Skocz do zawartości

Obroty - ile kręcicie?


Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie typowe do spamu :biggrin:

Dlaczego tak uważasz? Ja odpowiedzi na to pytanie traktuję jako zdobywanie doświadczenia, jak wiele takich pytań na tym forum a nawet w tym 'podforum'. Jak na razie sprawdzają się moje przypuszczenia o najczęściej kręconej ilości obrotów ale nadal brak mi wiedzy jak to wpływa na silnik i inne elementy motocykla (pewnie im więcej tym bardziej się zużywa - ale czy im mniej to również bardziej czy też wręcz przeciwnie?).

Edytowane przez komalo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz wszystko zalezy od Twoich umiejętności oraz od rodzaju silnike.

Twoja kawa na wysokoobrotowy wiec nie powinno być dla niej zbytnim obciążeniem krecenie okolic 10k

Najwazniejsze by pamietać by obroty nie były za niskie bo właśnie wtedy panewki dostają.

pamietaj ze im wyższe obroty tym wieksze cisnienie oleju a co za tym smarowanie.

Równie ważne jest by silnik był dokładnie rozgrzany.

 

po pewnym czasie jak się wjeździsz to samo przyjdzie.

 

trzymaj min. 3tys. a co do max to już według umiejętności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwazniejsze by pamietać by obroty nie były za niskie bo właśnie wtedy panewki dostają
to popieram w 100%. Spokojna jazda 4-6, jak odkręcam to do 10 (przy 9200 mam max moc, warto oglądnąc wykres :-) ) Jeśli chodzi o czerwone to najwyżej musne, bo z mojej wiedzy to są "obroty niebezpieczne dla silnika" a w 15 letnim gs to juz mogą być "bardzo niebezpieczne" :-p. Czeba też uważać, gdzie i kiedy sie odkręca, bo zazwyczaj efekt wizualno-dźwiękowy jes taki, że jedziesz 100000 km/h i sie niebiescy czepiają. ew sie jakiś katamaran podnieci i będzie sie chciał ścigać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwny ten temat, przecież wiadomo że inaczej kręci się Virago 525 a inaczej R6.

 

Na pewno nie ma co silnika dusić, tylko jeździć w zakresie mocy która pozwala na dynamiczną jazde. -> to tyle w temacie.

Edytowane przez 01kriters
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj poruszam się w zakresie 5-7000 obr./min. Na czerwone pole obrotomierza staram się nie wkraczać, nawet jak bardzo dynamicznie przyspieszam. Mam nadzieję, że motocykl odwdzięczy mi się za to długą żywotnością. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jazda na zbyt niskich obrotach bywa szkodliwa dla silnika - staram się zachować złoty środek.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEHE ja jak mialem dobre moto ( a nei jest za mocne bo NSR 125) to krecilem do 10-11 tys ( czerwone sie zaczyna pow 11 tys) i szedl jak zyleta bo do 6 nei bylo sensu krecic bo zadnej przyjemnosci z jazdy. PZDR. PS szukam silnika Do NSR 125 poniewaz zostal zniszczony przez mechanika ( zle zlozyl i sie rozlecial :/)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnio w granicach 5-6 tys obrotów. No i oczywiście w zalezności od sytuacji czasami podchodzi pod czerwone ale staram sie tego unikać.

 

Zastanawia mnie jednak to co pisza w serwisówce do mojego modelu:

 

 

ZALECANE PUNKTY ZMIANY BIEGÓW

Zalecane punkty zmiany biegów zostały podane w poniższej tabeli. Punkt zmiany biegu przy przyśpieszaniu km/h (mile/h)

1 bieg → 2 bieg 20 (12,5)

2 bieg → 3 bieg 30 (19)

3 bieg → 4 bieg 40 (25)

4 bieg → 5 bieg 50 (31)

5 bieg → 6 bieg 60 (37)

 

Przy takiej jeździe wskazówka obrotomierza ledwo przekroczy 3 tyś obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...