Skocz do zawartości

z aku wyparowal elektrolit...


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nigdy się nie zalewa przechodzonego aku elektrolitem. To woda paruje a kwas zostaje. Zalej sprzęt, niech postoji ze dwa dni aż się przegryzie, rozładuj go i potem znowu naładuj. Moim zdaniem powinno być dobrze. Ostatnio w robocie tak mieliśmy z aku. Tyle że jest to dodatkowe aku ładowane za każdym razem po przyjeździe ze swoim prostownikiem. Okazało się że prostownik zamiast na automat był ustawiony na ręczne ładowanie i cały czas zapierdzielał aż aku wyparowało i siadł. Chłopaki z warsztatu nalali wody i jest gitara. Tym bardziej u Ciebie, strzelasz z kopniaka i praktycznie aku mało jest obciążone.

Edytowane przez ventura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naladowany 13,0-13,2V

Do ladowania <12,3V

Sa to wartosi bez obciazenia...

 

Nie wiem skąd wziąłeś wartości ale większość źródeł podaje trochę inaczej :

 

Naładowany akumulator ołowiowo-kwasowy ma mieć napięcie spoczynkowe 12,7V (pomiar nalezy wykonać po minimum 5 godzinach od zakończenia ładowania), natomiast należy go doładować gdy napięcie spoczynkowe spadnie poniżej 12,5V ( poniżej 12,5 V zaczyna się proces zasiarczenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem skąd wziąłeś wartości ale większość źródeł podaje trochę inaczej :

 

Naładowany akumulator ołowiowo-kwasowy ma mieć napięcie spoczynkowe 12,7V (pomiar nalezy wykonać po minimum 5 godzinach od zakończenia ładowania), natomiast należy go doładować gdy napięcie spoczynkowe spadnie poniżej 12,5V ( poniżej 12,5 V zaczyna się proces zasiarczenia)

 

 

sorry.. wartosci podalem na pracujacym silniku, czyli ten nadmiar jest z alternatora

 

zalalem aku woda i wykazal 12,8V, czyli jest dobrze

teraz go rozladowywuje - podpialem pod niego zarowke 12V 10W i czekam az zgasnie

potem ladowanie prostownikiem motocyklowym (kupilem dzisiaj takie gowno podobne do tego http://moto.allegro.pl/item147960215_profe...h_tronic_.html)

 

po jakim czasie skonczyc ladowanie? obliczyc sobie?

bo aku jest 5,5 Ah, a ladowanie 300mA, wiec wychodziloby, ze musialby sie ladowac okolo 18-19h. racja?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thefex - twoje 12.4V na pracujacym silniku mowi ze twoj uklad ladowania nie pracuje za dobrze. Nawet na wolnych obrotach z pracujacym silnikiem i wlaczonym swiatlem mijania aku musi pokazac kolo 13V, jak nie to altek / regulator / kable laczace sa walniete. 13.3V bez obciazenia nie znaczy nic - to tkzw napiecie powierzchniowe / spoczynkowe aku.

Przejrzyj instalacje zwracajac uwage na polaczenie z masa na silnik i rame ( rozkrecic, wyczyscic, nasmarowac, skrecic ) i kostke laczaca miedzy alternatorem i regulatorem ( czy nie zgrzana / skorodowana ).

Co do ladowania aku twoj prostownik laduje troche mniej niz 1/10 pojemnosci wiec potrzymaj go jakies 12 / 13 godzin i powinno byc OK.

Ladowanie malym pradem powinno go postawic na nogi.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja mialem taka sytuacje:

jakies 3 tygodnie temu ubralem sie, ide do garazu, wystawiam moto, poalec na starter i.. kreci ale jakos tak marnie. Pokrecilem jeszcze toche , potem z kumplem popchalismy kawalek XJe i nic.

Wyjalem aku a tam zamiast 12 cm elektrolitu zostaly sie ze 4 cm.

Dolalem wody destylowanej do wlasciwego poziomu, starter i zadzialalo.

Potem posmigalem troche z predkosciami motocyklowymi :) i jest GIT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po rozladowaniu i naladowaniu ma teraz 13,8V (pomiar zaraz po odlaczeniu prostownika). zobaczymy jaki prad bedzie mial za pare godzin i za pare dni

 

thx za pomoc

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomiar zaraz po odlaczeniu prostownika

 

to nie jest zaden pomiar. zreszta stan napiecia nie swiadczy o aku. bateria do pilota wielkosci 1/4 paluszka tez ma 12V. aku jest po to w motocyklu, aby zapewnic bufor energii. jezeli mowa o parametrach, oprocz pojemnosci, to mowi sie jeszcze o maksymalnym pradzie rozruchowym. napiecie jest na ostatniej pozycji i sluzy raczej do wstepnego okreslenia stanu akumulatora niz do okreslenia: dobry - zly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem skąd wziąłeś wartości ale większość źródeł podaje trochę inaczej :

 

Naładowany akumulator ołowiowo-kwasowy ma mieć napięcie spoczynkowe 12,7V (pomiar nalezy wykonać po minimum 5 godzinach od zakończenia ładowania), natomiast należy go doładować gdy napięcie spoczynkowe spadnie poniżej 12,5V ( poniżej 12,5 V zaczyna się proces zasiarczenia)

Z ksiazki serwisowej...

Przepraszam ze odkopuje temat ale wczesniej nie zauwazylem...

 

 

Mam pytanie odnosnie mojego aku...

Ladowalem go przez okolo 7 godzin... nawet zaczal po malu sie pocic... i postanowilem odlaczyc od ladowania... tak jak Piotrek napisal... po 5 godzinach zmierzylem napiecie i wskazalo 12,55V...

Jaki jest powod tego ze aku nie naladowalo sie do magicznego 12,7V... czy to znaczy ze aku po malu juz nie daje...?

mam go dalej podladowac...?

Edytowane przez skoal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ksiazki serwisowej...

Przepraszam ze odkopuje temat ale wczesniej nie zauwazylem...

Mam pytanie odnosnie mojego aku...

Ladowalem go przez okolo 7 godzin... nawet zaczal po malu sie pocic... i postanowilem odlaczyc od ladowania... tak jak Piotrek napisal... po 5 godzinach zmierzylem napiecie i wskazalo 12,55V...

Jaki jest powod tego ze aku nie naladowalo sie do magicznego 12,7V... czy to znaczy ze aku po malu juz nie daje...?

mam go dalej podladowac...?

 

Zalezy jak duzej pojemnosci akumulator jakim prądem ładowałeś przez te 5h. Jesli to była ładowarka motocyklowa o max prądzie 0,3A to aku 9Ah musi sie ładowac zdecydowanie dłuzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinieneś doprowadzać do zbytniego grzania a co za tym idzie gazowania elektrolitu... W/g mnie jeśli już gazuje a ładowałeś małym prądem to aku już powinno byc w pełni naładowane :D jeśli nie jest to oznacza,że już ma jakieś zwarcie na celach i dlatego szybko gazuje. POZDRAWIAM!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...