Hubert Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 No to teraz czas, abym i ja się pochwalił i podzielił swoją radością. Po długich poszukiwaniach udało mi się kupić maszynę, o której marzyłem od lat - Nortona ES 2 500 ccm, OHV. Motocykl jest niekompletny (choć najważniejsze elementy są) i wymaga sporo pracy, więc trochę czasu minie, zanim wyjedzie na drogi. Jest to model przedwojenny, ze sztywnym tyłem i trapezem z przodu. W tej chwili zaczynam akcję poszukiwania brakujących części (co powinno zakończyć się sukcesem dzięki uprzejmości sprzedawcy, który obiecał pomoc). Mam jednak poważny problem polegający na całkowitym braku dokumentacji technicznej do tego motocykla. Poszukiwania w internecie dały umiarkowany efekt. Zdjęć mało, a z rysunków znalazłem tylko schemat instalacji elektrycznej. Gdyby ktoś posiadał jakieś skany rysunków lub zdjęcia tego modelu lub modeli zbliżonych konstrukcyjnie, byłbym wdzięczny za wszelką pomoc. Gdyby też znalazł się właściciel jakiegoś Nortona, który pozwoliłby mi go dokładnie obfotorafować.....Jest to mój pierwszy Anglik i nie chcę się za niego zabierać bez odpowiedniej dokumentacji, gdyż już na pierwszy rzut oka widzę, że niektóre rozwiązania są zdecydowanie inne, niż w przypadku maszyn niemieckich. A cel jaki sobie postawiłem, to zachować go w stanie jak najbardziej oryginalnym.Pozdrawiam,Hubert ps.Pannonia już skończona - pozostał tylko rozruch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro_N Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 No to teraz czas, abym i ja się pochwalił i podzielił swoją radością. Po długich poszukiwaniach udało mi się kupić maszynę, o której marzyłem od lat - Nortona ES 2 500 ccm, OHV. Oj, dzielisz tą radością skutecznie, bo mnie aż przytkało :rolleyes: Super!! Oprócz gratulacji z powodu rozpoczęcia kolejnej radosnej drogi przez mękę :icon_twisted: obiecuję mieć oczy i uszy otwarte na przydatne informacje.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Dobrze że zdjęć nie dałeś, bo niektórym podskoczyłoby ciśnienie. Mogłyby być straty w ludziach. Taka maszyna w takim stanie to rzadkość !!To kiedy robimy Pannonię :icon_twisted: ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 jesli to nie stanowi problemu to mozna zobaczyc jakies fotki.... :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 (edytowane) Mam nadzieje ze znasz angielski...Rozwiazania mowisz, w swojej BSA mam np 3 rodzaje gwintow calowych...Najbardziej wszechstronne zrodlo informacji to oczywiscie forum motocykli brytyjskich, prowadzone przez skandynawa, ktorego wiekszosc czlonkow stanowia amerykanie:) www.britbike.com i tam radze pytac - latwo nie bedzie.Jest tez na pewno brytyjski klub Nortona, adres ci napewno podadza, lub znajdz w necie. Adam M. http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...65/DSC01483.jpg. Edytowane 9 Maja 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert Opublikowano 10 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Całe szczęście angielski znam na tyle dobrze, aby nawet kwestie techniczne, przy współpracy ze słownikiem, jakoś rozwikłać :buttrock:Dzięki, Adamie, za namiar na to skandynawskie forum o brytyjskich motocyklach z uczestnikami z USA :crossy: Już się zarejestrowałem. Chłopaki mają sporo dokumentacji do mojego ES2.Zdjęcia, jeśli nie zapomnę, podepnę jutro. W każdym bądź razie nastawiam się na długą restaurację... Hubert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Ja też przyłaczam siem do gratulacji. Tak oto wygląda Norton ES2: http://www.autogallery.org.ru/k/n/38norES2_500ccOHV_CCT.jpgPozdrawiamWojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepik Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Przypadkiem to nie na tej maszynie podróżowali bohaterowie w "Dziennikach motocyklowych"? Oglądał ktoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Dokładnie na tej mi się zdaje. Hehe ale tamta to miała troche więcej gleb:p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 http://images.google.pl/images?svnum=10&hl...+2+&btnG=Szukaj poszutaj w ten sposob. mam ksiazke, gdzie bardzo duzo jest o anglikach.. jak bede w domu to popatrze za nim. Goska Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepik Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Dokładnie na tej mi się zdaje. Hehe ale tamta to miała troche więcej gleb:pFakt, skatowali go. Nie mogłem na to patrzeć. Zbyt wrażliwy jestem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 poszperalam u siebie i nic nie bylo, procz 2-4 fotografi i suchej informacji z histroi. Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 No bo to nic nadzwyczajnego - wolek roboczy Nortona robiony od lat 30 tych do 60 tych na tych samych zasadach konstrukcyjnych;niewysilony 2 zaworowy gorny singiel ( przed wojna stopien sprezania nie siegal chyba 7:1 ) z 4 biegowa skrzynka dawal jakies 20 KM z 500 ccm pojemnosci, z napedem sprzegla w kapieli olejowej ale z niezbyt szczelna blaszana pokrywa, zaplon iskrownikowy przez trudny teraz do regeneracji iskrownik Lucasa z obrotowa cewka ( i przerywaczem ) i jako zrodlo pradu majacy pradniczke Lucasa, lub Millera dajaca w porywach 60W + mechaniczny regulator podobny w zasadzie dzialania do junakowskiego. Gaznik to ktoras z wersji Amala, ktorego Moc poszukuje do swego Sokola 600 RT. Rama sztywna z trapezowym przodem i ciernymi amortyzatorami z czasem dostala przod na teleskopach ( Roadholder) i wahacz z tylu ( wersja Gardengate ) a wlatach 60tych calosc napedowa wlozona zostala w slawna rame Featherbed. No i to tyle tylko ze w Polsce wypranej z wiekszosci motocyklowych zabytkow jest to zadkosc i na pewno warta odrestaurowania. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muma Opublikowano 24 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2006 WitamGratuluje trafnego wyboru i jak to się mówi gumowych drzewek wielu bezawaryjnych kilometrów :D pozdrawaim MUMA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekpa Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 Gratulacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.