Skocz do zawartości

jaki silnik wybrać - TDI czy benzyna


piwo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

za niedługi czas będe rozglądał się za katamaranem. Zamierzam wydac na niego max 30 000 PLN i zastanawiam isę czy poszukiwać aut z silnikiem diesla (jak np w AUDI, VW SKODA - TDI) czy nie zajmowac sobie tym głowy i kupić normalnego beznzyniaka ? Proszę o Wasza poradę, ponieważ nie jestem mechanikiem i nie używałem nigdy diesli w tej technologii, a bezyniaki i owszem (z gazem :icon_evil: ).

 

Dzięki za porady i uwagi.

:icon_rolleyes:

 

Dzięki

P.

Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj edison nawet nie wiesz jak się mylisz z tą kulturą, chociazby wystarczy spojrzeć na 6 cylindriowe mercedesy, mało ktora benzyna ma ten dzwięk :icon_rolleyes: ja bym wybrał diesela, mniej problematyczny przy obsłudze no i lepsza charakterystyka silnika, chyba, że zalezy ci na jakimś wściekłym charakterze jak np crx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj edison nawet nie wiesz jak się mylisz z tą kulturą, chociazby wystarczy spojrzeć na 6 cylindriowe mercedesy, mało ktora benzyna ma ten dzwięk :) ja bym wybrał diesela, mniej problematyczny przy obsłudze no i lepsza charakterystyka silnika, chyba, że zalezy ci na jakimś wściekłym charakterze jak np crx

 

Najbardziej mi sie podoba tekst "mniej problematyczny przy obsłudze" No jak bedziemy koledze takie rady dawać to ja dziekuje :D

 

Może Czmiel ty mówisz o stary gruźlikach ,to sie zgodzę .

 

Co do silników 6cyl.Mercedesa to chyba tu nie na miejscu rozmowa ,jeżeli rozmawiamy o kwocie 30tys zł.

 

Piwo i tak kupisz co Ci sie spodoba,ale tak jak kolega wyżej napisał ,kultura pracy benzyniaka jest o niebo lepsza,koszty paliwa są już na tym samym poziomie ,a koszty serwisu niestety w przypadku diesla są wyższe.

 

Powodzenia w zakupie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawa względna, bo mnie warkot współczesnego diesla nie przeszkadza, prawdę mówiąc nawet to lubię szczególnie jak słychac turbo. TDI to sam miód. Osiągi i trwałość przy niskim zużyciu paliwa.

Łatwy też do chipowania jak ktoś lubi. Mnóstwo tego więc, części i serwis nie powinny byc drogie.

Trzeba tylko, ale to detal, nauczyć się jeździć dieslem, trzymać obroty na poziomie gdzie turbo podaje i będzie ładnie latał. Elastyczność na przyzwoitym poziomie.

 

Jeżdziłem też Foką TdCI. Nowocześniejszy motor więc kultura pracy wyższa, 100KM ale moment spory i latało to pieknie. Podobno 16 Tdci obecnie montowany, ma taką pracę, że w ogóle nawet na zewnątrz auta nie słycahć dobrze czy to diesel czy benzyna. Musiałbys tez mocno się starać żeby przekroczyć 7l/100.

Newralgiczny punkt TDI to sprężarka, ale w łaściwie to od ciebie zależy ile pociągnie. Poza tym na rynku są dostępne częśćie, regenerowane sprężarki itp.

Druga sprawa to pompowtryskiwacze (sam nie doświadczyłem, ale słyszałem). Tutaj tez ceny niesą zawrotne i mnóstwo miejsc gdzie regenerują.

 

Obecnie hulam Meganem 1,9 DCI. 130KM, common rail. Powiem szczerze, że ten silnik to potęga, na 6 biegu ma jeszcze spora rezerwę mocy i ciągnie. Jest to szybkie auto, b. miękko pracujący silnik, bez hałasów i innych sensacji. Bardzo elastyczny. Spalanie w mieście 7,5l. Średnie 6,3.

Ale ten przykład potraktuj poglądowo, bo poza silnikiem auto jest takie sobie. Za miękkie zawieszenie jak na te osiągi i zbyt wątła konstrukcja jak na ansze drogi.

 

130 konny TDI, np. w pasacie powinien być jeszcze bardziej elastyczny.

 

Właśnie tez pytałem kolegę o jego wrażenia. Ma Volvo S80. Tam jest 5 garkowy, 2.5ltr diesel. Według kolegi same zalety. 170k przejechane i i wszystko cacy.

 

Współczesne diesle to już inna kategoria. Duża wygoda i duża frajda z jazdy jak masz takiego przynajmniej 100 konnego. Mimo podobnych cen paliwa, mniej zużywają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w domu i diesla i benzyniaka, diesel w stosunku do mocy i spalania tanszy przez polowe... 110km diesel bierze 6 litrow benzyna juz ponad 10 roznica w cenie diesla od benzyny na litrze to 10gr wiec zadna diesel zywotniejszy ale awaryjny te nowe tdi maja zaduzo elektroniki i to poprostu pada... ale ja i tak bym wziol diesla za ta kase kupisz cos naparwde fajnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie olejecie mój post z powodu wieku ale ja bym brał diesla, w mieście jak są korki jeździsz praktycznie bez dotykania gazu, lepiej hamuje silnikiem no i spalanie jest całkiem niskie przy wciśniętej nodze w podłogę (za 20 zł przejeżdżam od 70 do 120km) , no i jeszcze diesel ma ten plus że nie musisz go na biegach przeciągać

 

http://www.youtube.com/watch?v=__HpspsvRVg

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej mi sie podoba tekst "mniej problematyczny przy obsłudze" No jak bedziemy koledze takie rady dawać to ja dziekuje :D

 

Może Czmiel ty mówisz o stary gruźlikach ,to sie zgodzę .

 

Co do silników 6cyl.Mercedesa to chyba tu nie na miejscu rozmowa ,jeżeli rozmawiamy o kwocie 30tys zł.

 

Piwo i tak kupisz co Ci sie spodoba,ale tak jak kolega wyżej napisał ,kultura pracy benzyniaka jest o niebo lepsza,koszty paliwa są już na tym samym poziomie ,a koszty serwisu niestety w przypadku diesla są wyższe.

 

Powodzenia w zakupie :D

 

 

przy dieslu odpada cała eksploatacja zapłonu(i ewentualne problemy ze źle (niekoniecznie) założoną instalacją gazową) poza tym jeśli ktoś chce użytkowac auto w sposób bardziej agresywny, to diesel w porównaniu do benzyny będzie i tak palił mniej, mój typ za te pieniądze to by było A6 lub A4 2,5 TDi V6

bardzo żwawe pojazdy a przy tym oszczędne, pewnie ktoś mnie zaraz wyśmieje, za to co teraz napisze, ale: znajomemu w A4 2,5 TDI(czip ~180 koni, wykresy z hamowni) spalanie przy przelotowej 160 zamyka się w 6 litrach, nawet w miescie trudno przekroczyć 7,5

a co do mercedesa to za około 20 tys masz idealne 124 w e klasie 300 turbo (147 koni) i ładnie chodzi i dobrze jeździ a do tego bezawaryjne

 

pozdro, zastanów się co cię kręci najbardziej, jakie cechy musi mieć twoj samochód

Edytowane przez czmiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kulturę pracy - to nie przeszkadza mi diesel. Ważniejsze są dla mnie inne "walory użytkowe"

 

P.

 

Lejesz olej i jeździsz. Przyjdzie czas to pasek zmienisz i dalej jeździsz. Tyle.

 

 

pewnie olejecie mój post z powodu wieku ale ja bym brał diesla, w mieście jak są korki jeździsz praktycznie bez dotykania gazu, lepiej hamuje silnikiem no i spalanie jest całkiem niskie przy wciśniętej nodze w podłogę (za 20 zł przejeżdżam od 70 do 120km) , no i jeszcze diesel ma ten plus że nie musisz go na biegach przeciągać

 

http://www.youtube.com/watch?v=__HpspsvRVg

 

A no jasne ale to BMW M. A my tu realistycznie. VW tez ma takiego cudaka, V10 TDI w Phaetonie i Tuaregu.

 

A tak na serio, rozmawiałem kiedyś z gościem który ma Toyotę D4D. Moc niecałw 180KM. Facet mówił, że to już trochę przegięcie bop to już wściekły sprzęt, istna lokomotywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukiwać aut z silnikiem diesla (jak np w AUDI, VW SKODA - TDI) czy nie zajmowac sobie tym głowy i kupić normalnego beznzyniaka ?

 

Witam!

 

Czuję się wywołany do tablicy :icon_mrgreen:

 

TDI rulz! Naprawdę. Silniki TDI ze stajni Volkswagena są po prostu doskonałe. Jeździłem Audi 80 B3 z silnkiem 1,8 na gaz, teraz ujeżdżam Audi 80 B4 1,9 TDI. Oba miały 90 KM. Benzyniak był cichszy i ciut żwawszy do 100kmh. Ale już kultura jego pracy na gazie bardzo zależy od instalacji - mają instalkę 1 czy 2 generacji częstym jest falowanie obrotów czy przyduszanie się silnika. U mnie działo się tak mimo tego, że o instalację dbałem. Osiągi - auto jechało 190kmh, spalanie minimalne na trasie - 8,2l gazu, maksymalne - 11.

 

Teraz mój TDI: auto - kombi - pali mi:

- 5,65 minimalnie (jazda 100-110 kmh na trasie)

- koło 6 przy 130-140

- koło 6,5 przy 160-170.

Przyspieszenie koło 14 sek (ale to tylko 90 KM w aucie które waży 1400kg). V max 185 kmh. Audi ma przejechane minimalnie 211 kkm i nie mogę narzekać, jeździ świetnie..

 

W TDI trzeba zwracać uwagę na:

- turbinę - ale silniki 1,9TDI o mocach 90 i 110 KM potrafią przelatać na jednej 500 000 km,

- przepływomierz.

 

Ogółem polecam baaaaardzo któreś z aut ze stajni VW. Audi albo VW włąśnie, ew. Skodę, z silnikiem 1,9 TDI 110 KM (ew. 130 KM :icon_mrgreen: ) Te auta jeżdzą doskonale. Silniki są nieco klekotliwe jak są zimne, ale potem - trudno poznać, że to diesel.. Moment obrotowy powoduje, że auto samo jedzie, moc jest świetna i bardzo "odczuwalna" - w TDI po raz pierwszy poczułem, jak wciska w fotel :) Niezbyt polecam silniki turbodiesla od Opla. Jechałem Astrą 3 ze 122 konnym silnikiem diesla z turbo, i to auto zbierało się porównywalnie do Passata z silnikiem 1,9 TDI 110 KM. Ale taką Octavię 1,9 TDI... mniam. Samochody te latają po 220 kmh, mają ok 10 sek. do setki.. miodzio. Ha, moje biedne Audi po zmianie wtrysków i zastosowaniu innego chipa osiąga koło 115 KM i do 100kmh ma coś z 11 sek.. :icon_mrgreen:

 

pozdr

LYsY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując 1.9TDI 90KM do 1.6 100KM (silniki z grupy VW, spotykane min w Octavii ,Leonie, Golfie itd) to TDi spali góra 6-7L a benzyniak 8-9 przy tym samym stulu jazdy.

Nawet jeśli ceny będą takie same to i tak zawsze jest oszczędność na róznicy w spalaniu a koszty serwisu nie są wcale dużo wyższe.

 

Reasumując -

Jeśli jeździsz mało i nie będziesz przerabiał auta na LPG to możesz wziąć benzynę.

Jeśli masz zamiar gazować benzynę to wybij to sobie z głowy i weź turboklekota.

Jeśli stać Cię to kup sobie 1.8T :icon_mrgreen:

 

 

 

P.S. Co do wspomnianego 2.5TDI V6 z grupy VAG to nie polecam tego silnika (a przynajmniej pierwszych roczników) - wycierają się wałki rozrządu i siada elektronika w pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...