Skocz do zawartości

Opiłki metalu w oleju / Virago 750 z 89r.


dark_rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Na początku zaznaczę, że szukałem w archiwum :banghead: Niestety nic konkretnego tam nie znalazłem.

 

Wymieniłem dzisiaj olej w mojej XV 750 i na śrubie spustowej zauważyłem drobne opiłki metalu. Nie było tego dużo- może z kilka, kilkanaście drobin. Czy to normalne? Czy już mam szykować portfel na wydatki (odpukać!) Olej był PODOBNO zmieniany przez poprzedniego właściciela 3 tys. km temu, ale był czarny jak smoła i bardzo gęsty więc śmiem w to wątpić :icon_rolleyes:

 

Dodam, że z silnika nie dochodzą żadne dźwięki, nie traci mocy, wchodzą bez problemów wszystkie biegi i w ogóle od strony technicznej nie mam żadnych zastrzeżeń.

 

Dzięki za wszystskie sugestie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez dark_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiłki to raczej rzecz poważna.

W moim poprzednim moto jezdziłem chwile na mniejszej ilości oleju i też opiłki się znalazły mimo że nic od strony technicznej się nie działo. Zalałem nowy olej i było (chyba) ok bo moto znalazło nowego właściciela.

A co mogło się stać?

przyjmując wersję pesymistyczną to padła (albo pada) jedna z panewek

mozliwość druga to wałki rozrządu

 

wersji optymistycznej nie widzę bo chyba nikt specjalnie nie wsypałby opiłek do oleju.

 

Mogę się mylić i jeśli tak to proszę poprawić mnie.

Ale z drugiej strony skoro nic się nie dzieje... Wymień olej i jedz do serwisu.

Lepiej dmuchać na zimne

 

Pozdrawiam i powodzenia życzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Na początku zaznaczę, że szukałem w archiwum :buttrock: Niestety nic konkretnego tam nie znalazłem.

 

Wymieniłem dzisiaj olej w mojej XV 750 i na śrubie spustowej zauważyłem drobne opiłki metalu. Nie było tego dużo- może z kilka, kilkanaście drobin. Czy to normalne? Czy już mam szykować portfel na wydatki (odpukać!) Olej był PODOBNO zmieniany przez poprzedniego właściciela 3 tys. km temu, ale był czarny jak smoła i bardzo gęsty więc śmiem w to wątpić :banghead:

 

Dodam, że z silnika nie dochodzą żadne dźwięki, nie traci mocy, wchodzą bez problemów wszystkie biegi i w ogóle od strony technicznej nie mam żadnych zastrzeżeń.

 

Dzięki za wszystskie sugestie.

 

Pozdrawiam

Objaw jest niezbyt ciekawy :P jednak jeżeli nie słychać stuków ani innych "ciekawych odgłosów" to na razie sobie odpuść. Z tą wymianą oleju gość chyba się troszkę pomylił!!!POZDRO!!!

Edytowane przez kardan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie to nie jestem optymistą po tym co przeczytałem :wink:

 

Czy zatem nie zdarza się nigdy, że w silniku są opiłki? Może to właśnie podczas wrzucania jedynki to charakterystyczne "łup" to spowodowało?

 

Czy ktoś z dłuższą praktyką serwisową spotkał się z czymś takim w motocyklu, gdzie nic potem się nie działo? Może ktoś z Was miał podobny objaw, bez przykrych następstw?

 

Kurde, żeby mu coś waliło, stukało, pukało to bym się nie zdziwił. Ale w motocyklu bez żadnych oznak, coś takiego ? :) Wierzyć się normalnie nie chce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie to nie jestem optymistą po tym co przeczytałem :)

 

Czy zatem nie zdarza się nigdy, że w silniku są opiłki? Może to właśnie podczas wrzucania jedynki to charakterystyczne "łup" to spowodowało?

 

Czy ktoś z dłuższą praktyką serwisową spotkał się z czymś takim w motocyklu, gdzie nic potem się nie działo? Może ktoś z Was miał podobny objaw, bez przykrych następstw?

 

Kurde, żeby mu coś waliło, stukało, pukało to bym się nie zdziwił. Ale w motocyklu bez żadnych oznak, coś takiego ? ;) Wierzyć się normalnie nie chce :P

Skrzynia korbowa jest uszczelniona względem skrzyni biegów . Czyżbym się mylił???Tak że wydaje mi się że opiłki w oleju silnikowym nie mają nic wspólnego z problemami ze skrzynią biegów :wink: Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej na 99% to sa opiłki ze skrzyni biegów.

Czasami się ,źle bieg zapnie i jest krrrh!!

Zmień olej i filtr i pojeździj trochę.

Po to ten magnes jest w korku żeby wyłapywał takie świństwa.

Pojeździj troche i potem glebnij motocykl na bok i odkreć korek spustu.

Zobaczysz czy dalej będą opiłki się zbierać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wszystko zależy od rozmiarów tych opiłków.

Jeżeli są to bardzo małe drobiny, to niczym się nie martw.

Przecież w momencie rozruchu występuje podwyższone tarcie, a co za tym idzie

mogą pojawić się jakieś tego skutki(np.koła rozrusznika nie są smarowane w ogóle)

Podobnie skrzynia, nie zawsze uda się płynna zmiana biegu.

Tak jak pisał Lolo;

Po to korek ma magnes, żeby je wyłapywać.

Więc skoro producent to przewidział, to chyba nie jest to nic strasznego.

Zresztą, jeśli olej był bardzo stary mogło się tego gówna nazbierać więcej niż przy przwidłowej wymianie.

Po wlaniu nowego oleju, osobiście skróciłbym czas do następnej wymiany o połowę(dla przepłukania silnika)

Powodzonka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia korbowa jest uszczelniona względem skrzyni biegów . Czyżbym się mylił???Tak że wydaje mi się że opiłki w oleju silnikowym nie mają nic wspólnego z problemami ze skrzynią biegów :buttrock: Pozdro.

 

Czy ktoś mógłby się odnieść do słów kardana? Jak to jest ze skrzynią korbową? I jak to odnieść do Virago 750?

 

Opiłki były naprawdę małe (największy może miał ze 2 mm.długości ), więc tym bardziej przeraziły mnie głosy niektórych co do panewek, czy nawet wału :P Wiem, że to mogą być przyczyny (wyczytałem na forum), ale tam zawsze towarzyszyły temu jakieś stuki itp. U mnie natomiast cisza jak makiem zasiał.

 

Troche mi ulżyło :P

Edytowane przez dark_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lolo i Tadeo mają rację. Skrzynia biegów produkuje opiłki, będące skutkiem stuków w skrzyni.

Czyli: zapinanie jedynki z nierozklejonym sprzęgłem, redukcje bez przegazówki lub kilka biegów na raz.

Magnes w korku jest właśnie po to, żeby wyłapywał takie świństwa. Lej olej markowy i nic się nie martw. Skoro jest cicho, to śpij spokojnie. Moja szkółkowa GS500 ma prawie sto tys. km przebiegu i przy każdej wymianie oleju drobinki stali znajduję na korku. Mimo to wszystko działa (odpukać) bezproblemowo.

Co do skrzyni biegów, to pracuje ona w tym samym oleju co silnik, więc darujmy sobie rzekome izolowanie jednego podzespołu od drugiego.

Powodzenia. Tomek.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śpij spokojnie

 

 

:D :clap: ;)

 

Tak właśnie będzie :biggrin: Będę spał spokojnie :biggrin: :biggrin: Ale miełem stracha.

 

Dziękuję wszystkim którzy zostawili w tym temacie "swoje 3 gr" :) :) Jak zawsze można na Was drodzy bracia polegać :biggrin:

 

 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracajac jeszcze do slow kardana to nie jest tak ze calkowicie nie ma racji.

Wszystko zalezy od konstrukcji moto - wiekszosc konstrukcji japonskich ma mieszany uklad smarowania z olejem smarujacym silnik, sprzeglo i skrzynie, ale sa konstrukcje z sucha miska olejowa, ktore maja oddzielny olej w skrzyni i oddzielny w sprzegle, albo takie jak BMW, majace suche sprzeglo i oddzielna skrzynie smarowana innym olejem niz silnik.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiłki są zawsze, mniejsze lub większe. Motocykl się zużywa właśnie w ten sposób , że się ścierają współpracujące części. to co zostaje ztarte to zatrzymuje się w filtrze oleju, na korku magnesowym a w silnikach gdzie nie ma korka magnesowego i filtra to tylko poprzez wymianę oleju.

Czym lepszy system oczyszczania silnika tym silnik pracuje dłużej bo ztarte drobiny nie krążą w układzie powodując przyspieszone zużycie.

Oczywiście czym zużyte drobinki są mniejsze i jest ich mniej tym w lepszym stanie znajduje się silnik.

Duże opiłki najczęściej pochodzą ze skrzyni biegów, jak przy zmianie biegów nam coś zgrzytnie to nic innego jak tylko walenie jednego zęba o drugiego. Może się zdażyć, że ząb się ukryszy i wtedy mamy piękny duży opiłek.

 

Prosta zasada, wymieniać olej zgodnie z zaleceniami producenta i czym bardziej moto dostanie w skórę tym więcej opiłków się możemy spodziewać.

 

P.S te opiłki na magnesie to napewno nie są z panewek, bo panewki są zazwyczaj wykonane z materiału, którego nie przyciąga magnes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia korbowa to jest uszczelniona w 2 takcie.

W twoim sprzecie jeden olej smaruje wszystkie podzespoły silnika.

Hehe czyżby tylko 2-u takty???Mało jest moto z oddzielnym systemem smarowania skrzynia-silnik :icon_mrgreen: Jeżeli skrzynia i silnik pracują na tym samym oleju to nie ma sprawy czyli jak wyżej :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...