zomb Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Witam A co powiesz na CBR 1100 XX ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario33 Opublikowano 27 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Wyliczenia Huberta wskazują na XJ900 Diversion. Cholerka, tylko czemu on taki brzydal :biggrin: Wygląda jak z zeszłego wieku, nic w nim 'jaja' nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 XJ 900 - większość zalet FJR przy niższej masie. :biggrin: :D Drogi Hubercie, XJ900 jest cięższa od FJR'y. Wersja S waży bez dodatkowego osprzętu 274kg, dodać gmole, bagażnik, kufry ...Gdzieś być może na forum w dziale motocykle poniewiera się mój ( moje ) post o tymże motocyklu.Tak swoją drogą jak teraz siadam na Dywersanta 900 to podziwiam sam siebie że porwałem się na taki sprzęt. Chodzi o rozmiar :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muminek Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 (edytowane) Wstępnie już pomyślałem że to musi być w okolicach litra - bo lekki nie jestem, a gdzie bagaż, a gdzie nadmiar mocy na wyprzedzanie. Selekcja na razie przyniosła: FJR, VFR800, Pan-European, Diversion, duży V-Strom, BMW R1150R/RT. Chciałbym dobrze wyważyć między dobrą trakcją w trasie i jazdą na słabszej nawierzchni.... to może coś z Kawaskai (np używany http://moto.allegro.pl/item135035102_kawas...0_zzr_1200.html ) jednak co do jakości czy funkcjonalności nie wypowiem się - nigdy nie jeździłęm na tymsprzęcieciekawa (chyba) propozycja ZZR110 - kilk ainfo pod adresem http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=60237&st=0 Inna propozycja - Suzuki GSX 1400(np http://moto.allegro.pl/item136645070_suzuk...r_okazja_.html)? (uwaga linki są zupełnie przypadkowe)jak nie będziesz miał ograniczeń to możesz popatrzeć na ten sprzęt http://www.scigacz.pl/files/films/intermot...l_2008.wmv.html i poszperać po stronie http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...=0entry767610 pozdrawiam,krzysztof Edytowane 27 Października 2006 przez Muminek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Każda sroczka swój ogonek.... TDM?Pozycja - baaardzo wygodna, ładownośc - spora, moc i osiągi - akurat. siodło nisko!!!Po asfalcie - prawie jak sport, po dziurawym asfalcie - jak TDMa :icon_twisted: , po gruntowych drogach - spokojnie.A chyba nie planujesz na skuśkę przez las, bo do tego żaden z powyższych sie nie nadaje. Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario33 Opublikowano 28 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 (edytowane) Każda sroczka swój ogonek....TDM? Pozycja - baaardzo wygodna, ładownośc - spora, moc i osiągi - akurat. siodło nisko!!!Po asfalcie - prawie jak sport, po dziurawym asfalcie - jak TDMa :icon_twisted: , po gruntowych drogach - spokojnie.A chyba nie planujesz na skuśkę przez las, bo do tego żaden z powyższych sie nie nadaje. Właśnie rozmyślam o TDM...co powiecie na taki zestaw: TDM900, V-Strom-650, Triumph Tiger, Transalp, Varadero, 650GS, czyli jak turystyczne enduro to co wybrać ?? jestem niski !!! i chce fajnie jechać na dobrym i słabym asfalcie a jak będzie trzeba to i na szutrze czy piachu... Nie myślę oczywiście o lesie i prawdziwej enduro jeździe.... Edytowane 28 Października 2006 przez mario_BS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drogowiec Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Jeździłem TDM 850. Pozycja nieznacznie mniej wygodna od Deauville. Silnik wyraźnie żwawszy (brakuje mi czasem tych prawie 20 koników....). Musisz się przymierzyć, czy sięgniesz dobrze do ziemi na tym motocyklu. Ja mam 180 cm wzrostu i było dla mnie "na styk". Varadero odpada z powodu Twojego wzrostu (ja sięgałem palcami stóp asfaltu) To samo Tiger. Reszta za słaba..... Pozostała TDm z tego zestawu... Pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Kuba, no co ty?! Z wzrostem twoim - zgoda, ja mam 176 i czuje sie przy tobie kurduplem. Ale z tym sięganiem na styk - przesada.Mario,W TDMie siegam bez problemu. Varadero - wydawało mi się wysokie, ale jest to bardzo miękkie! Jak obciążyłem swoimi 80 kg to siadło tak, że spokojnie siegałem stopami do ziemi. I dla mnie to jest minus wiadra - miękkie, a przód nieregulowany. Buja jak w mercedesie (porzygać się można).Gdybym miał Varadero - kombinowałbym z tulejkami do wstępnego naprężania albo inwestowałbym w sprężyny progresywne, a już na pewno w "twardszy" olej. Poza tym - miód. Kanapa jak w OrientExpresie, owiewka jak w goldasie, osiągi przyzwoite. Zapytaj staszka_s jak mu się jeździ. transalp - moim zdaniem to klasa niżej względem pozostałych. Cosmo ma chyba największe doświadczenie bo na połowie z Twojej listy jeździł. TDM - dzisiaj przejechałem 604 km po czeskich i polskich winklach. Idzie jak złoto. W 850 podkrecałem zawiechy, żeby lepiej winklować. 900 idzie pieknie na fabrycznych ustawieniach. Czyli można jeszcze podkrecić, jak ktos chce poszaleć. No i spalanie! Podobno wyszło mi 4,6 (zbyhu liczył starannie, bo mnie to specjalnie nie rusza). Generalnie - z listy każdy ci przypasuje, musisz sam wybrać pod wzgledem estetyki albo jak podejdzie. Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aadamuss Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Proponuję małego dużego KTM 950, spełnia wszystkie warunki tylko musiałbyś na nim usiąść bo raczej wysoki jest. Bez przymiarki nie da rady:) Szczerze polecam. Pozdrawiam Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Staszek_s Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 ...jeżeli jesteś niski to raczej TDM niż varadero. Obydwa mają zbliżone osiągi ale na pewno tdm jest mniejsza a zatem i poręczniejsza i na pewno trochę mniej pali.Na plus viadra przemawia chyba lepsza osłona przed wiatrem i większa wygoda w podróżowaniu we dwoje.Co do zawieszeń viadra - tylnie regulowane a przednie wg mnie ok.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 a jak z KTM-mem 950 ile taki silnik wytrzymuje przebiegu co ile trzeba mu robic przegladyserwisy itd ?jak wyglada sprawa spalania i eksploatacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario33 Opublikowano 29 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 (edytowane) Po przejrzeniu porad, opisów i testów, mamy listę 4 motocykli, z których trzeba wybrać jeden: - Yamaha XJ600/900 diversion - zalety: względnie tani, sprawdzony, pewne ograniczone możliwości dróg o gorszej nawierzchni; wady: brzydki :P , dość stara konstrukcja, nie ma ABS - Honda Deauville - zalety: lekki turystyk, wysoka szyba; wady: brak ABS ?, słabo poza asfaltem - Suzuki V-Strom 650 - zalety: udane połączenie mocy i trakcji, w miarę dobrze sobie radzi na gorszej nawierzchni, niskie spalanie; wady: wysokie siodło (820 mm), nie ma ABS (dopiero w 2007 ale z kolei niższa moc wtedy), miękkie zawieszenie przód - BMW F650 GS - zalety: dobre własności trakcyjne na gorszych nawierzchniach, lekki, niski (nawet 750mm!!), niskie spalanie, duży skok zawieszenia; wady: drogie akcesoria, niska moc (50KM), z przodu tylko pojedyńcza tarcza hamulca. Będę pogłębiał temat - już w zakresie tych 4 moto. Edytowane 29 Października 2006 przez mario_BS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 :bigrazz: :crossy: Drogi Hubercie, XJ900 jest cięższa od FJR'y. Wersja S waży bez dodatkowego osprzętu 274kg, dodać gmole, bagażnik, kufry ... Bikez.com podaje, że duża Dywersja w wersji S to 239 kg. FJR model 2004 ponad 240 kg. Wersja z ABS z rocznika 2006 to 269 kg. Ale nie będę się kłócił, po pewnie to zależy od rocznika, a poza tym róznica względem wersji bez ABS) nie jest duża. Moim skromnym zdaniem, to w turystyce "nowatorstwo" konstrukcji niekoniecznie oznacza przewagę. Bo po pierwsze maszyny nowsze są na ogół bardziej skomplikowane, a zatem więcej elementów może się potencjalnie wykrzaczyć, po drugie elementy dopiero wprowadzane do produkcji na ogół cierpią na dolegliwości wieku dziecięcego, po trzecie łatwiej jest coś starszego naprawić. Ale ze mnie trochę taki wielbiciel staroci. Awarię gaźników łatwiej naprawić gdzieś po dordze, niż awarię wtrysku, ale z drugiej strony jeszcze nie widziałem na drodze motocykla unieruchomionego z powodu wtrysku... XJ 900 istotnie wygląda, delikatnie mówiąc, staromodnie. Wiem, odrzucałeś ten motocykl, a poza tym mogę uchodzić za stronniczego, ale rzuć okiem na Bandita 1200 S K6 (K7 będzie miał nowy silnik chłodzony cieczą). Mocniejszy od XJ, pali jak na tę pojemność umiarkowanie (mi łapie się pomiędzy 5,5 i 6,5 litra), pozycja podobna do tej na XJ i też wygodna, kanapę można obniżyć, nie ma tylko wału. światła lepsze, niż w poprzednich wersjach. Mój K5 w turystyce i jeździe po mieście sprawdza się bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CosmoSquig Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 (edytowane) Reszta za słaba.....Chyba nie w porównaniu do deauvilki? Bo jeśli porównać osiągi Vstroma650 i NTV700, to honda ma duże problemy, żeby choćby powąchać sobie nieco spalin DLa :bigrazz: NTV700 ma osiągi zbliżone do transalpa. Bądź co bądź waży dużo dużo więcej i mocniejszy silnik nie do końca rekompensuje większą masę. NTV1000 to by było to. Co do mojej opinii na temat sprzętów z nowej listy - miałem transalpa, miałem F650GS, mam Vstroma... Gdyby nie to, że sporo latam z pasażerką, to pewnie bym wziął F650Dakar, ale to z racji terenowych możliwości tego motocykla. Do takiej turystyki o jaką chodzi w tym wątku - zdecydowanie Vstrom (z tych 3 sprzętów).TDM to super sprzęt, acz zdecydowanie mniej terenowy, no i ma wyraźnie węższą kanapę niż Vstrom. Ale za to ma najbardziej sportowo-nakedowy styl.A Varadero... Duża i wysoka jak R1150GS, jednak brakuje jej podstawowych zalet R1150GS - prześwitu i wału napędowego. Cenowo sprzęt zbliżony do dużego GSa. Dlatego gdybym miał brać Viadro, to bym kupił GSa. ps. Mario BS, nie wiem czy bierzesz pod uwagę Deauvillkę NTV700 czy 650, ale do obu okreslenie 'lekki' pasuje... no tak sobie :crossy: NTV650 ma osiągi podobne lub nieco gorsze niż F650GS. Edytowane 30 Października 2006 przez CosmoSquig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario33 Opublikowano 30 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Gdyby nie to, że sporo latam z pasażerką, to pewnie bym wziął F650Dakar, ale to z racji terenowych możliwości tego motocykla. Cosmo, czy chcesz powiedzieć, że F650GS ma niewygodną kanapę w częsci dla pasażera ? To ważna informacja :bigrazz: Co prawda Mrs. Redshadow już nie chce ze mną jeździć... Teraz koniec teorii - czas na przymierzanie się - siadanie, sięganie 'do pedałów' i inne próby różnych modeli.. Na razie ranking wygląda tak:1. F650GS2. V-Strom 6503. XJ600/9004. NTV650 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.