mausser Opublikowano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 Witam! Ostatnio nabyłem: http://www.motoallegro.pl/item274506698_pr..._impulsowy.html przeczytałem temat i widzę, że wielu z was go ma i nie narzeka, ja mam niestety problem. Wyciągnąłem aku (12V, 12Ah) z myślą o zimowaniu. Wymagał podładwania i tak. Podłączyłem aku do prostownika, włączyłem tryb "1" (motocyklowy, który podaje prąd 0,8A) Rozpoczęło się ładowanie, ale po 30 sekundach przełączył się na tryb utrzymujący napięcie w naładowanym akumulatorze (czyli przestał ładować). Pomóżcie, w czym może tkwić problem? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 moze akumulator juz padniety ? :/ automat "stwierdzil" ze wiecej nienaladuje i przestal ? sproboj naladowac inne aku czy aby niema usterki w samej ladowarce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jusza Opublikowano 2 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 Mausser... Mam tę ładowarkę. To układ elektroniczny, który "rozpoznaje" poziom naładowania ogniwa. Ocenił, że Twój akumulator jest w pełni naładowany i przeszedł w tryb konserwacji. Jeśli odłączysz ładowarkę po kilkunastu godzinach i zmierzysz napięcie akumulatora (powinno się wahać w granicach 12,8-13,2V), a następnie wykonasz taki sam pomiar na drugi dzień i nie zanotujesz dużego spadku napięcia (poniżej 12,5V), to możesz uznać, że akumulator jest sprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nameless Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 piszecie ze trzeba ladowac aku pradem pojemnosc/10 czyli np aku 17 Ah ladujemy 1.7 A ... ta ladowarka na aukcji ma 1.5 A i pisze ze nadaje sie dla aku 17 Ah ;) tak bo akumulator nalezy ladowac pradem nie wiekszym niz pojemnosc/10. :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 ja robie tak:prostownik samochodowy jakiś stary ale działa idealnie, żarówka 12v 10w w szereg - taka od tylnego swiatła w komarze. Podłączam aqu zimą średnio raz na miesiąc. Nie miałem nie miłej niespodzianki. Musiałem kręcić kilka razy - brak pozycji PRI na kraniku - Rozrusznik kręcił tak jak zawsze bardzo sprawnie.A..Aqu odłączam od ładowania, jak żarówka świeci bardzo słabo, Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jusza Opublikowano 3 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Piotreek... 10W to za mało. Myślę, że około 20W będzie dawało bezpieczny prąd ładowania. Powinien płynąć prąd w granicach 450mA - ...hmm... najwyżej 900mA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nufry Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 ja robie tak: prostownik samochodowy jakiś stary ale działa idealnie, żarówka 12v 10w w szereg - taka od tylnego swiatła w komarze. Podłączam aqu zimą średnio raz na miesiąc. Nie miałem nie miłej niespodzianki. Musiałem kręcić kilka razy - brak pozycji PRI na kraniku - Rozrusznik kręcił tak jak zawsze bardzo sprawnie. A.. Aqu odłączam od ładowania, jak żarówka świeci bardzo słabo, Pozdrawiam Bardzo dobry pomysł z żarówką. Żarówka dzięki swej nieliniowej charakterystyce dodatkowo stanowi "automatyczny regulator" prądu ładowania. W momencie gdy akumulator jest mocno rozładowany chce płynąć duży prąd co powoduje mocne rozgrzanie żarówki a wtedy jej opór rośnie co z kolei ogranicza prąd ładowania w dużym stopniu. Natomiast jeśli aku jest już podładowany to prąd zmniejsza się a żarówka stygnie przez co jej opór spada i pozwala na zwiększenie prądu ładowania. Piotreek... 10W to za mało. Myślę, że około 20W będzie dawało bezpieczny prąd ładowania. To zależy jaki kolega ma prostownik, ale zgadzam się, że 10 za mało. Najlepiej włączyć w szereg ampreomież i sprawdzić ile A ładuje ewentualnie tak dobrać żarówkę aby użyskać odpowieni A. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przecier Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 (edytowane) Witam, przeczytałem prawie wszystko z tego tematu (jest co czytać :cool:) ale tak w wielkim skrócie bo sie trochę pogubiłem: http://www.allegro.pl/item313287760_prosto...w_2_l_nowy.html czy oprócz tego ze ma tandetny amperomierz ma jakieś większe wady? potrzebuje prostownika do motocykla i chciał bym tez nim móc podładować aku samochodowe (raczej z małego benzyniaka), czy lepiej dać sobie spokój zainwestować 4 razy tyle i kupić osobno optimateIII i osobno do samochodu (w teorii na pewno ale czy w praktyce to ma większy sens ?? czy ta różnica cenowa zwróci się bo o wiele rzadziej będę musiał wymieniać całe aku) albo czy ten sprzęt jeśli chodzi o prostownik tylko motocyklowy jest ok http://www.allegro.pl/item315943407_prosto...per_jakosc.html Pozdrawiam serdecznie :biggrin: i z góry dzięki za info :buttrock: Edytowane 26 Lutego 2008 przez Przecier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hans13 Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Czy jeżeli na prostowniku są takie dane: Prim: 230V~ 50Hz / 65Watt Sec: 12V= 5Amp eff. / 3,5Amp. arithm. Cmin: 16Ah T 25 F, IP 20 a mam akumulator 14Ah to ten prostownik raczej odpada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Wpinasz w obwód amperomierz i dokładasz w szereg taką żarówkę żeby prąd ładowania wynosił 0.14A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 (edytowane) Wpinasz w obwód amperomierz i dokładasz w szereg taką żarówkę żeby prąd ładowania wynosił 0.14A. Zgadza się ale jak przez żarówkę będzie mniej niż 0,14A to też nic się nie dzieje. Po prostu będzie się dłużej ładował. Edytowane 5 Lutego 2009 przez Luca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Na markowych aku np. YUASA jest napisane jakim prądem i jak długo ładować. np: YTZ10S 0,9A x 5~10h 5A x 1h Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Witam. Czy podczas ładowania akumulatora motocyklowego trzeba go koniecznie odłączać od instalacji (żeby nie uszkodzić komputera)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darko0373 Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Jeżeli mogę pomóc to po 1:http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=11136&hl= lub po 2:http://forum.scigacz.pl/about12311.html&highlight=%B3adowanie+akumulatora Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Jeżeli mogę pomóc to po 1:http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=11136&hl= lub po 2:http://forum.scigacz.pl/about12311.html&highlight=%B3adowanie+akumulatora Pozdrawiam Niestety nie ma tu odpowiedzi na moje pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.