Skocz do zawartości

czy silnik moze sie sam "uszczelnic" ?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, moja sztuka troche palila olej po zmianie na motula 5100.

na poczatku sezonu zlalem motula (zdejmowalem miske olejowa)

olej byl jeszcze swiezy, wiec wlalem go z powrotem i dopelnilem brak semi synt. orlenowskim 10W 40.

mialo byc doraznie (z braku motula), jednak co tydzien musialem robic dolewki i caly czas lalem orlenowski shit.

 

od ostatniej dolewki zrobilem ok 600km i prawie nic nie ubywa (odpukac)

 

motocykl kopcil tylko po odpalaniu na zimnym silniku.

 

co sie stalo ze sie (wzglednie) poprawilo ? :biggrin:

Edytowane przez bartekl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh umnie podobnie tylko od 2 tys km leje full syntetyk shela helix ultra 5W40 i ostatnio zuzycie oleju jest minimalne a brala setke / 100 km :biggrin:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można lać oleje orlenowskie do r6????

 

tak jak napisalem...

 

jezdzilem na motulu.

po zalozeniu miski olejowej musialem pilnie przetraportowac motocykl na wlasnych kolach,

wiec z braku laku dolalem orlena.

 

na chwile obcna jest go ok 1/3 pojemnosci.

 

/// nie to bylo tematem mojego pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm jestem tu też od nie dawna ale z tego co widzę jest sporo o tym na forum wiec pogrzeb trochę

 

moim zdaniem nie powinien jeśli motór był dobrze eksploatowany, ja w gs z mineralnego zmieniłem na motul 5100 i nigdzie mi się nie poci a zużycie oleju wzrosło minimalnie

jednak gs to dość wiekowa konstrukcja, jest chłodzony powietrzem i przy katowaniu pod czerwone pole olej zawsze będzie brał :D

 

 

 

a co do r6 to czasami mnie ludzie zaskakują, że stać ich na takie moto a nie potrafią zadbać o podstawowe czynności ...wszak najważniejsze jak wymiana oleju czy filtrów

 

i skoro brał ci olej to jak zmienisz z powrotem na motul to też ci będzie brał. Orlenowski pewnie nie spełnia żadnej klasy i wątpię żeby podołał tak wysilonemu silnikowi i czy wszędzie dochodzili

 

takie jest moje zdanie :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej olejowi nie rowny, jedne sa zadsze drugie mniej, jak przejdziezs z syntetyka na pol albo na mineralny to bankowo bedzie bral mniej oleju, tylko jakim kosztem....

mineralny to sie leje raczej juz do wrakow jak wsysa olej litrami... no i jest gestszy przez co nie cieknie z kazdej nieszczelnosci...

swiezy olej tez moze mniej leciec bo ma jeszcze swoje wlasciwosci, a jak juz przedymany to jak woda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R6 kopcoca??? Nie uwazasz ze cos jest nie tak. Jesli brala normalny olej a ty wlales jakis shit i przestala brac olej to jeszcze gorzej.

 

 

panowie...

na dniach i tak bede zmieniac olej - wleje ponownie motula ew. helixa...

i do tego czasu chyba sie powstrzymamy z dyskusja.

 

a ze bylo "cos nie tak" jak najbardziej bralem pod uwage.

najprawdopodobniej byly (sa) to uszczelniacze.

 

zdziwil mnie natomiast fakt ze nagle palenie oleju ustapilo.

jak pisalem wczesniej silnik podczas pracy nie kopcil,

puszczal "siwe dymki" zaraz po odpaleniu zimnego silnika.

 

pozdrawiam.

Edytowane przez bartekl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój chłopski rozum zmniejszenie zużycia oleju wynikło z tego, że olej orlenowski który jest rzekomo semi podczas pracy wytwarza sporo nagaru, który uszczelnił pierścienie i co za tym idzie spadło zużycie oleju. Niestety prawdopodobnie ponowne wlanie syntetyka wysokiej jakości spowoduje wypłukanie się pozostałości nagaru po starym oleju i zużycie oleju znów wzrośnie.

 

Ale to tylko moje zdanie bo coś specjaliści nie chcą się jakoś wypowiedzieć:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Q********wa!!!

Trzeci temat pod rząd o olejach!!!

I ciągle te same bzdury!

Czytajcie cokolwiek, oprócz swoich własnych postów!

 

Słyszałem kiedyś, że nie powinno sie zmieniać oleju z syntetyka na pół (albo na odwrót) poniewaz mozna rozszczelnić silnik.

jak to jest dokładnie?

BZDURA

 

 

Jak można lać oleje orlenowskie do r6????

A co w nich takiego złego? W czym są gorsze od innych olejów? Dowody!

 

zmniejszenie zużycia oleju wynikło z tego, że olej orlenowski który jest rzekomo semi podczas pracy wytwarza sporo nagaru, który uszczelnił pierścienie i co za tym idzie spadło zużycie oleju. Niestety prawdopodobnie ponowne wlanie syntetyka wysokiej jakości spowoduje wypłukanie się pozostałości nagaru po starym oleju i zużycie oleju znów wzrośnie.

Dlaczego "rzekomo"? Skad wiesz, że "wytwarza wiele nagaru"?

 

 

A może po prostu olej Orlenowski jest lepszy jakosciowo od Motula? I dlatego trzyma parametry i nie zmniejsza tak bardzo swojej lepkości - ergo - spala sie go mniej?!

 

 

Dobra, dzisiaj już nic nie powiem o olejach. :icon_mrgreen:

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A może po prostu olej Orlenowski jest lepszy jakosciowo od Motula? I dlatego trzyma parametry i nie zmniejsza tak bardzo swojej lepkości - ergo - spala sie go mniej?!

 

masz racje bo :icon_biggrin: a z tym braniem oleju to mogło być tak że pierścienie smarowe miałeś zapieczone a nowy olej poprostu rozpuścił nagar na pierścieniach i dlatego przestał spalać olej :biggrin: bardzo często jest taka akcja przy samochodach tzn czasami pomaga zalanie syntetyku ktory rozpóści nagar i jest koniec brania oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...