MOC Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 . ... ciekawy artykuł i wyjaśnienie gdzie produkuje Castrol... - niektórzy powiedzą że przestarzały, ale nadal mocno aktualny, bo firmy z reguły dbają o produkt flagowy, który zwykłych użytkowników nie dotyczy i reklamy pozostałych, bo te dają dochód http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf Osobiscie jestem bardzo zadowolony z tego oleju a uzytkuje go w roznorakich pojazdach :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Starszy Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Osobiscie jestem bardzo zadowolony z tego oleju a uzytkuje go w roznorakich pojazdach :lalag: ...ależ ja nie mam nic do tego oleju - tak naprawdę teraz nie ma złych olei, jest ich może za dużo i robi się problem z wyborem - tak samo jak z moto, każdy ma jakąś swoją markę która będzie najlepszą - znalazłem artykuł który w pewnym sensie tłumaczy zawiłości olejowe no i wreszcie wiem gdzie są produkowane niektóre marki.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Wytłumacz dokładnie o co chodzi ? A jeszcze pytanie - olej 10w50 jest gęstszy od 10w40 czy rzadszy ? Na zimno czy na gorąco? :smile: Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Ludziska przestancie wypisywac takie wierolomne bzdury bo juz sie tego czytac nie daje. Olej opisuje sie kilkoma parametrami takimi jak klasa jakosci I lepkosc – sa to podstawy! Klasa jakosciowa najczesciej wg API sklada sie z dwoch oznaczen SH i CE. Pierwsza okresla do jakiego silnika olej jest przeznaczony S-benzynowy, C-Diesel, natomiast kolejny wyszczegolniony parametr, opisuje klase jakosci. Im wyzsza litera alfabetu tym jakosc oleju wzrasta np. olej opisany jako SJ jest lepszy od SE, a CD od CC. Jesli jest oznaczenie SJ/CF to mozna stosowac go I w benzynie jak i Dieslu. Drugim bardzo istotnym parametrem jest klasyfikacja lepkosciowa najczesciej w kraju wg SAE, ktora okresla zakres temperatur (a nie lepkosci) w jakich moze byc stosowany. Obecnie produkowane sa praktycznie tylko oleje wielosezonowe, ktore skladaja się z dwoch czlonow I tak np. 10W-40. Gdzie pierwsza litera “W” (0W, 5W, 10W, 15W) okresla przeznaczenie oleju do pracy w zimie. Im cyfra nizsza tym olej lepiej sprawdza sie w niskich temperaturach, zachowuje swoje wlasciwosci. Drugi człon czyli np. 40, 50 informuje uzytkownika iz dany olej moze byc stosowany w lecie. Im wyzsza ta liczba tym olej bardziej odporny na wysokie temperatury (zachowuje wlasnosci). I jak juz bylo to powiedziane nie raz. do nowych i wysilonych jednostek najlepiej stosowac oleje syntetyczne, zapewniaja one dobra ochrone silnika, dluzej zachowuja wlasciwosci oraz bardziej odporne sa na palowanie do odciecia ;) Oleje te poprzez szeroki zakres temperatur pracy zapewniaja silnikowi prawidlowe smarowanie zarowno w trakcie zimnej pracy jak i krecac pod czerwone. Do silnikow wybitnie obciazonych z np. turbem badz nitrem powinno sie stosowac olej nawet o lepkości 10W-60. Jeszcze cos jest niejasne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_VN Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 (edytowane) I nie dziw się bo nieraz zapytujący otrzymuje sprzeczne odpowiedzi. Jeśli ktoś nie kojarzy co oznacza ..W.. , to stosować olej motocyklowy [ nie samochodowy!!! ] taki jak w service-manual ..W.. dla danego moto a producent [Mobil, Motul, Castrol i inni] mniej istotny. Dodam jeszcze, że w manualu ani w instrukcji obsługi pojazdu z salonu nie ma podane czy ma być olej mineralny czy półsyntetyk. W moim przypadku dla jednego moto podane jest SAE 10W40 a dla drugiego chłodzonego powietrzem SAE 15W40. Edytowane 2 Marca 2010 przez mirek_VN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Wytłumacz dokładnie o co chodzi ? JASO MA i MA2 do motocykli z mokrym sprzęgłem JASO MB do suchego sprzęgła znaczy sienie do sprzegła tylko do silnika :) Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techniacz Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 A że się spytam, czy jeśli moto stało x czasu, to teraz gdy chcę zmienić olej, to lepiej odkręcić filtr, śrubę spustową i zostawić moto tak na noc, czy odpalić, zagrzać i dopiero spuścić ? Pzdr Cytuj Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Olej powinno zmieniac sie na goracym silniku, takze sugerowalbym najpierw odpalic moto, doprowac do znamionowej temperatury pracy i wowczas zmianiac olej z filtrem. P.S. Rozumiem ze X czasu to nie 30 lat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techniacz Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 X czasu to jakiś miesiąc, dwa. Zastanawiałem się po prostu, co będzie lepsze - przemieszanie się całego syfu, po mniej więcej całej objętości oleju, czy taki już osiadły na spodzie po staniu dłuższym wyleci cały od razu, czy przypadkiem nie osiądzie na spodzie, a poleci sam "czysty" :D Pzdr Cytuj Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Grzej maszyne, wymieniaj olej i filtr, tylko pamietaj zeby dokrecic srube spustowa ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techniacz Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 No raczej szkoda by mi było nowego oleju, żeby zapomnieć ;D Dzięki za odp ;) Pzdr Cytuj Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobsonVTX Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Cześć, Będę pierwszy raz wymieniał samodzielnie olej i mam pytanko: Czy przed założeniem nowego filtra oleju powinno się do niego wlać olej? W instrukcji wyczytałem tylko, że trzeba uszczelkę posmarować olejem, żeby się lepiej przykręcało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
broth Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Posmaruj uszczelkę olejem to wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Tak, należy wlać olej do filtra, nie będzie przerwy w magistrali oleju, a co za tym idzie, światełko oleju szybko zgaśnie. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Posluchaj dobrych rad, zalej filtr olejem i posmaruj uszczelke nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.