Skocz do zawartości

Turystyk dla ciężkiego faceta


Rekomendowane odpowiedzi

 

XJ 900 - większość zalet FJR przy niższej masie.

 

 

:biggrin: :D Drogi Hubercie, XJ900 jest cięższa od FJR'y. Wersja S waży bez dodatkowego osprzętu 274kg, dodać gmole, bagażnik, kufry ...

Gdzieś być może na forum w dziale motocykle poniewiera się mój ( moje ) post o tymże motocyklu.

Tak swoją drogą jak teraz siadam na Dywersanta 900 to podziwiam sam siebie że porwałem się na taki sprzęt. Chodzi o rozmiar :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie już pomyślałem że to musi być w okolicach litra - bo lekki nie jestem, a gdzie bagaż, a gdzie nadmiar mocy na wyprzedzanie.

 

Selekcja na razie przyniosła: FJR, VFR800, Pan-European, Diversion, duży V-Strom, BMW R1150R/RT.

 

Chciałbym dobrze wyważyć między dobrą trakcją w trasie i jazdą na słabszej nawierzchni....

 

to może coś z Kawaskai (np używany http://moto.allegro.pl/item135035102_kawas...0_zzr_1200.html ) jednak co do jakości czy funkcjonalności nie wypowiem się - nigdy nie jeździłęm na tymsprzęcie

ciekawa (chyba) propozycja ZZR110 - kilk ainfo pod adresem http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=60237&st=0

 

Inna propozycja - Suzuki GSX 1400(np http://moto.allegro.pl/item136645070_suzuk...r_okazja_.html)?

 

(uwaga linki są zupełnie przypadkowe)

jak nie będziesz miał ograniczeń to możesz popatrzeć na ten sprzęt http://www.scigacz.pl/files/films/intermot...l_2008.wmv.html i poszperać po stronie http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...=0entry767610

 

pozdrawiam,

krzysztof

Edytowane przez Muminek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda sroczka swój ogonek....

 

 

TDM?

Pozycja - baaardzo wygodna, ładownośc - spora, moc i osiągi - akurat. siodło nisko!!!

Po asfalcie - prawie jak sport, po dziurawym asfalcie - jak TDMa :icon_twisted: , po gruntowych drogach - spokojnie.

A chyba nie planujesz na skuśkę przez las, bo do tego żaden z powyższych sie nie nadaje.

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda sroczka swój ogonek....

TDM? Pozycja - baaardzo wygodna, ładownośc - spora, moc i osiągi - akurat. siodło nisko!!!

Po asfalcie - prawie jak sport, po dziurawym asfalcie - jak TDMa :icon_twisted: , po gruntowych drogach - spokojnie.

A chyba nie planujesz na skuśkę przez las, bo do tego żaden z powyższych sie nie nadaje.

 

Właśnie rozmyślam o TDM...co powiecie na taki zestaw: TDM900, V-Strom-650, Triumph Tiger, Transalp, Varadero, 650GS, czyli jak turystyczne enduro to co wybrać ?? jestem niski !!! i chce fajnie jechać na dobrym i słabym asfalcie a jak będzie trzeba to i na szutrze czy piachu... Nie myślę oczywiście o lesie i prawdziwej enduro jeździe....

Edytowane przez mario_BS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem TDM 850. Pozycja nieznacznie mniej wygodna od Deauville. Silnik wyraźnie żwawszy (brakuje mi czasem tych prawie 20 koników....). Musisz się przymierzyć, czy sięgniesz dobrze do ziemi na tym motocyklu. Ja mam 180 cm wzrostu i było dla mnie "na styk". Varadero odpada z powodu Twojego wzrostu (ja sięgałem palcami stóp asfaltu) To samo Tiger. Reszta za słaba..... Pozostała TDm z tego zestawu...

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, no co ty?!

Z wzrostem twoim - zgoda, ja mam 176 i czuje sie przy tobie kurduplem. Ale z tym sięganiem na styk - przesada.

Mario,

W TDMie siegam bez problemu. Varadero - wydawało mi się wysokie, ale jest to bardzo miękkie! Jak obciążyłem swoimi 80 kg to siadło tak, że spokojnie siegałem stopami do ziemi. I dla mnie to jest minus wiadra - miękkie, a przód nieregulowany. Buja jak w mercedesie (porzygać się można).Gdybym miał Varadero - kombinowałbym z tulejkami do wstępnego naprężania albo inwestowałbym w sprężyny progresywne, a już na pewno w "twardszy" olej. Poza tym - miód. Kanapa jak w OrientExpresie, owiewka jak w goldasie, osiągi przyzwoite. Zapytaj staszka_s jak mu się jeździ.

 

transalp - moim zdaniem to klasa niżej względem pozostałych. Cosmo ma chyba największe doświadczenie bo na połowie z Twojej listy jeździł.

 

TDM - dzisiaj przejechałem 604 km po czeskich i polskich winklach. Idzie jak złoto. W 850 podkrecałem zawiechy, żeby lepiej winklować. 900 idzie pieknie na fabrycznych ustawieniach. Czyli można jeszcze podkrecić, jak ktos chce poszaleć. No i spalanie! Podobno wyszło mi 4,6 (zbyhu liczył starannie, bo mnie to specjalnie nie rusza).

 

Generalnie - z listy każdy ci przypasuje, musisz sam wybrać pod wzgledem estetyki albo jak podejdzie.

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jeżeli jesteś niski to raczej TDM niż varadero. Obydwa mają zbliżone osiągi ale na pewno tdm jest mniejsza a zatem i poręczniejsza i na pewno trochę mniej pali.

Na plus viadra przemawia chyba lepsza osłona przed wiatrem i większa wygoda w podróżowaniu we dwoje.

Co do zawieszeń viadra - tylnie regulowane a przednie wg mnie ok.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejrzeniu porad, opisów i testów, mamy listę 4 motocykli, z których trzeba wybrać jeden:

 

 

 

- Yamaha XJ600/900 diversion - zalety: względnie tani, sprawdzony, pewne ograniczone możliwości dróg o gorszej nawierzchni; wady: brzydki :P , dość stara konstrukcja, nie ma ABS

 

- Honda Deauville - zalety: lekki turystyk, wysoka szyba; wady: brak ABS ?, słabo poza asfaltem

 

- Suzuki V-Strom 650 - zalety: udane połączenie mocy i trakcji, w miarę dobrze sobie radzi na gorszej nawierzchni, niskie spalanie; wady: wysokie siodło (820 mm), nie ma ABS (dopiero w 2007 ale z kolei niższa moc wtedy), miękkie zawieszenie przód

 

- BMW F650 GS - zalety: dobre własności trakcyjne na gorszych nawierzchniach, lekki, niski (nawet 750mm!!), niskie spalanie, duży skok zawieszenia; wady: drogie akcesoria, niska moc (50KM), z przodu tylko pojedyńcza tarcza hamulca.

 

 

 

Będę pogłębiał temat - już w zakresie tych 4 moto.

Edytowane przez mario_BS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:bigrazz: :crossy: Drogi Hubercie, XJ900 jest cięższa od FJR'y. Wersja S waży bez dodatkowego osprzętu 274kg, dodać gmole, bagażnik, kufry ...

 

Bikez.com podaje, że duża Dywersja w wersji S to 239 kg. FJR model 2004 ponad 240 kg. Wersja z ABS z rocznika 2006 to 269 kg. Ale nie będę się kłócił, po pewnie to zależy od rocznika, a poza tym róznica względem wersji bez ABS) nie jest duża.

 

Moim skromnym zdaniem, to w turystyce "nowatorstwo" konstrukcji niekoniecznie oznacza przewagę. Bo po pierwsze maszyny nowsze są na ogół bardziej skomplikowane, a zatem więcej elementów może się potencjalnie wykrzaczyć, po drugie elementy dopiero wprowadzane do produkcji na ogół cierpią na dolegliwości wieku dziecięcego, po trzecie łatwiej jest coś starszego naprawić. Ale ze mnie trochę taki wielbiciel staroci. Awarię gaźników łatwiej naprawić gdzieś po dordze, niż awarię wtrysku, ale z drugiej strony jeszcze nie widziałem na drodze motocykla unieruchomionego z powodu wtrysku...

 

XJ 900 istotnie wygląda, delikatnie mówiąc, staromodnie. Wiem, odrzucałeś ten motocykl, a poza tym mogę uchodzić za stronniczego, ale rzuć okiem na Bandita 1200 S K6 (K7 będzie miał nowy silnik chłodzony cieczą). Mocniejszy od XJ, pali jak na tę pojemność umiarkowanie (mi łapie się pomiędzy 5,5 i 6,5 litra), pozycja podobna do tej na XJ i też wygodna, kanapę można obniżyć, nie ma tylko wału. światła lepsze, niż w poprzednich wersjach. Mój K5 w turystyce i jeździe po mieście sprawdza się bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reszta za słaba.....

Chyba nie w porównaniu do deauvilki? Bo jeśli porównać osiągi Vstroma650 i NTV700, to honda ma duże problemy, żeby choćby powąchać sobie nieco spalin DLa :bigrazz: NTV700 ma osiągi zbliżone do transalpa. Bądź co bądź waży dużo dużo więcej i mocniejszy silnik nie do końca rekompensuje większą masę. NTV1000 to by było to.

 

Co do mojej opinii na temat sprzętów z nowej listy - miałem transalpa, miałem F650GS, mam Vstroma... Gdyby nie to, że sporo latam z pasażerką, to pewnie bym wziął F650Dakar, ale to z racji terenowych możliwości tego motocykla. Do takiej turystyki o jaką chodzi w tym wątku - zdecydowanie Vstrom (z tych 3 sprzętów).

TDM to super sprzęt, acz zdecydowanie mniej terenowy, no i ma wyraźnie węższą kanapę niż Vstrom. Ale za to ma najbardziej sportowo-nakedowy styl.

A Varadero... Duża i wysoka jak R1150GS, jednak brakuje jej podstawowych zalet R1150GS - prześwitu i wału napędowego. Cenowo sprzęt zbliżony do dużego GSa. Dlatego gdybym miał brać Viadro, to bym kupił GSa.

 

ps. Mario BS, nie wiem czy bierzesz pod uwagę Deauvillkę NTV700 czy 650, ale do obu okreslenie 'lekki' pasuje... no tak sobie :crossy: NTV650 ma osiągi podobne lub nieco gorsze niż F650GS.

Edytowane przez CosmoSquig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie to, że sporo latam z pasażerką, to pewnie bym wziął F650Dakar, ale to z racji terenowych możliwości tego motocykla.

 

Cosmo, czy chcesz powiedzieć, że F650GS ma niewygodną kanapę w częsci dla pasażera ? To ważna informacja :bigrazz: Co prawda Mrs. Redshadow już nie chce ze mną jeździć...

 

Teraz koniec teorii - czas na przymierzanie się - siadanie, sięganie 'do pedałów' i inne próby różnych modeli..

 

Na razie ranking wygląda tak:

1. F650GS

2. V-Strom 650

3. XJ600/900

4. NTV650

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...