Skocz do zawartości

Ducati... ogólna dyskusja


Rekomendowane odpowiedzi

Czyli sprzęgło w BMW jest lepsze? U siebie w R1150GS też mam suche, często w korkach latam na półsprzęgle i jak na razie po 2 latach i 28 000 km problemów nie ma (a ogólny, oryginalny nalot to około 150 000 km i sprzęgło raczej w oryginalne, przynajmniej tak wnioskuję) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysiek, ja wracałem wczoraj do Łomży i jakoś udało mi się bez półsprzęgłowania, to kwestia techniki jazdy, jak mi się wydaje, no ale ja to potrafię ruszyć Ducatem bez używania sprzęgła, oprócz mnie znam tylko 1 osobę co tak umi.......

 

Co do sprzęgła BMW i Moto Guzzi, to zupełnie inna konstrukcja ( podobne jak w aucie) , to nawet nie ma co porównywać...przy dobrych warunkach i nie cieknącym uszczelniaczu wału, potrafi wytrzymać 150-200 tys km ( jak u Esko z Finlandii - Marcin chyba pamiętasz Eskę)...

 

No i zgadza się Ducati wyszło z tego rozwiązania typowo "torowego", na rzecz sprzęgła mokrego... zresztą kto powiedział że "suchar" był w Ducati od zawsze?

Właśnie, że nie był, rozwiązanie zaczęto wykorzystywać w limitowanych wersjach przeznaczonych do użytku torowego,a na większą skalę od silników Pantah...

 

Czy to jest dobre rozwiązanie, wg. mnie nie - do użytku drogowego lepsze są sprzęgła mokre...

Sam posiadam :

- 1 ze sprzegłem mokrym

- 1 ze sprzęgłem suchym Pantahowym - wysprzęglik z prawej strony, docisk przez talerz

- 1 sprzęgło suche Testastretta

 

 

Hałasowanie sprzęgła suchego w Ducati jest cechą charakterystyczną konstrukcji, tylko im większe zużycie kosza, tarcz, i innych elementów, tym hałas się nasila, ten hałas trzeba lubić, a jak nie to się kupuje mokre( da się wymienić suche na mokre i odwrotnie, nawet w Panigale można sobie suchy zestaw dokupić za 3500 $ ), lub nie kupuje Ducati, jest przecież tyle lepszych wspanialszych motocykli...... :icon_mrgreen:

 

 

Tommo, wystarczy poszukać...tutaj akurat schemat samochodowego, ale podobnie jest w BMW... sprzęgło jest oparte na wałku....

 

https://www.google.pl/search?q=schemat+budowy+sprz%C4%99g%C5%82a+i+skrzyni+bieg%C3%B3w+BMW+r80&biw=1280&bih=860&tbm=isch&imgil=RFKgts0Z4JbIaM%253A%253B9_2V52bSNC0x5M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.sprzeglo.com.pl%25252Fartykuly-porady%25252Fsprzegla%25252Fbudowa-sprzegla-samochodowego%25252F&source=iu&pf=m&fir=RFKgts0Z4JbIaM%253A%252C9_2V52bSNC0x5M%252C_&usg=__P8Z19Gz6seZK3Q7gOe9Qeny4VWc%3D&ved=0ahUKEwjktczcqtTOAhXEOSwKHVnEAQAQyjcILQ&ei=ZZO6V6TvDMTzsAHZiAc#imgrc=RFKgts0Z4JbIaM%3A

 

 

 

aha żeby nie było, że tylko w Ducati taki dźwięk... było kiedyś limitowane Suzuki GSRX 750 R...

 

 

 

teraz znalezienie go graniczy z cudem, a jeśli już to ceny oscylują między 7000- 12000 dolarów...

 

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile pamiętam, to Suzuki też zastosowało kiedyś suchara w limitowanej serii GSX-R 750-tki. Zresztą kupa customowych sprzęgieł do klonów HD też jest sucha i tak samo hałasują.

Sam miałem okazję użytkować dwa Ducati z silnikami 1000DS i prawdę mówiąc suchar w Multipli był lekką porażką w mieście, mimo że sam motocykl (pomijając wygląd) był do jazdy po prostu świetny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to proponuję siurka tam włożyć, a się nie zastanawiać co się stanie hahahhahahhahaha :icon_mrgreen: .....

 

 

A poważnie, to się jeździ w normalnych motocyklowych butach i ubraniu i jest wsio OK... no może oprócz tego, że wymiana tarcz w tym Suzuki co 20 tys km :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy to jest dobre rozwiązanie, wg. mnie nie - do użytku drogowego lepsze są sprzęgła mokre...

 

 

Ale do mokrego sprzęgła nie sprzedasz pięknych osłon, docisków, sprężynek, itp które kosztują grubą kasę.To był pewnie jedyny powód dla którego Ducati tak długo stosowało suche sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku Ducati sprzedawało w ramach akcesoriów dodatkowych DP , ale jak zwykle rynek nie lubi pustki i podejrzewam, że na 1 sprzedany oficjalnie zestaw DP , przypada 1000 z innych prywatnych firm, przynajmniej tak wynika z wieloletniej obserwacji rynku, tym bardziej, że często rozwizania innych fimr są lepsze niż rozwiązanie stosowane przez Ducati...

Np. słynne wysprzęgliki, dopiero rynek prywatny ( np. firmy Yoyodyne, EVR, FbF, ect..) pobudził kogoś w Ducati do działania, i zastosowano w nowszych modelach wysprzęglik mniej narażony na złe warunki zewnętrzne...

Zresztą w mokrych sprzęgłach też można coś zmienić i to dotyczy nie tylko Ducati...

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=GZ-cNkcuO4E

 

Tutaj Panigale z mokrym sprzęgłem ..

 

https://www.youtube.com/watch?v=jcwPfvvBMfc

 

a tu suche Panigale

 



A tego napewno nie produkuje Ducati, czy DP :icon_razz:

 



Wczoraj tym jeździłem, fajnie to lata po zakrętach , jest power, moc i śmoc, i momentum oraz hamulce, pokusiłem się nawet o trochę terenu ...daje radę, a jak zamocować lepsze oponki z klockami, to przejadę, całą swoją terenową trasę do brata...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Hehe... ja się podniecałem wiadomościami, o 1-cylindrówce 250 (?) enduro(MX) Ducati, dającej bazę dla przyszłych wyścigów Moto3, jak się okazało, to sprawa odległej przyszłości (być może)... trochę szkoda...bo...ludzie coś tam samemu dłubią...

Tutaj taka wyścigowa wydumka....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Cześć!

Podpinam się do tematu: proszę o sugestię i pomoc.

Przymierzam się do pierwszego moto! Mój budżet to ok 8000. Prawko od 7 lat tylko w portfelu ale ciągle coś mnie odciagało od zakupu. Teraz już twardo postanowiłem że na sezon będę miał sprzęt:) także bo długich poszukiwaniach znalazłem kilka ofert. Ciągle mam różne informacje na temat wyboru. Po pierwsze nie ukrywajmy mam zero doświadczenia. Planuje jeździć rozważnie wiem że wszyscy może tak na początku mówią jednak na prawdę chce się tylko cieszyć z jazdy na dwóch kółkach. i nie zależy mi na maszynie z która będzie miała kosmiczna moc. Główne cele to miasto wycieczki w góry lub inne raczej bliskie trasy. Chciałbym kupić sprzęt który mi starczy na trochę dłużej bez konieczności zmiany. Zawsze ducati mi się podobały i mnie do nich przyciągało jednak kilka ludzi mi go zniechęcił, z najczęściej spotykanych powodów (części, awarie, specyficzny dzwięk silnika itp. ) Dlatego do gry wszedł też hornet i ostatnio można powiedzieć że sprawdzonego źródła suzuki sv650n jednak o dwa ostatnie martwię się o móc czy dla laika nie będzie ona za duża... ?
Ducati nadal mam w głowie jak i jedna ofertę i tu głównie zależy mi na waszej pomocy. Czy ten model który wam pośle nadaje się na zainteresowanie i ewen. zakup?

Trochę przeraża mnie rocznik i fakt że chyba jest na gazniku a wiem że wszyscy polecają poszukiwać na wtrysku.
Może już w opisie coś wam nie pasuje, że nie warto się po niego wybierać. Proszę doradzcie obiektywnie:) i dajcie znać.
Z fory dziękuję przesyłam także sv650n. Proszę też o nawiązanie do tych mocy i moich umiejętności czy rzeczywiście sv może pokonać?

 

 

 

https://www.olx.pl/oferta/ducati-monster-600-CID5-IDhuJVx.html

https://www.olx.pl/oferta/suzuki-sv-650-n-CID5-IDiplZD.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...