Skocz do zawartości

Kawasaki ZX 7R Rozrząd i ceny ktore zapłacilem w servisie ;/ ;/


Arni22222
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

kurde a nie masz kolegi ktory sie bawi np emzetkami jakimis motorowerami?? ja taki serwis u siebie w hondzie zrobilem i zamknolem sie w kwocie 300zl i 2godzinach roboczych z tym ze jeszcze linke sprzegla nowa bo linka sie juz zacierala, to naparwde proste, nawet zwykly Kazek ktory naprawia samochody w stodole to zrobi bo to sa czysto eksplatacyjne rzeczy ktore powinien umiec kazdy uzytkownik oprocz tych ktorych stac na taka zabawe i nie chca sobie brudzic rak:) naparwde nie ma nic trudnego w wymianie plynow hamulocwych, chlodniczych olejow filtrow, a rzeczy te wszystkie mozna kupic na www.larsson.pl i sama radosc jeszcze jak sobie sam poradzisz, po drugie masz jeszcze forum jest tu duzo chetnych ktorzy pomoga np przez gadu.

 

co do samych fachowcow niemozna im wiele zarzocic tak sie cenia i nic nie zrobisz mogles probowac sie zorientowac w cenach gdzie indziej i porownac, ale tak to juz jest jak chlopy zmieniaja plyn hamulcowy za 120zl to juz wiedza ze trafili na jelenia... jedynie co to olej z filtrem miales po normalnej cenie chyba ze ci wlali jakis lux do silnika, nie przejmuj sie jak to sie mowi pietwsze koty za ploty;p czy jakos tak:) szkoda tylko tych pieniedzy bo by ci zostalo na oponke

 

tak dla przykladu podam ci jakis czas zajmuje zrobienie i ile to kosztuje

 

wymiana uszczelniaczy w zawieszeniu - 2 godziny podstawowe narzedzia i kwota hmm 60zl olej 40zl i simery 20zl ktore i tak w sklepie z lozyskami kupisz za 10zl... (tak pozatym na allegro ktos sprzedaje lozyska glowki ramy za 100zl a takie cos w sklepie z lozyskami 30zl)

 

-olej i filtr zalezy od marki ale liczmy 100zlolej +20zl filtr (roboty 5 minut z tym ze olej z silnika musi sciekac z godzinke wiec w miedzy czasie robisz to co ponizej)

 

-klocki hamulcowe tutaj sie nie orientuje ale najtansze widzialem po 70zl a najdrozsze po 150zl wymiana 10minut w miedzy czasie gdy olej sciaka z silnika

 

-samo czyszczenie gaznikow zrobisz w domu regulacji juz nie, no wiec czyszczenie odkrecasz bak, odpinasz przewody linki przepustnice, wyciagasz na wierzch sciagasz pokrywy pedzelek jakis srodek do czyszczenia moze byc benzyna kopresor i dmuchasz - sprawa sie komplikuje jak trzeba je wyregulowac tu pozostaje serwis (czas 20-40minut koszty?0zl jak to mowia w jednej z reklam pieniadze= czas ktory potrzebujesz aby je zarobic)

 

-swiece zalezy od modelu ale zazwyczaj okolo 12zl od jednej czas wymiany zalezy od dostepu nie wiem jak w kawie u ciebie jest ale przy okazji gaznikow wykrecisz stare wkrecisz nowe klucz zazwyczaj jest pod siedzeniem w motongu w standardzie;)

 

no i te nieszczesne plyny hamulcowe plyn to koszt 15zl r3 dot3 dot4 obojetnie ktory z nich bierzesz spuszczasz przez srobe plyn zalewasz nowy jeszcze raz sposzczasz i wlewasz nowy i odpowietrzasz czas 15 minut?

 

ja dziekuje serwisom po tym jak przeczytalem temat zalmena jak go wyruchali, oczywiscie sa pewne servisy warte polocenia ale niekazdy moze do nich jechac bo zbyt duza odleglosc, nie wszsystko da sie zrobic samemu ale niektore rzeczy sa naparwde proste i mozna zaoszczedzic, co do cen serwisow to wiadomo cenia sie, motocykli jest jescze w kraju malo, wiec musza sie za cos utrzymywac i ja nikomu do kieszeni nie zagladam bo kazdy pracuje po to zeby cos z tego miec nikt ci plynu hamulcowego za 10zl nie bedzie zmienial bo zusu ma do zaplacenia miesiecznie 700zl... a gdzie utzymanie warsztatu pracownika narzedzia ale jak nie mam hajsu to staram sie sam:) chyba ze wogole cie to nie kreci i chcesz tylko jezdzic a nie brudzic sie:)

Edytowane przez rybson13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety :banghead: moj pierwszy motor i wiecie napaalilem sie ale jak dostałem rachunek nie bylo tak fajnie ale mechani strasznie spoko koles jest no ale i sie ceni wiecej nie dam motoru do tego servisu :rolleyes: prawdo podobnie w dzierżoniowie jest super servis dzwonilem dzis to podali mi ceny takie :

GAZNIKI ZAWORY 300

Olej filtr 130

Uszczelniacze 150 żł

Klocki przod 120 złotych

płyn chłodniczy 40 zł

płyn chamulcowy 60 zł

Nom zalamalem sie :wink: bo ja zaplacilem sporo wiecej za te same czynosc ;( oczywiscie wszystkie ceny z robocizną są podane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Witam mam taki problemik a mianowicie dałem motor do serwisu no i:)

Czyszczenie gazoników regulacja zawory itp. - 400 zł

Świece - 100 zł

filtr powietrza -100 zł

olej + filtr 150 zł

Uszczelniacze przedniego zawieszenia i olej nich 350 zł

klocki przód reaicingowe - 280 zł

płyny hamulcowe 120 złotych:)

 

U nas by to kosztowało:

Zawory - 240 zł

Gaźniki (pełen serwis) - 150 zł

Świece - ok. 100 zł (musiałbym a katalogu Larssona sprawdzić)

Filtr powietrza, nie pamiętam ceny, coś koło 80 zł

Olej z filtrem i wymianą 150 zł

Uszczelniacze zawieszenia nieoryginalne ok 30 zł, olej do lag ok. 40 zł, wymiana 80 zł, razem 150 zł

wymiana płynu hamucowego w 3 zaciskach - 60 zł

klocki GoldFren 70 zł za zacisk x 2 = 140 zł. ew. Carbone Lorraine SBK - ok. 120 zł za zacisk = 240 zł

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezu to teraz juz jestem pewien ze te sku....... mnie naciągneli i jeszczcze zwlekajaz oddaniem motoru ;/

bo mialo to zając 2 dni a czekam juz 4 ;/

 

 

hehe nie znasz zasady dzialania firmy prywatnej?? musi polezec pare dni w kacie zeby mozna bylo wziac za cos pieniadze:) przeciesz nie skasuje z ciebie 1500zl za 3 godizny pracy;), to tak jak ludzie jada na wakacje i przed wyjazdem daja auto do mechannika zeby wymienil to co trzeba i co moze sie zepsoc;) proste auto stoji w krzakach tydzien przychodzi wlasciciel placi 500zl;) no ale co mozna bylo zrobic z autem w ktorym nic sie nie zepsolo?? dolac plynu hamulcowego wody do chlodnicy i plyn do spryskiwaczy i zobaczyc na klocki czy wlasciciele objada:P brutalne ale prawdziwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe nie znasz zasady dzialania firmy prywatnej?? musi polezec pare dni w kacie zeby mozna bylo wziac za cos pieniadze:) przeciesz nie skasuje z ciebie 1500zl za 3 godizny pracy;), to tak jak ludzie jada na wakacje i przed wyjazdem daja auto do mechannika zeby wymienil to co trzeba i co moze sie zepsoc;) proste auto stoji w krzakach tydzien przychodzi wlasciciel placi 500zl;) no ale co mozna bylo zrobic z autem w ktorym nic sie nie zepsolo?? dolac plynu hamulcowego wody do chlodnicy i plyn do spryskiwaczy i zobaczyc na klocki czy wlasciciele objada:P brutalne ale prawdziwe

 

Niestety prawda.

 

Nie ma jak przypilnowac samemu, albo i powymieniac jak sie kuma conieco.

Nie łam sie inni przepłacili jeszcze bardziej :smile:

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sredniej jakości olej 10w40 kosztuje ze 30 zł do twojejego motocykla wchodzą 4 litry oleju(razem z filtrem)To daje już minimum 120 zł, dolicz do tego jeszcze filtr około 25 zł(tez nie najdroższy),to już masz prawie 150,robocizne masz praktycznie za darmo.Na oleju staraj się nie oszczędzac ,zx7r jest czuła na smarowanie,po co sie pózniej męczyc z panewkami.Co do rególacji zaworów, to z tym też jest różnie.Raz jest z nimi mało roboty, bo trzymają odpowiednie luzy,a innym razem może byc conieco szlifowania albo nawet trzeba dokupywac płytki.Także z tego co zauwazyłem to cena za rególacje nie jest stałaZ płynami chamulcowymi 120 zł to napewno przesadzili.Następnym razem jak będziesz robił taki przegladzik i wymiany to dowiedz sie ile kosztują materiały .O ceny robocizny tez mozna popytac po serwisach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co przeczytalem to ceny jakie zaplaciles sa prawie identyczne z cenami Dominika ( HRG ). Nie bardzo widze o co caly placz - wez pod uwage, ze zeby w twoim motocyklu wyregulowac zawory to trzeba albo zdjac walki rozrzadu albo uchylac poszczegolne zawory specjalnym przyrzadem i troche jest z tym zabawy.

Wymiana klockow to nie jest 15 minut roboty, tylko spokojnie godzinka przy tym zleci, specjalnie jesli nie tylko wymieniasz klocki ale czyscisz i smarujesz prowadnice po ktorych chodza.

To samo z czyszczeniem gaznikow - opowiesci Rybsona ze za pomoca benzyny pedzelka i kompresora da se to zrobic raz, dwa nalezy miedzy bajki wlozyc. Poza tym trzeba miec ten kompresor.

Robota gaznikow w dobrym ukladzie od wyjecia do wlozenia i wyregulowania moze zajac pol dnia, ale jesli cos jest nie tak, np upierdliwe bo niewidoczne na pierwszy rzut oka zuzycie czesci ( np rozpylacza ) to wowczas caly dzien moze spokojnie peknac ( 8 godzin ). Wyjmujesz, czyscisz , wkladasz i dalej jest cos nie tak wiec "dawaj snaczala".

Trzeba miec oprzyrzadowanie, srodki chemiczne, wiedziec co sie robi i za to wszystko sie placi. Jak nie wierzysz to kup 4 nowe swiece i sprobuj je w swoim motocyklu wymienic i zobacz ile czasu ci to zajmie, a to jest najprostsza czynnosc z wymienionych przez ciebie.

Jak chcesz tanio to sprzedaj Kawe i przesiadz sie na MZ, czy Jawe i bedzie tani serwis i ceny czesci i materialow eksploatacyjnych.

Ja sobie bardzo cenie ze moja BSA ma tylko 2 cylindry i 2 zawory na cylinder - regulowanie 16 zaworow w moim Suzuki zabiera mi cale przedpoludnie ( od zdjecia oslon do ich powtornego zalozenia po regulacji )

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Adamem M.

Przy pierwszym serwisie mojej cebuli byłem cały czas przy mechaniku,

i wszystko co robił(a mam pewną wiedzę na ten temat), robił sprawnie i dokładnie,

a mimo to dniówka zleciała.

 

Co do cen, to też nie sądzę, żeby były za wysokie.

Ja miałem to szczęście, że poprzedni właściciel mówił prawdę, i przy zaworach i gażnikach nie było wiele roboty(przez co zapłaciłem mniej).

 

Rybson13- kolega, co bawi się mz-kami niech zostanie przy tej zabawie.

Japończyk to nie mz-a i wymaga pewnej wiedzy, a przede wszystkim NARZĘDZI.

 

Dziwi mnie tylko, że najpierw proponuje się młodemu motonicie "pomoc kolegi od ws-ek",

A potem narzeka się, że w Polsce nie ma serwisowanych motocykli.

 

Arni 22222

Znajdż dobry serwis, i trzymaj się go.

Moje moto zawsze robi ten sam mechanior(a jest ich 3), i kiedy tylko mnie widzi,

wie co i jak było robione, bo sam to robił.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpadam od czasu do czasu do k+k kawasaki w dzierzoniowie pogadac.ostatnio wymieniali mi olej i filtr[jak kupisz u nich to wymiane masz gratis]nie moge powiedziec zlego slowa o nich ale jesli mialbym cos robic przy sprzecie to moze zdecydowalbym sie u nich.jest jeszcze polecany przez wielu kolegow "motoracer" z wroclawia. moze tam?

jesli chodzi o klodzko i TEN warstat hihi to po pierwsze :juz sam wyglad zniechecil mnie dostatecznie [bylem tam kiedys przejazdem . zatrzymalem sie z ciekawosci. ]ok pozdrawiam "krajanow "i nie tylko

 

aha: koles z 4um -jareckiz serwisowal tam swoja kawe kz 1000 moze on powie wiecej na temat dzierzoniowa

Edytowane przez kulka

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płytki za 70 zł sztuka do tego motocykla? Dziwne, ja mam za około 20 zł a wymienia się kilka sztuk, a nie 16 (można nimi mieszać, szlifować itp). Reszty nie komentuję, ale wnioski podobne ...

 

Ale jeszcze jedno? Nie pytałeś się o koszty przed wstawieniem motocykla? Ja zawsze ustalam to wcześniej z klientem, a w razie niespodzianek dzwonię i mówię "jest do wymiany filtr powietrza, kosztuje xx zł, czy mam go wymienić ??"

 

Pawel

 

PS. Adam M też ma rację, trzeba brać pod uwagę, że musimy utrzymać firmę, zarobić, kupić drogie narzędzia, wiedza też kosztuje, ale 120 zł za wymianę płynu hamulcowego to porażka. Sam płyn kosztuje ok. 10 zł, a wymiana trwa 15 minut. Niezła stawka za godzinę pracy wychodzi około 400 zł, widze, ze mogę mieć nowy motocykl po sezonie przy takich cenach :icon_mrgreen:. Serdecznie zaprraszm do "MotoBoruta" od jutra nowy cennik :). Żartuję ..... :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co przeczytalem to ceny jakie zaplaciles sa prawie identyczne z cenami Dominika ( HRG ). Nie bardzo widze o co caly placz - wez pod uwage, ze zeby w twoim motocyklu wyregulowac zawory to trzeba albo zdjac walki rozrzadu albo uchylac poszczegolne zawory specjalnym przyrzadem i troche jest z tym zabawy.

Wymiana klockow to nie jest 15 minut roboty, tylko spokojnie godzinka przy tym zleci, specjalnie jesli nie tylko wymieniasz klocki ale czyscisz i smarujesz prowadnice po ktorych chodza.

To samo z czyszczeniem gaznikow - opowiesci Rybsona ze za pomoca benzyny pedzelka i kompresora da se to zrobic raz, dwa nalezy miedzy bajki wlozyc. Poza tym trzeba miec ten kompresor.

Robota gaznikow w dobrym ukladzie od wyjecia do wlozenia i wyregulowania moze zajac pol dnia, ale jesli cos jest nie tak, np upierdliwe bo niewidoczne na pierwszy rzut oka zuzycie czesci ( np rozpylacza ) to wowczas caly dzien moze spokojnie peknac ( 8 godzin ). Wyjmujesz, czyscisz , wkladasz i dalej jest cos nie tak wiec "dawaj snaczala".

Trzeba miec oprzyrzadowanie, srodki chemiczne, wiedziec co sie robi i za to wszystko sie placi. Jak nie wierzysz to kup 4 nowe swiece i sprobuj je w swoim motocyklu wymienic i zobacz ile czasu ci to zajmie, a to jest najprostsza czynnosc z wymienionych przez ciebie.

Jak chcesz tanio to sprzedaj Kawe i przesiadz sie na MZ, czy Jawe i bedzie tani serwis i ceny czesci i materialow eksploatacyjnych.

Ja sobie bardzo cenie ze moja BSA ma tylko 2 cylindry i 2 zawory na cylinder - regulowanie 16 zaworow w moim Suzuki zabiera mi cale przedpoludnie ( od zdjecia oslon do ich powtornego zalozenia po regulacji )

 

Adam M.

 

Wymiana klockow to wymiana klockow nic nie mowil o czyszczeniu zaciskow i gratis napewno mu tego nie zrobili ;/ wiec ile sie klocki zmienia godzine??

Co do czyszczenia gaznikow to prosze nie ubarwniac-on to zrobil profilaktycznie bo mu pewnie w serwisie doradzili, czyszczenie to czyszczenie nie mowilem o regulacji, ani o tym ze sa uszkodzone, wiec nie wiem o co loto w tym momencie... a zaloze sie ze czyszczenie w tym serwisie wygladalo podobnie...

 

 

 

 

 

Rybson13- kolega, co bawi się mz-kami niech zostanie przy tej zabawie.

Japończyk to nie mz-a i wymaga pewnej wiedzy, a przede wszystkim NARZĘDZI.

 

Dziwi mnie tylko, że najpierw proponuje się młodemu motonicie "pomoc kolegi od ws-ek",

A potem narzeka się, że w Polsce nie ma serwisowanych motocykli.

 

 

hahaha no to malo znasz polskie realia;D 98% mechanikow motocyklowych jeszcze pare lat temu zajmowalo sie wsk i mz maluchami polonezami unami bo nie bylo nic innego i gwarantuje Ci ze na szkolenia do japonii nie jezdzili tylko do polowy rzeczy doszli metoda prob i bledow albo czytajac madre ksiazki, moze Ty masz kase moze jestes jeleniem ale nie musisz namawiac innych zeby placili 280zl za klocki i 120zl za plyn hamulcowy, skoro dla ciebie to taka straszna WIEDZA i NARZEDZIA no to nie wiem zarowki chyba nie potrafisz wkrecic... bo filtr oleju sie odkreca tak jak zarowke, a jak nie masz klucza wbijasz w niego srobokret i tez bedzie, jeszcze raz powiem czynnosci eksplatacyjne nie wymagaja zadnej wiekszej wiedzy a tym bardziej narzedzi, srobokret gwiazdke, klucz imbusowy 5 i 6 i klucz do swiec, tyle.. wszystkie te narzedzia sa pod siedzeniem i producent nie poto je dal razem z ksiazka serwisowa zeby mechanik mogl z tego kozystac tylko po to zeby mogl wlasciciel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana klockow to wymiana klockow nic nie mowil o czyszczeniu zaciskow i gratis napewno mu tego nie zrobili ;/ wiec ile sie klocki zmienia godzine??

Bo to nie jest gratis, tylko powinien być standard. O ile mnie pamięć nie myli pracując w motocyklowym serwisie w wakacje ZAWSZE przy regulacji gaźników były one przeze mnie czyszczone (komora pływakowa, każda dysza, sprawdzenie stany o-ringów i innych uszczelek), a wymiana klocków wiązała się z przesmarowaniem prowadnic, tłoczków (specjalną pastą). Nie raz kończyło się to wyciąganiem tłoczków i zapowietrzaniem zacisku tylko dlatego, że o zacisk nikt przez wieki nie dbał i zamiast płynu hamulcowego można było zobaczyć ciemno-rudą maź. Ot taki dżem morelowy ze starego dot-4... I pęka przy tym ze dwie godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...