guziq Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Dlaczego amerykanskie silniki V8 maja znacznie (dla mnie) przyjemniejszy dzwiek niz te europejskie (chociazby beemoskie V8)? Czy da sie taki sam dzwiek uzyskac w europejskim silniku? Jak? PS. Może troche głupie pytanie: Czy da rade z silnika R6 (BMW, 3,5litra - M30B35) wydobyc chociaz zblizony dzwiek do amerykanskiej V8? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIADU Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Może wytnij katalizator i wstaw przelotowy tłumik końcowy lub puścić w ogóle wydech 6 w 2 na dwóch strumienicach i przelotowych końcówkach, taka przebudowa to niestety ok 2000zł z kolektorem. Cytuj Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 1 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 w wydechu AC Schnitzera juz standardowo nie mam kata :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JareG Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Dlaczego amerykanskie silniki V8 maja znacznie (dla mnie) przyjemniejszy dzwiek niz te europejskie (chociazby beemoskie V8)? Czy da sie taki sam dzwiek uzyskac w europejskim silniku?Jak? Wpierw trzeba przyjac pewne zalozenia. Bo np. V8 z l. 80-tych i V8 z l. 90-tych w MB maja inny dzwiek - te starsze gulgocza, szczegolnie przy przyspieszaniu. Te nowsze juz tylko mrucza.Zalozmy, ze rozmawiamy o V8 z l. 70 i 80-tych, czyli gora wtrysk mechaniczny. W autach amerykanskich inaczej to brzmi, bo tam masz oddzielny wydech dla jednej i drugiej glowicy, do samego konca. A w V8 np. z Mercedesa, wydechy lacza sie w ostatniej puszce/ostatnim tlumiku.Poza tym, wazna jest tez ilosc tlumikow po drodze, katalizator, i czasami juz sam kolektor wydechowy jest inny - mam 2x V8 w takiej samej budzie, w jednym standardowe kolektory wydechowe, w drugim juz modyfikowane*.. i ten drugi brzmi ZNACZNIE lepiej :) * normalnie 1 i 2 (i potem 3 i 4, i po drugiej stronie to samo) cylinder maja wspolna rure po wyjsciu z glowicy, a w tym zmodyfikowanym mam 1 polaczony z 3, a 2 z 4 - i juz jest inne brzmienie Cytuj Pozdrawiam, JarekChwilowo ino K1200RS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajoss Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Dlaczego amerykanskie silniki V8 maja znacznie (dla mnie) przyjemniejszy dzwiek niz te europejskie (chociazby beemoskie V8)? Czy da sie taki sam dzwiek uzyskac w europejskim silniku? Jak? PS. Może troche głupie pytanie: Czy da rade z silnika R6 (BMW, 3,5litra - M30B35) wydobyc chociaz zblizony dzwiek do amerykanskiej V8? Zacznijmy od tego że amerykańskie V8 szczególnie te starsze które tak fanie bulgoczą mają duuuuże pojemności. Najczęściej mają silniki na gaźniku o potężnej gardzieli i od razu na to nałożony jest okrągły filt powietrza. Żadnych tłumików szmerów ssania i metrowych przewodów dolotowych. To samo już ma duży wpływ na dźwięk silnika. Europejskie auta V8 mają bardzo rozbudowany dolot. Tak jak pisali przedmówcy inne są kolektory wydechowe które nie są połoczone (dwie głowice ze sobą) i są to najczęściej w pełni przelotowe układy. W europejskich silnikach wszystkie rury schodza się w jedną (czasami zdarzają sie tłumiki po 2 stronach). Tłumiki rzadko kiedy są przelotowe i przeważnie sa bardzo cichutkie. Sama konstrukcja silnika też jest inna. Stare amerykańskie silniki to przeważnie OHV a nie jak te nowe europejskie DOHC. Rzadko też mają po 4 zawory na cylinder jak to ma miejsce w nowych konstrukcjach. Dźwięk można pewnie uzyskac podobny ale tylko z silnika V8. R6 nigdy nie bedzie tak bulgotać jak V8 niestety, ale R6 też mają bardzo ładny dzwięk jak się je trochę "odetka". :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 1 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Pojemnosc nei gra tu zasadniczej roli:http://video.google.pl/videoplay?docid=887...2010240825&q=v8widac wyraznie ze silnik mimo braku pojemnosci daje rade :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kusiek Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 nie do tematu ale tez v8 tyle ze jedno kółko:P http://video.google.pl/videoplay?docid=860...1928430302&q=v8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Oprocz tego wszystkiego co napisali poprzednicy podstawowym powodem ladnego "gulgotania" amerykanskich V8 jest ich stosunkowo niski stopien sprezania. Razem z jego wzrostem glos staje sie coraz ostrzejszy i mniej przyjemny - porownujac silniki z jednakowym mniejwiecej syst dolotowym i tlumieniem. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 (edytowane) Powtorzony post.Adam M. Edytowane 2 Stycznia 2007 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 nawiazując do wypowiedzi Adama- niski stopień sprężania->czyli dlatego można duzo mocy z nich wyciągać jeszcze???? Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 nawiazując do wypowiedzi Adama- niski stopień sprężania->czyli dlatego można duzo mocy z nich wyciągać jeszcze????Zgadza się :) po to między innymi montuje się sprężarki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zonq Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 http://youtube.com/watch?v=FDkA7uU7JPk ->europejskie V8 tez niezle potrafia dawac :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 http://youtube.com/watch?v=FDkA7uU7JPk ->europejskie V8 tez niezle potrafia dawac :icon_mrgreen: brzmi bardzo podobnie do dwusuwowego R4 :rolleyes: http://video.google.pl/videoplay?docid=373...92641962&q=hemi :rolleyes: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 stare ale jare http://video.google.pl/videoplay?docid=-49...58496264&q=hemi Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Taunus (zmieniony silnik) - Granada też fajnie chodzi na silniku V6 2,3L; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.