Qadrat Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Czyli sprzęgło w BMW jest lepsze? U siebie w R1150GS też mam suche, często w korkach latam na półsprzęgle i jak na razie po 2 latach i 28 000 km problemów nie ma (a ogólny, oryginalny nalot to około 150 000 km i sprzęgło raczej w oryginalne, przynajmniej tak wnioskuję) :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Bez dwóch zdań lepsze. Niemcy udowadniają, że da się zrobić trwałe i nie hałasujące suche sprzęgło w motocyklu. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 (edytowane) Rysiek, ja wracałem wczoraj do Łomży i jakoś udało mi się bez półsprzęgłowania, to kwestia techniki jazdy, jak mi się wydaje, no ale ja to potrafię ruszyć Ducatem bez używania sprzęgła, oprócz mnie znam tylko 1 osobę co tak umi....... Co do sprzęgła BMW i Moto Guzzi, to zupełnie inna konstrukcja ( podobne jak w aucie) , to nawet nie ma co porównywać...przy dobrych warunkach i nie cieknącym uszczelniaczu wału, potrafi wytrzymać 150-200 tys km ( jak u Esko z Finlandii - Marcin chyba pamiętasz Eskę)... No i zgadza się Ducati wyszło z tego rozwiązania typowo "torowego", na rzecz sprzęgła mokrego... zresztą kto powiedział że "suchar" był w Ducati od zawsze?Właśnie, że nie był, rozwiązanie zaczęto wykorzystywać w limitowanych wersjach przeznaczonych do użytku torowego,a na większą skalę od silników Pantah... Czy to jest dobre rozwiązanie, wg. mnie nie - do użytku drogowego lepsze są sprzęgła mokre...Sam posiadam :- 1 ze sprzegłem mokrym- 1 ze sprzęgłem suchym Pantahowym - wysprzęglik z prawej strony, docisk przez talerz- 1 sprzęgło suche Testastretta Hałasowanie sprzęgła suchego w Ducati jest cechą charakterystyczną konstrukcji, tylko im większe zużycie kosza, tarcz, i innych elementów, tym hałas się nasila, ten hałas trzeba lubić, a jak nie to się kupuje mokre( da się wymienić suche na mokre i odwrotnie, nawet w Panigale można sobie suchy zestaw dokupić za 3500 $ ), lub nie kupuje Ducati, jest przecież tyle lepszych wspanialszych motocykli...... :icon_mrgreen: Tommo, wystarczy poszukać...tutaj akurat schemat samochodowego, ale podobnie jest w BMW... sprzęgło jest oparte na wałku.... https://www.google.pl/search?q=schemat+budowy+sprz%C4%99g%C5%82a+i+skrzyni+bieg%C3%B3w+BMW+r80&biw=1280&bih=860&tbm=isch&imgil=RFKgts0Z4JbIaM%253A%253B9_2V52bSNC0x5M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.sprzeglo.com.pl%25252Fartykuly-porady%25252Fsprzegla%25252Fbudowa-sprzegla-samochodowego%25252F&source=iu&pf=m&fir=RFKgts0Z4JbIaM%253A%252C9_2V52bSNC0x5M%252C_&usg=__P8Z19Gz6seZK3Q7gOe9Qeny4VWc%3D&ved=0ahUKEwjktczcqtTOAhXEOSwKHVnEAQAQyjcILQ&ei=ZZO6V6TvDMTzsAHZiAc#imgrc=RFKgts0Z4JbIaM%3A aha żeby nie było, że tylko w Ducati taki dźwięk... było kiedyś limitowane Suzuki GSRX 750 R... teraz znalezienie go graniczy z cudem, a jeśli już to ceny oscylują między 7000- 12000 dolarów... Edytowane 22 Sierpnia 2016 przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geni Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 O ile pamiętam, to Suzuki też zastosowało kiedyś suchara w limitowanej serii GSX-R 750-tki. Zresztą kupa customowych sprzęgieł do klonów HD też jest sucha i tak samo hałasują.Sam miałem okazję użytkować dwa Ducati z silnikami 1000DS i prawdę mówiąc suchar w Multipli był lekką porażką w mieście, mimo że sam motocykl (pomijając wygląd) był do jazdy po prostu świetny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Zastanawia mnie co w przypadku gdy coś się wkręci w ten kosz sprzęgłowy? Nie wiem, jakaś luźna nogawka czy ktoś będzie jechał w butach sznurowanych i sznurówka się tam dostanie. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Ja to proponuję siurka tam włożyć, a się nie zastanawiać co się stanie hahahhahahhahaha :icon_mrgreen: ..... A poważnie, to się jeździ w normalnych motocyklowych butach i ubraniu i jest wsio OK... no może oprócz tego, że wymiana tarcz w tym Suzuki co 20 tys km :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1qazse4 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Czy to jest dobre rozwiązanie, wg. mnie nie - do użytku drogowego lepsze są sprzęgła mokre... Ale do mokrego sprzęgła nie sprzedasz pięknych osłon, docisków, sprężynek, itp które kosztują grubą kasę.To był pewnie jedyny powód dla którego Ducati tak długo stosowało suche sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Na początku Ducati sprzedawało w ramach akcesoriów dodatkowych DP , ale jak zwykle rynek nie lubi pustki i podejrzewam, że na 1 sprzedany oficjalnie zestaw DP , przypada 1000 z innych prywatnych firm, przynajmniej tak wynika z wieloletniej obserwacji rynku, tym bardziej, że często rozwizania innych fimr są lepsze niż rozwiązanie stosowane przez Ducati...Np. słynne wysprzęgliki, dopiero rynek prywatny ( np. firmy Yoyodyne, EVR, FbF, ect..) pobudził kogoś w Ducati do działania, i zastosowano w nowszych modelach wysprzęglik mniej narażony na złe warunki zewnętrzne...Zresztą w mokrych sprzęgłach też można coś zmienić i to dotyczy nie tylko Ducati... https://www.youtube.com/watch?v=GZ-cNkcuO4E Tutaj Panigale z mokrym sprzęgłem .. https://www.youtube.com/watch?v=jcwPfvvBMfc a tu suche Panigale A tego napewno nie produkuje Ducati, czy DP :icon_razz: Wczoraj tym jeździłem, fajnie to lata po zakrętach , jest power, moc i śmoc, i momentum oraz hamulce, pokusiłem się nawet o trochę terenu ...daje radę, a jak zamocować lepsze oponki z klockami, to przejadę, całą swoją terenową trasę do brata... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Najlepiej, to w ogóle nie kupujta Ducati...przeca to się psuje, i w ogóle uje muje... :icon_mrgreen: Hahhahahahahahaha.... :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rom996 Opublikowano 5 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 Powoli tłumiki zaczynają znowu wyrastać spod motocykli. Chyba pierwszy sport z regulowaną szybą. A jaki silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 5 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 Tu jest ślicznie i ładnie opisane... http://www.ducati.com/index.do Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rom996 Opublikowano 5 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 Ciekawa propozycja. Silnik podobny do mojej VTR :-)(parametrami) fajnie że wrócili do tańszej ( bo tanio to zapewne nie bedzie) WERSJI sportowego Ducata. Jestem za. Jak na razie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Hehe... ja się podniecałem wiadomościami, o 1-cylindrówce 250 (?) enduro(MX) Ducati, dającej bazę dla przyszłych wyścigów Moto3, jak się okazało, to sprawa odległej przyszłości (być może)... trochę szkoda...bo...ludzie coś tam samemu dłubią...Tutaj taka wyścigowa wydumka.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 Ducati witch projekt czy jakoś tak :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spider_marko Opublikowano 25 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2017 Cześć! Podpinam się do tematu: proszę o sugestię i pomoc. Przymierzam się do pierwszego moto! Mój budżet to ok 8000. Prawko od 7 lat tylko w portfelu ale ciągle coś mnie odciagało od zakupu. Teraz już twardo postanowiłem że na sezon będę miał sprzęt:) także bo długich poszukiwaniach znalazłem kilka ofert. Ciągle mam różne informacje na temat wyboru. Po pierwsze nie ukrywajmy mam zero doświadczenia. Planuje jeździć rozważnie wiem że wszyscy może tak na początku mówią jednak na prawdę chce się tylko cieszyć z jazdy na dwóch kółkach. i nie zależy mi na maszynie z która będzie miała kosmiczna moc. Główne cele to miasto wycieczki w góry lub inne raczej bliskie trasy. Chciałbym kupić sprzęt który mi starczy na trochę dłużej bez konieczności zmiany. Zawsze ducati mi się podobały i mnie do nich przyciągało jednak kilka ludzi mi go zniechęcił, z najczęściej spotykanych powodów (części, awarie, specyficzny dzwięk silnika itp. ) Dlatego do gry wszedł też hornet i ostatnio można powiedzieć że sprawdzonego źródła suzuki sv650n jednak o dwa ostatnie martwię się o móc czy dla laika nie będzie ona za duża... ? Ducati nadal mam w głowie jak i jedna ofertę i tu głównie zależy mi na waszej pomocy. Czy ten model który wam pośle nadaje się na zainteresowanie i ewen. zakup? Trochę przeraża mnie rocznik i fakt że chyba jest na gazniku a wiem że wszyscy polecają poszukiwać na wtrysku. Może już w opisie coś wam nie pasuje, że nie warto się po niego wybierać. Proszę doradzcie obiektywnie:) i dajcie znać. Z fory dziękuję przesyłam także sv650n. Proszę też o nawiązanie do tych mocy i moich umiejętności czy rzeczywiście sv może pokonać? https://www.olx.pl/oferta/ducati-monster-600-CID5-IDhuJVx.html https://www.olx.pl/oferta/suzuki-sv-650-n-CID5-IDiplZD.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.