Skocz do zawartości

jaki silnik wybrać - TDI czy benzyna


piwo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Warto obejrzeć raporty awaryjności Dekry.

 

 

Co do raportów Dekry mam pewną teorię.

 

Mianowicie są modele samochodów które kupują

- milionerzy,

-stare babcie i emeryci

Tę grupę łączy jedno, warto od nich kupić samochód, od milionera jest zadbany serwisowany w najlepszych warsztatach, oryginalne części, żadnego sztukowania sznurkiem i lepienia gumą do żucia. Emeryci, mało jeżdżą, zdmuchują każdy pyłek z karoserii ...

Milonerzy jeżdżą Mercami eS classe, Prosiakami ...

Emeryci kupują Toyoty Yaris i takie inne ...

 

Druga grupa to;

- młodzież

- przedstawiciele handlowi

Pierwsi nie mają kasy więc tłuką swoje bryki aż same nie padną.

Drudzy kręcą miliony kilo i mają w d* stan samochodu, aby tylko jechał i klima działała.

Ich samochody to Golfy, Mondea ... samochody środka ...

 

Teraz proste pytanie, prosta odpowiedź jakie ( czyje ) samochody będą wykazywały większą awaryjność ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

babci i emeryci po pala sprzegla i niewidza dziur oraz innych uzyszkodnikow drogi :icon_mrgreen:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbycho, oczywiście masz rację, że te testy nie są w 100% miarodajne. Ale IMO i tak są lepsze od powtarzania obiegowych opinii. A poza tym auta w stylu passat czy mondeo są popularne zarówno jako służbówki, jak i jako fury dla emerytów.

 

Bo widzisz, jeden tu mówi, że VW to shit i tylko się psuje, a ja zajeżdżam już drugiego Golfika i coś kurcze psuć się nie chce :) Więc czy VW są awaryjne czy nie?? :lapad:

 

ps. Vstrom po 6 tygodniach postoju w garażu zapalił dziś tak pięknie, że aż mi się miło zrobiło :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..Bo widzisz, jeden tu mówi, że VW to shit i tylko się psuje, a ja zajeżdżam już drugiego Golfika i coś kurcze psuć się nie chce :flesje: Więc czy VW są awaryjne czy nie?? :flesje:

 

ps. Vstrom po 6 tygodniach postoju w garażu zapalił dziś tak pięknie, że aż mi się miło zrobiło :flesje:

 

 

:)

Bo dla mnie jest tyle wart, co nie oznacza, ze dla wszystkich musi byc :) tak samo jak nie tankowanie na BP, czy uzywanie oleu Mobil 1 :buttrock: inni leja i nie narzekaja a wrecz przeciwnie...

:(

 

Często powtarzam. Nie ma złych pojazdów, są tylko źłi kierowcy. Sporo prawdy jest w tym powiedzeniu.

 

Ryzy czy wg. ciebie niesprawne spryskiwacze reflektorow w nowym pojezdzie, pojawiajaca sie rdza na rocznym samochodzie, migajace wszystkie lampki podczas jazda zima ze wzgledu na zwarcia czujnikow to wina kierowcy...

:)

 

 

P.S.

Po co sa te 12 letnie gwarancje na karoserie skoro nikt ich nie uwzglednia :lapad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

mja rodzinka na dłużej zatrzymała sie przy Octaviach w dieslu i jak na razie wrazenia sa super. Mój stary nawalił 300kkm w trzy lata taką i nie trzeba było nic robić poza zwykłymi przegladowymi wymianami. Trudno o lepszą rekomendacje. Moja matka ma 120kkm na liczniku i mam wrażenie ze się jeszcze nie dotarła :icon_mrgreen:.

No i najważniejsze spalanie na poziomie 6/100 ze 130 KM i zasieg 900km na pełnym baku. Same superlatywy:P

teraz juz trzy takie są, a bedzie wiecej, bo chce coś w podobnym guscie:)

Edytowane przez komandosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, serwisy autoryzowane to całkiem osobna bajka, mam z nimi do czynienia na codzień i niektóre są ok ale niektóry wywijają takie numery że szok.

 

Wracając do Toyoty, nie napisałem że ma nikłą trwałość tylko że trwałość z ich wytwórni francuskich jest dużo niższa od japońskich oryginałów i obecnie Toyota "jedzie na opinii" chociaż nadal jest całkiem niezłym autem.

W mojej opinii generalnie jakość samochodów wszelkich marek zeszła na psy.

 

PS najbardziej podobają mi się takie wypowiedzi: a XXX to zajebiste auto bo tata ma i już zrobił 35 tys i nic sie nie zepsuło... :icon_biggrin:

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej opinii generalnie jakość samochodów wszelkich marek zeszła na psy.

Bardzo swiete slowa...

I zgadzam sie w 100%

Ja majac 30 tys w kieszeni, kupilbym cos starego co mi sie podoba i wyremontowal,odbudowal i cieszyl sie bezawaryjnoscia i prostota !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

generalnie czytając wnikliwie Wasze posty dochodze do wniosku, że jesli sie trafi na dobry egzemplarz to nie ma znaczenia czy to Ford, VW, Toyota, Skoda czy Seat czy KIA :biggrin:

 

Po prostu odrobina szczęścia albo wnikliwości podczas zakupu używki

Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare niemieckie przysłowie mówi że Turek nigdy nie sprzeda dobrego auta.

 

Ja uważam że to się tyczy w zasadzie wszystkich sprzedawanych używek. Pytanie czy się trafi na mniejszego lub większego złoma.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale niestety duzo z nich to rozbitki , skladane z 2 - 3 aut ,widzialem conieco od zaplecza i naprawde masakra

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem na jezdzie testowej Golfa z silnikiem 1,4 , cos tam sprezarka, turbo mechaniczne i inne cuuuuda techniki-nie znam szczegolow...

ale wrazenia - bezcenne !!

Powiem krotko jakie wrazenia, (moze niezbyt szczesliwym jezykiem co i jak zaslyszane o tym silniku, ale mechanikiem nie jestem;)

Ciagnie w pelni juz od 2 tys obrotow jak TDI, a jednoczesnie nie ma opoznienia charakterystycznego dla TDI przy gwaltownym wcisnieciu gazu - to podobno dzieki mechanicznemu doladowaniu (??) przy okolo 4 tys cos sie zalacza, przelacza czy cos i ciungnie dalej bez przerwy do praktycznie odciecia (cos kolo 6,5 tys) - w momencie odciecia przepiekny dla uszu gwizd i strzal jakiego zaworka w turbo. elastycznosc bardzo mila, przy spokojnej jezdzie mozna zapomniec o skrzyni. Skrzynia 6 biegowa, dosc dlugie biegi,.Moc (standartowo !!!!!!) 170 konikow, a juz wiadomo ze 220-240 da sie bez problemu - pewnie kosztem momentu...

Spalanie (w trakcie testow wg wskazan komputera) trasa ponizej 5 przy 90, miasto-6-7, - jazda normalna-czyli jak reszta w ruchu. Katowanie ektremalne- miasto i tor 14, trasa katy kazdy bieg do konca 9,5...

Niestety naszpikowany elektronika ze strach zajzec pod maske :D

Ale ogolnie same zalety - elastyczny, mocny, predki (210 sprawdzone i nie koniec) i oszczedny.

Wada - silnik NIE TOLERUJE paliwa 95, co bardzo wyraznie jest napisane na kurku tankowania i powtarzane prze chopakow z VW...

I pewnie - silnik malo zywotny.... tyle koni z takiej malej pojemnosciu... to musi pasc

Edytowane przez janciownik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale niestety duzo z nich to rozbitki , skladane z 2 - 3 aut ,widzialem conieco od zaplecza i naprawde masakra

 

 

z tym się zgodze - przeszczepy, składaki i wyspawane z przystanków autobusowych - tak wygląda więszość, ale też duuuuża większośc z nich zrobiona jest w ten sposób, że wnikliwe przyjrzenie się im i ekspertyza średnio zdolnego mechanika i blacharza moze wykluczyć takie "rodzynki"

 

Niemniej nie zgadzam się, że WSZYSTKIE TO TRUPY - kwestia czy większy czy mniejszy :D

Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...