kojotkurier Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 nie chce tu ciagle o tym gs-sie ale tak sie sklada ze ciagle rodza sie w mojej glowie watpliwosci. rozmiar tloka 62mm i znalazlem takie pierscienie od suzuki alto to taki samochod .Pierscienie ktore znalazlem sa od jakiegos starszego modelu Alto i wszystko bylo by dobrze gdyby nie jedna niedogodnosc.-62x1,2x1,2x2,5 tak wygladaj pierscienie w motocyklowym silniku-62x1,2x1,5x2,8tak wygladaja pierscienie w samochodowym silniku teraz pytanie czy mozna waszym zdaniem poszezyc rowki w tloku motocyklowym pod te pierscienie z ,,alto,,? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Nie za dużo wymiarów podałeś? Albo ja oczopląsów dostałem... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojotkurier Opublikowano 13 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 nie no z tymi wymiarami to chyba jest ok srednica62mmpierszy pierscien grubosc1,2drugi pierscien1,2ii olejowy 2,5mmi te od alto podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Szerszy pierscien to wieksze tarcie. No i nalezalo by tlok obejrzec dokladnie od zewnatz i wewnatrz. Odstepy pomiedzy pierscieniami sa odpowiednio wyliczone (np sprawa grubosci scianek pomiedzy pierscieniami) , a znajac japoncow to oni wszystko na max robia. Jezeli mozesz to zapodaj fote tloka. Niby te 0,3 mm to nie duzo, ale... A nie dalo by rady zeszlifowac chociaz tego pierscionka srodkowego ?Jednak nalezaloby bardzo uwazac przy tym zabiegu gdyz pierscien ma mala powierzchnie i moze stracic swoje wlasnosci mechaniczne. Duzo tez zalezy z czego ten pierscien jest wykonany. Rozumiem ze ten dolny-zgarniajacy tradycyjny ( z ta okragla sprezyna rozprezajaca) ? - tu raczej nic z samym pierscieniem nie da sie zrobic, jezeli chodzi o szerokosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojotkurier Opublikowano 13 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 nie no akurat miejsca nie brakuje -tlok jest jeszcze z okresu kiedy suzuki nie byla najlepsiejsza w produkcji silnikow 1981r a co do olejowego to jest on trzyczesciowy -sklada sie on z dwoch waskich pierscieni i sprezyny posrodku ogladalem ten tlok z kazdej strony i mysle ze by sie dalo ale czuje sie zobowiazany zapytac tu na forum o wasza opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 To niekoniecznie musza byc takie same pierscienie, choc wymiary sa podobne. No ale mysle ze mozna sprobowac.Pamietaj ze ta sprezyna z pierscienia olejowego musi byc zalozona tak zeby konce nie zachodzily na siebie, tylko sie stykaly na zamku.Poza tym 2 cienkie stalowe pierscionki miedzy ktorymi jest sprezyna tez maja zamki, ktore musza byc przesuniete wzgledem siebie ( o 120 stopni ) i wzgledem zamkow pozostalych pierscieni rowniez. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 moj kumpel zrobil podobny manewr w Intruderze 800-dobral pierscienie z jakiejs BMW (samochodu) i od wtedy juz zawsze bral mu olej-duzo wiecej niz przed wymiana pierscieni. Po prostu bardzo trudno jest ustawic tlok w tokarce zeby go nie uszkodzic i zeby "prosto chodzil":) i dlatego latwo jest "przepalowac" w szerokosci.. Ja bym w swojej Suzi tak nie zrobil-wolalbym odkladac na oryginalne pierscionki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 a co orginalami jesli sa dostepne to raczej nie kombinuj tylko zbieraj na pierscienie Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 znalazlem takie pierscienie od suzuki ale od taczki?I teraz szanowny kolego musisz do tych pierścieni dokupić resztę a będziesz miał ładny pojazd.Jeżeli jest duża różnica w cenie pirścieni tłokowych to nikt nie próbuje Cię naciągnąć na kasę tylko to są diametralnie różne materiały i technologia produkcji dlatego są drogie.Rowki w tłoku można podcinać w wolnoobrotowych Dieslach a nie w ciśnieniowo lanych tłokach silnika wysokoobrotowego.W praktyce możesz w tym silniku zastosować pierścienie z innego silnika motocyklowego może z Hondy to będą tansze. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojotkurier Opublikowano 14 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 dziekuje za pomoc przespie sie z tym jeszcze szczegolnie ostatnia odpowiedz to jak zimny prysznic pomysle jeszcze , cos wtym jest dzieki - to jest naprawde fajne forum i fajne ludziska tu pisza pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Nie zakładaj dorabianych. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 O to chodzi ze nie sa to pierscienie dorabiane, ale oryginalne Suzuki.Dorabiane to po prostu mogila.Z poszerzaniem rowka w tloku ni ma chyba problemu, natomiast ze zlapaniem tloka w uchwyt i jednoczesnie nie skaleczeniem go bedzie duzo trudniej, zreszta trzeba zdawac sobie sprawe ze kazda " obnizka kosztow " pociagnie za soba jakies skutki. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo gary Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 WitamZacznij od zmierzenia luzu na zamku pierścieni, czy one poza średnicą zewnętrzną w ogóle będą się nadawały, rowki można poszerzyć ale trzeba to zrobić w naprawdę dobrym warsztacie (obecnie takiego nie znam) ale kiedyś robił mi to jeden znajomy.Problemów bedzie kilka:- prawidłowy luz osiowy będzie trudny do uzyskania,- trwałość pierścieni chyba będzie mniejsza zważywszy na średnią prędkość tłoka w silniku samochodowym i motocyklowym.- profil pierścieni musi być identyczny bo rzeczywiście silnik może później zasysać olej i cała operacja na nic (a rowków juz się nie zwęzi).Ogólnie jak nie masz kasy to rzęczywiście jest jakieś wyjście ale nie będzie ani proste ani super tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Panowie dlaczego się tak przyj********e do tych rowków.Szkło powiększające do łapy i oglądać profil rowka w tłoku motocyklowym.Myślicie że to ŁADA i macie za darmo kilo alu od japońca?Widzieliście już urwane denko tłoka w silniku?Dajcie sobie na wstrzymanie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Z poszerzaniem rowka w tloku ni ma chyba problemu, natomiast ze zlapaniem tloka w uchwyt i jednoczesnie nie skaleczeniem go bedzie duzo trudniej, Jezeli chodzi o obrobke tlokow na tokarniach, to oczywiscie nie sa to zwykle uchwyty tokarskie (dajmy na to trojszczekowe), tylko specjalne uchwyty do tlokow. Firmy ktore zajmuja sie tym maja cos takiego.Jednak tego typu zabiegi robione sa dla mniej wymagajacych silnikow. Najlepiej dorwac przekroj tego tloka w plaszczyznie pionowej, lub jakis rysunek wykonawczy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.