Skocz do zawartości

olej + petrygo = smietana w silniku...


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

moto: KLR 250

rok: 1992

 

jakis czas temu zrobila mi sie smietana w silniku... do oleju dostal sie plyn z chlodnicy..

wymienilem simmering od pompy wodnej oraz zamontowalem tzw zestaw naprawczy pompy, czyli taka specjalna blaszka wraz z gumowa tuleja i sprezynka..

 

stary olej dawno spuscilem -> kolor oczywiscie kawy z mlekiem

nie plukalem silnika, zalalem nowy olej

 

moto przejezdzilo 30 minut, a w silniku znowu mam burdel...

 

 

pytanie.. co j..bnelo / co spier..lilem?

 

1. resztki starego oleju zmieszanego z plynem przereagowaly z nowym i dlatego mam 1,8 litra nowiuśkiego castrola gps wpizdu?

2. zle zlozylem pompe wodna z uszczelkami? (ale ku..a jak to inaczej mozna zlozyc, skoro skladalem wg serwisowki, a laikiem mechanicznym nie jestem)

3. uszczelka pod glowica?

 

juz mi rece opadaja...

wywalilem 200 zl na nowy olej, zestaw naprawczy do pompy wodnej itp, a tu ta sama historia...

 

p.s.

sorry za bluzgi, ale mam zly humor

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz poziom oleju (powiedzmy na polowie stanu) , zatankuj chlodnice pod korek ,odpal moto i niech sobie popracuje z 10 min na luzie. Jesli stan oleju bedzie wyzszy niz na poczatku, a w chlodnicy wody ubedzie znaczy sie ze czeka cie rozbiorka gory i przeglad cylindra z glowica.

 

p.s napewno ole ma taki sam kolor jak za 1 razem ?? ja jak u siebie przeplukalem silnik, to zanim olej zrobil sie ciemny to przez pierwsze 200 km byl koloru kawy z mlekiem tyle ze ciemniejszej

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli wymieniles uszczleki pompy i dalej to samo to ja bym stawial na uszczelke pod glowica ew.(najgorsze) pekniecie gdzies w glowicy/cylindrze....

 

ps.jesli nawet zostaly jakies resztki capucino w silniku to zostaly by one zatrzymane w filtrze..a z tego co piszesz to wyglada na to ze nadal masz gdzies przeciek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie miałem to samo. Padł simmering w pompie wodnej. Spuściłem stary olej, wymieniłem olej na bardzo tani. Przejechałem ok 20 km a następnie spuściłem. Założyłem nowy filtr i olej motul i jest ok.

 

U ciebie albo padła uszczelka pod głowicą, albo resztki starego oleju zmieszały się z nowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda na uszkodzona uszczelkę głowicy.

Sprawdź tak jak radzi Nitromen , odpal silnik i odkręć ( tylko przy zimnym silniku ) wlew od układu chłodzenia.

Jeżeli będą tam ślady oleju i dodatkowo podczas pracy silnika będą pojawiały się pęcherzyki powietrza to na bank zrąbana uszczelka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moto: KLR 250

rok: 1992

 

jakis czas temu zrobila mi sie smietana w silniku... do oleju dostal sie plyn z chlodnicy..

wymienilem simmering od pompy wodnej oraz zamontowalem tzw zestaw naprawczy pompy, czyli taka specjalna blaszka wraz z gumowa tuleja i sprezynka..

 

stary olej dawno spuscilem -> kolor oczywiscie kawy z mlekiem

nie plukalem silnika, zalalem nowy olej

 

moto przejezdzilo 30 minut, a w silniku znowu mam burdel...

pytanie.. co j..bnelo / co spier..lilem?

 

1. resztki starego oleju zmieszanego z plynem przereagowaly z nowym i dlatego mam 1,8 litra nowiuśkiego castrola gps wpizdu?

2. zle zlozylem pompe wodna z uszczelkami? (ale ku..a jak to inaczej mozna zlozyc, skoro skladalem wg serwisowki, a laikiem mechanicznym nie jestem)

3. uszczelka pod glowica?

 

juz mi rece opadaja...

wywalilem 200 zl na nowy olej, zestaw naprawczy do pompy wodnej itp, a tu ta sama historia...

 

p.s.

sorry za bluzgi, ale mam zly humor

Widocznie do skrzyni dostała sie woda i jak sie zmnieszała z olejem zrobiło sie mleko wydocznie do skrzyni przedostaje sie woda z ukladu chłodzenia musisz przepatrzeć wszytskie uszczelniacze,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rajdowiec: nic nowego do dyskusji nie wnosisz swoja odpowiedzia (czytaj caly temat)

 

Pipcyk: nie wiesz po ile stoja uszczelki pod glowice? slyszalem ze w okolicach stowy.. nie mam zbytnio teraz czasu dzwonic i sie dowiadywac, przejrze moto dokladnie w przyszlym tygodniu.

 

dziwna sprawa... teraz odpalilem maszyne na 10 minut.

skontrolowalem stan oleju (ciezko stwierdzic czy sie podniosl, jezeli tak to naprawde minimalnie).

plynu w chlodnicy tyle samo..

teraz olej ma kolor czarny, jak to olej powinien miec... cholera jasna.. moze ja po prostu panikuje?

pojezdze troche i zobacze czy sie sprawa nie pogorszy, jak cos to napisze

 

zaznaczam jednak, ze w okienku od oleju widac taka biala mgielke (moze to po starym oleju?). na korku od wlewu oleju od wewnatrz tez sa takie zabrudzenia

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thefex, pojeździj i sam zobaszycz co będzie sie działo,normalnie jak zawsze go użytkuj,przecież w międzyczasie możesz sprawdzic stan oleju jak i płynu chłodniczego.

Może to tylko pozostałości po starym oleju? Wytrzyj korek chłodnicy do czysta.

 

 

Aha,dlaczego jeszcze kolega RAJDOWIEC nie dostał żadnego ostrzezenia? Chyba nagrabił sobie wystarczająco!

Edytowane przez Lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rajdowiec to raz, a Dibo drugi. Parafina z oleju mu sie wytraca.

Pipcyk, jak widzisz wypowiedzi obu panow to ja cie prosze zwroc uwage co pisza i prostuj jesli masz czas.

Weki w piwnicy mi gnija jak czytam takie bzdury.

Ja ze swej strony bede staral sie rowniez pomoc.

Thefex nie pitol tylko pojezdzij najpierw troche jak koledzy radzili.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez po przeplukaniu silnika i zalaniu olekju mialem okienko za mgla, a na korku maslo :biggrin: norma po paru set km wszystko bedzie ok

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam - pitole bo sie wkur...lem po prostu

 

pojezdzilem troche i wszystko wyglada ze jest w porzadku, jakby sie cos dzialo to dam znac

 

thx za help

 

(temat chwilowo zamkniety)

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tomek77, na serio Ty masz 29lat? Bo po sposobie Twojego pisania mam wrażenie jakbyś miał 15 i coś zupełnie innego zamiast mózgu, żal mi Ciebie chłopie...

 

Podobno? Ja w swoim silniku takiego czegoś nie mam (a silnik ten był rozwiercony i założony do Twojego moto), kolega posiada GPZ500, też tego nie ma, znajomy z Polski także nie dopatrzył sie podobnego zjawiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...