wueska Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Bez otwierania może jednak sprawność silnika wysoka nie będzie. To nie jest tak że remont robi się wtedy jak korba wyjdzie bokiem tylko wtedy jak sprawność silnika przestaje być zadowalająca dla właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yeuop Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Bez otwierania może jednak sprawność silnika wysoka nie będzie. To nie jest tak że remont robi się wtedy jak korba wyjdzie bokiem tylko wtedy jak sprawność silnika przestaje być zadowalająca dla właściciela. Nie pisz glupstw. :bigrazz: Zyczylbym ci uslyszec mojego XTka z przebiegiem +90tys. km. Przejechalbys sie, to bys nie pisal takich glupot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 jak go w koncu docierasz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_VN Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Panie doktorze, ja Panu powiem jak ja docierałem nowe moto za poradą forumowicza. Przekraczałem znacznie prędkość od tej nakazanej w instrukcji do 300 km przebiegu. Na 125 kilometrze w skrzyni złamał się wałek zdawczy zębatki napędowej. Po wymianie na nowy zastosowałem się do instrukcji i po przejechaniu 800km jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 jaki motocykl? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Taki jak na zdjeciu. Tego typu uszkodzenie nie ma wiele wspolnego z docieraniem, a duzo z wada materialu danej czesci czy z wada jej wykonania. Mocne docieraniu nie polega na "znacznym przekraczaniu szybkosci" :) tylko na jezdzie ze zroznicowanymi obrotami i obciazeniem silnika od poczatku uzytkowania moto. Owszem rowniez z osiagnieciem wysokich obrotow na niskich biegach, ale dzieje sie to przez krotki czas ( wjazd na obroty i natychmiastowy zjazd ). Przeczytaj caly temat, albo moje i tomkad posty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_VN Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Taki jak na zdjeciu. Całe szczęście, że inny, mniejszy - nie tak bolało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 napisz jaki z ciekawosci, jaki silnik itp Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tkpawlik Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 a co z silnikami skladanymi na tych samych czesciach, cylinder, tlok i pierscienie to co bylo? czy wtedy tez trzeba docierac? zmieniac tak czesto olej: mineralny 60km/200km/600km/1000km ? czy od razu lac normalny olej bez tak czestej zmiany? dodam ze zamkni na pierscieniach sa ustawione wedlug serwisowki, nie wiem wiem jak byly wczesniej bo nie zwrocilem na to uwagi, a tlok byl jakis czas temu wymieniany i nie wiem jak ktos to poustawial. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 W przeciwienstwie do niektórych przebrnałem przez text od deski do deski i nie mam pytan, wszystko jasne i bardzo ciekawe, akurat bede za pare dni docierał swoego złoma wiec spróbuje na "ostro", tylko została jedna sprawa o której nikt nie wspomniał przynajmniej nie zauwazyłem, jesli nie robi sie remontu a tylko wymienia pierscienie to nalezy górny przejechac, zrobic fazke, ze wzgledu na to zeby nie udeżał w "próg" który moze byc u góry cylinda, co spowoduje pekniecie pierscienia. A w ogóle to którys z modów mógłby tu posprzatac i poprostowac temat bo za przejscie od pierwszego do ostatniego postu nalezało by wreczac order za cierpliwosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 tkpawlik - po co robic taki zabieg zeby rozbierac silnik i skladac go na tych samych czesciach ? Mysle ze trzeba by bylo przechonowac cylinder bez zbierania materialu i wlozyc chociaz nowe pierscienie o rozmiarze takim jaki byl poprzednio. Samo rozlozenie i zlozenie spowoduje jakies powiekszenie luzow tego ukladu, bo prrzeciez pierscienie nie uloza sie tak jak przedtem. Granat, widze ze temat na kolyasce zachecil cie do przeczytania podstaw teoretycznych mocnego docierania :) Nie pisalem o tym problemie, bo sama wymiana pierscieni nie jest dla mnie zadnym remontem, specjalnie gdy tuleja ma progi. W tym wypadku tylko szlif i nadwymiarowy tlok moze pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Akurat rozpieprzyłem wszystko w drobny mak i czas na działanie odwrotne:]A temacik ciekawy :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal223 Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Hmm.. Temat dotyczy motocykla czterosuwowego, więc mi się nasuwa teraz pytanie, czy np. po wymianie tłoka, pierścieni oraz szlifie cylindra w motorze dwusuwowym można stoswać tą metodę z wykorzystaniem 3/4 zakresu obrotów? Czy ma się to tak samo jak do motocykla czterosuwowego? Czy także należy zmieniać skład mieszanki co daną ilość kilomterów?(chodzi mi o olej w mieszance). Dodam, że motorek nie jest nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Na pewno warto sprobowac pamietajac o nie przegrzewaniu silnika, czyli nie siedzeniu za dlugo na wysokich obrotach, to maja byc wjazdy i zjazdy z obrotow. Wazne jest rowniez odpowiednie zlozenie tloka z cylindrem, czyli czystosc zlozenia i brak oleju na pierscieniach podczas skladania. Mysle ze dalej trzeba roznicowac olej w mieszance, czyli zczynasz na mieszance bogatszej w olej tak jak serwisowka podaje dla docierania i potem przechodzisz na ubozsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal223 Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Dziękuje za rade, być może w tym roku przetestuje ten sposób docierania :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.