Skocz do zawartości

napiecie ładowania


kmc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

permanentnie rozladowuje mnie sie aku w moto. Dokonalem pomiaru napiecia na klemach, wiec po uruchomieniu to jest ok, 12.5V, przy kreceniu silnika na ok 4-5 tys rpm wzrasta do 12,9-13V dalej ni chu chu.

Jak sprawdzic regulator napiecia, ile powinno na niego wchodzic i ile wychodzic. W samochodzie rozsadne minimum to 13,8V na aku, ale moze z moto jest inaczej.

pozdrawiam :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, w moto też powinno wychodzic jakies 13,5V.. Do regulatora dochodzi duuzo wiecej i to napiecia pradu zmiennego..wiec radze nie dotykac palcami kabli ktore dochodza do regulatorka:)) W sumie to lepiej zebys nawet tego nie mierzyl bo po co.. Ciebie interesuje napiecie ktore wychodzi do ladowania aku, u ciebie jest troszke za male, no ale wystarczjace zeby ladowac aku! Sproboj zmienic aku, moze juz masz wyruchany akumulator i nie laduje sie tak jak powinien:)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narmalnie sprawdzić regulator można tak że na wyjściu podczepiasz żarówkę i miernik a na wejściu podajesz prąd raz większy a raz mniejszy. Tyle że musiałbyś mieć transformatorek w którym można regulować napięcie wyjściowe tak od 9 do 20 V

Poza tym winą rozładowania akumulatora może być zarówno jego wiek jak i jazda na krótkich odcinkach. Zmierz w nim gęstość elektrolitu u jakiegoś elektryka

Edytowane przez ventura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja stawiam na akuulator....jak się skończy jego "pięć minut" to mniej więcej takie są objawy...

napraw go, oczywiście przez wyrzucenie i powinno pomóc :icon_twisted:

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo madrych wypowiedzi :bigrazz:

Od razu widac ze MlodyVFR sie ozenil i nie ma kto odpowiadac w elektryce.

Abstrachujac od stanu aku, postaraj sie naladowac go na max prostownikiem, wstaw w moto, zapal silnik i swiatla glowne. Sprawdz napiecie na klemach aku przy wolnych obrotoach.

Nastepnie sprawdz napiecie na klemach przy 5 tys obrotow.

Napisz co ci pokazal miernik.

Pamietaj ze swiatla maja byc wlaczone caly czas podczas pomiarow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo madrych wypowiedzi :bigrazz:

Od razu widac ze MlodyVFR sie ozenil i nie ma kto odpowiadac w elektryce.

Abstrachujac od stanu aku, postaraj sie naladowac go na max prostownikiem, wstaw w moto, zapal silnik i swiatla glowne. Sprawdz napiecie na klemach aku przy wolnych obrotoach.

Nastepnie sprawdz napiecie na klemach przy 5 tys obrotow.

Napisz co ci pokazal miernik.

Pamietaj ze swiatla maja byc wlaczone caly czas podczas pomiarow.

 

Adam M.

 

Witam

Dokładnie -naładowany na max aku +miernik połączony z klemami+obciążony alternator

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to sprawdz jakim napięciem ten akumulator jest ładowany.

Wyjmij aku. i zapal,dokonaj pomiatu na kablach akumulatora.Powinno być w granicach 12v jesli jest mnie to znaczy że padniety jest regulator i niedoładowuje akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

............

Wyjmij aku. i zapal............

???????????????????????????????????

 

 

A akumulator to ile wiosen juz ma????

Moze naładuj go prostownikiem (odłaczonego od instalacji) sprawdz napiecie po naładowaniu , nastepnie po 3-5 godzinach i na nastepny dzien - znaczny spadek napiecia - akumulatorek do wymiany

 

P.S. Lub bez sprawdzania napiecia: zamontuj aku 2 dni po naładowaniu i odpal motocykl (np wraz ze swiatłami) kilka razy nie da rady -nowy akumulator .Odpala szukasz w elektryce motocykla -Alternator, regulator.

Edytowane przez niemand
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moto, zapal silnik i swiatla glowne. Sprawdz napiecie na klemach aku przy wolnych obrotoach.

Nastepnie sprawdz napiecie na klemach przy 5 tys obrotow.

Napisz co ci pokazal miernik.

Pamietaj ze swiatla maja byc wlaczone caly czas podczas pomiarow.

 

Adam M.

 

wiec po naladowaniu aku ma napiecie ok 12,4V, po zapaleniu motonga, wlaczeniu swiatel i wykreceniu 4 tys rpm napiecie na aku 13,8. Co nie zmienia faktu, ze motong i tak kreci jak by chcial a nie mogl, O dziwo pod obciazeniem rozrusznikiem spadek do 11V

 

Masy wszystkie ok. Po prostu przeloze aku od kolegi, ma nowe i wtedy zobacze. Shit jak ja ni elubie wykrecac aku z tego motonga.

 

pzdr i dzieki wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziles napiecie aku po paru godzinach od naladowania jak radzil niemand ?

Jezeli siada w miare szybko to po akumulatorze.

13.8 V przy 5 k obrotow to jest tak tylko - tylko. Powinno byc 14.5 V.

Rzeczywiscie lepiej sprawdz z aku kolegi.

 

Adam M.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie w temacie, bo kolezanka Agghia męczy mnie pytaniami a jest bardzo zestresowana i włączają jej sie jakies paranoje: czy to normalne zjawisko, ze przy wysokich obrotach(ok 9 tys) napięcie ładowania maleje? w okolicach 5-7 tys jest 14V z kawałkiem, przy 9 - 13 V z kawałkiem. ?? Prosze o odpowiedz, bo sie Agnieszka nie uspokoi i nie bedzie mogla spokojnie spac..... Pamietajcie, odpowiadacie dla niej, bo ona wstydzi sie zapytac - twierdzi ze nie rozumie na czym to polega i nie chce pisac o czyms czego nie rozumie.

 

PS niech ktos napisze: "tak to normalne" i nic wiecej, bo nie da mi spokoju :flesje:

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiscie stan akumulatora może mieć wpływ na napięcie ładowania.

Regulator nie tylko reaguje na napiecie alternatora ale także na prąd pobierany przez instalację i aku.

Nie wystarczy mierzyć napięcie ładowania ale także należy w tym samym czasie mierzyć prąd pobierany przes akumulator.

Generalnie elektroniczne regulatory napiecia są dość stabilne w porównaniu do tych mechanicznych ale też miewają humorki :flesje:

Jedynym logicznym rozwiązaniem po sprawdzeniu instalacji elektrycznej może okażać się "pożyczenie" sprawnego regulatora (najlepiej od takiego samego sprzęta) i przetestowanie go w swoim moto.

Aha te 14V a nawet 14,5V to minimum jeśli wszystko w instalacji gra.

Panowie a czym mierzycie te napięcia? Chyba nie miernikami z hipermarketu :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greedo, ciezko powiedziec czy to jest normalne czy nie, ale dla niej wazny jest i tak sredni zakres 5-7 a nie 9 bo tam zadziej bywa.

Musi byc przygotowana na to ze predzej czy pozniej, jak bedzie dluzej trzymala CBR to regulator pewnie bedzie trzeba wymienic, ale czym sie teraz zadreczac, bo moze to sie stac np za kilka lat. Jak sie stanie to sie bedzie martwic.

Ogolnie uwazam Agghie za najbardziej sensowna dziewczyne z forum jesli chodzi o jazde i obsluge moto, wiec niech nie pitoli tylko jezdzi.

Szlachectwo zobowiazuje :flesje:

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

podpinam się z pytaniem w temacie:

Nowy akumulator (2,5 m-ca) - na gwarancji, nie jest w stanie odpalić moto. Słabo kreci i zaraz zdycha. Ładowanie 14,46 V na wolnych, instalacja bez przebić (przejrzana), przejrzany automat rozrusznika i rozrusznik - czy aby nie zwiera. Nie zwiera. Przeglądał elektryk motocyklowy.

Serwis w którym kupiłem akumulator, po reklamacji stwierdził że aku jest w idealnym stanie i nic mu nie jest. Na dowód tego kilkakrotnie odpalono z aku Goldasa i oddano mi go naładowanego w 73 %. Na tych 73% Honda odpaliła ze 3 razy i więcej nie.

 

W związku z tym jest pytanie do wszystkich forumowych elektryków - czy to jednak cos z moto, czy serwis nie jest w stanie (nie chce...?) zdiagnozować wadliwego akumulatora?

 

z góry dzieki za radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...