Skocz do zawartości

jak sprawnie i bez komplikacji wlozyc pierscienie z tlokami do cylindrow


arek400
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z naukowego punktu widzenia (bo tylko na takim się znam) w silniku 4T zamki mogą w jednej linii, bo i tak powietrze spod tłoka nie powinno się przedostawać do góry. NAtomiast w silniku 2T trzeba założyć pierścienie tak żeby zamki na swojej drodze nie spotkały kanału dolotowego i wylotowego. Takie jest moje skromne zdanie.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z naukowego punktu widzenia (bo tylko na takim się znam) w silniku 4T zamki mogą w jednej linii, bo i tak powietrze spod tłoka nie powinno się przedostawać do góry. NAtomiast w silniku 2T trzeba założyć pierścienie tak żeby zamki na swojej drodze nie spotkały kanału dolotowego i wylotowego. Takie jest moje skromne zdanie.

 

Powodzenia

W dwusuwach nie masz problemu z zamkami-z tego co wiem wszystkie tłoki mają kołki ustalające położenie pierścieni (wymusza to istnienie kanałów w cylindrze dwusuwa)

 

pozdro-PADRE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwusuwach nie masz problemu z zamkami-z tego co wiem wszystkie tłoki mają kołki ustalające położenie pierścieni (wymusza to istnienie kanałów w cylindrze dwusuwa)

 

pozdro-PADRE

Dokładnie - Inaczej niż na kołki nie założysz bo pierścienie złamiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko, probuj powoli to nawet bez sciskaczy na pierscienie sie uda. masz dwa cylindry dzieki czemu tłoki mozesz ustawić sobie aby nie były w linii w stosunku do siebie. powolutku zakładaj wciskając kolejny pierscień do tulei. bardzo powoli nasuwaj cylinder na tłok. najpierw sobie podłoż pod tłok jakiś przedmiot np. owinięty szmatką klocek w celu unieruchomienia go (ta szmatka zeby nie porysować nic ), zeby Ci nie latało. jak już włozysz troche tłok do cylindra to juz bedzie ok - tłok powinien być tez nieco ogradowany z góry zeby latwiej wchodził. jak bedziesz robil powoli bez nerwów to bedzie git. podczas nasuwania kolejne pierscienie sciskaj sobie palcami jednoczesnie i spuszczaj cylinder... nie wiem czy opisałem to tak zebys zrozumial ale probuj.

pozdro

 

tylko ze ja mam wlasnie tloki rowno i musze obydwa wkladac naraz wiec to troche komplikuje sprawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jescze jedno jak ustawiales zamki na pierscieniach czy moga byc dowolnie czy nie

 

czy ma to jakis wplyw

 

Teoria mówi tak;

jak są 2 pierścienie-180 st

jak są 3 -//- -120

jak są 4 itd ,dzielisz koło na ilość pierścieni.

Choć jak będą niewielkie różnice to świat się nie zawali :buttrock:

Jeśli zakładasz nowe pierścienie na stary tłok i wypracowany cylinder to lepiej kupić nadwymiarowe pierścienie i dopasować zamki.Ale to jest prowizorka ,wystarczy na krótki czas.Lepiej zrobić szlif (lub kupić nowy cylinder)i założyć wszystko nowe.(tłoki ,pierścienie itd.

A jesli ustawisz pierścienie w jednej lini to przez szczeliny w zamkach przedostawć będą się gazy do kartera.( bedzie słabszy i itd).Pozdr.

Edytowane przez pierwoszow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria mówi tak;

jak są 2 pierścienie-180 st

jak są 3 -//- -120

jak są 4 itd ,dzielisz koło na ilość pierścieni.

Choć jak będą niewielkie różnice to świat się nie zawali ;)

Jeśli zakładasz nowe pierścienie na stary tłok i wypracowany cylinder to lepiej kupić nadwymiarowe pierścienie i dopasować zamki.Ale to jest prowizorka ,wystarczy na krótki czas.Lepiej zrobić szlif (lub kupić nowy cylinder)i założyć wszystko nowe.(tłoki ,pierścienie itd.

A jesli ustawisz pierścienie w jednej lini to przez szczeliny w zamkach przedostawć będą się gazy do kartera.( bedzie słabszy i itd).Pozdr.

2 pierścienie są zwykle w 2-suwach , tam ustawia się to na kołki na tłoku. Przesunięcie ich miedzy sobą nie jest duże - przynajmniej u mnie w starym cylindrze nie było duże.

PS. Ja to nie mam z tym problemu - Tłok jednopierścieniowy :) :bigrazz:

Edytowane przez Bajo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Kawie ZZR600 w serwisówce pisze aby pierwszy był skierowany do przodu w stronę wydechu, drugi do tyłu a pierścień zgarniający olej tak aby górna część była ustawiona +(30-40 st.) względem przodu,a dolna część -(30-40 st.) względem przodu.

 

Zdjęcie

 

Dodane:

 

Pierścienie zakładałem bez żadnych przyrządów. Podstawa to powoli, nic na siłę, i smarowanie. Bez problemu weszły mi.

Edytowane przez krzysiek8104
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można się jeszcze wspomóc opaskami "trytytkami" - patent podpatrzyłem u kumpla i całkiem sprawnie mu to szło: po cześciowym nasunięciu tłoka na pierścień zsuwamy opaskę i przecinamy cienkim nożykiem.Dalej tak samo z pozostałymi pierścieniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A założyłeś już pierścienie na tłoki? bo to czasem też jest kłopotliwe i trzeba bardzo uważać żeby ich niepołamać i wtedy właśnie przydaje sie sposób na żyletki.

Jezeli piersienie tłokowe do motocykla posadasz orginalne to nie powinny pęknac gdyż przeważnie są one stalowe i nie pękają tak zbytno chyba ze zeliwne to są delikatniejsze to trzeba ostrozniej(kruche)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej weś sobie 2 osoby do pomocy jedna trzyma cylindry , a dwie zajmują się tłokami w tedy zajmie to róra 5minut:D. A jak samemu to trzeba powoli i bez nerwów i dasz se rade. Sprawe ułatwia budowa cylindrów które mają stożkowe wejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej weś sobie 2 osoby do pomocy jedna trzyma cylindry , a dwie zajmują się tłokami w tedy zajmie to róra 5minut:D. A jak samemu to trzeba powoli i bez nerwów i dasz se rade. Sprawe ułatwia budowa cylindrów które mają stożkowe wejścia.

Hmmm.... :icon_question: :icon_question: :icon_question: :biggrin: :icon_rolleyes: :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z podziwem patrze jak ten watek sie rozwija, tyle napisac na tak prosty temat to naprawde sztuka :biggrin:.

Jest natomiast jedna sprawa ulatwiajaca dotarcie pierscieni po ich wlozeniu, oczywiscie jezeli byl szlif i honowanie do nowego tloka i pierscieni:

- cylinder / dry myjemy dokladnie woda z mydlem od srodka i wycieramy do sucha,

- rozprowadzamy w srodku olej i rowniez wycieramy do sucha z oleju.

- nakladamy cylinder na tlok z pierscieniami praktycznie bez oleju.

- po pierwszym odpaleniu na oleju mineralnym i pierwszych przejazdzkach zmieniamy olej ( znowu na mineralny ) po 50 km.

Druga zmiana po 200 km ( znowu na mineralny ), trzecia powiedzmy po tysiacu km.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...