Skocz do zawartości

MZ - Technika, Porady, WWW


Sidewinder
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chodziło mi o gładkość przepustnicy i miejsca w gaźniku tam gdzie to chodzi, może jakiś trefny odlew i należy troche to wygładzić

Za bardzo się tym nie przejmuj.Ja mam dwa gazniki które tak mają.Ja wziołem papier 2000 wodny i troche wygładziłem.Jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Czesc. ja mam Mz 251 e i mam z nia duzy problem.

 

a wiec tak. mam sprawne wszystkie podzespoly od ładowania-stojan ,wirnik, prostownik i regolator, szczotki nowe i akumulator tez nowka. a jednak mam male ladowanie na swiatlach tylko 12,5 V.

Ale dzis zauwazylem ze jesli odepne mase od regolatora (mechanicznego jak rowniez elektronika) to napiecie jest wysokie bo az 18 V. a jak podpinam mase to wraca do 12.5 V.

Co moze byc tego powodem??

Pomocy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpinasz masę to regulator głupieje i puszcza duży prąd na wirnik. Co do tych 12,5V na światłach... to na jakich obrotach? Bo wiesz, poniżej 1250 bodajże ładowania nie ma. Dodaj gazu, zobaczysz, że dobije do 14,4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulowałem sobie w ETZ 251 zapłon i przerywacz (zapłon 3mm przed GPT, a przerwa na przerywaczu 0,3mm). No i po dokonaniu regulacji odpaliłem sprzęt, chociaż kilka razy musiałem kopnąć a tak normalnie to 2 góra 3 razy. Przy dodawaniu gazu, przyduszała się ale jak trochę pochodziła to już było dobrze i jeszcze teraz gdy się doda gazu to obroty rosną, utrzymują się na tym samym poziomie kilka sekund i dopiero spadają, w wyniku czego motor nie hamuje silnikiem.

 

 

Co jest tego przyczyną, jak to naprawić?? Dodam jeszcze że przed regulacją wszystko było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego żart? Przecież 3mm przed GPT i 0,3mm (co do tego drugiego nie jestem pewien) to chyba dobre ustawienia?

 

Ale masz racje z tym że to wina źle ustawionego zapłonu, suwmiarka którą odmierzałem przerwę miała luz, czego skutkiem była przerwa prawie 1mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulowałem sobie w ETZ 251 zapłon i przerywacz (zapłon 3mm przed GPT, a przerwa na przerywaczu 0,3mm). No i po dokonaniu regulacji odpaliłem sprzęt, chociaż kilka razy musiałem kopnąć a tak normalnie to 2 góra 3 razy. Przy dodawaniu gazu, przyduszała się ale jak trochę pochodziła to już było dobrze i jeszcze teraz gdy się doda gazu to obroty rosną, utrzymują się na tym samym poziomie kilka sekund i dopiero spadają, w wyniku czego motor nie hamuje silnikiem.

Co jest tego przyczyną, jak to naprawić?? Dodam jeszcze że przed regulacją wszystko było ok.

 

 

Przyczyn może być kilka, najprawdopodobniej poełniłeś gdzieś mały błąd.Najcześciej zdaża sie że styki na przerywaczu są zużyte, bądź zanieczyszczone.Weź sie jeszcze raz do roboty i rób powoli i starannie, zapłon ważna rzecz :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym się znał, ale wg mnie żeby dłubać przy motorze to trzeba mieć jakieś podstawowe narzędzia. A nie kombinować nie mam szczelinomierza to wezmę patyk po lodach. Nie lepiej poprosić kogoś o pożyczenie? We wsi napewno ktoś ma szczelinomierz. Bo z taką kulturą techniczną to daleko nie zajedziemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Jaką średnicę ma puszka obrotomierza w MZ? Najlepiej jakby to była średnica wewnętrzna. Bo chcę wsadzić do niej obrotomierz elektroniczny i nie wiem czy się zmieści.

Pozdro

 

 

i jeszcze by mi się przydała wysokośc tej puszki :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...