Adam M. Opublikowano 25 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2006 Kierowac sie jak najszerszym zakresem pokrycia temperaturowego ( nie 5W30, czy 10W30 ale 10W40, 20W50, 5W50 ) przy czym idziesz w strone 50 w olejach uzywanych do silnikow chlodzonych powietrzem, a mozesz nie przekraczac gornego parametru 40 w silnikach chlodzonych ciecza.Unikac olejow z napisem "energy conserving" - z powodu wiekszej ilosci dodatkow zwiekszajacych poslizg. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Witam, mam tez jedno pytanko odnosnie wymiany oleju. Normalnie wymiana oleju w jakims tam simsonku to nie problem ale co jesli motor ma chłodnice oleju. Chodzi mi dokładnie o gsxf-a 750 z 2004 . Czy w takiej sytuacji nie nalezy odpowietrzac układu. Sporo mądrych wypowiedzi w temacie i całkiem dużo się już dowiedziałem z lektury, ale na to pytanie akurat nikt koledze nie odpowiedział :clap: Tak więc się dołączę - odpowietrza się coś, czy jak?W zeszłym roku wymieniał mi Idaho i chyba nic tam nie kombinował zbytnio, ale z drugiej strony na ręce mu nie patrzyłem zbytnio, więc wolę się upewnić, bo tym razem chcę sam przeprowadzić tą niezwykle skomplikowaną operację :D :) I jeszcze przy okazji - jakby ktoś mógł opisać gdzie w GSX750F (rocznik 90) znajduje się korek spustowy tak mniej więcej, to też byłbym wdzięczny... Jeszcze proźba - wiem, że moje pytania odnośnie mechaniki są czasami bardzo naiwne, ale niestety z braku miejsca do garażowania zmuszony jestem trzymać moto dość daleko od domu i nie mam za bardzo jak ani kiedy przy nim grzebać... w tym roku niestety sytuacja zmusiła mnie do nabrania pewnej praktyki z podstawowych czynności serwisowych :clap: Jadę do mojej Zuzi na długi weekend, olej i filtr już kupiony. Jeżeli poza wyżej wymienionymi czynnościami GSXF wymaga jakichś dodatkowych sztuczek, to chętnie się dowiem co i jak :P pozdro!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Odświeżam, bo mam pytanie :icon_mrgreen: W NSRce mam mało oleju w skrzyni, sezon się już kończy, ale pewnie jeszcze z 500-1000 km przejadę i teraz pytanie:- olej wymieniać terazczy- przejeździć do końca ten sezon i wymienić go na wiosnę ? Dajcie znać, to pilne :( Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Teraz wymienić, bo niema gorszej możliwości niż jeżdzenie na zbyt małej ilość oleju. Zima nie powinna olejowi zaszkodzic i na wiosnę nie będziesz go musiał wymieniać. Wymień teraz, nastepna wymiana za rok, albo 2 zależy ile jeździsz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Dzięki za info, czekam tylko na potwierdzenie Twojego zdania przez jakiegoś bardziej doświadczonego mechanika i na dniach wymienię olej :icon_biggrin: Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 (edytowane) to czekaj kolego dalej aż sobie naknocisz w skrzyni i Twój następny post będzie "ciężko wchodzą biegi" albo jeszcze "dziwny dźwięk ze skrzyni biegów" :D wymieniaj i nie marudź!! no chyba że lubisz ryzyko... :Dswoją drogą... jakim cudem masz za mało oleju? :clap: zlikwiduj jakiś wyciek albo cuś bo w dwusuwie nie ma prawa Ci ubywać oleju ze skrzyni... Edytowane 12 Października 2007 przez Lysy5g1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 U mnie nic nie wycieka, poprostu tak było, całe szczęście mało przejeździłem.Jutro kupuję olej i wymieniam, dzięki za rady :clap: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Tak wymien, bo jezeli oleju nie bylo w wystarczajacej ilosci i nie byl dawno wymieniany to raz - moze byc calkowicie zuzyty, dwa - moze miec sporo wody z kondensacji w sobie.W wypadku zwiezo kupionych, uzywanych sprzetow nalezy natychmiast wymienic olej silnik / skrzynia a sprawdzic stan plyn hamulcowego, chlodzacego, klockow i akumulatora. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawic Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Witam!!!Obalany został już stary stereotyp, że wymiana oleju na jakiś inny może rozwalić silnik, a moje pytanie dotyczy tego czy własnie zmiana oleju np. z półsyntetika na syntetik może znacznie przyspieszyć rozwalenie silnika już na wykończeniu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Wymiana moze tylko mechanizmom pomoc, natomiast jezeli silnik sie na polsyntetyku pocil to na syntetyku bedzie ciekl.Stare japonskie 4 cylindrowce z czasem przestaja trzymac olej bo w tych silnikach cala gora pracuje i wreszcie uszczelki puszcza - syntetyk lepiej sie przesacza wiec wycieki pewne.To samo z podjezdzonym sprzeglem - na syntetyku zacznie sie slizgac bardziej. Sprzeglo bedace w dobrym stanie zmiany nie odczuje negatywnie.Natomiast z drugiej strony syntetyk moze uwolnic zprzypieczone pierscienie i silnik nagle moze zaczac lepiej pracowac, a motocykl odzyskac stracona moc. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 fajnie, że temat został odgrzany, bo skłonił mnie do przemyślenia dwóch kwestii. Pierwsza ogólna - to jak to w końcu jest z tymi olejami? :buttrock: czy lepkość oleju ma się w jakikolwiek sposób do jego rodzaju? tzn. spotkałem się wielokrotnie z twierdzeniem że oleje 0Wxx i 5Wxx to syntetyki, 10Wxx półsyntetyki a 15Wxx i 20Wxx to minerały. Prawda to? Teraz kwestia druga dotycząca mojego moto. Producent mówi żeby lać 10W40. I taki właśnie olej stosuje. Jest to konkretnie Motul 5100ester. Z tego co się orientuję jest to półsyntetyk. Czy znajdę syntetyk o takiej samej specyfikacji? Czy w ogóle jest sens szukania takiego oleju, czy po prostu lać to co leję? Moto jest absolutnie szczelne, ciśnienie na cylindrach ok, w prezdziale 10.3 -10.6. Spalanie ok 3oo ml/1000km PSAdam wiem, że twoim zdaniem to padaka, ale nie zamienie jej i tak na GSX`a :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 fajnie, że temat został odgrzany, bo skłonił mnie do przemyślenia dwóch kwestii. Pierwsza ogólna - to jak to w końcu jest z tymi olejami? :) czy lepkość oleju ma się w jakikolwiek sposób do jego rodzaju? tzn. spotkałem się wielokrotnie z twierdzeniem że oleje 0Wxx i 5Wxx to syntetyki, 10Wxx półsyntetyki a 15Wxx i 20Wxx to minerały. Prawda to? Teraz kwestia druga dotycząca mojego moto. Producent mówi żeby lać 10W40. I taki właśnie olej stosuje. Jest to konkretnie Motul 5100ester. Z tego co się orientuję jest to półsyntetyk. Czy znajdę syntetyk o takiej samej specyfikacji? Czy w ogóle jest sens szukania takiego oleju, czy po prostu lać to co leję? Moto jest absolutnie szczelne, ciśnienie na cylindrach ok, w prezdziale 10.3 -10.6. Spalanie ok 3oo ml/1000km Hej Generalnie przyjeło się że 0W oraz 5W to syntetyki bo nikt nie robi innych olejów o tych parametrach :notworthy:. 10W-X oraz 15W-X występują już jako syntetyki, półsyntetyki(właściwie powinno być półmineralne) oraz mineralne więc nie można jednoznacznie określić bazy olejowej patrząc na ten parametr. 20W-X to już najczęściej oleje mineralne ale chyba są wyjątki. Co do Twojego przypadku szukaj syntetyka co ma 10W-X (gdzie X jest >= 40) :lapad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 jeżeli chodzi o silniki z dużym przebiegiem to przejście z mineralnego na półsyntetyk lub pełny syntetyk jest niewskazane.silnik się rozszczelnia.wypłukane są wszelkie nagary i osady i silnik traci kompresję .zawsze można przejść z oleju lepszego (syntetyk) na gorszy (półsyntetyk lub mineralny)i pół syntetyka na mineralny..wiem że niektórzy z was nie zgodzą się z tym ale przez kilkanaście lat pracuję przy silnikach i jest to sprawdzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 a ja ci polecam zostać przy Motul 5100 ester 10w40 (jest najkorzystniejszy dła Twojego silnika) bo to jest bardzo dobry olej, który przewyższa jakością nie jednego syntetyka innych producentów ...jak chcesz wydać więcej kasy na eksploatację to po prostu wymieniaj go częściej, a nie rozglądasz się za syntetykiem :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Tygrys, nie opowiadaj bzdetow w moim dziale, z calym szacunkiem dla ciebie nagary w silniku i rozszczelnianie to myslenie "zabytkowe" z czasow PRL i olejow o nazwach Superol, Selektol i Lux.Jezdzilem na nich, nagary i szlamy byly, silniki ciagle ciekly nie tyle przez oleje ale przez kiepskich mechanikow i brak materialow uszczelniajacych.Wspolczesne silniki, chodzace na wspolczesnych olejach sa czyste w srodku, jako ze nawet oleje mineralne maja wysoki poziom srodkow myjacych.Nie wierzysz to zajrzyj do rozpisek porownanwczych roznych olei.Ostatni silnik z jakimkolwiek szlamem w srodku jaki na oczy wlasne widzialem to byl silnik mego BSA, ktory stal przez 10 lat nim go zakupilem i poprzedni wlasciciel nigdy nie wymienial w nim oleju.Co do specyfikacji to zarowno wy w Polsce macie syntetyk 20W50 ( Midland ), tak ja u siebie mam kilka takich, tak ze nie mozna przypisywac specyfikacji do rodzaju oleju.Co do pytania Bartka to moja rada jest taka sama jak M4nka, dobry olej wiec sie go trzymaj. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.