Skocz do zawartości

piescienie suzuki!prosze o porade


Rekomendowane odpowiedzi

nie chce tu ciagle o tym gs-sie ale tak sie sklada ze ciagle rodza sie w mojej glowie watpliwosci.

rozmiar tloka 62mm i znalazlem takie pierscienie od suzuki alto to taki samochod .Pierscienie ktore znalazlem sa od jakiegos starszego modelu Alto i wszystko bylo by dobrze gdyby nie jedna niedogodnosc.

-62x1,2x1,2x2,5 tak wygladaj pierscienie w motocyklowym silniku

-62x1,2x1,5x2,8tak wygladaja pierscienie w samochodowym silniku

teraz pytanie czy mozna waszym zdaniem poszezyc rowki w tloku motocyklowym pod te pierscienie z ,,alto,,?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szerszy pierscien to wieksze tarcie. No i nalezalo by tlok obejrzec dokladnie od zewnatz i wewnatrz. Odstepy pomiedzy pierscieniami sa odpowiednio wyliczone (np sprawa grubosci scianek pomiedzy pierscieniami) , a znajac japoncow to oni wszystko na max robia. Jezeli mozesz to zapodaj fote tloka. Niby te 0,3 mm to nie duzo, ale...

 

A nie dalo by rady zeszlifowac chociaz tego pierscionka srodkowego ?Jednak nalezaloby bardzo uwazac przy tym zabiegu gdyz pierscien ma mala powierzchnie i moze stracic swoje wlasnosci mechaniczne. Duzo tez zalezy z czego ten pierscien jest wykonany.

 

Rozumiem ze ten dolny-zgarniajacy tradycyjny ( z ta okragla sprezyna rozprezajaca) ? - tu raczej nic z samym pierscieniem nie da sie zrobic, jezeli chodzi o szerokosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no akurat miejsca nie brakuje

-tlok jest jeszcze z okresu kiedy suzuki nie byla najlepsiejsza w produkcji silnikow 1981r a co do olejowego to jest on trzyczesciowy

-sklada sie on z dwoch waskich pierscieni i sprezyny posrodku

ogladalem ten tlok z kazdej strony i mysle ze by sie dalo ale czuje sie zobowiazany zapytac tu na forum o wasza opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niekoniecznie musza byc takie same pierscienie, choc wymiary sa podobne. No ale mysle ze mozna sprobowac.

Pamietaj ze ta sprezyna z pierscienia olejowego musi byc zalozona tak zeby konce nie zachodzily na siebie, tylko sie stykaly na zamku.

Poza tym 2 cienkie stalowe pierscionki miedzy ktorymi jest sprezyna tez maja zamki, ktore musza byc przesuniete wzgledem siebie ( o 120 stopni ) i wzgledem zamkow pozostalych pierscieni rowniez.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj kumpel zrobil podobny manewr w Intruderze 800-dobral pierscienie z jakiejs BMW (samochodu) i od wtedy juz zawsze bral mu olej-duzo wiecej niz przed wymiana pierscieni. Po prostu bardzo trudno jest ustawic tlok w tokarce zeby go nie uszkodzic i zeby "prosto chodzil":) i dlatego latwo jest "przepalowac" w szerokosci.. Ja bym w swojej Suzi tak nie zrobil-wolalbym odkladac na oryginalne pierscionki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co orginalami jesli sa dostepne to raczej nie kombinuj tylko zbieraj na pierscienie

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem takie pierscienie od suzuki ale od taczki?

I teraz szanowny kolego musisz do tych pierścieni dokupić resztę a będziesz miał ładny pojazd.

Jeżeli jest duża różnica w cenie pirścieni tłokowych to nikt nie próbuje Cię naciągnąć na kasę tylko to są diametralnie różne materiały i technologia produkcji dlatego są drogie.

Rowki w tłoku można podcinać w wolnoobrotowych Dieslach a nie w ciśnieniowo lanych tłokach silnika wysokoobrotowego.

W praktyce możesz w tym silniku zastosować pierścienie z innego silnika motocyklowego może z Hondy to będą tansze.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi ze nie sa to pierscienie dorabiane, ale oryginalne Suzuki.

Dorabiane to po prostu mogila.

Z poszerzaniem rowka w tloku ni ma chyba problemu, natomiast ze zlapaniem tloka w uchwyt i jednoczesnie nie skaleczeniem go bedzie duzo trudniej, zreszta trzeba zdawac sobie sprawe ze kazda " obnizka kosztow " pociagnie za soba jakies skutki.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zacznij od zmierzenia luzu na zamku pierścieni, czy one poza średnicą zewnętrzną w ogóle będą się nadawały, rowki można poszerzyć ale trzeba to zrobić w naprawdę dobrym warsztacie (obecnie takiego nie znam) ale kiedyś robił mi to jeden znajomy.

Problemów bedzie kilka:

- prawidłowy luz osiowy będzie trudny do uzyskania,

- trwałość pierścieni chyba będzie mniejsza zważywszy na średnią prędkość tłoka w silniku samochodowym i motocyklowym.

- profil pierścieni musi być identyczny bo rzeczywiście silnik może później zasysać olej i cała operacja na nic (a rowków juz się nie zwęzi).

Ogólnie jak nie masz kasy to rzęczywiście jest jakieś wyjście ale nie będzie ani proste ani super tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dlaczego się tak przyj********e do tych rowków.

Szkło powiększające do łapy i oglądać profil rowka w tłoku motocyklowym.

Myślicie że to ŁADA i macie za darmo kilo alu od japońca?

Widzieliście już urwane denko tłoka w silniku?

Dajcie sobie na wstrzymanie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z poszerzaniem rowka w tloku ni ma chyba problemu, natomiast ze zlapaniem tloka w uchwyt i jednoczesnie nie skaleczeniem go bedzie duzo trudniej,

 

Jezeli chodzi o obrobke tlokow na tokarniach, to oczywiscie nie sa to zwykle uchwyty tokarskie (dajmy na to trojszczekowe), tylko specjalne uchwyty do tlokow. Firmy ktore zajmuja sie tym maja cos takiego.

Jednak tego typu zabiegi robione sa dla mniej wymagajacych silnikow.

 

Najlepiej dorwac przekroj tego tloka w plaszczyznie pionowej, lub jakis rysunek wykonawczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...