kubaDR600 Opublikowano 27 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 Gęstość może ma podobą ale spływa na dół gąbki. Próbowałem jednych i drugich i różnica jest duża. W tej chwili mam jakiś szwedzki niedrogi olej do filltrów gąbkowych. Na pierwszy rzut oka jest rzadki ale lepiej się klei do filtra ( i brud do niego też) dotykając palcem filtra gdy odsuwam rękę pomiędzy filtrem a palcem pozostają jeszcze cieniutkie ciągnące się niteczki oleju zupełnie jakby to był klej - normalny olej (np. przekładniowy) tak się nie zachowuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 27 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 No, poza tym to starcza na tak długo, że naprawdę oszczędzanie kilku złotych na przestrzeni powiedzmy roku to jakaś paranoja...pzdr[/quote popieram!!!!!!!nastepna paranoją jest rozpisywanie sie o tym na forum i bicie piany.... co inneo gddby byly trudno dostepne albo bardzo drogie zaraz napisze post o kolorze wentylków.....,albo jakie powitrze mompowac w koła wiejskie czy miejskie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 27 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 zoltecek to spróbuj wymyć szmatę zanurzoną w hipolu i w oleju do filtrów, hipol się spierze całkowicie, ten drugi już nie Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszm Opublikowano 27 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 A jak wygląda potem sprawa czyszczenia takiego filtra nasączonego tym specjalnym olejem do filtrów? Bo normalny olej się zmyje bez problemów. A ten do filtrów...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 27 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 No przydałoby się wiedzieć co enduromaster miał na myśli - pranie w czym? Bo jak w benzynie ekstrakcyjnej to raczej oba oleje wymyją się dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 27 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 Myślę że pranie w płynie do mycia naczyń albo podobnym środku, w benzynie jest dużo szybciej i cały olej schodzi ale wg mnie szkoda filtra.A kolega zoltecek chyba nigdy nie miał na rękach oleju do filtra skoro porównuje go z hipolem... Gęstość może i podobna ale lepkość to inna bajka, nie wierzy to niech pomiętosi w rękach filtr nasączony olejem do filtrów-życzę miłego mycia rąk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 27 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 chodzi mi o ludwika :) , w beznzynie to wszystko zejdzie ale filterek po takim zabiegu starzeje się kilkukrotnie szybciej Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endurowiec Opublikowano 27 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 Kiedyś w gazecie ŚM był opisany zabieg czyszczenia filtra powietrza i napisali tam, zwykla benzyna zaszkodzi,a ekstrakcyjna nie i mozna uzywac. Ja osobiście najpierw myje w benzynie potem w ludwiku i jest wszysko dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 27 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 ekstrakcyjna bardziej szkodzi gdyż jest odtłuszczona i powoduje "wysuszanie" przez co zaczyna się filterek kruszyć Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 27 Lutego 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 W miarę dokładnie swoje doświadczenia w praniu i konserwacji filtrow powietrza w enduro opisaliśmy tutaj: http://sokol.poznan.pl/jp2/infopage.php?id=267pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuu_ktm Opublikowano 27 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 a jeszcze zapytanie czy między filtrem powietrza a obudową można dać jakiś smar ? tak żeby dodatkowo się zabezpieczyć, zeby nic sie tam nie moglo dostac ?? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 27 Lutego 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 olej hipol ma podobne parametry co olej do filtrow z podajnika tak samo gesty lepki roznia sie tylko kolorem czy myslicie ze oleje do filtrow sa chirer lepsze od zwykłego hipola to sie mylicie wystarczy zrobic prosty tesk nalac 1 i 2 do oddzielnych miseczek zamoczyc cos w tych olejach i zobaczyc jak oleje sie trzymaja mysle ze byscie sie zdziwili Jaaasne, a w oczach masz mikroskopy... Poza tym zwróć uwagę na to, co powiedział kubaDR600 - jak się "klei" olej do filtrów, a jak olej silnikowy. Do miseczki to sobie możesz rzepakowy nalać, pewnie też będzie "oleisty", w sumie rzadka róznica! jeszcze zapytanie czy między filtrem powietrza a obudową można dać jakiś smar ? Zapomnieliśmy o tym w sumie napisać - najlepiej przejechać po tej krawędzi filtra palcem umoczonym w oleju do filtrów. Chociaż praktycznie rzecz biorąc, jeśli da się odrobinę więcej oleju, to on się dobrze rozejdzie także po krawędziach. Generalnie nie zaszkodzi posmarować krawędzi.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuu_ktm Opublikowano 27 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 Generalnie nie zaszkodzi posmarować krawędzi. czyli bylem dosc blisko :) jeszcze zapytam: rozumiem że środki do filtrów różnych producentów (mobil, shell, castrol) niczym w zasadzie się nie różnią i z powodzeniem można stosować każdy z nich? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 27 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 rozumiem że środki do filtrów różnych producentów (mobil, shell, castrol) niczym w zasadzie się nie różnią i z powodzeniem można stosować każdy z nich? pozdr generalnie to tak, wiekszej roznicy to nie robi. chyab ze w cenie. jesli przeznaczony do filtrow, no to do filtrow. nie zauwazylem aby ktos napisal jaka jest zasadnicza roznica miedzy zalaniem filtra powiedzmy hipolem a takim prawdziwym srodkiem do tego przeznaczonym. w pazdzierniku minionego roku kupowalem filtr do NSki(znaczy sie gabke) i mechanik z serwisu wlasnie objasnil mi co i jak. mowil, iz mozna stosowac sobie i chociazby taki zwykly olej, ale kiedy przyjda cieplejsze dni po prost on splynie z gabki... trzeba czescniej, duzo czesciej go nasaczac i takie tam. przy normalnym srodku do filtrow tego zjawiska po prostu nie ma:d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 bardziej opłacalne jest kupowanie oleju w opakowaniach litrowych, te w sprayu starczają tylko na kilka razy Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.