Skocz do zawartości

chińskie enduro turystyczne 600 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Chińska strona www na końcu świata

 

Ciekawe czy to będzie trwałe?

I ciekawe czego to jest kopia?

Firma ma jakieś niuanse z Hondą...

 

4900 euro? Strona www italiańska :lalag:

 

Fajny ale zegary takie jakieś ograniczone :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na str. 9 grudniowego numeru "Świata Motocykli" jest krótka wzmianka nt. tych maszyn. Mi się te 嘉陵-i nawet podobają wizualnie (wiem, to kwestia gustu), ale ciekaw jestem, jaką jakością/trwałością się odznaczają. :icon_rolleyes:

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wariacja na temat freewinda w oparciu o silnik skopiowany prawdopodobnie z xt600

a co do rozwoju... kilka lat temu mówiono, że koreańskie auta są do niczego. 30 lat temu to samo mówiono o japońskich (no, nie u nas, bo tu szczytem techniki była wołga, skądinąd też kopia). potrwa to pewnie kilka lat, ale jak już osiągną odpowiedni poziom kultury technicznej, to pewnie zawojują kawałek motocyklowego tortu dla siebie

ja się tylko modlę o to, żeby wzrost sprzedaży maszyn chińskich i koreańskich nie spowodował zamknięcia fabryki berliner motoren werke. bo czym ja bym wtedy jeździł..? :wink:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się tylko modlę o to, żeby wzrost sprzedaży maszyn chińskich i koreańskich nie spowodował zamknięcia fabryki berliner motoren werke. bo czym ja bym wtedy jeździł..? :)

Chyba Bayerische Motoren Werke? :icon_mrgreen:

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
a co do rozwoju... kilka lat temu mówiono, że koreańskie auta są do niczego. 30 lat temu to samo mówiono o japońskich (no, nie u nas, bo tu szczytem techniki była wołga, skądinąd też kopia). potrwa to pewnie kilka lat, ale jak już osiągną odpowiedni poziom kultury technicznej, to pewnie zawojują kawałek motocyklowego tortu dla siebie

 

Wiesz... najpierw muszą w ogóle wykształcić jakąkolwiek swoją technologię produkcji nowych konstrukcji. Póki co mają milardy tanich rąk do pracy, ale motocykle produkują albo kupując stare taśmy montażowe od producentów z Japonii, albo składając garażowo różne podzespoły zagranicznej produkcji do kupy. Tak czy owak niewiele dają od siebie. Także z tym MotoGP byłbym ostrożny, chyba, że jakiś chiński producent zacznie kupować znane marki, co już się dzieje. O ile pamiętam Chińczycy kupili włoską Bimotę i kto tam jeszcze wchodzi w skład tego koncernu...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz... najpierw muszą w ogóle wykształcić jakąkolwiek swoją technologię produkcji nowych konstrukcji. Póki co mają milardy tanich rąk do pracy, ale motocykle produkują albo kupując stare taśmy montażowe od producentów z Japonii, albo składając garażowo różne podzespoły zagranicznej produkcji do kupy. Tak czy owak niewiele dają od siebie. Także z tym MotoGP byłbym ostrożny, chyba, że jakiś chiński producent zacznie kupować znane marki, co już się dzieje. O ile pamiętam Chińczycy kupili włoską Bimotę i kto tam jeszcze wchodzi w skład tego koncernu...

pzdr

 

z tą produkcją na starych liniach i składaniem w garażu to przegiąłeś :crossy:

duże firmy zlecają produkcję w chinach - ostatnio na forum był link do atyku nt bmw, które prowadzi rozmowy - dostarczając im całe linie technologiczne, szkoląc ludzi. więc to kwestia następnych kilku lat, żeby ci, którzy teraz się nauczyli od japończyków czy włochów - zaczęli uczyć swoich następców; w liczbie setek tysięcy :biggrin:

etap produkcji na przestarzałych liniach kupionych na licencji mają już za sobą, teraz produkcja idzie na konkretne zamówienia i w ramach pełnej współpracy z liczącymi się producentami światowymi. jak widać na ww sprzęcie - chińczycy próbują też własnego projektowania. jeszcze nie potrafią, jeszcze nie nauczyli się wspomnianej przeze mnie wyżej kultury technicznej i otrzymywania produktu o odpowiednio wysokiej jakości. ale uważam, że przykład z koreańczykami jest tu adekwatny

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przeglądałem wczoraj katalog z 2005r i wpadło mi w oko cos takiego: Hyosung XR400. Taki koreański Suzuki DRZ400. Jak zacząłem porównywać zdjęcia to koreaniec wyszedł lepiej bo ma upside-down a parametry silnika te same (silnik też też sam). Ceny nie podali. W opisie zamieścili info że w fabryce Hyosung w Korei robią wszystkie mniejsze motocykle Suzuki i quady tej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japonczycy tez zaczynali produkcje motocykli od wiernych kopii motocykli angielskich. Czy ktos teraz potrafi wymienic wiecej niz jedna istniejaca angielska fabryke produkujaca motocykle? Kto wie, jak bedzie za lat kilkadziesiat-moze tak samo bedzie z motocyklami chinskimi :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba Bayerische Motoren Werke? :icon_exclaim:

 

ehe :biggrin:

tyle tylko, że nazwa nazwą, a fabryka motocykli mieści się pod berlinem. i tak ją ponoć dowcipni (są tacy..?) niemiaszkowie nazywają :biggrin:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...