Skocz do zawartości

montaż rowerowego licznika


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

W czasie jazdy motocyklem miałem zawsze problem ze sprawdzeniem która jest godzina, w tym celu kupiłem licznik rowerowy który sprawę rozwiązał. Licznik ten ma jednak kilka innych funkcji (czas przejazdu, v max, i v średnia) które chciałbym przy okazji wykorzystać, problem jest tylko z zamocowaniem czujnika i magnesu na szprychach. Odległość między nimi nie powinna być większa od 3mm więc jedynym miejscem na montaż czujnika wydaje się być zacisk hamulca. Problem jest z zamocowaniem magnesu, mógłbym go umieścić na jednej z sześciu aluminiowych szprych, ale wymaga to przewiercenia jej ( otwór na śrubkę 2,5 – 3 mm). Czy jest to bezpieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez kiedys sobie zalozylem taki licznik i tez miałem problem bo fabryczny magnes od licznika nie dawał rady bo nie mogłem tez takiej odległosci 3mm ustalic wiec zastosowalem mocnijszy magnes i z wiekszych odległosci czujnik łapał ilosc obrotow koła. Co do wiercenie w kole to odpada moim zdaniem łatwiejszym sposobem jest zamontowac ten magnez na opasce zaciskowej do jednej szprychy i po sprawie pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem taki licznik w Uralu kiedys i szybko mi sie bateria wyczerpywala-chyba po 3 tygodniach gdzies i go wyrzucilem bo mnie to denerwowalo. a z wierceniem szprychy to niezbyt dobry pomysl.. Pamietaj tez ze po zamontowaniu magnesu zmienisz wywazenie kola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam czyjke przytwierdzona do lagi za pomoca trytytki i na tasmie 2stronnej co by sie nie przekrecala, a dorobioy cienki magnes mam przyklejony do sruby trzymajacej tarcze :P w razie klopotow zawsze mozna dac mocniejszy magnes neodymowy i wtedy pewnei i przy 2cm bedzie dzialac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem taki licznik w Uralu kiedys i szybko mi sie bateria wyczerpywala-chyba po 3 tygodniach gdzies i go wyrzucilem bo mnie to denerwowalo. a z wierceniem szprychy to niezbyt dobry pomysl.. Pamietaj tez ze po zamontowaniu magnesu zmienisz wywazenie kola

 

Ja mam już ponad dwa lata i na tej samej baterii cały czas chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czujnik mam przymocowany do lagi, a magnes akurat jest firmowy - bo na tej samej zasadzie dziala licznik fabryczny. Jezeli moglbym doradzic to proponuje wziac tasme magnetyczna i posklejac ja w klocek odpowiedniej grubosci i calosc przykleic nie do szprychy, ale do piasty.

Mniejsza sila odsrodkowa, i przy piascie znacznie blizej do lagi. Czujnik na ladze tez zreszta siedzi na podwyzszeniu.

Jak bedziecie chcieli to moge jutro pstryknac foto i zapodac w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...