Śmigło (Sprint'er eSTeciak;-) Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Ok motonici, nie chcę zaczynać nowego wątku (a ponieważ nie udało mi się znaleźć odpowiedzi w innych wątkach) więc zapytam tutaj.Być może będę musiał kupić nowe moto w UK (w naszym pięknym kraju może być niedostępny więc może zostać tylko opcja dealera w UK) Czy ktoś przerabiał taki temat i z czym przyszłoby mi się zmierzyć? Z góry dzięki za jakiekolwiek info...proszę jednak o konkrety, wujkom "Dobra rada" dziękuję;)Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Ale co konkretnie potrzebujesz. Kupujesz nowe moto więc w Polsce dojdzie Ci podatek VAT, ale w UK nie wiem ci powinni VAT odliczą - raczej nie. Druga sprawa to ze homologacja będzie na Europę, ale nie wiem jak te polskie tłoki będą interpretować - chodzi o to żebyś się z rejestracją nie woził 6 miesięcy. Jest opcja żebyś normalnie kupił moto w UK i zapłacił wszystkie podatki.Zarejestrował tam i ubezpieczył, a po przynajmniej 6 miesiącach i po więcej niż 6000 km go sprowadził do Polski i przerejestrował z siebie na siebie. Dodam jeszcze że tak nie robiłem, ale może wyjść najłatwiej pod względem biurokracyjnym i kasowym. Oczywiście po zarejestrowaniu i ubezpieczeniu w UK możesz sobie przyjechać do polski i śmigać tu, a sprowadzić furkę możesz np za rok. Pozostaje jeszcze kwestia oświetlenia - świeca inaczej i oślepiasz kierujących , i sam mniej widzisz bo nie doświetlają poboczy. Ja np jak sprowadziłem sobie moto to lampy sobie kupiłem nowe w DE , a stare UK sprzedałem na ebay. Może uda się zamówić z zestawem na ruch prawostronny, ale wtedy znowu nie zarejestrujesz w UK i musisz działać już na innych zasadach które opisałem na początku. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śmigło (Sprint'er eSTeciak;-) Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Szlag...nie wygląda to najlepiej...a wszystko przez to, że angole są pogięci jak lato z radiem...wprowadzili nowego sprzęta na bazie Sprinta ST...szajs nazywa się GT i najwyraźniej nie schodzi im z magazynów więc postanowili NIE sprzedawać Sprinta ST poza UK (mimo, że ma homologacje na Europę) żeby pozbyć się nagromadzonych GT w magazynach. I dlatego właśnie rozważam opcję zakupu nowego sprzęta u któregoś z dealerów w UK ale widzę, że to też nie będzie takie hop siup...qźwa jak nie urok to sraczka. Tak czy inaczej dzięki za info.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 W zeszlym tygodniu mialem ciekawa sytuacje w urzedzie skarbowym jak rejestrowalem sprzeta z jukeja. Moto ponad 10-letnie, na formularzu wpisalem przebieg taki jak na zegarach, i bylo to mniej niz 6000km, podaje papier urzednikowi a ten do mnie ze jak mu to tak oddam to moto bedzie traktowane jako nowe i trzeba bedzie zaplacic VAT :D. Zasugerowal zeby dopisac 1 z przodu. Polskie przepisy sa w pyte :icon_biggrin: Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śmigło (Sprint'er eSTeciak;-) Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 W zeszlym tygodniu mialem ciekawa sytuacje w urzedzie skarbowym jak rejestrowalem sprzeta z jukeja. Moto ponad 10-letnie, na formularzu wpisalem przebieg taki jak na zegarach, i bylo to mniej niz 6000km, podaje papier urzednikowi a ten do mnie ze jak mu to tak oddam to moto bedzie traktowane jako nowe i trzeba bedzie zaplacic VAT :D. Zasugerowal zeby dopisac 1 z przodu. Polskie przepisy sa w pyte :icon_biggrin: nie no...życzliwy urzędnik? niebywałe :icon_mrgreen: :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ja Bol Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Hejka!Ja również zastanawiam się nad kupnem nowego w UK.Różnica cen między Polską a UK jest dla mnie decydująca (Kawa Z1000SX - Polska 51900, UK - 40500 przy kursie funta 4,50).Co ciekawe cena w UK zawiera 20% podatek VAT. Czy ktoś się orientuje jak to jest z podatkiem w Polsce?Teoretycznie nie powinno być podwójnego opodatkowania. Czyli albo w UK odliczą albo w Polsce nie policzą...Jak to wygląda w praktyce?Za odpowiedź z góry dzięki.Pozdrawiam.>> Ja Bol << Cytuj Suza GSX 600 F (jajko) -> Yamaha FZS 1000 Fazer -> Triumph Sprint ST 1050 -> ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 (edytowane) Jadę rano po maszynę sprowadzoną z Anglii i nie wiem jakich dokumentów wymagać.Moi experci kupowali sprzęty sprowadzane z Niemiec, Czech, Rosji, Białorusi ... a nie mają pojęcia o Angielskich papierach.Jeszua, szukałem. Naprawdę :icon_mrgreen:. http://otomoto.pl/bmw-r-100rt-z-koszem-M2750553.html Edytowane 1 Sierpnia 2011 przez Zbycho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Pomijając papierki niezbędne do zarejestrowania w Polsce (cła, vaty, itd), z UK powinieneś dostać dowód rejestracyjny (który zarazem jest umową) oraz MOT (po naszemu przegląd).Dowód (stara i nowa okładka, nie ma znaczenia, którą dostaniesz)Środek wygląda tak, z tym, że prawą stronę zabiera sprzedający.I certyfikat przeglądu:Fajny sprzęt swoją drogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 tylko V5C - to dowód, ale w sprzecie z tego rocznika to sie nazywa jakoś inaczej ale tez jakoś podobnie. Bez tego ani rusz - reszta do ogarnięcia.MOT' a nie potrzebuje do rejestracji. TYlko V5 lub V5C, no i jeszcze jakiś dowód zakupu by się zdał pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 tylko V5C - to dowód, ale w sprzecie z tego rocznika to sie nazywa jakoś inaczej ale tez jakoś podobnie. Bez tego ani rusz - reszta do ogarnięcia.MOT' a nie potrzebuje do rejestracji. TYlko V5 lub V5C, no i jeszcze jakiś dowód zakupu by się zdał pzdr Dzięki. Kocham Was :icon_razz: A ... wyjazd mi się nie udał. 100Km od domu, w Warszawie gość w Nubirze wjechał nam w dupsko.To był ostry wjazd. Przyczepa pójdzie ( chyba ) do kasacji, zerwała się też z haka i zdewastowała deczko dupsko Navary. Pech, qurna ...Przyczepka wróciła na lawecie ( warto mieć assistance :icon_biggrin: ), my wróciliśmy jak nie pyszni. Drugie podejście w czwartek Sprinterem kolegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.zielin Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Witam, moze mi ktos wytlumaczyc, czy jest i jesli tak, jaka to roznica od motocykla sprowadzonego z UK dopiero co kupionego a tak jak w moim przypadku posiadanego od 3-4 lat pod katem oplat skarbowych. Procedury sa takie same dla wszystkich przywozonych motocykli z UK?I czy proces rejestracji motocykla tez jest taki sam dla wszystkich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 W przypadku nowych motocykli dochodzi 22% Vatu. Tu są wszystkie informacje: http://moto.pl/Porady/1,115891,5708634,Sprowadzanie_nowego_motocykla_z_krajow_Unii_Europejskiej.html Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 A tak z ciekawości odniosę się do tego co napisał wyżej Limo o tym 10 letnim sprzęcie. Wiadomo, że żeby był traktowany sprzęt jako używany musi być zarejestrowany dłużej niż pół roku i mieć przebieg ponad 6000km. Limo napisałeś, że urzędnik zasugerował żeby wpisać większy przebieg. To teraz moje pytanie - czy przebieg ten jest gdziekolwiek weryfikowany? Na jakiejś stacji diagnostycznej czy coś takiego? Czy po prostu wystarczy, że wpiszesz ponad 6.000 i masz spokój? Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRO-MOTOR Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 Wpisujesz i spokój. Cytuj Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowychOstrów Mazowiecka793736001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 No to dupa ze mnie ;) Miałem fajną R6 do ściągnięcia z Włoch, ale miała przebieg 5500 :)Chociaż w sumie w PL udało mi się też kupić fajną sztukę, Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.