Skocz do zawartości

Jak przejchać zakręt?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A mnie dziwi że ludzie nie korzystają z wyszukiwarki.

Ma wątpliwości to pyta. Chyba nic w tym złego? Po to jest forum, żeby pytać. Na pewno to sensowniejsze niż pisanie o dupie maryni.

Ale panowie "moderatorzy" jak widzę czuwają nad poziomem wypowiedzi w wątku... :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ ks-rider

" w większości przypadków nie jest tak jak piszesz" - mógłbyś podać jakieś konkrety? Chętnie wyprostowałbym swoją wiedzę :)

 

Widzisz i tu lezy pies pogrzebany, ze jestes w temacie i nei chce Ci sie przeczytac watku od poczatku tylko oczekujesz, ze ktos napisze kolejneg posta z ta sama zawartoscia.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam tezę:

- Jeżeli jadąc bez trzymanki (tylko dla celów doświadczenia) pochylimy się w bok, to skłaniamy maszynę do skrętu w stronę pochylenia. Im cięższa maszyna i im szybciej jedziemy, tym trudniej będzie skręcić, jednak mniejsza o to. Twierdzę że kierownica wykona ruch w stronę skrętu, bez odbicia w stronę przeciwną.

 

Odbija w stronę przeciwną. Był gdzieś film, nawet na forum, gdzie gościu starał się skręcić używając tylko i wyłącznie balansu ciałem i też odbijało w przeciwną stronę. Nawet nie wiem czy to nie było w filmie K.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno chwilowe bujnięcie motocyklem przez zmianę środka ciężkości nazwać skręcaniem

Nie da się skręcić bez wywierania sił na końcówki kierownicy.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ks rider - Przeczytałem cały temat. Mimo tego nie znalazłem w nim informacji o tym, jak zachowuje się tylne zawieszenie w motocyklu podczas hamowania. Znalazłem tylko wpis Janusza i jeszcze drugiej osoby, mówiący o tym, że jednoczesne dodawanie gazu i hamowanie tylnym hamulcem w zakręcie to świetna sprawa, bo stabilizuje motocykl w zakręcie.

 

Więc teraz już mógłbyś mi powiedzieć w których miejscach się myliłem wcześniej? Jak i dlaczego to tylne zawieszenie się zachowuje podczas hamowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

Jeśli chodzi o hamowanie w zakręcie - na stan mojej wiedzy:

W zakręcie możemy używać hamulca tylnego - oczywiście z umiarem, aby nie zablokować tylnego koła. Dzięki użyciu tego hamulca stabilizuje się tor jazdy, tylne zawieszenie się skraca (przednie myślę że również). Dzięki temu obniża się środek ciężkości motocykla, co pozwala wejść w zakręt stabilniej i pewniej.

 

Jeśli chodzi o użycie przedniego hamulca - również można go wykorzystywać w zakręcie. Powoduje on skrócenie się tylko przedniego zawieszenia. Pozwala on uzyskać dużo większą skuteczność hamowania. Jednak jego użycie wiąże się z powstaniem pewnego momentu na kierownicy, który powoduje "wstawanie" motocykla i wynoszenie go na zewnątrz zakrętu. Trzeba temu zapobiec używając odpowiednio większego nacisku na tą stronę kierownicy, która znajduje się po stronie wnętrza zakrętu (odpychamy ją do przodu). Czyli stosujemy świadomy przeciwskręt.

 

Za każdym razem hamując w zakręcie należy pamiętać o tym, że opona oprócz siły hamowania, przenosi również siły boczne dzięki którym skręcamy, i na nie idzie część przyczepności którą opona dysponuje. Czyli że w zakręcie nigdy nie zahamujemy tak mocno jak na prostej drodze. (zakładam że przy każdym kącie pochylenia mamy równą powierzchnię styku opony z asfaltem, a to rzadko jest prawda, wszystko zależy od kształtu profilu opony.)

Zablokowanie przedniego koła w zakręcie grozi upadkiem typu lowside, a zablokowanie koła tylnego upadkiem typu highside.

 

Oczywiście można w zakręcie reagować i zwiększyć kąt pochylenia motocykla, aby to uzyskać również stosujemy przeciwskręt.

Zakręty są na tyle niebezpieczne, na ile nie potrafi się ich pokonywać oraz nie ma się świadomości na jak wiele pozwalają nam opony i motocykl. Jeśli to wiemy, w sytuacji awaryjnej możemy się ratować wykorzystując motocykl do granic jego możliwości. Ale to wszystko wymaga treningu. Często bywa tak, że ludzie nie potrafią pokonywać zakrętów, panikują, i zakręt który mogliby bezpiecznie pokonać nagle ich przerasta. Dlatego warto jeździć świadomie.

 

Jeśli się w którymś momencie mylę proszę o poprawienie mnie.

wciskając tylni hamulec tylnie zawieszenie podnosi się. Przeciązenie przesuwa mase do przodu, na przednie koło, wiec tylnie zawieszenie musi się delikatnie podnieść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...