Skocz do zawartości

180/55/17 a 190/50/17 !?


panas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!! Czy są jakieś przeciwwskazania aby na felge na której fabrycznie mam założoną opone 180/55/17 założyć ciut szerszą a mianowicie 190/50/17 ?? :smile:

 

Pytam bardziej teoretycznie a wiedza w tym temacie zawsze sie przyda!? :)

 

A tak jeszcze przy okazji... co myślicie o oponach używanych których można znależć pełno np. w portalu allegro.pl?? Proszę w tej kwestii o Wasze opinie a nawet (co było by bardziej porządane prze ze mnie) o jakieś własne doświadczenia!?

 

Pozdro All :bigrazz:

Edytowane przez panas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie po co robić takie eksperymenty??

 

http://www.sportrider.com/tech/tires/146_0...e/photo_01.html

 

http://www.sportrider.com/tech/tires/146_0206_tire_size/

 

Ten artykuł jasno wyjaśnia że nie powinno się zakładać 190 na felgę od 180 (5.5). Nie ma z tego żadnych korzyści ( nie licząc efektu wizualnego) a jedynie same minusy -gorsza poręczność...etc. i wyższa cena.

Edytowane przez 01kriters
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1 Decyzje podjąłem i myśle że większość będzie zgodna!! Zostaje przy 180/55/17!! Nic dodać nic ująć!! :notworthy:

 

Ad. 2 A co z tymi używkami?? Czy warto inwestować w opony używane z bieżnikiem 3 mm (nowa opona ma chyba 5 mm, tak??), oczywiście szukałbym raczej opony tego samego producenta co mam obecnie!! :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w FZR 1000 założyłem 190, pogorszyło to zwrotność (przód 120/70),

ale wszystko wróciło do normy gdy na przód dałem niskoprofilową 120/60

Teraz (120/60 i 190/50 Michelin Pilot Sport)

 

Ja w FZR 1000 założyłem 190, pogorszyło to zwrotność (przód 120/70),

ale wszystko wróciło do normy gdy na przód dałem niskoprofilową 120/60

Teraz (120/60 i 190/50 Michelin Pilot Sport)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!! Czy są jakieś przeciwwskazania aby na felge na której fabrycznie mam założoną opone 180/55/17 założyć ciut szerszą a mianowicie 190/50/17 ?? :crossy:

 

Pytam bardziej teoretycznie a wiedza w tym temacie zawsze sie przyda!? :biggrin:

 

A tak jeszcze przy okazji... co myślicie o oponach używanych których można znależć pełno np. w portalu allegro.pl?? Proszę w tej kwestii o Wasze opinie a nawet (co było by bardziej porządane prze ze mnie) o jakieś własne doświadczenia!?

 

Pozdro All :bigrazz:

stary jezeli chcesz zaswiecic gdzies stojac to zaloz szersza a poza tym 180 w zupelnosci wystarczy , po drugie zawsze zakladaj opony parami tzn ten sam model na przod i tyl i zawsze nowe chyba ze cie nie stac

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie po co robić takie eksperymenty??

 

http://www.sportrider.com/tech/tires/146_0...e/photo_01.html

 

http://www.sportrider.com/tech/tires/146_0206_tire_size/

 

Ten artykuł jasno wyjaśnia że nie powinno się zakładać 190 na felgę od 180 (5.5). Nie ma z tego żadnych korzyści ( nie licząc efektu wizualnego) a jedynie same minusy -gorsza poręczność...etc. i wyższa cena.

 

Dlatego właśnie chyba założe 180/55 zamiast 190/50 coby lepiej latać po zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie zakładałbym szerszego kapcia na felgę 5,5 cala. Ewentualnie odwrotrnie - na 6 calowa oponę 180.

 

Jesli chodzi o opony - radze kupic nowke bo jednak lepiej sie jezdzi jak nie jest splaszczona, jesli jestes zainteresowany nowkami w dobrej cenie rzuc okiem tu :

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2577468

albo odezwij sie na priv ..

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie zakładałbym szerszego kapcia na felgę 5,5 cala. Ewentualnie odwrotrnie - na 6 calowa oponę 180.

 

Jesli chodzi o opony - radze kupic nowke bo jednak lepiej sie jezdzi jak nie jest splaszczona, jesli jestes zainteresowany nowkami w dobrej cenie rzuc okiem tu :

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2577468

albo odezwij sie na priv ..

 

Pozdro

 

Witam!! Link nie działa z powodu przerwy technicznej serwisu allegro.pl - jutro rzuce okiem na podana ofertę to może coś znajde - jak nie to odezwe się na priv!! Od dzis zbieram na komplet nowych gum... do wiosny mam nadzieje zdąrze!! Pozdrawiam

Edytowane przez panas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary jezeli chcesz zaswiecic gdzies stojac to zaloz szersza a poza tym 180 w zupelnosci wystarczy , po drugie zawsze zakladaj opony parami tzn ten sam model na przod i tyl i zawsze nowe chyba ze cie nie stac

pozdro

 

A dla tych którzy najwyraźniej nie zbyt dokładnie czytają powtórze co napisałem powyżej "Ad. 1 Decyzje podjąłem i myśle że większość będzie zgodna!! Zostaje przy 180/55/17!! Nic dodać nic ująć!!" !!

 

To chyba kończy debate!?! :wink:

 

zaloz lepiej taka jaka przewidzial producent :bigrazz: zeby za szybko ci motur nie skrecal :clap:

 

Tak też postanowiłem zrobić!! :D Bo tak naprawdę to mi te 10 jednostek nie robi żadnej różnicy!! Jeżeli to ma mieć wpływ na moje bezpieczeństwo to wybieram zdecydowanie bezpieczeństwo!! :buttrock: A co do wyglądu to moja RSzóstka i tak wygląda ślicznie!! Nie potrzebuje niczego w niej zmieniać!! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ile mm ma bieżnik w nowej oponie motocyklowej?? :icon_question:

 

Zależy od marki ale tak mniej więcej tył; 6,5mm do 8mm. Przód chyba ? z milimetr mniej.

Co do 3mm bieżnika. 2,5mm powinna to był minimalna grubość bieżnika z tym że u nas przyjęła się jazda do "płócienka" :icon_mrgreen: Przyznam że z przodu wymieniam wcześniej natomiast tył zużywam jak standardowy polski biker, do oporu.

W cywilizowanych krajach użytkownicy przy pomocy policji i stacji diagnostycznych pilnują coby opona miała właściwy bieżnik, w PL raz że nikt na tym się nie zna, dwa każdy ma w d*.

Że nie zna świadczy fakt że kiedyś diagnosta zwrócił mi uwagę że tylna opona jest łysa i należy ją wymienić :icon_eek: . D207 po przebiegu ok.150km czyli kompletna nówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od marki ale tak mniej więcej tył; 6,5mm do 8mm.

Chyba w enduro :notworthy: Opony drogowe, sportowe mają zwykle jakieś 5-6 mm bieżnika na tyle i ok 3-4 z przodu. Dokładne dane można znaleźć np. w testach z Motocykla, gdzie zawsze podają głębokość bieżnika.

 

Co do 3mm bieżnika. 2,5mm powinna to był minimalna grubość bieżnika

Gwoli ścisłości to 1,5 mm, o ile nie ma znaczników zużycia (tak mówią przepisy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty chlopie, chcesz miec uzywki w R6 ???

Nie rozumiem tu tej oszczednosci, na ile taka guma z 3 mm bieznika ci starczy ?

Nie mowiac o tym ze razem ze zuzyciem bieznika zmienia sie charakterystyka opony, np dobre opony Metzeler z 3 mm bieznika robia sie juz kiepskie :icon_razz:

IHMO na oponach i hamulcach oszczednosci sie nie robi.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...