streetracer23 Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 (edytowane) a wiec te opony maja 7 i 8 latek. ja niewiem jak wy mozecie na czymś takim latac. ja mam gixera starego olejaka, ale dbam o to moto i jakbym miał jeżdzic na 7 czy 8 letnich gumach to bym chyba niezaryzykował :D ja wiem ze potrzeba latania jest ogromna ale pomyślcie o konsekwencjach taka opona w ekstremalnych sytuacjach niezachowuje sie tak jak powinna( np. ostre hamowanie) niemówiąć juz o lataniu po winklach. jak ci wytnie przód na winklu albo w extremalnym hamowaniu to przypomnisz sobie to co pisze i pomyslisz sobie jakto by było mieć np 3 letnią gume moze być używka byle w dobrym stanie. ja z tyłu mam 3 letniego metzelera kupiłem go w b.dobrym stanie w zeszłym roku na allegro za bodajze 70zł i jestem z niego zadowolony z przodu mam metzelera ale 5 letniego i chociaz jest w dobrym stanie to go niedługo zmienie bo na zakretach mam lekkie lęki zeby sie składać bo wydaje mi sie ze mnie wytnie. wiec wez poszukaj dobrych opon które wcale niesą drogie :D a jak zaliczysz szlifa to koszta mogą być o wiele wieksze i jeszcze sobie krzywde zrobisz :icon_exclaim: pozdrawaim jarek ps. wiek opony max 5 latek potem to juz tylko do spalenia :icon_mrgreen: Edytowane 11 Kwietnia 2006 przez streetracer23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 I tak nadają się na śmietnik, nie wiem skąd taka radość :-) :-). Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laboko Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 No to w takim razie może ktoś ma do sprzedania jakieś opony przód 90/90-18 51H TL, a tył 110/90-18 61H TL?Bo na nowe to chyba nie zdobędę kasy, chyba, że np. Maxiss lub Heidenau a to przecież badziew. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 To ja wam zabije klina. W moim "zabytku" (MZ TS 250/1) mam założone: - tył Stomil, daty produkcji brak, bieżnik ok 4 mm na środku, - przód Barum bieżnik wysoki jak wieżowiec, jeszcze Made in Czechoslovakia rok nieznany; jest wybita jakas dluga 7 cyfrowa liczba i to w dodatku "lustrzanym" pismem - po pijaku produkowali??? Najlepsze, że dopiero ostatnio sie zorientowałem, że przód jest założony odwrotnie (kierunek strzałki) - poprzedni właściciel też chyba robił przy nim po tęgim chlaniu. Nigdy nie zdarzyło mi się złapać poślizgu, moto jeździ bez zarzutu (odpukać). W GSX-ie mam 5 letni tył - jeszcze sezon przechula i nowy przód do założenia. :D :D :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 To ja wam zabije klina. W moim "zabytku" (MZ TS 250/1) mam założone: - tył Stomil, daty produkcji brak, bieżnik ok 4 mm na środku, - przód Barum bieżnik wysoki jak wieżowiec, jeszcze Made in Czechoslovakia rok nieznany; jest wybita jakas dluga 7 cyfrowa liczba i to w dodatku "lustrzanym" pismem - po pijaku produkowali??? Najlepsze, że dopiero ostatnio sie zorientowałem, że przód jest założony odwrotnie (kierunek strzałki) - poprzedni właściciel też chyba robił przy nim po tęgim chlaniu. Nigdy nie zdarzyło mi się złapać poślizgu, moto jeździ bez zarzutu (odpukać). W GSX-ie mam 5 letni tył - jeszcze sezon przechula i nowy przód do założenia. :icon_biggrin: :P :P Jezdzilem WFMką z oryginalnymi oponami :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 :icon_biggrin: Usmialem sie , ja bym wymienil na nowe ale moze to ja jestem czajnik :P jednak po paru latach taka opona w deszczu i podczas przymusowego hamowania (szlif?) i kto wie co jeszcze.....w ten sposob mozesz wiecej stracic niz zaoszczedzic ..ale pewnie cykorze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madrider Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 To ja napisze na przekor ,jezeli spelniasz te 3 warunki to mozesz jezdzic :- opony nie sa popekane- jezdzisz spokojnie- nie masz kasyJak nie to kup nowsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 No ciekaw jestem na ile cenisz swoje zycie i zdrowie ?A nowy Haidenau zawsze bedzie lepszy od 8 letniego Metzelera.Te opony, gdy sie zestarzeja i w dodatku bieznik zblizy sie do granicy 2mm sa zabojcze na mokrym asfalcie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 A nowy Haidenau zawsze bedzie lepszy od 8 letniego Metzelera.Te opony, gdy sie zestarzeja i w dodatku bieznik zblizy sie do granicy 2mm sa zabojcze na mokrym asfalcie.Haidenau też jest zabójczy na mokrym asfalcie. nawet nowy. o czym prawie się przekonałem osobiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer23 Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 To ja napisze na przekor ,jezeli spelniasz te 3 warunki to mozesz jezdzic :- opony nie sa popekane- jezdzisz spokojnie- nie masz kasyJak nie to kup nowszedawaj dalej takie rady to moze bedziesz miał kogoś na sumieniu w końcu :icon_biggrin: co z tego ze niesa popekane skoro sa twarde i na oko tego niesprawdzisz a nawet jak jezdzisz spokojnie to taka opona na brudzie z ulicy jest zabujczo śliska, wiesz paciaka nietrzeba zaliczyć przy 100km/h ale mozna nawet przy 20km/h i wszystko top skutkuje poobdzieraniem moto i kosztami :P a niełątwiej załozyć nową gume?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Haidenau też jest zabójczy na mokrym asfalcie. nawet nowy. o czym prawie się przekonałem osobiście.Chyba jednak zależy od modelu. Miałem kiedyś w czopku na tyle haidenau i była to opona wyjątkowo twarda i sliska. Trwałośc była jej mocną stroną, ale uslizgi niestety tez.Za to teraz założyłem nowe Heidenau K60 i jak na razie jestem zadowolony. Zobacze po sezonie jak będzie, ale guma jest miękka, trzyma nieźle.Wiadomo, ze wszystko zalezy od kasy, ale w tescie markowych opon do Varadero z Motocykla w ubiegłym roku wynikało, ze komplet kosztuje ponad 1000 zł. A za Haidenau zapłacisz ponizej 400. Uzywki będą jeszcze tańsze, ale ja się boję kupować przechodzonych opon z nieznaną historią.W każdym razie 8-letnie gumy sa do wymiany, a portfel podpowie na jakie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madrider Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 dawaj dalej takie rady to moze bedziesz miał kogoś na sumieniu w końcu co z tego ze niesa popekane skoro sa twarde i na oko tego niesprawdzisz a nawet jak jezdzisz spokojnie to taka opona na brudzie z ulicy jest zabujczo śliska, wiesz paciaka nietrzeba zaliczyć przy 100km/h ale mozna nawet przy 20km/h i wszystko top skutkuje poobdzieraniem moto i kosztami a niełątwiej załozyć nową gume??Dla ludzi ktorzy maja pieniadze to wszystko jest proste i oczywiste-kupic noweOdpuscilbys sezon dlatego ze niemialbys na NOWE opony ?Jezdzilem na bardzo g.... gumach w deszcze i gradobicia, do przyjemnosci to nie nalezy,ale i nie czulem sie jakbym mogl walnac zaraz bez przyczyny.Co z tego ze opona jest twarda jak skala i nic nie trzyma,uwazam ze taczac sie mozna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer23 Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Dla ludzi ktorzy maja pieniadze to wszystko jest proste i oczywiste-kupic noweOdpuscilbys sezon dlatego ze niemialbys na NOWE opony ?Jezdzilem na bardzo g.... gumach w deszcze i gradobicia, do przyjemnosci to nie nalezy,ale i nie czulem sie jakbym mogl walnac zaraz bez przyczyny.Co z tego ze opona jest twarda jak skala i nic nie trzyma,uwazam ze taczac sie moznano to powodzenia:) latać na twardych gumach :] albo masz potem duzo kasy na naprawy albo nieszanujesz zycia swojego. ale skoro tak uwazasz to twoja sprawa, a ja tak jak wczesniej napisałęm niejezdziłbym na takich gumach. skoro masz na moto to powinieneś mieś 200zł na komplet opon z allegro bo za tyle mozna wyrwac w całkiem dobrym stanie. ja jak kupowałem moto to napierw przeliczyłem wszystkie koszta(serwis, gumy, naped) i dlatego kupiłem olejaka a nie np srada czy k1. wiem ze zalicze kilka paciaków jeszcze i wydam duzo kasy na czesci a czesci do olejaka sa o wiele tansze niz do k1. wiec myśle ze jak sie decyduje ktos na zakup moto to powinien miec jeszcze troszke kasy na to minimum bezpieczeństwa.pozdrawaim jarek :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Jak się jeżdzi na starych oponach ,to mniej wię cej tak samo jakbyś miał granat w kieszeni,wybuchnie albo nie.Stare opony sa dużo twardsze i bardzo zmienia sie ich przyczepność na skutek zmian temperatury np. po deszczu.Kto lubi ryzyko niech jeżdzi....,.;Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komalo Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 (edytowane) Tak sobie przeczytałem ten wątek i specjalnie sprawdziłem wiek moich opon. 318 i 328 (jak dobrze rozszyfrowuje to 31 i 32 tydzień 1998). Motocykl świeżo kupiony więc nawet nie miałem okazji porównać jazdy na innych oponach ale ciągle miałem wrażenie, że przy skrętach się lekko ślizgam. A na deszczu to już zupełnie jakbym jechał na płozach :P. Chyba pójdę za radą kolegów i wysupłam trochę grosza z kieszeni :crossy: . A jakie oponki polecacie do Kawy GPZ500 (110/70 i 130/70)? Teraz mam założone Dunlopy (wychodzi na to, że od nowości bo moto z 1999 roku i 12 kkm przebiegu) ale zastanawiam się nad Pirelli: Przód ---> 110/70Tył ---> 130/70 Co o nich myślicie? Edytowane 17 Kwietnia 2006 przez komalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.