Skocz do zawartości

JAK DOCIERAĆ NOWY MOTOR


pawel7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zapomniałeś dodać, że na samym dnie :icon_mrgreen:

Jak już ktoś chce oglądać opiłki ze swojego sprzęta to najlepiej do miski ze zlanym olejem wpuścić magnesik i przelać olej do innego pojemnika. To co przylepi się do magnesu to opiłki.

 

Albo po prostu kupić śrubę magnetyczną zamiast zwykłej spustowej w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor filmu pisze ze ta droga mozna wyeliminowac wiele usterek czesci zamiennych bedacych na rynku i z tym sie calkowicie zgadzam, tyle ze tego typu docieranie wogole nie wykorzystuje efektu cisnienia sprezania w komorach spalania tego silnika, czyli nie ma wlasciwego dotarcia pierscieni do gladzi cylindrow, bo samo napiecie wlasne pierscieni to za malo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W latach 60 opracowano sposób docierania silników lotniczych, najpierw wstepnie bez obciazenia a potem przy pełnym obciazeniu czesta zmiana obrotów silnika na hamowni. Rosnaca dokładnosc wykonania czesci poprostu wyeliminowała pierwszy etap. Skończcie juz koledzy pieprzyć bo temat sie ciagnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

OK, to i ja si epodlacze pod ta "epopeje" o docieraniu. U mnie sytuacja wyglada troszke inaczej. Otoz moja DRZ dostala uzywany cylinder wraz z tlokiem. Cylinder posiada jeszcze fabryczny hon. PO ostatniej wizycie w serwisie zauwazylem ze mechanik zapakowal nowe pierscienie.

Jak to docierac i czy wogole docierac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebrnąłem przez 12 stron i niestety mam pewne wątpliwości.

 

Adam M. kładł nacisk, żeby kontrolować temperaturę podczas docierania. Zgoda, tylko jak to zrobić w silniku chłodzonym powietrzem bez żadnego wskaźnika??

Po kilku takich cyklach rozpędzanie do 3/4 obr. i schodzenie z obortów - wystudzić silnik. Tzn. że go zgasić?? I poczekać kilka minut? Przy chłodzeniu cieczą załączy się wentylator i wystudzi do normalnej temp. Natomiast przy chłodzeniu powietrzem na wolnych obrotach temperatura tylko się podniesie, więc taki silnik powinno się gasić?

 

Chciałbym dotrzeć silnik po remoncie tzn. wymiana pierścieni i remont głowicy. Tłoki, cylindry, wał, panewki zostają stare, bo nie mają śladów zużycia. Chodzi o silnik w GS500.

Edytowane przez Saturnus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla chlodzonych ciecza. Dla chlodzonych powietrzem specjalnie w cieplejsze dni bezpieczniejszy bedzie 20W50.

 

 

Adam M. kładł nacisk, żeby kontrolować temperaturę podczas docierania. Zgoda, tylko jak to zrobić w silniku chłodzonym powietrzem bez żadnego wskaźnika??

Po kilku takich cyklach rozpędzanie do 3/4 obr. i schodzenie z obortów - wystudzić silnik. Tzn. że go zgasić?? I poczekać kilka minut?

 

W roznych motocyklach jest roznie - moje Suzuki ma np wskaznik temp oleju.

W motocyklach bez wskaznika mozna przyjac jako norme 10 km pierwszej jazdy i kilka minut odstepu ( spokojnej jazdy ) miedzy cyklami wjazdu i zjazdu z obrotow.

Potem 1/2 godziny chlodzenia, nie kilka minut.

Jezeli masz fabryczny tlok i pierscienie, a szlif jest wykonany prawidlowo to nie masz sie czym przejmowac.

Opis zrobiony byl dla wszystkich rodzajow moto, w tym Junakow i ruskow z ich niskiej jakosci tlokami i pierscieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M. kładł nacisk, żeby kontrolować temperaturę podczas docierania. Zgoda, tylko jak to zrobić w silniku chłodzonym powietrzem bez żadnego wskaźnika??

No jak to jak? Metoda stara jak motoryzacja - plujesz na głowicę (dobrym punktem plucia jest też miejsce łączenia się głowicy z cylindrem raczej dalej niż bliżej wydechu).

I teraz tak:

ślina powoli bąbelkuje - 100 stC

ślina wyparuje po kilku sekundach - 110 stC

ślina paruje z sykiem - 120 stC

ślina odbija się od powierzchni - 140 stC i więcej

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...