shalashaska Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 Dzisiaj wymieniałem tarcze sprzegłowe bo wczesniej śłizgało.Wszelkie prace z rozebraniem i złożeniem wykonywałem starannie i w należytym pożądku.Tyle godzin człowiek poświęcił na zrobienie tego sprzegła a tu zonk :D .Owszem biegi wchodzą nie aż tak źle,jedynie wrzucenie luzu graniczy z cudem.W rachubę wchodzą tylko tarcze.Czy ktoś z was miał kiedykolwiek styczność z takim problemem?Co proponujecie?Wsypać piachu do skrzyni,czy rozbierać,a może zlać to i jeździć? Cytuj Forum Volvo V40 S40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 Bylo na formu mnostwo postow odnosnie tarcz sprzeglowych ze musza nocke przelezec w oleju dopiero mozna je montowac. Poloz etke na lewym boku i niech tak polezy kilka godzin bedzie dobrze no chyba ze cos schrzaniles :D mam nadzieje ze koszyczek skreciles rowno bo z tego co pamietam to byly jakies zaciski do skladania koszyczka Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 Zapewne wymieniłeś wszystkie tarcze na nowe ? Powinno się dać powiedzmy 3 nowe 2 stare, i jak się trochę dotrą to założyć wszystkie nowe. Pozostaje ci albo tak zrobić albo przypalić sprzęgło (nie polecam), jeżdżąc kilka kilometrów na półsprzęgle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shalashaska Opublikowano 6 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 Dzięki za rade :D ,ale powiem Ci że zjadłem garnek zupy na tym forum i tego patentu nie doczytałem,musiałem przeoczyć :D .Kosz sprzegłowy skręcałem w imadle tzn z imadła i deseczek zrobiłem sciskacz(żeby ktoś źle nie pomyślał :D ). Cytuj Forum Volvo V40 S40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 daj znac czy dziala :D Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shalashaska Opublikowano 7 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 pit-miałeś rację.Jest dużo lepiej,ale jeszcze troszeczkę ciągnie.Postoi jeszcze z dwa dni i będzie git :icon_exclaim: Cytuj Forum Volvo V40 S40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 hmm a moze to kwestia złej regulacji ....albo masz za mały luz na klamce ... podczas wymiany tarcz zwróciłes uwage na stan płytek stalowych ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d8-vid Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Ja mam ten sam problem. Jak moto jest zimny to sprzeglo chodzi elegancko ale jak nabierze temperatury to pojawiaja sie problemy (szczegolnie przy redukcji biegu). Tarcze wymienialem jakies 5000km temu. Wszystko sprawdzalem jeszcze raz i jest ok. Moze to wina tarcz...jakies przeterminowane albo cuś :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Ja mam ten sam problem. Jak moto jest zimny to sprzeglo chodzi elegancko ale jak nabierze temperatury to pojawiaja sie problemy (szczegolnie przy redukcji biegu). Tarcze wymienialem jakies 5000km temu. Wszystko sprawdzalem jeszcze raz i jest ok. Moze to wina tarcz...jakies przeterminowane albo cuś :icon_exclaim: moze to nie jest wina sprzegla tylko skrzyni biegow ??? Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shalashaska Opublikowano 8 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 pit--dalej mi ciągnie :wink: Cytuj Forum Volvo V40 S40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 jeśli luz ci nie chce wskoczyć, to znacz, że masz za słabą sprężynę która dociska kulkę.ta śruba jest umiejscowiona od spodu silnika, ale to zapewne wszyscy wiedzą:wink:na to miast, jeśli ci sprzęgło strasznie ciągnie, to nie ma bata źle wyregulowane, musisz kombinować.jest jeszcze opcja, że po prostu za dużo tarcz wrzuciłeś.to nie żart, w sprzedaży są tarcze, które po prostu są za grube, trzeba je docierać, albo po prostu nie wymieniać wszystkich, tylko np2 lub 3..troche tych eMZetek ludziom natłukłem, więc zostało to wielokrotnie sprawdzone pozdro251 :)) Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 duzo tez zalezy od oleju jakim jest zalane sprzeglo. Dokladnie chodzi o klase lepkosci. Jest taki castrol rzadki prawie jak wode a sprzeglo bedzie chodzic git, a jak hipolu zalejemy to moze nam nie poprawnie chodzic, slizgac sie, lub ciegnac. Sprawdz tez w instrukcji obslugi jaki olej powinien byc zalany i dostosuj sie do jego klasy. Raz moze byc tak ze na zimnym oleju sprzeglo dobrze dziala a jak olej zrobi sie ciepiejszy, rzadszy, to zaczyna nam sie slizgac podczas jazdy;) Lub jesli to nie pomoze to szukamy takich przyczyn jakich napisal bahama, czyli: - luz na klamce, jakies 1-2, wazne zeby on byl wyczuwalny.- kwiestia regulacji sprzegla, ja w simsonie od strony sprzegla w kapie ma taki plastikowy korek, przez ktory bezposrednio za pomoca wygietego klucza i srubowkreta reguluje sprzeglo, taka srubka. - stan linki, ma ona wplyw, jesli jest ona poszarpana, i sie zacina, warto ja przesmarowac, rzadkim olejem albo WD-40. Jesli po wykonaniu powyzszych rzeczy ktorych opisalem, nadal jest negatywne dzialanie sprzegla to jeszcze to moze byc wina docisku sprzegla, nie wiem jak jest w MZ ale w simkach jest taka blacha sprezynujaca, ktora po odpowiednim przebiegu traci swoje wlasciwosci sprezynujace, a co za tym idzie, zle, negatywne dzialanie sprzegla. Jesli w MZ sa sprezyny, to mozna pod nie dac podkladki o grubosci okolo 1-2 mm, lub po prostu kupic nowe, kiedy ich stan nie nadaje sie do jazdy. To chyba by bylo na tyle;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d8-vid Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 To nie moze byc wina skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shalashaska Opublikowano 8 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Enoooo,bez jaj.Było 5 tarcz to dałem 5 tarcz.Olej wlałem 80W,dostałem go od kumpla z serwisu Land Rovera tak więc źródło jest pewne,mój peugot partner też na nim chodzi.No trzeba będzie rozebrać i założyć z dwie stare tarcze.Ale sam fakt jest wkurzający,że kupujesz nowe i jest ******,a gdzie czas,praca? :wink: Cytuj Forum Volvo V40 S40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 To wlej olej do motocykla, a nie samochodowy, one mają za dużo uszlachetniaczy więc robi to wiele problemów. Wymień olej i zobacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.