vx800 Opublikowano 18 Października 2002 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2002 Do jazdy po asfalcie robione są sprzęty, w których z przodu mamy wielkie heble, z tyłu o wiele mniejsze. Tak więc nie ma o czym dyskutować. Jakby tylne były zbędne, to by ich nie było (tarcza, szczeny - to kosztuje, waży). Jakby tył był ważniejszy, to by był większy i mocniejszy niż przód.Zawsze droga hamowania będzie najkrótsza przy wykorzystaniu wszystkich hamulców na raz (aerodynamika, biegi, silnik, przedni hebel i tylny hebel ... można jeszcze szorować nogami uważając na nierówności). Generalnie tył jest na ogół trudniejszy do dozowania, więc w łuku, na śliskim, na piachu itd. się go unika. Przód się trudniej uślizgiwywuje ( 8) ), więc jest bezpieczniejszy w niesprzyjających warunkach. Motocykle, które przede wszystkim mają wyglądać i ładnie brzmieć, a ich własności jezdne są na dalszym planie (ogólnie mówiąc rututnie, choppery, cruisery itd.) mają ten porządek zakłócony. W skrajnych przypadkach - z długim przodem w ogóle nie ma często przedniego hebla, lub jest mały bębenek, bo konstrukcja mogłaby się połamać. O ile wiem (tylko ze słuchu i czytu) w terenowej jeździe tylne heble mają dużo ważniejszą rolę, niż w szosowej. .... a w samochodach ... z tyłu są bębny tylko w tanich, wyższej klasy wózki mają zawsze wszystkie tarczówki, które są lepsze od bębnów i dlatego wyparły hamulce bębnowe z prawie wszystkich motocykli. Nie rozumiem tylko dlaczego bębny są tańsze w produkcji od tarcz. Sorki za przydługie wynurzenie. pozdro 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spawacz Opublikowano 19 Października 2002 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2002 No niezupełnie bębny są tańsze w produkcji, jeśli porówna się hamulce stosowane zazwyczaj na tył o małej średnicy tarczy do tego nie wentylowanej i 1-tłoczkowym zacisku to podobnej skuteczności bęben będzie droższy w produkcji. Ceny raczej wymusza tu sytuacja rynkowa, a dokładnie nie wypada by coś montowane w wyższej klasie pojazdów było tańsze niż to co montowane w klasie niższej. Jeśli chodzi o skomplikowane układy hamulcowe stosowane np. z przodu motocykli sportowych to sytuacja jest inna, tarcze są wykonane ze stopów o wysokiej odporności na przegrzewanie i ścieranie do tego dochodzi skomplikowany układ 4-ro lub 6-tłoczkowy, tutaj bęben nie ma żadnego porówniania i koszt jego produkcji wypada bardzo nisko. Jaką średnicę musiałby mieć bęben hamulcowy by dorównać skutecznością dwóm tarczom o średnicy ponad 300 mm i dwóch 6-tłoczkowych zaciskach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzyzyk Opublikowano 19 Października 2002 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2002 Krzyzyk jesteś rekordzisą już w drugiej kategorii! Chyba zacznę pilniej śledzić Twoje posty.Pozdrawiam, Paweł :D :D mówisz o tym pomyśle z filtrem ??? :( :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 19 Października 2002 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2002 Juz gdzieś wyżej o tym wspominałem, bębny z tyłu są tańsze głównie z powodu komplikacji związanej z hamulcem ręcznym. Próbując dać z tyłu tarcze powstają czasem takie potworki jak hamulce np w Polonezie. Wiadomo było że się spieprzy i to raczej szybko (jakieś nakrętki samohamowne, trzpienie wkręcające i inne cuda). W samochodach droższych hamulce tylne są dublowane tzn. tarcze jako zasadniczy i obok małe bębny jako ręczny. Poza tym założenia przy projektowaniu niedrogiego, niezbyt szybkiego samochodu niższej lub średniej klasy są inne niż motocykla. Tym sie po prostu jeździ inaczej. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 19 Października 2002 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2002 Krzyzyk - oczywiścia masz rację :( Jeśli chodzi o hamulce, to nie wiem czy ktoś z was wie, że bębny są teoretycznie skutechniejszo od tarcz !!! Powierzchnia cierna jest większa, więc wydaje się że powinno być lepiej. Bęben o średncy 300 mm byłby skuteczniejszy od tarczy ale...Po pierwsze masa - taki układ by ważył kilkanaście kg.Po drugie - ciepło - tarcza jest lepsza bo się skutecznie chłodziPo trzecie - tracza ma lepsze właściwości oczyszczania z resztek okładziny. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzyzyk Opublikowano 19 Października 2002 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2002 Krzyzyk jesteś rekordzisą już w drugiej kategorii! Chyba zacznę pilniej śledzić Twoje posty.Pozdrawiam, Paweł :D :D mówisz o tym pomyśle z filtrem ??? :( :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 19 Października 2002 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2002 Stary nie serwuj mi takich opowieści, bo czytałem to o 1 w nocy i tak sie brechtałem, że wszystkicj obudziłem. Zajebiste, jak cały ten temat.Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leon Opublikowano 10 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2002 że kupiłem MZ, a nie coś szybszego jak planowałem, bo bym jechał 220km/h a nie 120km/h jak się wywracałem. Nie umiesz dostosować prędkości do sytuacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidewinder Opublikowano 14 Listopada 2002 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2002 Sytuacja była taka: - pusta, prosta, 5 kilometrowa, szeroka droga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 14 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2002 To jak Ci się udało wyasfalcić??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidewinder Opublikowano 14 Listopada 2002 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2002 Nagle przed skrzyżowaniem zaczeła się mokra droga (prawdopodobnie padało na odcinku ok 1 km2) - wystarczył przedni hamulec i gleba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misio Opublikowano 14 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2002 Przyjacielu ja moją dziewczyna straciłem również przez to, że jestem motocyklistą, ale to była taka głupia p***a! Wieżę że twoja zrozumie twoje nie hobby, nie pasje, lecz całe twoje życie!!! Bo mam nadziweje, że motocykl to twoja najważniejsza rzecz w życiu!!! Pozdrawiam MICHAŁP.S.Do zobaczenia na wspaniałych równych polskich drogach (i koniecznie zabierz ją na przejażczkę)!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidewinder Opublikowano 15 Listopada 2002 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2002 Już zrozumiała, nawet sama chce na wiosnę nauczyć się jeździć :lol: :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostry Opublikowano 19 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2002 A co powiecie na gościa który se jechał Simsonem i go Star trzepnął? Ten gość ma sporo szczęścia i jeszcze może posty pisać. I zbierać kasę na Gienka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 19 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2002 Witam.Mi wyjechała ciężarówka z bocznej (podporządkowanej) drogi. Na szczęście nie jechałem szybko. -pisk tylnego koła, położyłem sprzęta, ale jeszcze zawadziłem tyłem o przód ciężarówki, a potem na przemian ziemia, powietrze ziemia……Co jest najdziwniejsze że nic nie połamałem, ale kurtka wyglądała jak by ją ktoś potraktował papierem ściernym, ( na łokciu prawie się przetarła!)O sprzęcie nie wspomnę.Gościu miał szczęście że ledwo chodziłem :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.