Skocz do zawartości

Mocno naciagniety łańcuch


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie moze glupie ale pierwszy raz naciagalem lancuch ( jak kupilem moto to wymienilem na nowy) i

wydaje mi sie ze go naciagnalem za mocno, bo skubany bardzo, bardzo malutko sie ugina. I tu moje pytanie czy to szkodzi na jakies podzespoly bo nie wiem czy go nie zluznic ?? :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi kiedys od zbyt mocnego naciagu lancuch pekl. (a musial byc tak naciagniety bo tylna zebatka byla wyjechana i lancuch przeskakiwal przy wiekszym obciazeniu).

Efektem tego musialem pchac moto 11km (cale szczescie tylko MZ) , no i odrazu kupilem caly nowy zestaw napedowy :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo szkodzi, poczynając od szybkiego i nierównomiernego wyciągnięcia lańcucha, na łożysku zdawczym skończywszy. W ekstremalnym przypadku (jeśli ostro dajesz w palnik... guma?) możesz nawet wygiąć wałek zdawczy.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz powinien byc przewidziany przez producenta, podejrzewam ze w okolicy 30mm wolnego ruchu, a kontrola przecietnie pewnie co 500-800km.

 

 

Dokladnie tak z tym, że naciąg ma normę między 30mm - 50mm zwisu w połowie długości (między zębatkami).

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O rety co 500 - 800 km regulacja ? Niech nawet mozliwosci naciagniecia lancucha starczy na 10 razy to zuzyje sie po 5 - 8 tys. czy prawidlowo rozumuje ? Co z motonitami ktorzy robia 20 - 30 k na sezon, czy oni powinni wymieniac lancuch kilka razy w sezonie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz powinien byc przewidziany przez producenta, podejrzewam ze w okolicy 30mm wolnego ruchu, a kontrola przecietnie pewnie co 500-800km.

 

Każdy motocykl ma inny luz.

Np. Tenera660 miała zalecany luz 3-5 cm przy skoku tylnego koła 22 cm.

W Varadero to jest 2-4 cm przy skoku tylnego koła 15,5 cm.

 

W ETZ 250 to łańcuch w osłonie z góry miał dotykać wachacza. Naciągałem w ten sposób że opaską dociskałem łańcuch i naciągałem koło na sztywno. Potem rozcinałem opaskę i po robocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...