poolski Opublikowano 4 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 Motul 7100 10W40 czerwony zabezpieczony ale to ta nowsza wersja Magny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert1980 Opublikowano 4 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 (edytowane) Nie starsza 83r Edytowane 4 Maja 2021 przez Hubert1980 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert1980 Opublikowano 25 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2021 Koledzy jakie modele opon 110/90/18 polecacie do Magny 700. I jeszcze jedno czy nowa trzyletnia opona jest warta uwagi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mbolo Opublikowano 27 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2021 Witam. Czy ktoś zmieniał przednią zębatkę na większą ? Magna VF 750 C 94 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert1980 Opublikowano 4 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2022 Ale tu ruch 😅 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert1980 Opublikowano 11 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2022 Panowie podpowiecie co ile tyś. km Powinno zmieniać się świece zapłonowe i regulować zawory w Magnie vf 700 rc21 z 84r? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2022 Zawory raz w roku mozna sprawdzic, chyba ze robisz ponad 10 tys rocznie. Swiece jesli normalne to co 30 tys, irydowe 100 tys. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert1980 Opublikowano 18 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2022 Jakiego modelu Tutaj masz z pierwszej wersji 700ccm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sak Opublikowano 24 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2022 W dniu 26.05.2010 o 08:57, arnidude napisał: Panowie, LIVE An error occurred. Please try again later Tap to unmute Learn more Advertisement Przypadkiem trafiłem na stronkie i od razu powrócił sentyment do VF. Byłem szczęśliwym choć szczęście nie zawsze sprzyjało posiadaczem egzemplarzu Honda V65 Magna VF1100C a.d. 1984 (sprowadzona z Kanady) w latach 2000-2004. Zrobiłem nią wtedy ok. 55.000km. Najdłuższa trasa Lublin-Bidford on Avon UK w 2001r. (ok. 2000km w jedną stronę przy czym powrót z Calais do Polski ok. 1300km bez odpoczynku – tyłek wytrzymał). Nie będę się rozwodził nad przeżyciami, bo każdy z nas ma ich podobnie. Skupię się nad motocyklem. Zawiódł mnie w zasadzie raz. W miesiąc po kupnie zrobiłem ok. 3.000km. Jeździłem gdzie się da. Motor miał wtedy przebieg ok. 50.000km. Później miała być trasa dookoła Polski i z Lublina bez przeszkód dotarliśmy do Krakowa, gdzie padło sprzęgło rozrusznika. Motor normalnie pracował. Zatrzymałem się po czym po uruchomieniu w silniku zaczęło walić jak stukanie młotkiem. Laweta i niezapomniane chwile w Honda Małopolska, gdzie po rozebraniu wskazano mi wyrobioną bieżnię sprzęgła (gear start clutch). Co ciekawe po zdjęciu pokrywy silnika korpus sprzęgła był poluzowany – rozkręcił się. Po ponownym złożeniu i odpaleniu dochodziły delikatne stuki stąd nie zaryzykowałem i pozostawiłem sprzęt do naprawy w serwisie co trwało 1,5 miecha. Niezapomniane chwile dlatego, że eksperci orzekli, że nie można ściągnąć samych zużytych elementów tylko komplet. Stąd naprawa zamiast 500zł wyszła ok. 2500zł (1/3 wartości motocykla). Byłem wtedy laikiem, tzn. zero pojęcia co jest w internecie i co można zrobić bez pośredników. Albo się nie znali albo mnie naciągnęli. tym bardziej śmieszne było, że części przychodziły pakowane pojedynczo. Po tym okresie przejechałem ok. 45.000km bez większych kłopotów. Dolegliwości w moim modelu: - brak możliwości całkowitego wyeliminowania ryby – dokręcenia główki ramy, obciążanie zbiornika paliwa, wymiana oleju w teleskopach, zmiana na inny rozmiar ogumienia. Najlepszy efekt dało ręczne wyważenie przedniego koła. Okazuje się, że na automatach jest różnie. - awaria wskaźnika rezerwy paliwa – nie naprawiałem - awaria czujnika temperatury (wł. wentylatora) – zastąpiony ręcznym włącznik przy kierownicy, - awaria instalacji elektrycznej – zanik napięcia w zasilaniu oświetlenia reflektora – prawdopodobnie przerwał się jeden z przewodów wewnątrz. Usterka b. ciężka do zlokalizowania. Naprawiłem bypassem. - po przebiegu ok. 60.000km zwiększona konsumpcja oleju, - po zmianie oleju na pieprzony Aral znaczne poślizgi sprzęgła przy prędkości obrotowej ok. 5-6tys. Powrót na Motul rozwiązał nieco ten problem choć zapewne trzeba było pokusić się na wymianę tarcz. - zanikanie kierunkowskazów – dziwne uszkodzenie; kierunkowskazy raz działały raz nie. Od przypadku do przypadku. Nie wykryłem uszkodzenia, podejrzewałem kondensator. - w miarę przybierania km coraz bardziej słyszalny rozrząd, klepanie szczególnie przy niskich obrotach. Po 100.000km było to już bardzo wyraziste. Mój egzemplarz palił 5,6-9 w zależności od typu jazdy. Licznikowe V-max 220. Gdy czytam teraz na amerykańskich stronach biję się w pierś, że nie zawsze jeździłem tak jak zalecają. Tzn. jazda zawsze po nagrzaniu silnika i nie schodzenie poniżej 3500obr. na biegach 3-6. Z tego co pamiętam kontenplowałem czasem drogę na 6 przy 90 i to było ok. 2800obr. Zapewne gdybym był mądrzejszy i jeszcze nie zmieniał oleju na tańszy i rzadszy rozrząd byłby w lepszym stanie. Motocykl starałem się naprawiać sam, choć bez odpowiednich narzędzi było to b. trudne. Luz zaworowy i synchronizacje musiałem zlecać (tu miałem szczęście znajdując dobrego fachowca a byli też tacy, którzy mówili, że motor łapie rybę bo rama jest krzywa i jazda na nim to pewna śmierć buhahahhaha – tacy są niektórzy k.... fachowcy!) Podsumowując motor był wymagający i nie zawsze odwzajemniał się miłością. Sprzedałem bo był taki okres w życiu, że byłem zaginiony w akcji a i wizja bliskiej konieczności przeprowadzenia kosztownych napraw przy braku sałaty dopełniła reszty. Po 3 latach zafascynowałem się k1200rs. bmw oczywiście bije magnę w większości statystyk z wyjątkiem stylistyki ale ogromny sentyment pozostał. Dziś żałuję trochę tamtej sprzedaży aczkolwiek nie można mieć w życiu wszystkiego. Została mi jedynie bardzo dobra książka serwisowa Clymera (wszystkie modele ’83-’86). Wg. niej można cały sprzęt rozebrać, zamieść pod dywan i z powrotem złożyć. Jeśli są chętni – napiszcie adres maila – postaram się o skan. Za frajer w ramach miłości do V4. Na pewno książki nie sprzedam. Z jednej strony pamiątka a z drugiej może nadzieja, że jeszcze się kiedyś przyda... Cześć kolego, Minęło już sporo czasu od tego posta ale może jeszcze tu zaglądasz i może jeszcze masz ten skan książki. Jeśli tak to będę wdzięczny za przesłanie na maila. Miesiąc temu kupiłem magna v65 z 83 roku. Jest piękna i dopiero zaczynam przygodę z motorami. Mam zamiar w zimie trochę podpicowac chromy i naprawic drobne usterki typu zacinajaca się stacyjka, wymiana klocków itp. Na razie nie będę się brał za grube sprawy bo póki wszystko działa to lepiej nie ruszać. W przyszłości tak sobie marzę, że ją odrestauruję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 25 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2022 Witam... Zajrzyj na początek pod zbiornik paliwa i sprawdź stan ramy.... Życzę miłej eksploatacji... aha, ma antyhoppinga...jakby co 😉 Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuczwelek Opublikowano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2023 może kogoś z fanów zainteresuje broszura z 1982 Magna v45 "w stanie super-excellent. 8 stron opisu.polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koniuxxx Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Czołem grupa! Mam magne 700, złapała panewka korbowodu na wale... Jest nadzieja na ratunek? Szlif i dobranie paewek które spasują? czy kaplica? Z częściami jest lichutko w polskim internecie... Druga opcja to kupno użwanego wału nie zatartego, a czy wtedy się znajdzie panewki nominalne? czy szukać takiego wału z kompletnymi panewkami i korbowodami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 To drugie rozwiazanie wyglada na pewniejsze tyle ze warto szukac rowniez poza Polska. Poza tym trzeba sprawdzic czy waly w modelach 700 i 750 byly identyczne, bo tych drugich bylo oczywiscie kilka razy wiecej niz modelu 700. Ale wydaje mi sie ze tam wszystko bylo identyczne tylko srednica cyl zmniejszona o te 50 ccm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuczwelek Opublikowano 31 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2023 chyba prościej trafisz cały sinik, panewki jeszcze 10 lat temu można było ogarnąć przez serwis. polecam honda plaza warszawa wtedy mieli super gości, a teraz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poolski Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Jak zaczniesz rozbierać silnik zaczną wychodzić po drodze nowe zonki to końca nie będzie i majątek do wydania na nowe części ?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.