Limo Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 A mnie dziwi że ludzie nie korzystają z wyszukiwarki. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Trzeba było chodzić na lekcje z fizyki, a nie jeździć na motocyklu, to byś wiedział! Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzywer Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 A z jaką siłą trzeba odpychać kierownicę?Trzeba podobno 2 cm wypchnąć. Cytuj Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom! <== kliknij i polub :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 A z jaką siłą trzeba odpychać kierownicę? Odpychając kierownicę podświadomie negujesz swoje umiejętności jazdy, tym samym zwiększając ryzyko upadku. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 A mnie dziwi że ludzie nie korzystają z wyszukiwarki.Ma wątpliwości to pyta. Chyba nic w tym złego? Po to jest forum, żeby pytać. Na pewno to sensowniejsze niż pisanie o dupie maryni.Ale panowie "moderatorzy" jak widzę czuwają nad poziomem wypowiedzi w wątku... :banghead: Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Nie ma w tym nic złego ale burdel się robi i potem ludzie piszą elaboraty na temat przeciwskrętu w piętnastu tematach na raz. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Pchamy tak, żeby było dobrze... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 @ ks-rider" w większości przypadków nie jest tak jak piszesz" - mógłbyś podać jakieś konkrety? Chętnie wyprostowałbym swoją wiedzę :) Widzisz i tu lezy pies pogrzebany, ze jestes w temacie i nei chce Ci sie przeczytac watku od poczatku tylko oczekujesz, ze ktos napisze kolejneg posta z ta sama zawartoscia. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Tak jak spora część użytkowników zaglądających tutaj Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Stawiam tezę: - Jeżeli jadąc bez trzymanki (tylko dla celów doświadczenia) pochylimy się w bok, to skłaniamy maszynę do skrętu w stronę pochylenia. Im cięższa maszyna i im szybciej jedziemy, tym trudniej będzie skręcić, jednak mniejsza o to. Twierdzę że kierownica wykona ruch w stronę skrętu, bez odbicia w stronę przeciwną. Odbija w stronę przeciwną. Był gdzieś film, nawet na forum, gdzie gościu starał się skręcić używając tylko i wyłącznie balansu ciałem i też odbijało w przeciwną stronę. Nawet nie wiem czy to nie było w filmie K.C. Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Trudno chwilowe bujnięcie motocyklem przez zmianę środka ciężkości nazwać skręcaniemNie da się skręcić bez wywierania sił na końcówki kierownicy. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 @ks-riderTen temat został scalony z drugim, wcześniejszym, przed połączeniem takich informacji w nim nie było. Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Pchamy tak, żeby było dobrze...ale gdzie tez ma znaczenie.... :D Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 @ks rider - Przeczytałem cały temat. Mimo tego nie znalazłem w nim informacji o tym, jak zachowuje się tylne zawieszenie w motocyklu podczas hamowania. Znalazłem tylko wpis Janusza i jeszcze drugiej osoby, mówiący o tym, że jednoczesne dodawanie gazu i hamowanie tylnym hamulcem w zakręcie to świetna sprawa, bo stabilizuje motocykl w zakręcie. Więc teraz już mógłbyś mi powiedzieć w których miejscach się myliłem wcześniej? Jak i dlaczego to tylne zawieszenie się zachowuje podczas hamowania? Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Jeśli chodzi o hamowanie w zakręcie - na stan mojej wiedzy:W zakręcie możemy używać hamulca tylnego - oczywiście z umiarem, aby nie zablokować tylnego koła. Dzięki użyciu tego hamulca stabilizuje się tor jazdy, tylne zawieszenie się skraca (przednie myślę że również). Dzięki temu obniża się środek ciężkości motocykla, co pozwala wejść w zakręt stabilniej i pewniej. Jeśli chodzi o użycie przedniego hamulca - również można go wykorzystywać w zakręcie. Powoduje on skrócenie się tylko przedniego zawieszenia. Pozwala on uzyskać dużo większą skuteczność hamowania. Jednak jego użycie wiąże się z powstaniem pewnego momentu na kierownicy, który powoduje "wstawanie" motocykla i wynoszenie go na zewnątrz zakrętu. Trzeba temu zapobiec używając odpowiednio większego nacisku na tą stronę kierownicy, która znajduje się po stronie wnętrza zakrętu (odpychamy ją do przodu). Czyli stosujemy świadomy przeciwskręt. Za każdym razem hamując w zakręcie należy pamiętać o tym, że opona oprócz siły hamowania, przenosi również siły boczne dzięki którym skręcamy, i na nie idzie część przyczepności którą opona dysponuje. Czyli że w zakręcie nigdy nie zahamujemy tak mocno jak na prostej drodze. (zakładam że przy każdym kącie pochylenia mamy równą powierzchnię styku opony z asfaltem, a to rzadko jest prawda, wszystko zależy od kształtu profilu opony.)Zablokowanie przedniego koła w zakręcie grozi upadkiem typu lowside, a zablokowanie koła tylnego upadkiem typu highside. Oczywiście można w zakręcie reagować i zwiększyć kąt pochylenia motocykla, aby to uzyskać również stosujemy przeciwskręt.Zakręty są na tyle niebezpieczne, na ile nie potrafi się ich pokonywać oraz nie ma się świadomości na jak wiele pozwalają nam opony i motocykl. Jeśli to wiemy, w sytuacji awaryjnej możemy się ratować wykorzystując motocykl do granic jego możliwości. Ale to wszystko wymaga treningu. Często bywa tak, że ludzie nie potrafią pokonywać zakrętów, panikują, i zakręt który mogliby bezpiecznie pokonać nagle ich przerasta. Dlatego warto jeździć świadomie. Jeśli się w którymś momencie mylę proszę o poprawienie mnie.wciskając tylni hamulec tylnie zawieszenie podnosi się. Przeciązenie przesuwa mase do przodu, na przednie koło, wiec tylnie zawieszenie musi się delikatnie podnieść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.