Skocz do zawartości

Dźwięk amerykanskich V8


guziq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego amerykanskie silniki V8 maja znacznie (dla mnie) przyjemniejszy dzwiek niz te europejskie (chociazby beemoskie V8)?

Czy da sie taki sam dzwiek uzyskac w europejskim silniku?

Jak?

 

 

PS. Może troche głupie pytanie:

Czy da rade z silnika R6 (BMW, 3,5litra - M30B35) wydobyc chociaz zblizony dzwiek do amerykanskiej V8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wytnij katalizator i wstaw przelotowy tłumik końcowy lub puścić w ogóle wydech 6 w 2 na dwóch strumienicach i przelotowych końcówkach, taka przebudowa to niestety ok 2000zł z kolektorem.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego amerykanskie silniki V8 maja znacznie (dla mnie) przyjemniejszy dzwiek niz te europejskie (chociazby beemoskie V8)?

Czy da sie taki sam dzwiek uzyskac w europejskim silniku?

Jak?

Wpierw trzeba przyjac pewne zalozenia. Bo np. V8 z l. 80-tych i V8 z l. 90-tych w MB maja inny dzwiek - te starsze gulgocza, szczegolnie przy przyspieszaniu. Te nowsze juz tylko mrucza.

Zalozmy, ze rozmawiamy o V8 z l. 70 i 80-tych, czyli gora wtrysk mechaniczny. W autach amerykanskich inaczej to brzmi, bo tam masz oddzielny wydech dla jednej i drugiej glowicy, do samego konca. A w V8 np. z Mercedesa, wydechy lacza sie w ostatniej puszce/ostatnim tlumiku.

Poza tym, wazna jest tez ilosc tlumikow po drodze, katalizator, i czasami juz sam kolektor wydechowy jest inny - mam 2x V8 w takiej samej budzie, w jednym standardowe kolektory wydechowe, w drugim juz modyfikowane*.. i ten drugi brzmi ZNACZNIE lepiej :)

 

* normalnie 1 i 2 (i potem 3 i 4, i po drugiej stronie to samo) cylinder maja wspolna rure po wyjsciu z glowicy, a w tym zmodyfikowanym mam 1 polaczony z 3, a 2 z 4 - i juz jest inne brzmienie

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego amerykanskie silniki V8 maja znacznie (dla mnie) przyjemniejszy dzwiek niz te europejskie (chociazby beemoskie V8)?

Czy da sie taki sam dzwiek uzyskac w europejskim silniku?

Jak?

 

 

PS. Może troche głupie pytanie:

Czy da rade z silnika R6 (BMW, 3,5litra - M30B35) wydobyc chociaz zblizony dzwiek do amerykanskiej V8?

 

Zacznijmy od tego że amerykańskie V8 szczególnie te starsze które tak fanie bulgoczą mają duuuuże pojemności. Najczęściej mają silniki na gaźniku o potężnej gardzieli i od razu na to nałożony jest okrągły filt powietrza. Żadnych tłumików szmerów ssania i metrowych przewodów dolotowych. To samo już ma duży wpływ na dźwięk silnika. Europejskie auta V8 mają bardzo rozbudowany dolot. Tak jak pisali przedmówcy inne są kolektory wydechowe które nie są połoczone (dwie głowice ze sobą) i są to najczęściej w pełni przelotowe układy. W europejskich silnikach wszystkie rury schodza się w jedną (czasami zdarzają sie tłumiki po 2 stronach). Tłumiki rzadko kiedy są przelotowe i przeważnie sa bardzo cichutkie. Sama konstrukcja silnika też jest inna. Stare amerykańskie silniki to przeważnie OHV a nie jak te nowe europejskie DOHC. Rzadko też mają po 4 zawory na cylinder jak to ma miejsce w nowych konstrukcjach. Dźwięk można pewnie uzyskac podobny ale tylko z silnika V8. R6 nigdy nie bedzie tak bulgotać jak V8 niestety, ale R6 też mają bardzo ładny dzwięk jak się je trochę "odetka". :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprocz tego wszystkiego co napisali poprzednicy podstawowym powodem ladnego "gulgotania" amerykanskich V8 jest ich stosunkowo niski stopien sprezania. Razem z jego wzrostem glos staje sie coraz ostrzejszy i mniej przyjemny - porownujac silniki z jednakowym mniejwiecej syst dolotowym i tlumieniem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://youtube.com/watch?v=FDkA7uU7JPk ->europejskie V8 tez niezle potrafia dawac :icon_mrgreen:

 

 

brzmi bardzo podobnie do dwusuwowego R4 :rolleyes:

 

 

 

http://video.google.pl/videoplay?docid=373...92641962&q=hemi

:rolleyes:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...