squod Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 ja leje 95 i k... nawet jak dodaja mieszanki to przy 14 tysiacach wszysko przepali :icon_razz: ale powaznie smiga zajebiscie :icon_mrgreen: 95 i koniec :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fabi Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 ja zalewam przewaznie 98 i wkrecam sobie ze moto bedzie ciutenke mocniejsze :) choc oczywiscie tego nie czuje ale mam lepsze samopoczucie :) a roznica w cenie niewielka i moto sie bardziej cieszy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mainzone Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 maly oftop:Kiedys gdzies wyczytalem, ze powinno sie lac do baku taka bezyne do jakiej jest przystosowany silnik (w aucie i moto mam 95). Lanie paliwa z wieksza liczaba oktanow nie tylko , niepolepsza osiagow, ale nawet moze je obnizyc (zwieksza sie zuzycie). W nowe autko przez pierwszy rok uzytkowania lalem 98 - palil + - 7l , teraz zaczalem lac 95 i spalanie spadlo do + - 6l.W aucie sie sprwadzilo, wiec do moto tez bede lal 95.Po co na sile lac tam 98? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Wyciągnełem TEN temat z niebytu coby umieścić w nim niżej umieszczony link. Może któryś z modów przyklei SAM LINK coby ludziska nie pisali głupot. Sądzę że jest interesujący i wiele wyjaśniający. http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Generalnie nie ma reguly,zalezy jakie sa wymagania oktanowe silnika i na jakich zasadach pracuje uklad zaplonowy i wtryskowy.W starszych motocyklach czy tez samochodach nalezy uzywac paliwa o minimalnej licznie oktanowej,tzn takiego na ktorym silnik dobrze jezdzi bez spalania stukowego.Uzycie wysokooktanowej moze spowodowac strate osiagow poniewaz paliwo takie wolnie sie spala w komorze zaplonowej. W przypaku nowszych sprzetow ktore posiadaja czyjnik spalanie stukowego paliwo o wyzszej licznie oktanowej moze polepszy prace silnika.Moze ,ale nie musi,zalezy jek daleko ECU jest w stanie skorygowac mape zaplonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas600 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Ja jak do tej pory leje tylko i wylacznie 98.Staram sie tankowac wlasnie na Neste ze wzgledu na to ze nie ma tam obslugi....To nie ma kto (nocna pora) pokombinowac przy zbiornikach... No i cena...system kontroli paliw w naszym kraju jeszcze raczkuje, (pomijajac stacje "krzak") na stacjach duzych koncernow nie ma praktycznie wpadek dotyczacych oktanowosci czy wartosci opalowej. A 98 bo: 1. mniejsza ilosc siarki w paliwie (wieksza dlugowiecznosc silnika i aparatury wtryskowej)siarka spalajac sie nie podnosi mocy -trudno polemizowac z ww. artykulem ale samo spalanie i tak nastepuje b. szybko a wieksza ilosc oktanow ma nas zabezbieczyc przed spalaniem stukowym(detonacyjnym) czyli takim ktore nie przynosi wcale wymiernego efektu zamieniania energi dostarczonej w paliwie na prace (moge sie mylic i pisze z pamieci: normalne spalanie przebiega z predkoscia ok 300m\sekunde, a stukowe ponad 2000m\sek i powoduje tylko wzrost naprezen, drgan -niech ktos poprawi jak znajdzie dokladne wartosci- 2. silnik 600cm3 majacy 98kucy krecacy prawie do 14tys. jest wg mnie silnikiem wysilonym,a w takich jak i we wszystkich samochodowych benz. doladowanych powinno stosowac sie paliwo o wyzszej oktanowosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Moc mocą oktany w silnikach przystosowanych do spalania 95 jej nie dadzą jedynie niewiadomą są korzyści wynikające z dodatków stosowanych w paliwach premium(czyszczące itp) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fabi Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 (edytowane) Wyciągnełem TEN temat z niebytu coby umieścić w nim niżej umieszczony link. Może któryś z modów przyklei SAM LINK coby ludziska nie pisali głupot. Sądzę że jest interesujący i wiele wyjaśniający. I odnoszac sie przy okazji do watku dlaczego jestesmy na forum odpowiem. chociazby dla tego. Super artykul. Zbycho zburzyles moj swiatopoglad :icon_twisted:. Od teraz sie gleboko zastanowie co zalac do baku. Edytowane 4 Grudnia 2007 przez fabi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekZet31 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Wyciągnełem TEN temat z niebytu coby umieścić w nim niżej umieszczony link. Może któryś z modów przyklei SAM LINK coby ludziska nie pisali głupot. Sądzę że jest interesujący i wiele wyjaśniający. i wszystko jasne! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Wrzucam ciut lepszy test: http://rapidshare.com/files/74336975/pliku...y_test.pdf.html Polecam przeczytac koncowce (6 strona, na dole po prawej). Jak widac, zaawansowany technicznie TFSI reaguje na 98 ale czy przypadkiem producent nie zaleca tej benzyny do tych silnikow?? Drugim silnikiem TSI jest jednostka przedstawiona po raz pierwszy w 2006 roku w modelach Golf, Jetta i Touran, posiadająca moc 103 kW/140 KM. Osiąga ona maksymalny moment obrotowy o wartości 220 Nm już przy 1 500 obr./min i utrzymuje tę wartość na stałym poziomie aż do 4 000 obr/min. Wszystkie silniki TSI zostały opracowane z myślą o zasilaniu benzyną 95-oktanową, choć w silniku o mocy 170 KM zalecana jest benzyna 98-oktanowa 200-konny TFSI tym bardziej bedzie wolal 98 :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jankes Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 okazało się silniki vw fsi nie za bardzo znoszą benzynę 95 i zaleca się do nich 98 i wyzej..... a jeśli ktos chce mieć więcej kopa na 98 to niech delikatnie wyprzedzi sobie zapłon i splanuje głowice:):biggrin::):D:)):clap::) przetestowane przed laty na silnikach malucha....głowica splanowana o 2mm i wyprzedzony zapłon...efekt taki ze malec zapierdzielał jak wariat ale poniżej 98 nie można było lać tak spalał stukowo..;):):) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas600 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 (edytowane) tak jak pisalem nie podwazam artykulu zapodanego przez Zbycha...Myslicie ze mozemy tak latwo porownac benz. silnik samochodowy,ktory zwykle kreci max. do 6000 tys i z litra pojemnosci "wyciaga" srednio 65-70 kucy(w artykule testowany zabytkowy silnik 1,1 o mocy 40 konikow)do silnikow jakie mamy w naszych motorkach.... parametrow chyba nie musze przytaczac,ale poza Vkami to chyba wszystko kreci ponad 10 tys obr\min!!!!!Co do aut to sie zgodze... Byl kiedys w naszej prasie test 3 samochodow:jeden z gaznikiem, drugi z wielopunktowym wtryskiem i 3ci turbo-benz.Lano 95tke, nakrecano kilkadziesziat kilometrow i na hamownie.Nastepnie taka sama proceduro po nalaniu 98 okt.I wyszlo, ze gaznikowy mial ciut wieksza moc ale dopiero po ponownym ustawieniu gaznika.Turbo lepiej na 98 (co zreszta wszyscy zalecaja)...Natomiast silnik na wtrysku nie wykazal praktycznie zadnych roznic gdyz mapy wtrysku i katy zaplonu wgrane na kompie dobrane byly do paliwa 95cio okt. Dlatego tez od czasu do czasu gdy roznica w cenie pomiedzy 95 i 98 maleje leje do auta 98, gdyz mam nadzieje iz przeczysci to co nieco uklad paliwowy.Wzrostu osiagow 1,6 110 koni na 98 jakos nawet subiektywnie nie zauwazylem....Co do silnikow FSi i TFSi to zalecaja 98 bo chodzi glownie o zawartosc siarki w 95(zwlaszcza w 95ce serwowanej w naszym kraju) Edytowane 5 Grudnia 2007 przez Thomas600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Dla amatorów lania benzyny 98 oktanowej do niewysilonych maszyn ...http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdfZbycho ten tekst z linku który zamieściłeś nie jest jednak taki jednoznaczny jak sugerujesz. Owszem przy standardowej 98 moc silnika spadła, ale... poprawiła się kultura pracy silnika, czyli to o czym pisałem odnosząc się do moich spostrzeżeń dotyczących pracyu gpzety na 95 i 98 oktanach. Dla mnie argument spokojniejszej pracy, gładkości, ma większą siłę niż kilka koni in minus. Co więcej benzyny typu Vpower spełniają według nich swoje zadanie. W prawdzie nie dzięki oktanom, a dodatkom, ale kogo to obchodzi ;) Podsumowując jeśli chcesz płacić więcej to kupuj 99+ a nie 98 :buttrock:pzodrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Sprawa jest prosta jak ciągnięcie druta :buttrock: ... każdy pojazd ma instrukcję obsługi w której są podane zalecane materiały eksploatacyjne. Jeśli pisze że paliwo powinno mieć liczbę oktanową np.92 to wiadomo że 95tka spełnia z zapasem wszelkie kryteria. Dotyczy to także motocykli np. XJR1300 ( stary model ) a także wielu innych. Tak więc nie trzeba odkrywać Ameryki, wystarczy przeczytać manuala i wszystko jasne. Druga rzecz że jeśli komuś sprawia przyjemność lania droższej benzyny, mimo świadomości że jest bezsensowna czynność to czemu nie. Jego pieniądze. Dobrze by tylko było coby nie bełtać w głowach innym i dorabiać do tego ideologię że droższe jest lepsze bo droższe. I tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 [...]Druga rzecz że jeśli komuś sprawia przyjemność lania droższej benzyny, mimo świadomości że jest bezsensowna czynność to czemu nie. Jego pieniądze. Dobrze by tylko było coby nie bełtać w głowach innym i dorabiać do tego ideologię że droższe jest lepsze bo droższe. I tyle.Jasna sprawa, ale masz podane dwa fakty i z nimi trudno dyskutować: Primio - benzyna 98 spowodowała spadek mocy, ale również wzrost kultury pracy silnika.Secundo - benzyny 99+ itp. spowodowały wzrost mocy względem 95 Czyli nie jest to tylko i wyłącznie tak, że 98 czy 99 jest lepsza bo jest droższa. Każda z nich ma swoje plusy i tyle. Ja tak jak pisałem wolę lać 98 nie dlatego że jest droższa tylko dlatego ze silniik na niej pracuje mi o wiele równiej na wolnych obrotach. Szczególnie kiedy napęd pierwotny mam przenoszony przez nieco już wyciągnięty łańcuch :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.