kmc Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 permanentnie rozladowuje mnie sie aku w moto. Dokonalem pomiaru napiecia na klemach, wiec po uruchomieniu to jest ok, 12.5V, przy kreceniu silnika na ok 4-5 tys rpm wzrasta do 12,9-13V dalej ni chu chu. Jak sprawdzic regulator napiecia, ile powinno na niego wchodzic i ile wychodzic. W samochodzie rozsadne minimum to 13,8V na aku, ale moze z moto jest inaczej.pozdrawiam :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Siema, w moto też powinno wychodzic jakies 13,5V.. Do regulatora dochodzi duuzo wiecej i to napiecia pradu zmiennego..wiec radze nie dotykac palcami kabli ktore dochodza do regulatorka:)) W sumie to lepiej zebys nawet tego nie mierzyl bo po co.. Ciebie interesuje napiecie ktore wychodzi do ladowania aku, u ciebie jest troszke za male, no ale wystarczjace zeby ladowac aku! Sproboj zmienic aku, moze juz masz wyruchany akumulator i nie laduje sie tak jak powinien:)Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 (edytowane) Narmalnie sprawdzić regulator można tak że na wyjściu podczepiasz żarówkę i miernik a na wejściu podajesz prąd raz większy a raz mniejszy. Tyle że musiałbyś mieć transformatorek w którym można regulować napięcie wyjściowe tak od 9 do 20 V Poza tym winą rozładowania akumulatora może być zarówno jego wiek jak i jazda na krótkich odcinkach. Zmierz w nim gęstość elektrolitu u jakiegoś elektryka Edytowane 31 Maja 2006 przez ventura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 ja stawiam na akuulator....jak się skończy jego "pięć minut" to mniej więcej takie są objawy...napraw go, oczywiście przez wyrzucenie i powinno pomóc :icon_twisted: Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2006 Duzo madrych wypowiedzi :bigrazz:Od razu widac ze MlodyVFR sie ozenil i nie ma kto odpowiadac w elektryce.Abstrachujac od stanu aku, postaraj sie naladowac go na max prostownikiem, wstaw w moto, zapal silnik i swiatla glowne. Sprawdz napiecie na klemach aku przy wolnych obrotoach.Nastepnie sprawdz napiecie na klemach przy 5 tys obrotow.Napisz co ci pokazal miernik.Pamietaj ze swiatla maja byc wlaczone caly czas podczas pomiarow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas 78 Opublikowano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2006 Duzo madrych wypowiedzi :bigrazz:Od razu widac ze MlodyVFR sie ozenil i nie ma kto odpowiadac w elektryce.Abstrachujac od stanu aku, postaraj sie naladowac go na max prostownikiem, wstaw w moto, zapal silnik i swiatla glowne. Sprawdz napiecie na klemach aku przy wolnych obrotoach.Nastepnie sprawdz napiecie na klemach przy 5 tys obrotow.Napisz co ci pokazal miernik.Pamietaj ze swiatla maja byc wlaczone caly czas podczas pomiarow. Adam M. WitamDokładnie -naładowany na max aku +miernik połączony z klemami+obciążony alternatorpozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2006 (edytowane) Manual: http://flmltuweb1.business.latrobe.edu.au/.../mainframes.htm Sprawdz, może coś tam znajdziesz, wejdziesz w manuala. Edytowane 1 Czerwca 2006 przez Lukass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriano Opublikowano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2006 Po pierwsze to sprawdz jakim napięciem ten akumulator jest ładowany.Wyjmij aku. i zapal,dokonaj pomiatu na kablach akumulatora.Powinno być w granicach 12v jesli jest mnie to znaczy że padniety jest regulator i niedoładowuje akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niemand Opublikowano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2006 (edytowane) ............Wyjmij aku. i zapal............??????????????????????????????????? A akumulator to ile wiosen juz ma????Moze naładuj go prostownikiem (odłaczonego od instalacji) sprawdz napiecie po naładowaniu , nastepnie po 3-5 godzinach i na nastepny dzien - znaczny spadek napiecia - akumulatorek do wymiany P.S. Lub bez sprawdzania napiecia: zamontuj aku 2 dni po naładowaniu i odpal motocykl (np wraz ze swiatłami) kilka razy nie da rady -nowy akumulator .Odpala szukasz w elektryce motocykla -Alternator, regulator. Edytowane 1 Czerwca 2006 przez niemand Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmc Opublikowano 4 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2006 w moto, zapal silnik i swiatla glowne. Sprawdz napiecie na klemach aku przy wolnych obrotoach.Nastepnie sprawdz napiecie na klemach przy 5 tys obrotow.Napisz co ci pokazal miernik.Pamietaj ze swiatla maja byc wlaczone caly czas podczas pomiarow. Adam M. wiec po naladowaniu aku ma napiecie ok 12,4V, po zapaleniu motonga, wlaczeniu swiatel i wykreceniu 4 tys rpm napiecie na aku 13,8. Co nie zmienia faktu, ze motong i tak kreci jak by chcial a nie mogl, O dziwo pod obciazeniem rozrusznikiem spadek do 11V Masy wszystkie ok. Po prostu przeloze aku od kolegi, ma nowe i wtedy zobacze. Shit jak ja ni elubie wykrecac aku z tego motonga. pzdr i dzieki wielkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2006 (edytowane) A sprawdziles napiecie aku po paru godzinach od naladowania jak radzil niemand ?Jezeli siada w miare szybko to po akumulatorze.13.8 V przy 5 k obrotow to jest tak tylko - tylko. Powinno byc 14.5 V.Rzeczywiscie lepiej sprawdz z aku kolegi. Adam M. Edytowane 4 Czerwca 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 (edytowane) Mam pytanie w temacie, bo kolezanka Agghia męczy mnie pytaniami a jest bardzo zestresowana i włączają jej sie jakies paranoje: czy to normalne zjawisko, ze przy wysokich obrotach(ok 9 tys) napięcie ładowania maleje? w okolicach 5-7 tys jest 14V z kawałkiem, przy 9 - 13 V z kawałkiem. ?? Prosze o odpowiedz, bo sie Agnieszka nie uspokoi i nie bedzie mogla spokojnie spac..... Pamietajcie, odpowiadacie dla niej, bo ona wstydzi sie zapytac - twierdzi ze nie rozumie na czym to polega i nie chce pisac o czyms czego nie rozumie. PS niech ktos napisze: "tak to normalne" i nic wiecej, bo nie da mi spokoju :flesje: Edytowane 5 Czerwca 2006 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Rzeczywiscie stan akumulatora może mieć wpływ na napięcie ładowania.Regulator nie tylko reaguje na napiecie alternatora ale także na prąd pobierany przez instalację i aku.Nie wystarczy mierzyć napięcie ładowania ale także należy w tym samym czasie mierzyć prąd pobierany przes akumulator.Generalnie elektroniczne regulatory napiecia są dość stabilne w porównaniu do tych mechanicznych ale też miewają humorki :flesje:Jedynym logicznym rozwiązaniem po sprawdzeniu instalacji elektrycznej może okażać się "pożyczenie" sprawnego regulatora (najlepiej od takiego samego sprzęta) i przetestowanie go w swoim moto.Aha te 14V a nawet 14,5V to minimum jeśli wszystko w instalacji gra.Panowie a czym mierzycie te napięcia? Chyba nie miernikami z hipermarketu :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Greedo, ciezko powiedziec czy to jest normalne czy nie, ale dla niej wazny jest i tak sredni zakres 5-7 a nie 9 bo tam zadziej bywa.Musi byc przygotowana na to ze predzej czy pozniej, jak bedzie dluzej trzymala CBR to regulator pewnie bedzie trzeba wymienic, ale czym sie teraz zadreczac, bo moze to sie stac np za kilka lat. Jak sie stanie to sie bedzie martwic.Ogolnie uwazam Agghie za najbardziej sensowna dziewczyne z forum jesli chodzi o jazde i obsluge moto, wiec niech nie pitoli tylko jezdzi.Szlachectwo zobowiazuje :flesje: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hans Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 witam, podpinam się z pytaniem w temacie:Nowy akumulator (2,5 m-ca) - na gwarancji, nie jest w stanie odpalić moto. Słabo kreci i zaraz zdycha. Ładowanie 14,46 V na wolnych, instalacja bez przebić (przejrzana), przejrzany automat rozrusznika i rozrusznik - czy aby nie zwiera. Nie zwiera. Przeglądał elektryk motocyklowy.Serwis w którym kupiłem akumulator, po reklamacji stwierdził że aku jest w idealnym stanie i nic mu nie jest. Na dowód tego kilkakrotnie odpalono z aku Goldasa i oddano mi go naładowanego w 73 %. Na tych 73% Honda odpaliła ze 3 razy i więcej nie. W związku z tym jest pytanie do wszystkich forumowych elektryków - czy to jednak cos z moto, czy serwis nie jest w stanie (nie chce...?) zdiagnozować wadliwego akumulatora? z góry dzieki za radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.