panas Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 (edytowane) Witam!! Czy są jakieś przeciwwskazania aby na felge na której fabrycznie mam założoną opone 180/55/17 założyć ciut szerszą a mianowicie 190/50/17 ?? :smile: Pytam bardziej teoretycznie a wiedza w tym temacie zawsze sie przyda!? :) A tak jeszcze przy okazji... co myślicie o oponach używanych których można znależć pełno np. w portalu allegro.pl?? Proszę w tej kwestii o Wasze opinie a nawet (co było by bardziej porządane prze ze mnie) o jakieś własne doświadczenia!? Pozdro All :bigrazz: Edytowane 21 Stycznia 2007 przez panas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 Masz tutaj pokrewne tematy:http://moto.win.pl/index.php?showtopic=632...l=szersza+oponahttp://moto.win.pl/index.php?showtopic=224...l=szersza+oponahttp://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...l=szersza+opona Moze cos pomoze ;D POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
01kriters Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 (edytowane) pytanie po co robić takie eksperymenty?? http://www.sportrider.com/tech/tires/146_0...e/photo_01.html http://www.sportrider.com/tech/tires/146_0206_tire_size/ Ten artykuł jasno wyjaśnia że nie powinno się zakładać 190 na felgę od 180 (5.5). Nie ma z tego żadnych korzyści ( nie licząc efektu wizualnego) a jedynie same minusy -gorsza poręczność...etc. i wyższa cena. Edytowane 21 Stycznia 2007 przez 01kriters Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panas Opublikowano 21 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 Ad. 1 Decyzje podjąłem i myśle że większość będzie zgodna!! Zostaje przy 180/55/17!! Nic dodać nic ująć!! :notworthy: Ad. 2 A co z tymi używkami?? Czy warto inwestować w opony używane z bieżnikiem 3 mm (nowa opona ma chyba 5 mm, tak??), oczywiście szukałbym raczej opony tego samego producenta co mam obecnie!! :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panas Opublikowano 22 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Panowie ile mm ma bieżnik w nowej oponie motocyklowej?? :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bread Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Ja w FZR 1000 założyłem 190, pogorszyło to zwrotność (przód 120/70), ale wszystko wróciło do normy gdy na przód dałem niskoprofilową 120/60Teraz (120/60 i 190/50 Michelin Pilot Sport) Ja w FZR 1000 założyłem 190, pogorszyło to zwrotność (przód 120/70), ale wszystko wróciło do normy gdy na przód dałem niskoprofilową 120/60Teraz (120/60 i 190/50 Michelin Pilot Sport) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekk1200lt Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Witam!! Czy są jakieś przeciwwskazania aby na felge na której fabrycznie mam założoną opone 180/55/17 założyć ciut szerszą a mianowicie 190/50/17 ?? :crossy: Pytam bardziej teoretycznie a wiedza w tym temacie zawsze sie przyda!? :biggrin: A tak jeszcze przy okazji... co myślicie o oponach używanych których można znależć pełno np. w portalu allegro.pl?? Proszę w tej kwestii o Wasze opinie a nawet (co było by bardziej porządane prze ze mnie) o jakieś własne doświadczenia!? Pozdro All :bigrazz:stary jezeli chcesz zaswiecic gdzies stojac to zaloz szersza a poza tym 180 w zupelnosci wystarczy , po drugie zawsze zakladaj opony parami tzn ten sam model na przod i tyl i zawsze nowe chyba ze cie nie stacpozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janekk Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 pytanie po co robić takie eksperymenty?? http://www.sportrider.com/tech/tires/146_0...e/photo_01.html http://www.sportrider.com/tech/tires/146_0206_tire_size/ Ten artykuł jasno wyjaśnia że nie powinno się zakładać 190 na felgę od 180 (5.5). Nie ma z tego żadnych korzyści ( nie licząc efektu wizualnego) a jedynie same minusy -gorsza poręczność...etc. i wyższa cena. Dlatego właśnie chyba założe 180/55 zamiast 190/50 coby lepiej latać po zakrętach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikitl Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Raczej nie zakładałbym szerszego kapcia na felgę 5,5 cala. Ewentualnie odwrotrnie - na 6 calowa oponę 180. Jesli chodzi o opony - radze kupic nowke bo jednak lepiej sie jezdzi jak nie jest splaszczona, jesli jestes zainteresowany nowkami w dobrej cenie rzuc okiem tu :http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2577468albo odezwij sie na priv .. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panas Opublikowano 23 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 (edytowane) Raczej nie zakładałbym szerszego kapcia na felgę 5,5 cala. Ewentualnie odwrotrnie - na 6 calowa oponę 180. Jesli chodzi o opony - radze kupic nowke bo jednak lepiej sie jezdzi jak nie jest splaszczona, jesli jestes zainteresowany nowkami w dobrej cenie rzuc okiem tu :http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2577468albo odezwij sie na priv .. Pozdro Witam!! Link nie działa z powodu przerwy technicznej serwisu allegro.pl - jutro rzuce okiem na podana ofertę to może coś znajde - jak nie to odezwe się na priv!! Od dzis zbieram na komplet nowych gum... do wiosny mam nadzieje zdąrze!! Pozdrawiam Edytowane 23 Stycznia 2007 przez panas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pozdro600 Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Dlatego właśnie chyba założe 180/55 zamiast 190/50 coby lepiej latać po zakrętach.zaloz lepiej taka jaka przewidzial producent :buttrock: zeby za szybko ci motur nie skrecal :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panas Opublikowano 23 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 stary jezeli chcesz zaswiecic gdzies stojac to zaloz szersza a poza tym 180 w zupelnosci wystarczy , po drugie zawsze zakladaj opony parami tzn ten sam model na przod i tyl i zawsze nowe chyba ze cie nie stacpozdro A dla tych którzy najwyraźniej nie zbyt dokładnie czytają powtórze co napisałem powyżej "Ad. 1 Decyzje podjąłem i myśle że większość będzie zgodna!! Zostaje przy 180/55/17!! Nic dodać nic ująć!!" !! To chyba kończy debate!?! :wink: zaloz lepiej taka jaka przewidzial producent :bigrazz: zeby za szybko ci motur nie skrecal :clap: Tak też postanowiłem zrobić!! :D Bo tak naprawdę to mi te 10 jednostek nie robi żadnej różnicy!! Jeżeli to ma mieć wpływ na moje bezpieczeństwo to wybieram zdecydowanie bezpieczeństwo!! :buttrock: A co do wyglądu to moja RSzóstka i tak wygląda ślicznie!! Nie potrzebuje niczego w niej zmieniać!! ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Panowie ile mm ma bieżnik w nowej oponie motocyklowej?? :icon_question: Zależy od marki ale tak mniej więcej tył; 6,5mm do 8mm. Przód chyba ? z milimetr mniej.Co do 3mm bieżnika. 2,5mm powinna to był minimalna grubość bieżnika z tym że u nas przyjęła się jazda do "płócienka" :icon_mrgreen: Przyznam że z przodu wymieniam wcześniej natomiast tył zużywam jak standardowy polski biker, do oporu.W cywilizowanych krajach użytkownicy przy pomocy policji i stacji diagnostycznych pilnują coby opona miała właściwy bieżnik, w PL raz że nikt na tym się nie zna, dwa każdy ma w d*.Że nie zna świadczy fakt że kiedyś diagnosta zwrócił mi uwagę że tylna opona jest łysa i należy ją wymienić :icon_eek: . D207 po przebiegu ok.150km czyli kompletna nówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Zależy od marki ale tak mniej więcej tył; 6,5mm do 8mm. Chyba w enduro :notworthy: Opony drogowe, sportowe mają zwykle jakieś 5-6 mm bieżnika na tyle i ok 3-4 z przodu. Dokładne dane można znaleźć np. w testach z Motocykla, gdzie zawsze podają głębokość bieżnika. Co do 3mm bieżnika. 2,5mm powinna to był minimalna grubość bieżnikaGwoli ścisłości to 1,5 mm, o ile nie ma znaczników zużycia (tak mówią przepisy). Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Co ty chlopie, chcesz miec uzywki w R6 ???Nie rozumiem tu tej oszczednosci, na ile taka guma z 3 mm bieznika ci starczy ?Nie mowiac o tym ze razem ze zuzyciem bieznika zmienia sie charakterystyka opony, np dobre opony Metzeler z 3 mm bieznika robia sie juz kiepskie :icon_razz:IHMO na oponach i hamulcach oszczednosci sie nie robi. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.