Skocz do zawartości

Samodzielne naprawy i okresowe wymiany.. jak sie nauczyc?


DrDredd
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie: pytam starszych-o dluzszym stazu posiadania i bardziej doswiadczonych czy jest jakis dobry sposob na nauczenie sie naprawiania motocykla swojego bez ingerencji mechanika w zakladzie. o ile podstawowe wymiany plynow sa proste (w koncu w samochodzie tez sobie radze samemu) ale jesli chodzi o np.regulacje zaworów albo czyszczenie czegokolwiek w silniku to nie mam o tym bladego pojecia.

 

czy poza rozkreceniem motocykla i modleniu sie zeby nie zostalo po ponownym zlozeniu zadnej srubki jest jakas mozliwosc nauczenia sie tego?

 

Nie ukrywam ze nie ufam do konca mechanikom w Lodzi i wolalbym sam robic niektore rzeczy dzieki czemu mialbym pewnosc ze to na pewno zostalo zrobione..

 

bede wdzieczny za polecenie pomocy naukowych tudziez innych godnych źródeł wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawia mnie czemu post zostal zgloszony do mod`a...

 

napewno nie zaliczam sie do hiperdoswiadczonych i o welkim stazu posiadania motocykli.

 

z mojego punktu widzenia, jesli cie cos kreci i to bardzo, wtedy sobie poradzisz... to tak jak z mechanikami z pasji i mechanikami z zawodu...

 

ja zaczynalem od ogarka 200... stopniowo rozbieralem wszstko i w ogole. staralem sie poznac tajniki pracy tego wszystkiego... potem przyszla kolej na drugiego ogarka i nowsze motorki... zasada bylo to, aby jedyna pomoc uzyskiwac wlasnie na tym forum, a zrobic samodzielnie. dwa razy kiedy odwiedzilem serwis w zyciu to po to, aby pozyczyc narzedzia:)

trzeba zaufac samemu sobie... ale takze z tym nie przesadzac:)

pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej mieć serwisówkę, tam jest napisane krok po kroku co zrobić. Metody - rozbiorę, zobaczę co jest w środku, może dojdę co jest nie tak, a jak nie to złożę tak jak było - nie próbuję nawet zrozumieć. Trzeba mieć trochę jednak smykałki, żeby za to się brać, a do trudniejszych zadań także pewne umiejętności. Jednak Książka serwisowa jest bardzo dobrą pomocą i podstawą do takiej nauki we własnym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim logiczne myslenie !

Zanim cos zrobisz (czego nie robiles dotad) zastanow sie jakie to moze miec skutki. Niestety trzeba miec pojecie o jako takiej mechanice zeby cos zrobic. I tak jak kolega juz wyzej napisal jezeli Ciebie to "kreci" , interesujesz sie, myslisz w miare logicznie to powinienes dosc szybko opanowac swoje moto. Jezeli natomiast nie interesujesz sie w ogole co sie kryje, powiedzmy, pod owiewkami i chcesz naprawiac moto tylko dlatego ze nie ufasz mechanikom, badz nie masz na serwis to uwierz mi wydasz mnostwo kasy na naprawy i ostatecznie w serwisie skonczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KrzyChules

ehh jak ja lubie grzebac w sprzecie :mrgreen:

prawie wszystko sam robię (poza szlifami i regeneracją i podobnymi :) )

jeśli czegos nie wiem pytam się

jesli się nie dowiem to metoda prob i błędów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej człowiek uczy się na własnych błędach :).

a tak na poważnie...

masz jako-takie pojęcie co to jest śrubokręt, klucz, młotek itp?

wymienic olej, to naprawdę żadne dzikie węże - kilka śrubek i po krzyku,

klocki hamulcowe jeszcze prościej.

najlpiej potrenowac najpierw chwilkę pod okiem bardziej doświadczonego kolegi. potem samo przyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post zostal zglosony bo w zlym miejscu go umiescilem ale mialem dwie mozliwosci albo tam albo tu. wybralem przy piwie bo pomyslalem ze jak umieszcze w mechanice to przeniesone zostanie do piwa ze wzgledu na nie mechaniczny charakter a raczej informatywny charakter tematu.

 

jasna sprawa.. chodzi o to ze np.w samochodzie prosta jest spawa.. i daje sobie rade tyle ze tam zwykle nie musze regulowac iskry ani niczego takiego.. ostatnio jak mi sie cos schrzanilo dalem sobie rade bez problemu tyle ze bez potrzeby rozbierania calego silnika..

 

natomiast tutaj.. do GS-a mam ksiazke w pdf-ie ale chyba sobie wydrukuje zeby miec wszystko na pismie :) szkoda ze po angielsku choc daje sobie z tym rade bez wiekszych problemow.

 

moja nieufnosc bierze sie stad ze kilka razy mialem do czynienia z ludzmi ktorzy chyba podchodza to swojej pracy nie do konca profesjonalnie. w zeszlym roku oddalem moto do regulacji i nie dosc ze mnie oszukano na czesciach (zgubili rzekomo to co mi wymontowali i nie moga mi oddac moich chociaz zaplacilem za nowe- blaszki do regulacji w GS-ie) to jeszcze ostatnio sie wkurzylem jak mi mechanik powiedzial ze mu sie nie chce jednej uszczelki wymieniac bo mu to sie nie oplaca- a mi sie olej lal po butach i musialem co troche dolewac.. powiedzial ze za duzo czasu mu to zajmie i za malo pieniedzy dostanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przystępna (ważne dla robiącego pierwsze kroki w mechanice!)serwisówka, odpowiednie narzędzia, oraz ogólna sprawność manualna. To tak w skrócie i na początek. A potem stopniowe nabieranie praktyki, podnoszenie umiejętności, wiedzy itp. To proces niekończący się :-).

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz jako-takie pojęcie co to jest śrubokręt, klucz, młotek itp?

wymienic olej, to naprawdę żadne dzikie węże - kilka śrubek i po krzyku,

klocki hamulcowe jeszcze prościej..

 

akurat tak jak mowie.. z olejem i plynami nie ma zadnego problemu ale regulacja zaworów czy wymiana czegokolwiek w silniku to juz inna sprawa..

teraz juz mam nadzieje bede wiedzial.. serwisowka, srobokret i grzebanie.. najwyzej bede schematy robil co gdzie bylo :P zeby pozniej wszystko powsadzac we wlasciwe miejsce.. motocykl to nie czlowiek i nie mozna mu upchac wszystkiego jak czasem to sie robi na sali operacyjnej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chciałbyś się pożądnie pobawić w temacie grzebanie przy motocyklu to proponuje kupić jakąś wsk ze wsi za 80zł rozłożyć silnik na części pierwsze coś tam wymienić i złożyć z powrotem - napewno zweryfikuje ciebie czy napewno chcesz robić wszystko sam czy lepiej oddać mechanikowi. Dlaczego wsk? bo jak coś popsujesz to koszty niewielkie (lub ich brak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat tak jak mowie.. z olejem i plynami nie ma zadnego problemu ale regulacja zaworów czy wymiana czegokolwiek w silniku to juz inna sprawa..  

teraz juz mam nadzieje bede wiedzial.. serwisowka, srobokret i grzebanie.. najwyzej bede schematy robil co gdzie bylo :) zeby pozniej wszystko powsadzac we wlasciwe miejsce.. motocykl to nie czlowiek i nie mozna mu upchac wszystkiego jak czasem to sie robi na sali operacyjnej :P

o ile wszystko inne jestem w stanie zrobic sam, to do zaworów/gaźników się nie dotykam :). jadę do PolandPosition. jednak za dużo do stracenia jest w razie kiszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co się orientuję, to każdy wiedzący co i jak w mechanice motocyklowej zaczynał od jakiś bardzo tanich, starych wsk, rometów i innych shl-ek, ale mieć coś takiego i kombinować samemu to raczej nie wystarczy. myślę, że jak nie masz kogoś, z kim mógłbyś popracować przy silniku, kto pokazałby ci co i jak, to nie ma szans na naukę tematu.

inna sprawa, że na żadnej wsk nie nauczysz się regulacji zaworów (o której właśnie pisałeś), więc niektóre z porad (Llucass) nie na wiele ci się zdadzą :P

osobiście jestem zdania, że jak już kupuje się japonię i nie jest się pewnym co i jak to lepiej biegać do kogoś kto się zna na rzeczy. a jak nie ufasz tanim warsztatom, to nic tylko udać się do autoryzowanego serwisu, ale ten kosztuje odpowiednio więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc niektóre z porad (Llucass) nie na wiele ci się zdadzą

 

Chodzilo mi o to ze jak wezmie rozlozy i zlozy wsk to zobaczy ile trzba się nakląć ile namordować i jak łatwo jest coś schrzanić, zeby sie poprostu upewnil czy napewno chce wszystko robic samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...