Skocz do zawartości

Ducati... ogólna dyskusja


Rekomendowane odpowiedzi

witam. mam pare pytan odnosnie ducati monstera z rocznikow 98- 02 lub 03. niestety temat jest tak ogromny ze ciezko go przerobic :) a ja jestem zupelnie zielony jesli chodzi o ten motocykl a zawsze bardzo mi sie podobal . wiec chcialem zapytac na co zwracac uwage przy zkupie ? jakie sa jego slabe strony ? koszt czesci w porownaniu np z banditem 600. ile silniki srednio daja rade przejechac do remontu itp. chce kupic motocykl i pobawic sie z nim zeby doprowadzic do stanu idealnego stad moje pytania :) dzieki wszystkim z gory !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Jeśli jesteś z Poznania, to może po prostu do nas podjedź i pogadaj z Maciejem Zagórskim, naszych desmomechanikiem :) Oszczędzisz sobie wiele trudu w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące Cię pytania ;)

Tylko proszę nie odrywać Maćka do roboty! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktoś z was, Desmomaniaków doświadczenie z serwisem w Ostrawie, jakieś opinie, uwagi, mile widziane.

Mieszkam na śląsku poniewaz opinie na temat krajowych serwisów i salonów są rózne to se mysle, może w Czechach kupić i serwisować?

DUCATI nie są takie złe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Kto mi podpowie jaki gwint ma śruba spustowa oleju - silnik 750SS. Mam zamiar zapodać sobie w jej miejsce czujnik temperatury oliwy. Zbliża się duża inspekcja i przed nią chciałbym zamówić ów część, co by później podczas wymiany oleju od razu zamontować.

Acha! Jeszcze pytanie co do wymiany oleju. :icon_eek: Czym mogę wypłukać syf z miski olejowej? Zalać z litre nafty/ropy, odczekać jakiś czas, później to spuścić i następnego dnia zalać olej? Po ostatniej wymianie cieszyłem się takim pięknym czerwonym kolorem w okienku sprawdzania..do czasu gdy nie odpaliłem. :rolleyes: Boli mnie to strasznie. Co najlepiej zalać? Mam w zamiarze półsyntetyka 20W50(taki polecają na forum Elefanta w Niemcowni). Aktualnie jest 10W40 i wywala olej w okolicy odmy(w sensie tam gdzie się ją wkręca w silnik).

:flesje:

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp lepiej zamontować w pokrywce smoka.

 

Olej w okolicy odmy najprawdopodobniej jest z powodu wycieku spod tylnego cylindra.

 

Olej: osobiscie polecam i stosuje w takich silnikach 15W50 Ppółsynt. Agip-a

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp lepiej zamontować w pokrywce smoka.

 

Olej w okolicy odmy najprawdopodobniej jest z powodu wycieku spod tylnego cylindra.

 

Olej: osobiscie polecam i stosuje w takich silnikach 15W50 Ppółsynt. Agip-a

Dobiło mnie Twoje podejrzenie wycieku.. Wymyje silnik i sprawdze dokładnie. Skąd się bierze takie coś? Jeśli to spod cylindra, to na co mam się szykować? 300zł. widziałem uszczelki na ebayu plus kolejne kręcenie? :banghead: Kurde jak to prawda to chyba będę kończył tą przygodę. Cza będzie wrócić do ETZ 150. Kufry przełoże i będzie ĘDURO.. :sad:

Olej zaleje AGIPa taki jak piszesz.

Co do czujnika temperatury, to jeśli przykrywka smoka to śruba, która znajduje się pod okienkiem poziomu oleju, to raczej to odpada, bo żeby ją u mnie wyjąć cza kręcić pół motoru(o ile całego silnika nie czaby wyjmować). Poza tym jeszcze trzeba taki dostać..a znowuż wkręcany w śrubę spustową za 15 jurków już jest.

20091228553.jpg

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to istotnie wyciek spod cylindra to wiarze się uszczelnienie tego z koniecznościa demontazu cylindra. Koszty części relatywnie niewielkie. Pod głowica są jedynie O-ringi na kanałach olejowych. Pod cylindrem blaszana uszczelka składana na masę.

Najwiekszy koszt to robocizna. Demontaz jednostki potem głowicy i cylindra itd.

 

Najpierw umyj całość i zdiagnozuj w 100% miejsce wycieku.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Kto mi podpowie jaki gwint ma śruba spustowa oleju - silnik 750SS. Mam zamiar zapodać sobie w jej miejsce czujnik temperatury oliwy. Zbliża się duża inspekcja i przed nią chciałbym zamówić ów część, co by później podczas wymiany oleju od razu zamontować.

Acha! Jeszcze pytanie co do wymiany oleju. :icon_eek: Czym mogę wypłukać syf z miski olejowej? Zalać z litre nafty/ropy, odczekać jakiś czas, później to spuścić i następnego dnia zalać olej? Po ostatniej wymianie cieszyłem się takim pięknym czerwonym kolorem w okienku sprawdzania..do czasu gdy nie odpaliłem. :rolleyes: Boli mnie to strasznie. Co najlepiej zalać? Mam w zamiarze półsyntetyka 20W50(taki polecają na forum Elefanta w Niemcowni). Aktualnie jest 10W40 i wywala olej w okolicy odmy(w sensie tam gdzie się ją wkręca w silnik).

:flesje:

 

 

 

Dzizasss...nie plucz wnetrza silnika jakimis plynami. Klubowicz z Wroclawia tak postapil i dopiero mial klekotanie...wszystkiego a nie tylko sprzegla!

Spokojnie- odma- jesli jest to tylko zapylenie wokol niej to tak ma byc ( wiekszosc i ja mam to) ale jesli jest struga, leje sie to sprawdz faktycznie czy gorny nie cieknie. Nagminnie naprawiano to ( w Poznaniu) w ss750 na przyklad poprzez nafrezowanie rowka na miejscu styku cylinadra i bloku oraz zlozenia wszystkiego z o-ringiem + silikonem Ducati. Ja jakos nie widze na zdjeciu o co chodzi. Moze zrob sczegolowsze gdzie cieknie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie wrzuciłem poglądowo, widać że rama nie pozwala mi tej śruby od odmy odkręcić. To zdjęcie sprzed półtora roku chyba. Jeśli chodzi o wyciek to widać, że jest brudno wokół odmy i w tym dołeczku pod cylindrem. Poza tym to i koło wajchy biegów się poci.

W najgorszym przypadku to silnik wywalam sam(raz wyjmowałem do regulacji zaworów). Z samymi uszczelkami też bym dał rade, tylko później ustawianie rozrządu wolałbym z kimś. Zajdzie potrzeba to już dojeżdżę ten sezon i w zimie będzie zajęcie. Przy okazji i głowice pewnie bym oddał do regeneracji, bo z ich winy jest po 8,7 i 8,8 bara na cylindrach(silnik zimny/ciepły/próba olejowa - wynik ten sam). Póki co stawiam na za rzadki olej. Przed wymianą nic nie było.

A jak z gwintem i płukaniem? Byłbym niezmiernie wdzięczny za te dane. Inaczej będę musiał wywalić moto na bok, wykręcić i mierzyć, tylko aktualnie nie mam do tego warunków

Edytowane przez nicek27

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem na zagranicznych forach, czujnik temperatury oleju najlepiej zamocować przy wyjściu z bloku silnika poprzez wpinkę w przewody olejowe, nie pytaj mnie jak to zrobić , bo potrzebne do tego są elementy które kosztują powiedzmy 2/3 wartości Twego motocykla...

Co do płukania, nigdy nie używa się do tego oleju napędowego/ropy czy rozpuszczalników typu nitro, są do tego specjalne specyfiki ewentualnie czysta nafta, ale błędem jest samo płukanie, najlepiej :

wyciągnąć silnik , rozmontować na czynniki pierwsze, zrobić weryfikację poszczególnych części- z wymianą, naprawą zużytych , wypłukać i zmontować w zgodzie ze sztuką...

Półśrodek( no może 1/4 owego) to płukanie silnika samym olejem silnikowym, wlać nowy odpalanie, nagrzewanie zlewanie, potem znów nowy, odpalanie, nagrzewanie,zlewanie...

Powodzenia.

J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka

 

 

wg mnie, to jeśli motocykl był serwisowany i regularnie wymieniano olej (porządny a nie jakąś bryję za 5 pln litr), to raczej nie bardzo jest co płukać w misce olejowej. Szybkie przebarwienie oleju po zmianie wynika raczej z tego, że w silniku zawsze pozostanie trochę starego oleju, szczególnie jak był wymieniany na szybko i nie miał dosyć czasu aby ściec. Ja tam bym niczego nie płukał, no chyba że masz pewność, że jest tam masa jakiegoś osadu. Ale wtedy raczej rozebrałbym silnik u dobrego mechanika i zafundował mu porządne czyszczenie.

 

 

Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zawsze dostawała najlepszy. Od 2007 jeździ na dobrych Castrolach. To płukanie myślałem bardziej profilaktycznie zrobić, ale jak tak piszecie to odpuszczam.

Obejrzałem dzisiaj ten brud na silniku. Uszczelka wkoło cylindra sucha. Brud był na odmie i kawałku silnika pod kolektorem wydechowym:

01062011074.jpg

(przepraszam za jakość, robiłem tel. z 8Mpix.. :bigrazz: )

Szoku nie ma, bo to jakoś od 3-4 tysięcy km po trochu przybywa i ostatnio mnie to bardziej zainteresowało. Po ostatniej 12 godzinnej jeździe i 1100km troszkę bardziej wypluło, ale mam chociaż pewność, że to nic poważnego.

Co z rozmiarem śruby? Zna ktoś?

Dzięki za wskazówki i podpowiedzi!

:notworthy:

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich serdecznie... Planuję zakup motocykla. Mam monstera m 900 ... świetnie mi się nim jeździ ale szukam czegoś bardziej do turystyki ... Interesują mnie 2 modele ... ST3 i ST4... Miał ktoś może okazję pojeździć tymi 2 modelami i jest w stanie coś powiedzieć na temat różnic ? Ducati szybko odeszło od produkcji silników 3 zaworowych .... Coś było z nimi nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...