dark_rider Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 (edytowane) Witam. Na początku zaznaczę, że szukałem w archiwum :banghead: Niestety nic konkretnego tam nie znalazłem. Wymieniłem dzisiaj olej w mojej XV 750 i na śrubie spustowej zauważyłem drobne opiłki metalu. Nie było tego dużo- może z kilka, kilkanaście drobin. Czy to normalne? Czy już mam szykować portfel na wydatki (odpukać!) Olej był PODOBNO zmieniany przez poprzedniego właściciela 3 tys. km temu, ale był czarny jak smoła i bardzo gęsty więc śmiem w to wątpić :icon_rolleyes: Dodam, że z silnika nie dochodzą żadne dźwięki, nie traci mocy, wchodzą bez problemów wszystkie biegi i w ogóle od strony technicznej nie mam żadnych zastrzeżeń. Dzięki za wszystskie sugestie. Pozdrawiam Edytowane 11 Grudnia 2006 przez dark_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opiłki to raczej rzecz poważna.W moim poprzednim moto jezdziłem chwile na mniejszej ilości oleju i też opiłki się znalazły mimo że nic od strony technicznej się nie działo. Zalałem nowy olej i było (chyba) ok bo moto znalazło nowego właściciela.A co mogło się stać?przyjmując wersję pesymistyczną to padła (albo pada) jedna z panewekmozliwość druga to wałki rozrządu wersji optymistycznej nie widzę bo chyba nikt specjalnie nie wsypałby opiłek do oleju. Mogę się mylić i jeśli tak to proszę poprawić mnie.Ale z drugiej strony skoro nic się nie dzieje... Wymień olej i jedz do serwisu.Lepiej dmuchać na zimne Pozdrawiam i powodzenia życzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 (edytowane) Witam. Na początku zaznaczę, że szukałem w archiwum :buttrock: Niestety nic konkretnego tam nie znalazłem. Wymieniłem dzisiaj olej w mojej XV 750 i na śrubie spustowej zauważyłem drobne opiłki metalu. Nie było tego dużo- może z kilka, kilkanaście drobin. Czy to normalne? Czy już mam szykować portfel na wydatki (odpukać!) Olej był PODOBNO zmieniany przez poprzedniego właściciela 3 tys. km temu, ale był czarny jak smoła i bardzo gęsty więc śmiem w to wątpić :banghead: Dodam, że z silnika nie dochodzą żadne dźwięki, nie traci mocy, wchodzą bez problemów wszystkie biegi i w ogóle od strony technicznej nie mam żadnych zastrzeżeń. Dzięki za wszystskie sugestie. PozdrawiamObjaw jest niezbyt ciekawy :P jednak jeżeli nie słychać stuków ani innych "ciekawych odgłosów" to na razie sobie odpuść. Z tą wymianą oleju gość chyba się troszkę pomylił!!!POZDRO!!! Edytowane 11 Grudnia 2006 przez kardan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 te opiłki mogą też być ze skrzyni, powstają np podczas wbijania 1 po kilku dniach stania (zdarza się) Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 11 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Jak na razie to nie jestem optymistą po tym co przeczytałem :wink: Czy zatem nie zdarza się nigdy, że w silniku są opiłki? Może to właśnie podczas wrzucania jedynki to charakterystyczne "łup" to spowodowało? Czy ktoś z dłuższą praktyką serwisową spotkał się z czymś takim w motocyklu, gdzie nic potem się nie działo? Może ktoś z Was miał podobny objaw, bez przykrych następstw? Kurde, żeby mu coś waliło, stukało, pukało to bym się nie zdziwił. Ale w motocyklu bez żadnych oznak, coś takiego ? :) Wierzyć się normalnie nie chce ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Jak na razie to nie jestem optymistą po tym co przeczytałem :) Czy zatem nie zdarza się nigdy, że w silniku są opiłki? Może to właśnie podczas wrzucania jedynki to charakterystyczne "łup" to spowodowało? Czy ktoś z dłuższą praktyką serwisową spotkał się z czymś takim w motocyklu, gdzie nic potem się nie działo? Może ktoś z Was miał podobny objaw, bez przykrych następstw? Kurde, żeby mu coś waliło, stukało, pukało to bym się nie zdziwił. Ale w motocyklu bez żadnych oznak, coś takiego ? ;) Wierzyć się normalnie nie chce :PSkrzynia korbowa jest uszczelniona względem skrzyni biegów . Czyżbym się mylił???Tak że wydaje mi się że opiłki w oleju silnikowym nie mają nic wspólnego z problemami ze skrzynią biegów :wink: Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Raczej na 99% to sa opiłki ze skrzyni biegów.Czasami się ,źle bieg zapnie i jest krrrh!!Zmień olej i filtr i pojeździj trochę.Po to ten magnes jest w korku żeby wyłapywał takie świństwa.Pojeździj troche i potem glebnij motocykl na bok i odkreć korek spustu.Zobaczysz czy dalej będą opiłki się zbierać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Witam.Wszystko zależy od rozmiarów tych opiłków.Jeżeli są to bardzo małe drobiny, to niczym się nie martw. Przecież w momencie rozruchu występuje podwyższone tarcie, a co za tym idzie mogą pojawić się jakieś tego skutki(np.koła rozrusznika nie są smarowane w ogóle)Podobnie skrzynia, nie zawsze uda się płynna zmiana biegu.Tak jak pisał Lolo;Po to korek ma magnes, żeby je wyłapywać.Więc skoro producent to przewidział, to chyba nie jest to nic strasznego.Zresztą, jeśli olej był bardzo stary mogło się tego gówna nazbierać więcej niż przy przwidłowej wymianie.Po wlaniu nowego oleju, osobiście skróciłbym czas do następnej wymiany o połowę(dla przepłukania silnika)Powodzonka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 11 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 (edytowane) Skrzynia korbowa jest uszczelniona względem skrzyni biegów . Czyżbym się mylił???Tak że wydaje mi się że opiłki w oleju silnikowym nie mają nic wspólnego z problemami ze skrzynią biegów :buttrock: Pozdro. Czy ktoś mógłby się odnieść do słów kardana? Jak to jest ze skrzynią korbową? I jak to odnieść do Virago 750? Opiłki były naprawdę małe (największy może miał ze 2 mm.długości ), więc tym bardziej przeraziły mnie głosy niektórych co do panewek, czy nawet wału :P Wiem, że to mogą być przyczyny (wyczytałem na forum), ale tam zawsze towarzyszyły temu jakieś stuki itp. U mnie natomiast cisza jak makiem zasiał. Troche mi ulżyło :P Edytowane 11 Grudnia 2006 przez dark_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Lolo i Tadeo mają rację. Skrzynia biegów produkuje opiłki, będące skutkiem stuków w skrzyni. Czyli: zapinanie jedynki z nierozklejonym sprzęgłem, redukcje bez przegazówki lub kilka biegów na raz.Magnes w korku jest właśnie po to, żeby wyłapywał takie świństwa. Lej olej markowy i nic się nie martw. Skoro jest cicho, to śpij spokojnie. Moja szkółkowa GS500 ma prawie sto tys. km przebiegu i przy każdej wymianie oleju drobinki stali znajduję na korku. Mimo to wszystko działa (odpukać) bezproblemowo.Co do skrzyni biegów, to pracuje ona w tym samym oleju co silnik, więc darujmy sobie rzekome izolowanie jednego podzespołu od drugiego.Powodzenia. Tomek. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Skrzynia korbowa to jest uszczelniona w 2 takcie.W twoim sprzecie jeden olej smaruje wszystkie podzespoły silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 11 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 śpij spokojnie :D :clap: ;) Tak właśnie będzie :biggrin: Będę spał spokojnie :biggrin: :biggrin: Ale miełem stracha. Dziękuję wszystkim którzy zostawili w tym temacie "swoje 3 gr" :) :) Jak zawsze można na Was drodzy bracia polegać :biggrin: Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Wracajac jeszcze do slow kardana to nie jest tak ze calkowicie nie ma racji.Wszystko zalezy od konstrukcji moto - wiekszosc konstrukcji japonskich ma mieszany uklad smarowania z olejem smarujacym silnik, sprzeglo i skrzynie, ale sa konstrukcje z sucha miska olejowa, ktore maja oddzielny olej w skrzyni i oddzielny w sprzegle, albo takie jak BMW, majace suche sprzeglo i oddzielna skrzynie smarowana innym olejem niz silnik. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Opiłki są zawsze, mniejsze lub większe. Motocykl się zużywa właśnie w ten sposób , że się ścierają współpracujące części. to co zostaje ztarte to zatrzymuje się w filtrze oleju, na korku magnesowym a w silnikach gdzie nie ma korka magnesowego i filtra to tylko poprzez wymianę oleju.Czym lepszy system oczyszczania silnika tym silnik pracuje dłużej bo ztarte drobiny nie krążą w układzie powodując przyspieszone zużycie.Oczywiście czym zużyte drobinki są mniejsze i jest ich mniej tym w lepszym stanie znajduje się silnik. Duże opiłki najczęściej pochodzą ze skrzyni biegów, jak przy zmianie biegów nam coś zgrzytnie to nic innego jak tylko walenie jednego zęba o drugiego. Może się zdażyć, że ząb się ukryszy i wtedy mamy piękny duży opiłek. Prosta zasada, wymieniać olej zgodnie z zaleceniami producenta i czym bardziej moto dostanie w skórę tym więcej opiłków się możemy spodziewać. P.S te opiłki na magnesie to napewno nie są z panewek, bo panewki są zazwyczaj wykonane z materiału, którego nie przyciąga magnes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Skrzynia korbowa to jest uszczelniona w 2 takcie.W twoim sprzecie jeden olej smaruje wszystkie podzespoły silnika.Hehe czyżby tylko 2-u takty???Mało jest moto z oddzielnym systemem smarowania skrzynia-silnik :icon_mrgreen: Jeżeli skrzynia i silnik pracują na tym samym oleju to nie ma sprawy czyli jak wyżej :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.