Skocz do zawartości

Wszystko o Simsonie !


Pawel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem simsona skuterka z cylindrem 60ccm. Założyłem też do przodu zębatkę 17. Motorek chodził jak oszalały. 80km/h po prostej lekko, dochodziłem do ponad 85. Z górki ponad 95.

Miałem go długo tylko wał był zwykły z 50 i padł po 3 tysiącach. Jednego się nauczyłem, jeśli dobrze nie dotrzesz nowego tłoka z pierscieniami to mozesz zapomniec o jakichkolwiek osiągach. Ja docierałem "na zimno" kilka godzin a potem na dotarciu (mechanik mi chyba opóźniał w tym celu zapłon żeby nie zbierał wysokich obrotów) przejeździłem jakieś 700 km. Po ustawieniu zapłonu na nowo simek z dwójki rwał na koło i zbierał bardzo wysokie obroty.

Ale w takie coś trzeba zainwestować. Polecam węgierskie cylindry! Opłaca się :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem simsona skuterka z cylindrem 60ccm. Założyłem też do przodu zębatkę 17. Motorek chodził jak oszalały. 80km/h po prostej lekko, dochodziłem do ponad 85. Z górki ponad 95.

Miałem go długo tylko wał był zwykły z 50 i padł po 3 tysiącach. Jednego się nauczyłem, jeśli dobrze nie dotrzesz nowego tłoka z pierscieniami to mozesz zapomniec o jakichkolwiek osiągach. Ja docierałem "na zimno" kilka godzin a potem na dotarciu (mechanik mi chyba opóźniał w tym celu zapłon żeby nie zbierał wysokich obrotów) przejeździłem jakieś 700 km. Po ustawieniu zapłonu na nowo simek z dwójki rwał na koło i zbierał bardzo wysokie obroty.

Ale w takie coś trzeba zainwestować. Polecam węgierskie cylindry! Opłaca się

 

jedna wielka bzdura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat górki pominę, ale nie pisz że z górki leciał 95km/h, bo ja leciałem komarem 170km/h......w przepaść. rozumiesz o co mi chodzi.....

 

wał padł po 3 tys. nie dla tego że był zwykły, tylko dlatego że był już zajechany, miał duuuży przebieg lub ktoś nie dbał o silnik.

 

Jednego się nauczyłem, jeśli dobrze nie dotrzesz nowego tłoka z pierscieniami to mozesz zapomniec o jakichkolwiek osiągach.

 

tu się zgodzę

 

Ja docierałem "na zimno" kilka godzin

 

tu już nie. docieranie na zimno czyli? zapewne zostawiłeś moto na jałowych, niech pracuje bez obciążenia?

 

potem na dotarciu (mechanik mi chyba opóźniał w tym celu zapłon żeby nie zbierał wysokich obrotów) przejeździłem jakieś 700 km

 

co to za mechanik? opóźniać zapłon żeby nie wchodził na obroty? a czy przypadkiem od utrzymywania danych obrotów nie jest przepustnica?

 

Po ustawieniu zapłonu na nowo simek z dwójki rwał na koło i zbierał bardzo wysokie obroty.

 

simson skuter na zębatce 17z i cylindrze 60ccm rwał na koło z dwójki? NIEMOŻLIWE

 

Polecam węgierskie cylindry

 

właśnie nie powiedział bym że są takie dobre.... to już polskie są lepsze. oryginalne ddr były ok.

 

pytanie do Ciebie, czy to był najzwyklejszy cylinder 60ccm za te 70~100zł, bez żadnych przeróbek? bo z tego co napisałeś tak wynika, ale piszesz że kręcił dużo wyższe obroty i szedł na koło z 2 - może to był jeden z tych "zestawów tuningowych"..... może powiedz gdzie ten cylinder kupowałeś i za ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docieranie na zimno to nie docieranie na biegu jałowym. Przykręciłem wiertarkę do wału korbowego (od strony magneta), do cylindra trzeba było ciągle dolewać oleju. Wszystko było solidnie przymocowane i unieruchomione (silnik był wyciągnięty, świeca wykręcona).

 

Nie pamiętam już czy opóźniał czy wyprzedzał zapłon. Ale chodziło o to, żeby motor podczas jazdy nie wkręcał się na zbyt wysokie obroty.

 

Rwał na koło - znaczy dało się go postawić z drugiego biegu na koło. Nie mam w zwyczaju kłamać więc uwierz.

 

Cylinder przypadkiem kupiłem od znajomego. Nie wiem skąd go miał. Wiem tylko, że był węgierski.

A to który lepszy to już raczej subiektywna opinia bo kolega miał niemiecki cylinder 60ccm i jakieś jeszcze przeróbki a przyspieszenie miał dużo mniejsze.

 

Wał miał przejechany jakiś tysiąc kilometrów, zakładał go poprzedni właściciel w ramach reklamacji.

 

 

Pisząc ile leciał z górki chciałem pokazać jak silnik mógł się wkręcić na obroty na biegu. Gdyby zbierał niższe obroty nie rozpędził by się tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że był przerabiany. Zdjęć mu żadnych nie robiłem a simka sprzedałem ponad rok temu. Jak go kupiłem to od razu dałem koledze mechanikowi i mi go założył.

Dodam jeszcze, że po założeniu nowego wału korbowego od s70, mocniejszych łożysk i trochę droższego tłoka motor już nie chodził tak jak wcześniej. Choć sam nie wiem czemu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to że jednak nie był to standartowy cylinder 60ccm. a jeśli to była przeróbka, to zgadzało by się to co napisałeś. z tym rwaniem na koło to rozumiałem jako "daje mu gaz a on jedzie jednym kole" trzeb a było od razu napisać że "dało go się postawić", bo to różnica (przynajmniej dla mnie)

 

jeśli nie miał wykręcać za dużych obrotów to zapłon był opóźniany

 

niemcy nie robili cylindrów 60ccm, więc twój kolega miał cylinder nie-niemiecki bądź cylinder po szlifie na 41mm. cylindry 60ccm to tak naprawde to samo co 50ccm tylko z cieńszą tuleją. dokładnie to one mają 58ccm

 

ja mam cylinder 60ccm w simsonku, przerabiałem go trochę tak że wykręca 10 tys. obr/min. na biegu, po przerobieniu wydechu wykręcał 11 tys. ale bratu (jego sim) nie podobał się wydech z wyglądu i zmieniłem :> zresztą on i tak tego nie wykorzystuje. osiągi podobne do twoich.

 

zwracam honor, pod waunkiem że nie był to zwykły cylinder 60ccm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było to stosunkowo dawno a my jakoś nie sprawdzaliśmy za bardzo tego cylindra więc mógł być przerobiony. Tak serio to dałem za niego 45zł. Mój kręcił na biegu koło 7-8 tys, może więcej.

Standardowo simson ma chyba max 5 tys...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

jak ktoś chce podrasować motorek to polecam wymiane cylindra na 70ccm. (trzeba rozwiercać kartery) do tego oczywiście reg wału i głowica, wrto tez sie pobawić z polerowaniem wszystkich kanałów w silniku głowicy i kanału ssącego... No i jest taka mała rakieta na kółkach:) mojego dało sie postawić z 2 na gume na 17 :biggrin: tylko troche wprawy trzeba bo to nie KTM :icon_mrgreen: powodzenia....aa i jakby ktoś zmieniał tłumnik to daje duuuzo mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam powazne problemy z simsonem mianowicie składałem go od podstaw "malowanie chromowanie itp" w silniku nowy wał skrzynia łozyska simeringi , kupiłem tez nowa cewke zapłonową kondensator i tak posmigałem tydzien zrobiłem ok 600 km i zaczął przerywac początkowo wiec pomyslałem ze to sprawa gaznika wiec go rozebrałem i dokładnie oczysciłem sprawdziłem tez zapłon i przy okazji wymieniłem przerywacz na nowy ustawiłem przerwe na przerywaczu 0.4mm na swiecy 0.6 i zapłon 1,8 przed gmp odziwo odpalił na kilka minut po przejechaniu ok kilometra przestał wchodzic na obroty i zgasł ... probowałem odpalic czyszcząc poraz kolejny gaznik i sprawdzajac ustawienie zapłonu oraz iskre .. nawet dla przekonania odkręciłem swiece od mz i tez nie palił na niej mimo ze ma mocna fioletowa iskre taka jak powinien miec... co z nim moze byc?? juz brak mi sił na ten motoccykl.. z gory dziekuje za odpowiedz;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...