Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

W Twoim GSX 550 nie ma żadnych ząbków w napinaczu.Miałem do niedawna taki sam motocykl .Napinacza nie ruszałem bo nie było potrzeby.Zresztą poprzedni właściciel ostrzegł mnie ,żeby w nim nic nie grzebać bo można tylko coś zepsuć.Czy jest tam jakaś regulacja?Wydaje mi się ,że nie,ale Adam na pewno wie jak jest faktyczniePzdr

PS.

Do wymiany filtra oleju nie ma potrzeby. odkręcania wydechów

Edytowane przez JĘDRZEJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mam pytanie bo chyba nikt nie jest na tyle głupi żeby mi to pospawać

zalewają bak do pełna wodą i spawają , słyszałem o jeszcze jednym patencie ale nie gwarantuje skuteczności , tj rura od odkurzacza w bak i spawa :icon_biggrin: pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe już troszkę za późno ponieważ bak jest zrobiony. Tak później wyczytałem jak spawać bak aby nie było bumm :) ale ja się zdecydowałem na mniej inwazyjną metodę czyli lutowanie cyną i trzyma ładnie. Aktualnie (czyli wczoraj) dałem pierwszą warstwę szpachlu i trwa przywracanie jego kształtów.

 

Tak myślałem że ten napinacz będzie jakiś inny :icon_mrgreen: i na razie jest wkręcony i nie ruszany.

Chce sprawdzić czy dobrze napina ponieważ słyszę dziwne odgłosy (no stukanie to to nie jest ) spod kapy od zaworów. Ale jeszcze nie jestem na 100% pewien czy to łańcuszek bo muszę wyregulować zawory ale to w przyszłym tygodniu bo czekam na nowy szczelinomierz (poprzedni gdzieś zgubiłem jak naprawiałem Clio).

 

A no właśnie, macie może gdzieś kolejność ustawiania luzów zaworowych i przy jakich położeniach wału?

Edytowane przez bobek358
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czołach wałków rozrządu masz takie szerokie nacięcia (około3mm).Raz je ustawiasz w jednej płaszczyżnie(równoległej do podłoża) do wewnątrz i regulujesz 8 zaworów,a potem ustawiasz te nacięcia na zewnątrz ,też w jednej płaszczyznie i regulujesz pozostałe 8 zaworów.Luz na zaworach S i W jest taki sam i wynosi chyba od 0.13 do 0,08mm,oczywiście przy zimnym silniku.Pzdr.

Luzów zaworowych trzeba pilnować i sprawdzać co 5 tys.km.TO bardzo ważne!

Oczywiście jak ustawisz te nacięcia na wałkach(są one od strony impulsatora),to za każdym razem znak na krzywce wału musi być wyżej od znaku na impulsatorze (chodzi o lewy dolny znak na impulsatorze)oczywiście ma to miejsce przy obracaniu wału zgodnie z ruchem wskazówek zegara.Pzdr

Edytowane przez JĘDRZEJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czołach wałków rozrządu masz takie szerokie nacięcia (około3mm).Raz je ustawiasz w jednej płaszczyżnie(równoległej do podłoża) do wewnątrz i regulujesz 8 zaworów,a potem ustawiasz te nacięcia na zewnątrz ,też w jednej płaszczyznie i regulujesz pozostałe 8 zaworów.Luz na zaworach S i W jest taki sam i wynosi chyba od 0.13 do 0,08mm,oczywiście przy zimnym silniku.Pzdr.

Luzów zaworowych trzeba pilnować i sprawdzać co 5 tys.km.TO bardzo ważne!

Oczywiście jak ustawisz te nacięcia na wałkach(są one od strony impulsatora),to za każdym razem znak na krzywce wału musi być wyżej od znaku na impulsatorze (chodzi o lewy dolny znak na impulsatorze)oczywiście ma to miejsce przy obracaniu wału zgodnie z ruchem wskazówek zegara.Pzdr

 

Bardzo dziękuję za tą informację. Tylko jeszcze które zawory reguluje jak są do wewnątrz (ssące czy wydechowe) a na zewnątrz to będzie już jasne. O tych rozmiarach to wiedziałem ale dziwią mnie te same wartości bo wydechy powinny mieć chyba większe ale jak tak podaje serwisówka to oki :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za tą informację. Tylko jeszcze które zawory reguluje jak są do wewnątrz (ssące czy wydechowe) a na zewnątrz to będzie już jasne. O tych rozmiarach to wiedziałem ale dziwią mnie te same wartości bo wydechy powinny mieć chyba większe ale jak tak podaje serwisówka to oki ;)

Nie pamiętam,dokładnie,ale chyba przy znakach do wewnątrz, cały pirewszy gar do regulacji,w drugim i trzecim po dwa zawory,ale nie pamietam czy S czyW.W drugim położeniu znaków na czołach,cały czwarty gar i po dwa z 3 i 4.Dojdziesz do tego jak popatrzysz na krzywki,gdybyś nadal miał problemy daj znać na PW.Skontaktuję sie z gościem ,który kupił ten motocykl bo dałem mu serwisówkę od GSX.Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij stare to zobaczysz.

Wracajac do zaworow to warto pamietac ze luzy reguluje sie w suwie pracy ( oba zawory zamkniete ). Mozna to sprawdzic krecac silnikiem i zatykajac palcem otwor swiecy na danym cylindrze i wowczas nie musimy w jakis specjalny sposob pamietac o ustawieniu walkow rozrzadu w stosunku do walu.

W suwie pracy obie krzywki beda w pewnym momencie odwrocone do dzwigienek swoim okraglym, najnizszym profilem i wowczas jest pewnosc ze zawory maja najwiekszy mozliwy luz.

Nie mam za duzo czasu na odpowiedzi bo pomagam synowi z jego Hondka Civic DOHC 160 KM :).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam jeszcze jedno pytanie które mnie nurtuje :icon_biggrin: jak sie obsługiwać tym pokrętłem do ,,regulacji" tylniego zawieszania ? bo u mnie to siedzi bardzo mocno i nie moge przekręcić ani w jedną ani w drugą stronę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Veronx to pokrętło też się blokowało, teraz mam to z glowy bo zgubiłem tę gałkę :-), na szczęście mam ustawione na najtwardsze, prawdopodobnie trzeba napuścić WD 40 w dolną część amorka, niestety moto nie mam u siebie, więc nie mogę sprawdzić dokładnie, ale nie jest to wina samego pokrętła.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej zardzewiala ci linka w pancerzu.

Do uruchomienia tego trzeba wyjac amor i rozebrac mechanizm ustawiania go.

Moze dzisiaj wieczorem uda mi sie to opisac razem z ustawianiem napinacza rozrzadu.

 

Adam M.

 

OK, kilka slow o napinaczu - jest automatyczny z ciaglym naciskiem na slizg lancucha, w miare wyciagania sie lancucha bolec dociskowy wysuwa sie dalej i utrzymuje stale napiecie lancucha. zeby sprawdzic jego dzialanie trzeba go wyjac ( 2 sruby ), zwolnic srube zaciskowa i duzym pokretlem krecic w kierunku przeciwnym do ruchu wskazowek zegara, az do oporu, jednoczesnie wpychajac bolec dociskowy w obudowe napinacza, po czym dac mu sie wysunac sprawdzajac czy pokretlo kreci sie zgodnie z ruchem zegara i czy bolec nie ma zadnych zaciec.

Jezeli sa zaciecia to trzeba go rozebrac, sprawdzic czy bolec nie ma jakichs uszkodzen ( krzywy, zadziory ) naoliwic i zlozyc.

Do zalozenia go znowy wpychamy bolec do obudowy przy pokretle krecacym sie przeciwko ruchowi wskazowek zegara, gdy jest wepchniety do konca blokujemy go sruba zaciskowa zeby sie nie wysunal, montujemy w bloku cylindra srubami dokreconymi z sila 0.6 - 0.8 kgm.

Odkrecamy srube zaciskowa o cwierc do pol obrotu, co zwalnia bolec i pozwala mu nacisnac lancuch po czy dokrecamy jej nakretke kontrujaca pilnujac, aby sruba nie przekrecila sie.

Teraz zaczynamy przekrecac pokretlo napinacza odwrotnie do ruchu zegara jednoczesnie krecac walem silnika w kierunku przeciwnym do ruchu wskazowek zegara, co powoduje ze lancuch wciska bolec napinacza w obudowe. Potem puszczamy pokretlo i zaczynamy krecic walem w odwrotnym kierunku sprawdzajac czy pokretlo kreci sie samo w zgodnie z ruchem wskazowek zegara co swiadczy o tym ze napinacz wybiera luz na lancuchu. Jezeli tak sie dzieje to zostawiamy napinacz w spokoju i nie tykamy go do nastepnej rozbiorki gory silnika.

 

Adam M.

PS. Amortyzator jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...