barwa/ zapach: Przezroczysta ciecz/ bursztynowy do jasnobrązowego/

charakterystyczny zapach oleju

pH Brak danych

Temperatura wrzenia: Brak danych

Temperatura zapłonu: Powyzej 250°C

Temperatura płynięcia: –50°C

Własności utleniające: Brak danych

Pręzność par: Do pominięcia w normalnych warunkach uzytkowania

Rozpuszczalność w wodzie i

rozpuszczalnikach:

W wodzie nierozpuszczalny. Rozpuszczalny w rozpuszczalnikach węglowodorowych

Współczynnik podziału n-oktanol/woda Brak danych

Gęstość: Ok. 849 kg/m3

Lepkość kinematyczna w 100°C 16,9 cSt

Granice wybuchowości: Nie dotyczy

Temperatura samozapłonu: PowyŜej 250°C (moŜe to mocno zaleŜeć od warunków jak np.

obecność czynników utleniających czy mocno rozwinięta

powierzchnia)

Szybkość parowania: Brak danych

Właściwości korozyjne: Nie wykazuje właściwości korozyjnych.

 

 

i jak to oceniacie mam chec sprobowac tego oleju

 

Edytowane przez Dr.Artur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

".....W upalne lato warto - szczególnie w silnikach chłodzonych powietrzem - zastosować olej o wskaźniku "50" (np. olej 20W50), a przy jeździe na krótkich dystansach w chłodniejsze dni o wskaźniku "30" (np. olej 5W30 - olej "oszczędzający paliwo"). Na polskim rynku najwięcej sprzedaje się olejów SAE 10W-40. Generalna zasada: oleje o niskiej lepkości (np. 0W30) są w wysokich temperaturach "rzadkie", powodują więc małe opory. Z reguły zalecane są do silników ciasno spasowanych, w których olej o dużej lepkości powodowałby zbyt wysokie opory. Nie każdy silnik może być smarowany energooszczędnym olejem. Olej o najwyższej lepkości wysokotemperaturowej (np. 10W60) stosuje się zwykle w silnikach pojazdów sportowych, w których panują ekstremalnie wysokie temperatury, albo też do silników luźno spasowanych...."

"....Wlanie nowoczesnego oleju do silnika, który do tej pory pracował wyłącznie na byle jakim oleju mineralnym spowoduje techniczną katastrofę. Masa rozpuszczonych przez nowy olej złogów i smoły może skutecznie zablokować kanały i smok pompy, co w krótkim czasie doprowadzi do uszkodzenia silnika...."

 

"..Druga część oznaczenia klasyfikacji SAE (np. 40) podaje charakterystykę pracy oleju silnikowego w wysokich temperaturach: im ta liczba jest większa, tym wyższa lepkość oleju w temperaturze pracy silnika (około 100oC) i lepsze zabezpieczenie jednostki napędowej przed zużyciem mechanicznym. Ale jeśli ta liczba jest za wysoka do danych warunków, to wzrośnie zapotrzebowanie silnika na paliwo i spadnie jego moc..."

 

"...w polskich warunkach klimatycznych optymalną lepkość w wysokich temperaturach mają oleje silnikowe oznaczone "40"..."

Edytowane przez mirek_VN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnóstwo ludzi pisze o tragicznym skutku rozpuszczania przez syntetyki jakichś tam złogów i nagarów. Widzieliście kiedyś w jakimkowlwiek rozebranym silniku ów złogi i nagar, miałem do czynienia z dużą liczbą silników i poza małym fiatem i starym plonezem 1.5 nic takiego nie widziałem, nawet w starych silnikach z początku lat 90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Platinium moto 4t 10w/50

 

Parametry

Postać fizyczna/ barwa/ zapach: Przezroczysta ciecz/ bursztynowy do jasnobrązowego/

charakterystyczny zapach oleju

pH Brak danych

Temperatura wrzenia: Brak danych

Temperatura zapłonu: Powyzej 250°C

Temperatura płynięcia: –50°C

Własności utleniające: Brak danych

Pręzność par: Do pominięcia w normalnych warunkach uzytkowania

Rozpuszczalność w wodzie i

rozpuszczalnikach:

W wodzie nierozpuszczalny. Rozpuszczalny w rozpuszczalnikach węglowodorowych

Współczynnik podziału n-oktanol/woda Brak danych

Gęstość: Ok. 849 kg/m3

Lepkość kinematyczna w 100°C 16,9 cSt

Granice wybuchowości: Nie dotyczy

Temperatura samozapłonu: PowyŜej 250°C (moŜe to mocno zaleŜeć od warunków jak np.

obecność czynników utleniających czy mocno rozwinięta

powierzchnia)

Szybkość parowania: Brak danych

Właściwości korozyjne: Nie wykazuje właściwości korozyjnych.

i jak to oceniacie mam chec sprobowac tego oleju

 

Brak podstawowej danych - jaka jest baza olejowa ? Która grupa ?

 

Klasa API - SJ czy SG ?

 

Oraz współczynnik lepkości ?

Reszta parametrów wygląda OK.

 

Ale dla mnie najważniejszym jest baza olejowa, klasyfikacja API oraz JASO i współczynnik lepkości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PLATINUM MOTO 4T

Jakość: API: SJ

JASO: MA

Lepkość: SAE: 10W-50

 

Parametry OK, tylko to półsyntstyk, czyli max domieszka bazy syntetycznej 30 %, reszta to olej mineralny.

 

Ale jak nie masz nowego silnika patrząc na pozostałe parametry i cenę to możesz śmiało lać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

(...) "....Wlanie nowoczesnego oleju do silnika, który do tej pory pracował wyłącznie na byle jakim oleju mineralnym spowoduje techniczną katastrofę. Masa rozpuszczonych przez nowy olej złogów i smoły może skutecznie zablokować kanały i smok pompy, co w krótkim czasie doprowadzi do uszkodzenia silnika...."

(...)

Bzdura i perdole**e kogoś, kto zatrzymał się na Selektorze w Polonezie. Jak coś co się rozpuściło, może zatkać kanał olejowy? A po co jest filtr, jeśli już?

 

mnóstwo ludzi pisze o tragicznym skutku rozpuszczania przez syntetyki jakichś tam złogów i nagarów. Widzieliście kiedyś w jakimkowlwiek rozebranym silniku ów złogi i nagar, miałem do czynienia z dużą liczbą silników i poza małym fiatem i starym plonezem 1.5 nic takiego nie widziałem, nawet w starych silnikach z początku lat 90

Właśnie. Różne silniki naprawialem, w autach i motocyklach, i jakoś nie było mitycznych złogów i smół.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura i perdole**e kogoś, kto zatrzymał się na Selektorze w Polonezie. Jak coś co się rozpuściło, może zatkać kanał olejowy? A po co jest filtr, jeśli już?

Właśnie. Różne silniki naprawialem, w autach i motocyklach, i jakoś nie było mitycznych złogów i smół.

 

dokładnie jestem tego samego zdania, zawszę leję 100 % syntetyk i nie zawsze znam przeszłość serwisową motocykla a kieruję się przebiegiem wg licznika który nie wiadomo czy jest nie zafałszowany :) nigdy nic nie się nie stało, nie rozczelniło itd. a wręcz przeciwnie, za każdym razem polepszyła się praca skrzyni i sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki wszystkim za porady.

Jako próbę na początek zmienię olej, jak to nic nie da sprzęgło pójdzie do roboty.

 

Po lekturze zdecydowany jestem (chyba na motula), tylko zastanawiam się czy zrobić radykalna zmianę, czy tylko zmienić producenta (wcześniej castrol gps).

A wybór jest pomiędzy:

 

MOTUL Factory Line 300 V 5W30 Dubel Ester 100 % Syntetic

SEA 5W30

API powyżej SJ – Super

JASO T904 MA 2 – OK. najnowsza z 2006 roku.

ACAE A3 – może być.

TBN – 8,3 – całkiem OK.

Lepkość – 178 – OK.

Grupa VI – podwójne estry – OK.

Temperatura zapłonu – 232 °C – może być

Temperatura płynięcia - 48 °C – OK. aż za dużo 

Lepkość kinematyczna w 100 °C – 11,4 – OK.

 

MOTUL Factory Line 300 V 10W40 Dubel Ester 100 % Syntetic

SEA 10W40

API powyżej SJ – Super

JASO T904 MA 2 – OK. najnowsza z 2006 roku.

ACAE A3 – może być.

TBN – 8,3 – całkiem OK.

Lepkość – 160 – całkiem OK.

Grupa VI – podwójne estry – OK.

Temperatura zapłonu – 240 °C – całkiem OK.

Temperatura płynięcia - 42 °C – OK. aż za dużo 

Lepkość kinematyczna w 100 °C – 13,3 – OK. 

 

Zastanawiam się mocno nad tym pierwszym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jedno wyjaśnienie, ja to porównanie zronbiłem pod swoje potrzeby czyli mocno obciążony silnik V2 i również mocno wyżyłowane sportowe R4. Dla starszych mniej wysilonych kontruckji te paramerty to moim zdaniem aż za nadtto :) pewnie takie temperatury i obciążenia jak w sportowym silniku nigdy nie wystąpią w mało wyżyłowanych konstrukcjach więc śmiało można lać oleje tańsze o słabszych parametrach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie to chcialem zauważyć ze silniki pracujące na max swoich możliwości sa na torze. skoro producent zaleca jakies minimum to jest to dolna granica potrzeb tego silnika.

 

czytalem fora zagramaniczne i rozmawialem z doswiadczonym mechanikiem z suzuki no i np. hajka zdecydowanie lepiej pracuje na 15w50 niz zalecanym 10w40

 

jezdzilem na 10w40 od nowosci półsynteza i ostatnio wlalem 10w50 syntetyk. szczerze, nie zauwazylem żadnej różnicy.

 

teraz zmienie na zalecany 15w50 pólsyntetyk IPONE. zobaczymy. w zwiazku z tym mam do sprzedania ipona 4L ful power katana 10w50 :D

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co masz go sprzedawac, roznicy miedzy 10W50, a 15W50 tez raczej nie poczujesz.

 

no widzisz a kolega ktory prowadzi serwis i na prade sporo lat pracował w suzuki twierdzi ze przejscie na deko bardziej gesty olej w tym silniku poprawia prace napinacza. potwierdzone na zagramanicznych forach zusuki.

 

a tak of top to niezly ten silnik suzuki zrobilo. 45tys i zawory absolutnie w granicach tolerancji.nawet sie za specjalnie nie zbliża do ktorej kolwiek granicy

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...