krzychu-gsxr Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Witam wszystkich, od pewnego czasu mam problem z moim suzuki gsxr 1100 91r. mianowicie silnik na zimno na ssaniu pali bez problemu, jednak po wyłączeniu ssania nie ma wolnych obrotów silnik gaśnie trzeba podnieść obroty na śrubce i wtedy sie trzymią około 2500 jak chcę zejść niżej to gaśnie ruszyć też nie da sie strasznie szarpie i gaśnie dopiero jak obroty wejdą na srednie to mozna jechać. Wczesniej myślałem że to dysze wolnych obrotów gaźniki czyściłem i przez miesiąc było dobrze jednak wczoraj problem sie ponowił znowu rozebrałem gaźniki czyściłem carb cleneram i nic dalej to samo gaśnie i szarpie dodam że świece są nowe czy może być to wina złego składy mieszanki? czy raczej dalej mam zapchane te dysze? prosze o jakąś radę pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GamońAMAtoR Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 spotkałem sie kiedyś z taką sytuacją...winą był żle założony łańcuszek rorządu. sprawdż czy przypadkiem łańcuszek nie jest juz tak rozciągnięty że napinacza brakło i przeskoczył zmieniając fazy rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 a nie łapie fałszywego powietrza? popsikaj rozpałką do diesli koło króćców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Jaka to jest wersja moto, amerykanska czy europejska ?Chodzi o to czy sruby skladu mieszanki w gaznikach sa zaslepione czy nie ?Czmiel - nie lapie lewego powietrza, bo gasnie na wolnych - trzeba go wpuscic na ponad 2 tys zeby chodzil. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-gsxr Opublikowano 27 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Adam śruby składu mieszanki nie są zaślepione, po czyszczeniu ustawilem je wg serwisówki dwa obroty, myslałem że to może kranik na wolnych nie daje tyle bęzyny ile trzeba ale przestawiłem go na chwile na "on" i nic nie pomogło i strasznie słaby jest na niskich obrotach jak ustawiłem je na 3 tys i chciałem ryszyć to nawet na połsprzęgłe zgasł tak jak by ta mieszanka strasznie uboga była Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Cos mi to kiepsko wyglada z twoich opowiadan, sprawdzilbym ustawienie rozrzadu, cisnienie sprezania, luzy zaworowe i dopiero gazniki - proponuje fma DynoTech, Katowice. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-gsxr Opublikowano 27 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 wiesz Adam tylko zastanawia mnie fakt że miesiąc temu miałem dokładnie to samo i po czyszczeniu gaźników chodził fajnie i teraz znowu to samo jednak czyszczenie tym razem nie pomogło a powiedz mi jeszcze bo jak rozbierałem gażniki to wykręciłem wszystko oprucz dyszy wolnych obrotów i dyszy głównej, czy lepiej je wykręcić i wtedy czyścić te kanaliki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gikser Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 wiesz Adam tylko zastanawia mnie fakt że miesiąc temu miałem dokładnie to samo i po czyszczeniu gaźników chodził fajnie i teraz znowu to samo jednak czyszczenie tym razem nie pomogło a powiedz mi jeszcze bo jak rozbierałem gażniki to wykręciłem wszystko oprucz dyszy wolnych obrotów i dyszy głównej, czy lepiej je wykręcić i wtedy czyścić te kanaliki? witam Znowu te przeklęte gażniki , a więc gaźniki w suce są wyjątkowo trudne w regulacji dla osób z małym doświadczeniem, proponowałbym jedynie odkręcanie srub spustowych przepłukanie dwu lub trzykrotne i synchronizacje. Nie znaczy że nie da sie ich ustawić ale trzeba mieć troszke wiedzy,co do Twojego problemu to radze zwrócić uwage na stan uszczelki w gaźniku tej między korpusem a komora pływakową czesto zdarza sie że jest lekko poprzecierana w jej przedniej części tzn od strony głowicyi powoduje niepotrzebne przedostawanie sie paliwa jak rozłorzysz to bedziesz wiedział o co chodzi także śruba regulacyjna skład mieszanki potrafi figlowć(przy słabej sprężynce sama sie obraca i zmienia skład).proponuje także dokładne obejrzenie stanu oringów pod śrubą regulacyjną,powinna być najpierw oring mała podkladeczka sprężynka i śruba.Jak chcesz to podaj mi adres poczty a prześle ci dokładnie jak masz sie z nimi uporać, gdyż każde gaźniki to inna bajka i nie chce nic nikomu sugerować na forum ażeby nie wzbudzać niepotrzebnych kontrowersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitroMCZ Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Czyściłeś te gażniki drugi raz i nie wykręciłeś dysz wolnych obrotów??? czemu???przecież właśnie z wolnymi są problemy :D Rozbierz jeszcze raz i WSZYSTKO wyczyść i przedmuchaj sprężonym pow.A co do wykręcania śrub składu mieszanki zgodnie z serwisówką,to już wiele razy się zawiodłem i tżeba je było wykręcić bardziej,szczególnie jeżeli moto ma 15lat...Sprawdz filterek w kraniku w baku , moze jest przerwany,lub go po prostu nie ma i co chwila będziesz miał takie kłopoty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 (edytowane) Gazniki to jest jedna sprawa, prawidlowe czyszczenie polega na rozebraniu ich w drebiezgi - nic nie moze zostac nie rozebrane, ale przy twoim niewielkim doswiadczeniu obawiam sie ze mozesz miec klopoty z prawidlowym zlozeniem i ustawieniem.Poza tym pewien jestem ze niektore czesci sa zuzyte, jak chocby zaworki iglicowe i iglice z rozpylaczami - to juz 15 lat i caly motocykl na pewno to czuje.Mam jednoczesnie wrazenie ze kiepska praca zanieczyszczonych gaznikow zaciera ci obraz prawdziwego stanu silnika, ktory juz dawno temu dojrzal do remontu. Dla porownania moge ci powiedziec ze moj GS1150 przy zacinajacym sie zaworku plywakowym i pracy na 2 tylko cylindrach potrafil spokojnie ruszyc z wolnych obrotow ze mna na pokladzie - jezeli piszesz ze przy 3 tys obr nie mogles ruszyc z miejsca to mysle ze warto sprawdzic kilka rzeczy oprocz gaznikow i wiedziec na czym stoisz.Jeszcze na chwile wroce do czyszczenia - bardzo jest pomocne gdy masz dostep do sprezonego powietrza i carb cleanera w sprayu - mozna sprawdzic czy wszystkie przeloty w korpusach sa drozne, tzn czy wtrysniety cleaner w wejscie dyszy wolnych obr. wydostaje sie wszystkimi otworkami w gardzieli gaznika, czy rowniez poziome otworki rozpylacza sa drozne.Same korpusy z wykreconymi dyszami i rozpylaczami powinny lezec w carb cleanerze przez noc, po czym powinny byc przedmuchane spr. powietrzem i zlozone.Ustawienie srub regulacji mieszanki w serwisowce jest ustawieniem wyjsciowym i wymaga pozniej regulacji zaleznej od stanu zuzycia gaznikow. Dlatego polecilem ci ta firme, a nie grzebanie sie z tym samemu.Jeszcze pytanie - co to znaczy ze na chwile ustawiles kranik w polozeniu ON - to na jakim polozeniu stale jezdzisz ?NitroMTZ - oprocz filtra w baku kazdy gaznik ma filtr paliwa na zaworku iglicowym komory plywakowej, wiec nie sadze ze to zanieczyszczenie baku, tylko raczej osady paliwa z gaznikow powoduja klopoty kolegi. Adam M. Edytowane 28 Maja 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitroMCZ Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 NitroMCZ a nie MTZ :D Mam szacunek do Twojego doświadczenia w temacie,ale" to jest Polska nie elegancja Francja" :D i takie rzeczy juz oglądałem , że bania mała.Tam powinien być filterek,co nie oznacza ,ze jest.Miałem już kilka takich przzypadków,szczegolnie,ze sie mu to powtarza.Nie upieram się przy tym oczywiście i sugeruje oddanie fachowcowi tego moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-gsxr Opublikowano 28 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 witam ponownie dzis po cieżkich walkach z tymi gaźnikami udało mi sie go odpalić ale musiałem zmienić ustawienia składu mieszanki wczesniej odkręcałem wiecej i sie dusił i gasł wiec przykręciłem i chodzi w serwisówce jest 2 obroty ja mam 1,5 nie wiem dlaczego tak jest że musiałem przykręcic ale jest ok można jechać więc trzeba będzie walić to jakiegoś mechanika pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi jeszcze jedno czy jak zaworki iglicowe mają leciutkie progi to mogło to mieć wpływ na ten problem z wolnymi obrotami? jak już jesteśmy przy temacie wolnych obrotów to może ktos mi powie jak mam ustawić wartość 1100 obrotów/min jak obrotomierz zaczyna sie od 3 tyś jest na to jakaś rada??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Adamie-jakie są objawy jeśli gaźnik łapie lewe powietrze?Zubarza się mieszanka i moto zamiast się zadusić to zwieksza obroty?Pytam Ciebie jako eksperta :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelgsxr Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 od 3 tys to sa obrotomierze w gsxr750 raczej... a sychronizacje gazników to robiles? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-gsxr Opublikowano 30 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 tak wszystko juz chodzi tylko chciałem ustawić sobie wolne obroty na 1100 i nie wiem czym sie sugeroawac bo obrotomierz jak juz wspominałem wczesniej jest od 3 tys wyskalowany mam jeszcze jedno pytanie czy możliwe jest że powodem tego braku wolnych obrotów jest zły poziom paliwa w komorach gaźnikowych bo jak oglądałem te gaźniki to widziałem że dysza główna i wolnych obrotów nie są na tej samej wysokości i może mam za mało paliwa w komorze i dlatego nie potrafi go zaciągnąć na wolnych i gaśnie no i strasznie słaby jest bo mieszanka jest nie taka. Napiszcie co o tym sądzicie i jak jest to logiczne to może mi ktoś powie jak ustawia sie ten pozim to narazie tyle pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.