Skocz do zawartości

JAK DOCIERAĆ NOWY MOTOR


pawel7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bez otwierania może jednak sprawność silnika wysoka nie będzie. To nie jest tak że remont robi się wtedy jak korba wyjdzie bokiem tylko wtedy jak sprawność silnika przestaje być zadowalająca dla właściciela.

 

Nie pisz glupstw. :bigrazz:

Zyczylbym ci uslyszec mojego XTka z przebiegiem +90tys. km. Przejechalbys sie, to bys nie pisal takich glupot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie doktorze, ja Panu powiem jak ja docierałem nowe moto za poradą forumowicza. Przekraczałem znacznie prędkość od tej nakazanej w instrukcji do 300 km przebiegu.

Na 125 kilometrze w skrzyni złamał się wałek zdawczy zębatki napędowej.

Po wymianie na nowy zastosowałem się do instrukcji i po przejechaniu 800km jest OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki jak na zdjeciu.

Tego typu uszkodzenie nie ma wiele wspolnego z docieraniem, a duzo z wada materialu danej czesci czy z wada jej wykonania.

Mocne docieraniu nie polega na "znacznym przekraczaniu szybkosci" :)

tylko na jezdzie ze zroznicowanymi obrotami i obciazeniem silnika od poczatku uzytkowania moto.

Owszem rowniez z osiagnieciem wysokich obrotow na niskich biegach, ale dzieje sie to przez krotki czas ( wjazd na obroty i natychmiastowy zjazd ).

Przeczytaj caly temat, albo moje i tomkad posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z silnikami skladanymi na tych samych czesciach, cylinder, tlok i pierscienie to co bylo? czy wtedy tez trzeba docierac? zmieniac tak czesto olej: mineralny 60km/200km/600km/1000km ? czy od razu lac normalny olej bez tak czestej zmiany? dodam ze zamkni na pierscieniach sa ustawione wedlug serwisowki, nie wiem wiem jak byly wczesniej bo nie zwrocilem na to uwagi, a tlok byl jakis czas temu wymieniany i nie wiem jak ktos to poustawial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przeciwienstwie do niektórych przebrnałem przez text od deski do deski i nie mam pytan, wszystko jasne i bardzo ciekawe, akurat bede za pare dni docierał swoego złoma wiec spróbuje na "ostro", tylko została jedna sprawa o której nikt nie wspomniał przynajmniej nie zauwazyłem, jesli nie robi sie remontu a tylko wymienia pierscienie to nalezy górny przejechac, zrobic fazke, ze wzgledu na to zeby nie udeżał w "próg" który moze byc u góry cylinda, co spowoduje pekniecie pierscienia.

A w ogóle to którys z modów mógłby tu posprzatac i poprostowac temat bo za przejscie od pierwszego do ostatniego postu nalezało by wreczac order za cierpliwosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tkpawlik - po co robic taki zabieg zeby rozbierac silnik i skladac go na tych samych czesciach ? Mysle ze trzeba by bylo przechonowac cylinder bez zbierania materialu i wlozyc chociaz nowe pierscienie o rozmiarze takim jaki byl poprzednio. Samo rozlozenie i zlozenie spowoduje jakies powiekszenie luzow tego ukladu, bo prrzeciez pierscienie nie uloza sie tak jak przedtem.

 

Granat, widze ze temat na kolyasce zachecil cie do przeczytania podstaw teoretycznych mocnego docierania :)

Nie pisalem o tym problemie, bo sama wymiana pierscieni nie jest dla mnie zadnym remontem, specjalnie gdy tuleja ma progi.

W tym wypadku tylko szlif i nadwymiarowy tlok moze pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hmm.. Temat dotyczy motocykla czterosuwowego, więc mi się nasuwa teraz pytanie, czy np. po wymianie tłoka, pierścieni oraz szlifie cylindra w motorze dwusuwowym można stoswać tą metodę z wykorzystaniem 3/4 zakresu obrotów? Czy ma się to tak samo jak do motocykla czterosuwowego? Czy także należy zmieniać skład mieszanki co daną ilość kilomterów?(chodzi mi o olej w mieszance). Dodam, że motorek nie jest nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno warto sprobowac pamietajac o nie przegrzewaniu silnika, czyli nie siedzeniu za dlugo na wysokich obrotach, to maja byc wjazdy i zjazdy z obrotow.

Wazne jest rowniez odpowiednie zlozenie tloka z cylindrem, czyli czystosc zlozenia i brak oleju na pierscieniach podczas skladania.

Mysle ze dalej trzeba roznicowac olej w mieszance, czyli zczynasz na mieszance bogatszej w olej tak jak serwisowka podaje dla docierania i potem przechodzisz na ubozsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...