Skocz do zawartości

blokada 299km/h


Kris_big
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Technicznie, na pełnej pycie mieszanka jest stosunkowo bogata, a zapłon jest opóźniany na pierwszych trzech biegach, dotyczy się to wszystkich mocnych sprzętów produkowanych obecnie.

Rozwiązanie nie jest takie młode, po raz pierwszy zastosowano to w THUNDERACE (pilotażowo), stąd wrażenie, że ten model jest słabszy od ostatnich pełnych FZR 1000.

 

jezeli chodzi o gazniki to prawda, ale jezeli mowimy o wtrysku to juz nie koniecznie, tzn. ilosc wtryskiwanego paliwa zalezy od "zapietego" biegu, obrotow silnika, temperatury, otwarcia przepustnicy (jezeli o czyms zapomnialem to poprawcie), a wiec sprawa juz nie jest taka prosta. A z ta iloscia biegow to ostroznie, moze byc trzy pierwsze, ale tez kilka moto ma cztery pierwsze tak jak zx12, zzr1400, haya itp. Takie "urzadzenia" jak G-Pack, "znosza" zarowno blokade predkosci maksymalnej jak i mocy na pierwszych trzech-czterech biegach.

Z tego co znalazlem, to w Polsce jest firma Dynotech ktora sprzedaje "urzadzenia" firmy IVAN`S PERFORMANCE, tylko z tego co widze glownie Suzuki. Jezeli to komus pomoze :icon_biggrin: niech sam juz sprawdzi. Aha, lista dostepnych modeli ponizej:

Suzuki

- TL1000S 1998 i kolejne

- TL1000R 1998 i kolejne

- GSX1300R 1999 i kolejne

- GSXR750 1998 i kolejne

- GSXR600 2001 i kolejne

- GSXR1000 2001 i kolejne

- SV1000 2003

- SV650 2003

- TL1000S 1997

- GSXR1400 i V-Strom

Kawasaki

- Kawasaki ZX10R 2004

Co ciekawe, pelnej mocy na niskich przelozeniach nie "daje" rowniez SV650, a przecież to nie jest jakis supersport, ale z drugiej strony promowany jako motocykl dla poczatkujacych.

A moze juz ktos probowal, takie wynalazki i cos napisze? Na pewno byloby to cenne...

Edytowane przez Kris_big
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym forum bylbys raczej pierwszym, ktory by chcial to zastosowac.

Pytanie o cel zakladania tego odblokowania nie uwazam za smiecenie.

Prosta odpowiedz na twoje pytanie to zbiorowe "nie", w kazdym razie nikt sie do tej pory nie wychylil.:)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta odpowiedz na twoje pytanie to zbiorowe "nie", w kazdym razie nikt sie do tej pory nie wychylil.:)

 

ok, rozumiem, temat jest mocno kontrowersyjny i oczywiscie budzi sluszne dyskusje, nie bede juz go dalej kontynuowal, ale chetnych ktorzy chcieli by porozmawiac zapraszam na PW

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe bo w polsce rekord predkości motocyklowy jest mniejszy od 300km/h wiec chyba nie ma sensu odblokowywać:icon_question:

 

Przy okazji ... Pomierzony rekord jazdy na gumie był 170 i coś km/h :) (przy okazji bicia rekordu szybkości)

 

Tu http://www.teamleszcze.com/ link do filmików, gdzie ekipa wrocławska stawia sprzęty przy 240 km/h dopiero na gumę. No ale to się nie liczy, bo to wskazania licznikowe :buttrock: . Może to off topic, ale uśmiecham sie jak czytam o rekordzie Sz.D. Więc pytanie założyciela tematu, nie wydaje mi się takie bezsensowne.

Edytowane przez Prot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta odpowiedz na twoje pytanie to zbiorowe "nie", w kazdym razie nikt sie do tej pory nie wychylil.

 

Sorry, że wtrącę swoje 3 grosze, ale temat jak dla mnie ciekawy. Uważam, że nie chodzi tu o szpanowanie, że leciało się ponad 3 paki, ale po prostu o odblokowanie moto. Po to kupuje się taki motocykl, żeby mieć pełną moc, a nie kastata. Koledze zapewne nie chodzi o jazdę z prędkością 310,4 km/h, ale o pełne przyśpieszenie na pierwszych biegach. Taki temat może się jeszcze nie jednemu przydać.

 

Pzdr. i bez urazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciesz to co zrobili w SM na czele ze znakomitym redaktorem Sz.D. to jest co najmniej smieszne. A ile niby mial pojechac ZZR1400, skoro fabrycznie jest zablokowany na 299km/h? Oni pokazali tylko ze fabryczne ograniczenie predkosci dziala :) Zrobili wielkie odkrycie :buttrock: to jest zalosne i pokazuje jaki prezentuja poziom. Wystarczylo kupic uzywana ZX12R lub Hayabuse z roku 2000, przed tym jak ograniczyli predkosc i spokojnie przekroczyli by 300km/h. Polski rekord predkosci dla SM!!! dobra reklama! ale niech bedzie i tak prawie nikt nie wie o co chodzi :icon_question:

Dla przykladu podam test Muzzys na ZX12R, ich motocykl byl praktycznie seryjny (zmiany ktore zrobili to kompletny uklad wydechowy Muzzys oraz zdemontowali lusterka i to wszystko!), a zarejestrowana oficjalnie predkosc to 199.115mph, a wiec 320.5km/h! Motocykl ZX12R, rok produkcji 2000, a wiec nie ograniczona predkosc maksymalna. Jezeli ktos ma pytania to prosze zobaczyc link ponizej:

http://www.zx-12r.org/Motorcycle_info/Moto...certificate.jpg

Edytowane przez Kris_big
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpierw nalezy okreslic jak to dziala. sa dwie opcje:

 

1.

mona to zrobic bardzo prosto jak przypuszczam. celem sprawdzenia. po prostu obrac sobie prosta, rozpedzic na maksa i powinno byc 300? jezeli tak, zapamietac obroty :icon_mrgreen: o ile sie uda :buttrock: nastepnie odpinamy kostke od predkosciomierza i znowu rura. oczywiscie nie bedziemy wiedzieli ile jedziemy, ale po obrotach mozna sprawdzic czy wiecej. jezeli tak, to info trafia do modulu od czujnika predkosci. czyli grzebanko w module.

 

2. jezeli opcja 1 zawiedzie, tzn moto dalej nie pojdzie przy odpietym pomiarze predkosci, to oznacza, ze jest informacja o biegu, ktora trafia do modulu. i ja nalezy zlokalizowac i tam pogrzebac.

 

ale to gdybanie. masz schemat instalki? ulatwiloby to nieco rozwiazanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą - jestem ciekawy jakie znaczenie dla poziomu bezpieczeństwa jazdy na publicznej drodze ma ograniczenie do 299 km/h - z tego co czytałem przed "zmową" blokowania kawasaki zx 12 osiągał coś koło licznikowych 314, czy 320 km/h... Pewnie gdybym posiadał rzeczony sprzęt zrobiłbym dużo, aby zobaczyć na liczniku ponad 300 km/h - w sumie jak jakiś zając wyskoczy na jezdnię np. na trasie Katowice-Kraków (gdzie chyba jeszcze można przetestować te prędkości czasami) to i tak te paręnaście kilometrów więcej dużo nie zmieni...

pozdrawiam i życzę niezapomnianych wrażeń przy prędkościach wyżej wymienionych - ale proszę nie wtedy gdy w dość bliskiej odległości są inni uczestnicy ruchu - czasu na ewentualny manewr nie bedzie za wiele.

 

P.S. Prot - zapusć tego linka gdzie chłopaki z wrocka jeżdżą 240 km/h na jednym kole - swego czasu przy okazji zlotu w Gdyni i przejażdżki na lotnisko Babie Doły chłopaki śmigali po pasie na przednim i tylnim kole a policyjny radar mierzył prędkości - z reguły oscylowało to w okolicy 180 km/h - więc 240 km/h !!! to musi robić wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Swoją drogą - jestem ciekawy jakie znaczenie dla poziomu bezpieczeństwa jazdy na publicznej drodze ma ograniczenie do 299 km/h - z tego co czytałem przed "zmową" blokowania kawasaki zx 12 osiągał coś koło licznikowych 314, czy 320 km/h... Pewnie gdybym posiadał rzeczony sprzęt zrobiłbym dużo, aby zobaczyć na liczniku ponad 300 km/h - w sumie jak jakiś zając wyskoczy na jezdnię np. na trasie Katowice-Kraków (gdzie chyba jeszcze można przetestować te prędkości czasami) to i tak te paręnaście kilometrów więcej dużo nie zmieni...

pozdrawiam i życzę niezapomnianych wrażeń przy prędkościach wyżej wymienionych - ale proszę nie wtedy gdy w dość bliskiej odległości są inni uczestnicy ruchu - czasu na ewentualny manewr nie bedzie za wiele.

 

P.S. Prot - zapusć tego linka gdzie chłopaki z wrocka jeżdżą 240 km/h na jednym kole - swego czasu przy okazji zlotu w Gdyni i przejażdżki na lotnisko Babie Doły chłopaki śmigali po pasie na przednim i tylnim kole a policyjny radar mierzył prędkości - z reguły oscylowało to w okolicy 180 km/h - więc 240 km/h !!! to musi robić wrażenie.

 

 

http://www.teamleszcze.com/leszcze.php?id=filmiki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo iz moja Busa jeszcze nie jest zblokowana, to popieram pomysł blokady do 299km/h.

Jezeli nie blokady samej predkości to chcociaż powyżej licznikowego 300km/h licznik powinien sie wyłączać :) Bo sama predkość bliska 300km/h jest cholernie niebezpieczna, a jeszcze przy takiej predkości odrywać wzrok od drogi(a w zasadzie już cieniutkiego paska) i patrzec na licznik to już w ogóle przeginka... :) Mozna już wtedy nie zdąrzyć podnieśc wzroku na drogę... :)

 

Akurat do odblokowania w SUZUKI uzywany jest układ TRE, ale z tego co opisywalli użytkownicy tego układu, motocykl gorzej zapala a czasami na obrotach jałowych potrafi zgasnąć i starsznie faluje. Choć fakt faktem przyrost mocy na niższych biegach jest dośc odczuwalny...

 

Moim zdaniem lepiej podarowac sobie takie rzeczy... Dłużej pozyje silnik, układ napedowy jak i tylna opona, ale przedewszystkim Ty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

podoba mi sie to czytalem o tym sporo ale jakos nie mam odwagi zeby to zastosowac do swojej suzi. ale jeszcze przemysle to.

kumpel ma 12-stke z 2000 roku przed wprowadzeniem tego przepisu do 299 licznikowo idzie 340 i cos wiecej wedlug GPS w tedy jest jakies 315km/h i on ja jeszcze chce wzmocnic zeby wedlug GPS szla 340 moge sie go podpytac co on zmienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Akurat do odblokowania w SUZUKI uzywany jest układ TRE, ale z tego co opisywalli użytkownicy tego układu, motocykl gorzej zapala a czasami na obrotach jałowych potrafi zgasnąć i starsznie faluje. Choć fakt faktem przyrost mocy na niższych biegach jest dośc odczuwalny...

 

 

Nigdy nie posiadałem takiego motocykla ale zawsze mnnie zastanawiało po co taką kupe kasy płacić za to aby mieć kilka kucyków więcej - nie wiem na ile jest to odczuwalne i tak samo nie rozumiem co to znaczy polepszeniu mocy na 3, 4 biegu w takim motocyklu jak Hayabusa. Rozumiem w Afryce która ma 60 koni ale Haya albo ZZR1400 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ograniczenie predkosci ma tez na celu zmniejszenie kosztow opon -- im wyzszy index predkosci tym drozsze (a przy predkosciach rzedu 300km/h kazde dodatkowe 20km/h znaczaco zwieksza koszty). Poza tym warto pamietac ze standardowe przeklamanie licznika to 5% (minimum) wiec bawiac sie w bicie predkosci nalezy albo uprzednio wykalibrowac licznik lub zaopatrzec sie w gpsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...