theodor. Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Bo opierając masę ciała o wewnętrzną kierownicę wywierasz na nia nacisk, powoduje to oczywiście reakcję motocykla ktory skręca w tę strone, ale bez kontroli siły.Pozycja potrzebna jest do tego by mieć swobodne ręce, czyli pełną kontrolę, a zewnetrzny podnóżek jako oparcie dla wywarcia siły na wewnetrznej kierownicy. Tak bardziej obrazowo. Nie mając oparcia odepchniesz siebie od kierownicy, a nie kierownicę od siebie i motocykl skręcał będzie ociężale lub wcale. Dlatego własnie oparcie się o kierownicę przy nieumiejetnym zrobieniu pozycji powoduje pozornie łatwiejsze skręcanie, tak samo powieszenie się na zewnetrznej kierownicy, ale skuteczność zawieszenia i przyczepność opon to skończona rzecz. O braku kontroli nie wspominając. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Dotychczas jezdzilem po drogach, dwa razy na torze byłem. W przyszłym sezonie planuje częste wypady na tor i chce sobie poukładać pewne podstawowe rzeczy, żeby nie było ze chce na drogach takie piruety odpierdzielac ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ruso Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 mam problem z hamowaniem na sportowych motocyklach. Probuje wbijac stopy w podnozki, ale i tak zsuwam sie na bak i w koncu zapieram sie o kierownice. Potem poprawiam pozycje(cofam sie na siedzeniu) i dopiero wtedy zakrecam. Dodam, ze sciskanie baku udami przy hamowaniu pomaga ale nie na tyle, zebym byl w stanie sie nie przesunac do przodu do niewygodnej pozycji. Jak to sie robi poprawnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 (edytowane) Tak w skrócie (poprawcie jak coś zapomniałem czy pomyliłem):Przed zakrętem w prawo (zakładam, że jesteś odsunięty w tył od baku, bo jedziesz złożony za owiewką):1) przesuwasz dupę na prawo2) mocno klinujesz lewą stopę o podnóżek i lewe udo o bak (warto mieć dobrze ustawione wszystko)3) wychylasz się zza owiewki i zaczynasz hamować + wystawiasz prawe kolano4) składasz się, powoli odpuszczając hebel i pamiętając, żeby głowa była jak najniżej5) jak poczujesz, że dotykasz kolanem, to je lekko chowasz i składasz się mocniej5) zwalniasz do końca hebel, natychmiast zaczynasz ciągnąć gazem, ale spokojnie6) patrzysz się w pizdu daleko za zakręt i odwijasz tak śmiało, na ile czujesz7) podjeżdżasz pod wyświetlacz z czasami okrążeń i drapiesz się w głowę, czemu jesteś o 15 sekund wolniejszy od innych na kółku ;)Ważne: nie przesuwasz się w przód i w tył w żadnej fazie zakrętu, bo tylko zdestabilizujesz maszynę. Jak poczujesz, że źle siedzisz to już lepiej nie kombinować, tylko przejechać zakręt tak, jak jest, ale bez wiercenia się. Edytowane 29 Stycznia 2014 przez Sherman Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwierzak_675 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Może potrzebujesz stompgrip-y a jakiś tam nacisk na kierat zawsze będzie :) Cytuj Tutaj niewygodne fakty też znikają ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 mniej hamuj , bedziesz szybszy :rolleyes: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwierzak_675 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 smooth is faster :) Cytuj Tutaj niewygodne fakty też znikają ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantom Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 mam problem z hamowaniem na sportowych motocyklach. Probuje wbijac stopy w podnozki, ale i tak zsuwam sie na bak i w koncu zapieram sie o kierownice. Potem poprawiam pozycje(cofam sie na siedzeniu) i dopiero wtedy zakrecam. Dodam, ze sciskanie baku udami przy hamowaniu pomaga ale nie na tyle, zebym byl w stanie sie nie przesunac do przodu do niewygodnej pozycji. Jak to sie robi poprawnie? Masz jakieś pół procenta szansy nauczyć się tego poprawnie przez internet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 Niektórym się udało nauczyć z internetu (i wcale nie mam na myśli siebie, ale kogoś z tego forum kto z powodzeniem się ściga), to chyba te szanse są trochę większe. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantom Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Nie wiem o kim mowa, ale podejrzewam że ten self-made ścigant uczył się jednak nie tylko sam ze sobą i swoim komputerem, ale też korzystał z instruktażu w realu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Jedno jest pewne, że pytać warto. Wiedzy z jakichkolwiek źródeł nigdy za wiele. No chyba, że źródła są niewiarygodne :) Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Nie wiem o kim mowa, ale podejrzewam że ten self-made ścigant uczył się jednak nie tylko sam ze sobą i swoim komputerem, ale też korzystał z instruktażu w realu. Ja nawet sam jestem ciekawy czy nic się nie zmieniło w tej kwestii, bo jakieś dwa sezony temu był zdania że kursy doskonalenia techniki jazdy nie są niezbędne żeby nauczyć się dobrze jeździć na torze. Ale z drugiej strony nie chcę go stawiać w niezręcznej sytuacji bycia "wywołanym do tablicy". Może ktoś kto się ściga(ł) wyrazi swoją opinię na temat takich kursów. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantom Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Dlatego napisałem że pół procenta a nie zero. Generalnie się domyślam :) ale poziom świadomości z którego startuje kolega ruso ze swoimi wątpliwościami to jednak nie ta liga :) Widziałem po prostu kilku dużo szybszych ode mnie, którzy na placu robili dokładnie te same błędy i otrzymywali dokładnie te same instrukcje co ja. O konieczności czy przydatności doszkalania nic nie powiem, bo wszystko zostało już powiedziane, a oczywiste rzeczy są oczywiste :)Jedno jest pewne, że pytać warto. Wiedzy z jakichkolwiek źródeł nigdy za wiele. No chyba, że źródła są niewiarygodne :) Przecież jak jest w internecie to jest wiarygodne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Nie da się ukryć że są zawodnicy którzy będąc już na światowym poziomie sięgają po pomoc instruktorów jazdy, np. Camier. Każdy musi sam zdecydować czy taki kurs jest mu/jej potrzebny czy nie. Ale moim zdaniem to więcej niż pół procenta ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Przecież jak jest w internecie to jest wiarygodne.Tego nie napisałem :)Zakładam jednak, że jest tutaj kilka osób które znają się dobrze na temacie i nawet jeśli ktoś napisze bzdurę to znawcy szybko wyprostują temat. Rozróżniajmy źródło takie jak FM i dedykowany wątek od porad na pudelku czy gdzieś tam :) Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.