kruszon Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Cześć!!W czekaniu na moją kochaną Yamahe WR :D postanowiłem na ten czas kupić sobie jakiś motorek. Znalazłem mega okazje. KTM GS 250 dwusów z 1990roku. Byłem go dziś oglądać i musze powiedzieć, że się nieźle zdziwiłem. Stan jak dla mnie bardzo dobry. Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, centralny amortyzator i takie tam duperele. Ale nie w tym sprawa. Motor ma uszkodzone Magneto czy jakoś tak. I teraz nasówa się pytanie. Ile może kosztować remont tzn wymiana magneto + ew. nowy tłok. Bo jeśli się zamkne w 1000zł to go biore. Aha... gościu chce za ten motor.... 1400zł... :icon_evil: A tu fotka jakby chciał ktoś sobie go zobaczyć ;) http://img182.imageshack.us/img182/9964/dsc03619ko8.jpg pozdro. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MateuszEnduroboyz Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Wiesz nie wiem jak w KTM ale do mojej Husqvarny magneto ktore mi sie zepsuło kosztuje 2000zł a nie masz pewnosci ze to magneto kupisz je i okaze sie ze nie działa i co wtedy ?? zagadaj na prv to cos Ci powiem na temat koła:)jak Cie interesuje to polecam zagadac:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwas Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 ktm troche starszy, to rok ok. 1987, ale jak za tą kase sie opłaca, a magneto możesz kupic na niemieckim ebay, ostatnio widzialem kilka zapłonów pasujących do tego moto na aukcjach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Znam temat tego magneta-jeśli to jest szewdzki SEM. Zalezy od uszkodzenia-jeśli popękane są magnesy, to czasem można to uratować, ja robiłem kiedyś naprawę tego-kupiłem osobno magnesy, zrobiłem ich obróbkę i wkleiłem je do wirnika-koszta 200 PLN. Poźniej okazyjnie kupiłem cały prawie nowy wirnik na e-bay`u za 350 PLN. Ten iskrownik wystepował też w nieco zmienionej wersji w starszych Husqach. W razie czego mam jeden taki uszkodzony wirnik od LC4, możemy zobaczyć czy niunia zagada na nim-zawsze łatwiej szukac używek od LC4 niż GS250, na e-bay`u jest tego opór.Acha-te iskrowniki najczęściej sypią się od słabego przejścia masy z silnika na ramę. Wirnik i magnesy piekielnie się wtedy nagrzewają, aż w końcu od temp. magnesy pękają i się kruszą. Dwa razy przerabiałem ten problem, zanim poprowadziłem osobny masowy kabel z silnika na ramę, i problem przestał istnieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszon Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 No jest taka sprawa, że mam zdjęcie tego magneto : http://img175.imageshack.us/img175/9964/dsc03641mp1.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 o nowych czesciach mozesz zapomniec bo kosztują niewyobrazalnie astronomiczne kwoty np. Sprzegło tylko oryginał 1300zł!!!!! co do młodszego o kilka lat 350zł. Tłok dobierzwesz od młodszego modelu z proxa. pozostaje tylko ebay. A to jest ogólnie swietne moto i to naprawde straaasznie goni :D Po niewielkich przeróbkach wiem ze ludzie montowali cały zapłon z modułem itp od ROMETA HARTA ;) widziałem kilka razy i sprawdziłem :icon_mrgreen: Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Zaplon mozna jakis modul wstawic. Jak od charta to kupic jakis od hondy cr stary dobry zaplon za grosze wtawic i smigac. Ja bym sie nie bawil w to ze zaplon musi byc orginalny. Dobrze wmontowac i smigac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 jest jeden problem ;) Stare KTM maja zapłon po prawej stronie a ile razy natknołem sie na jakikolwiek zapłon od niewazne jakiego crossa to był on przewidziany na lewą strone a to nie jest bez znaczenia :icon_mrgreen: i tu jest cały ból. Ale Hart ma po prawej stronie :D Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 No jest taka sprawa, że mam zdjęcie tego magneto : http://img175.imageshack.us/img175/9964/dsc03641mp1.jpgnormalnie jak bym widział zapłon z rotax 123 ;) :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ninjabike Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 ja szukam takiego motorka sam sobie to zrobie jesili nie chcesz go kupic ja go kupie naprawde zalerzy mi na takim moto a wiec jezeli sie nie zdecydujesz to daj mi namiary z gory dzieks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 (edytowane) Kruszon, no to jesteśmy w domu-jeśli uzwojenia są przykręcane do pokrywy a nie do karteru, to powinno wszystko pasować z praktycznie każdej LC4 oprócz tych z iskrownikiem Kokusan`a. Ja mam model 90`, rocznik 93`, a wirnik iskrownika od LC4 640 z 02`. Jeśli z kolei uzwojenia masz przykręcane w normalny sposób-czyli do bloku silnika, to znaczy że Twój SEM jest wariantem z Husqi.Matko boska, ten iskrownik to była jedyna rzecz jaka dała mi popalić w KTMie, zanim znalazłem przyczynę awarii to rwałem włosy z głowy...A tak poza tym-ta GS`a fajna sztuka, ale nie będę sie dalej wypowiadał bo wiem że mam spore skrzywienie miłosne do oldskulowych KTMów, i zresztą nie tylko KTMów, i w tym temacie będę tendencyjny:).Z np. tym sprzęgłem też nie musi być tak tragicznie. Dam przykład ze starej LC4-oryginalne sprzęgło jest 9 tarczowe, i dostępne tylko w oryginale za sporą kasę. Jednak sprzęgło 6 tarczowe z nowych LC4 według pomiarów idealnie pasuje, tarcz jest mniej ale są grubsze i mają większą powierzchnię cierną. No i podstawowa rzecz-komplet 6 nowych tarcz Lucasa kosztował mnie 120 PLN brutto...Tak że nie do końca jest powiedziane że zawsze będzie cenowy kosmos oryginalnych części. Przednie zębatki do GS`y na pewno będa pasowały z nowych i najnowszych SX, EXC-jeżeli na wałek zdawczy załozysz tulejkę pod simmeringo ok. 5 mm dłuższą niż w oryginale (oby tylko była hartowana i szlifowana). Z tylnymi zębatkami możesz mieć problem, i nie wszyscy mają je pod ręką-po roczniku 90` piasty były już bardziej filigranowe i jest inny rozstaw otworów mocujących tryb. Trzeba poczekać z tydzień, ale przyjdzie w normalnej zresztą cenie. Itd. Reasumując: w 1000 PLN powinieneś się zmieścić. Jakbyś potrzebował bocznego plastiku-mam takie coś na półce, powinno pasować do GS`y.Pzdr. Edytowane 29 Sierpnia 2006 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszon Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Kruszon, no to jesteśmy w domu-jeśli uzwojenia są przykręcane do pokrywy a nie do karteru, to powinno wszystko pasować z praktycznie każdej LC4 oprócz tych z iskrownikiem Kokusan`a. Ja mam model 90`, rocznik 93`, a wirnik iskrownika od LC4 640 z 02`. Jeśli z kolei uzwojenia masz przykręcane w normalny sposób-czyli do bloku silnika, to znaczy że Twój SEM jest wariantem z Husqi.Matko boska, ten iskrownik to była jedyna rzecz jaka dała mi popalić w KTMie, zanim znalazłem przyczynę awarii to rwałem włosy z głowy...A tak poza tym-ta GS`a fajna sztuka, ale nie będę sie dalej wypowiadał bo wiem że mam spore skrzywienie miłosne do oldskulowych KTMów, i zresztą nie tylko KTMów, i w tym temacie będę tendencyjny:).Z np. tym sprzęgłem też nie musi być tak tragicznie. Dam przykład ze starej LC4-oryginalne sprzęgło jest 9 tarczowe, i dostępne tylko w oryginale za sporą kasę. Jednak sprzęgło 6 tarczowe z nowych LC4 według pomiarów idealnie pasuje, tarcz jest mniej ale są grubsze i mają większą powierzchnię cierną. No i podstawowa rzecz-komplet 6 nowych tarcz Lucasa kosztował mnie 120 PLN brutto...Tak że nie do końca jest powiedziane że zawsze będzie cenowy kosmos oryginalnych części. Przednie zębatki do GS`y na pewno będa pasowały z nowych i najnowszych SX, EXC-jeżeli na wałek zdawczy załozysz tulejkę pod simmeringo ok. 5 mm dłuższą niż w oryginale (oby tylko była hartowana i szlifowana). Z tylnymi zębatkami możesz mieć problem, i nie wszyscy mają je pod ręką-po roczniku 90` piasty były już bardziej filigranowe i jest inny rozstaw otworów mocujących tryb. Trzeba poczekać z tydzień, ale przyjdzie w normalnej zresztą cenie. Itd. Reasumując: w 1000 PLN powinieneś się zmieścić. Jakbyś potrzebował bocznego plastiku-mam takie coś na półce, powinno pasować do GS`y.Pzdr.Hmm... dzięki wielkie za info. Jak będe czegoś potrzebował to się do Ciebie zgłosze :biggrin: No a plastiki do tego GS to mam tylko nie sa założone... :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 o nowych czesciach mozesz zapomniec bo kosztują niewyobrazalnie astronomiczne kwoty np. Sprzegło tylko oryginał 1300zł!!!!! co do młodszego o kilka lat 350zł. Tłok dobierzwesz od młodszego modelu z proxa. pozostaje tylko ebay. A to jest ogólnie swietne moto i to naprawde straaasznie goni :bigrazz: Po niewielkich przeróbkach wiem ze ludzie montowali cały zapłon z modułem itp od ROMETA HARTA :biggrin: widziałem kilka razy i sprawdziłem :bigrazz: Możże masz fotke takiego patentu, czy magneto jest wtedy od KTM czy od rometa. Napisz cś więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 fotki Ci nie zapoddam bo nikt ze znajomych juz tych wynalazków dawno nie ma :bigrazz: magneto było od rometa. To był jedyny romet który miał moduł zapłonowy. Jedyną jego wada był brak elektonicznego czy jakiegokolwiek przyspieszenia zapłonu co powodowało ze zapłon musiał być ustawiony na jak najwiekszym przyspieszeniu i moto chodziło jak wyzyłowana crossówka. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.