MłodyWilk22 Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 WitamChciałem zapytać co ma jedno do drugiego, bo w R6 jak załozyłem Akropovica(przelotówke) to zauważyłem znaczny wzrost zużycia oleju...Ja to sobie tłumacze tak:Jak był orginalny wydech(mocno tłumiony) to w układzie wydechowym panowało jakieś ciśnienie i dzieki temu mimo niedokładnego zbierania oleju przez pierscienie nie było takiego swobodnego odrzutu oleju ze scianek cylindra jak przy wydechu przelotowym gdzie praktycznie spaliny wychodzące z silnika nie mają rzadnych oporów... Orginalny wydech miał koncóweczke zawsze czyściutką a przy Akropovic-u po 200KM końcówka wydechy była czarna i trzeba była ją własnie co taki przebieg przetrzec... Jesli moje tłumaczenia są do kitu to proszę o jakieś rozsądne wytłumaczenie tego zjawiska, chyba, ze to tylko taki odmienny mój przypadek...:P Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 hmmmmmm.... ciekawe.... ja to samo zaobserwoalem w vfr. oryginal -> czysty wydech, przelotowa -> czarny. zuzycie oleju mam w okolicach 100ml na 1000, ale zaczalem tez agresywniej jezdzic :P dales mi teraz do myslenia :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Moja teoria na ten temat: przelotowy wydech bardziej się "brudzi" bo niema w nim przegród, rurek, kryz czy siatek na których mogły by się sadze zatrzymać. Ja w VS ie tez miałem rury całe czarne w środku mimo że ubywania oleju nie zauwazyłem. A gwałtowne zużycie oleju tuz po założeniu innego wydechu chyba jest mało prawdopodobne :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK200HP Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Moja FZR1000Exup mimo przelotówki nie pali dużo, tzn. mniej niż inne FZRy, nawet kilka razy mniej, a przebieg ma niemały. Imo nie ma reguły, ale Piotr Dudek opisywał kiedyś przypadek znacznego wzrostu zużycia oleju po zamontowaniu pustego wydechu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Też słyszałem opinie, że przy głośnych, przelotowych itp wydechach rośnie zużycie olejuZawsze brałem to za mit i mówiłem takim osobom, że pewnie słysząc ryk silnika prowokowało ich to do częstrzego odkręcania i katowania maszyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Był bardzo obszerny temat w tej sprawie. Czytaj dokładnie (od postu Piotra Dudka). http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...t=19433&start=0 Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agghia Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Nie no! i tak mam zawsze jakieś schizy związane z motocyklem, a ty tu Paweł, jeszcze linki do takich tematów dajesz? Będziesz mi za karę sprawdzał kolor świec co 2 dni (a w CBR to nie tak łatwiusio, jak w GSinie) :P ...a tak poważnie (chociaż to powyżej to nie do końca żarty :P), to czy dobrze zrozumiałam (pocieszam się :P), że morał z dyskusji jest m.in. taki, że DynoJety łagodzą negatywne skutki montowania głośnych tłumików? ...bo prawdę mówiąc, to im dłużej czytałam, tym mniej rozumiałam z tego mechanicznego (jak dla mnie ;) ) bełkotu, a coraz większa trwoga mnie ogarniała :| :D ...więc prosiłabym jakoś bardziej łopatologicznie :mrgreen: W temacie powiem tyle, że co prawda na głośnym wydechu zrobiłam dopiero nieco ponad 3 tyś., ponadto nie mam porównania do tego co się działo na oryginalnym, jednak nie zauważyłam ubywania oleju w tempie niepokojącym ;) ALE :!: wydech jest dość konkretnie okopcony. Jednak (jak mi mądre głowy powiedziały) związane jest to z tym, że jest ustawiona zbyt bogata mieszanka (po regulacjach podobno powinno być git - i na dodatek ma mniej palić :mrgreen:). Jednak i tutaj trochę się gubię, bo w dyskusji którą podlinkował Paweł, jest mowa o ubogiej mieszance... Czy ktoś mnie oświeci, czy mam się czym stresować, czy nie? :roll: Pozdrowionka ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Niczym sie nie stresuj, dopuki Pawel ci swiec nie sprawdzi, nie wiadomo jaka sytuacje masz w swoim motocyklu. Mozliwe ze jest ustawiony za bogato, i trzeba go bedzie zubazac.Cala dyskusja miala zalozenie ze do motocykla na ustawieniach fabrycznych dodajemy, a wlasciwie wypruwamy oryginalny wydech.W tym wypadku jezeli nie przeregulujemy gaznikow, zubozymy mieszanke. Sprawa zwiekszonego zuzycia oleju, ktora podal Piotrek byla doswiadczeniem z jego praktyki, ktore zdazylo sie w konkretnym motocyklu i nie sadze zeby dotyczylo wszystkich jezdzacych na przelotowych wydechach, a w kazdym razie nie w jednakowym stopniu.Poza tym inna jest sytuacja gdy masz wypruty oryginalny wydech, a inna gdy jest to wydech akcesoryjny, wyprodukowany do danego motocykla. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Mozliwe ze jest ustawiony za bogato, i trzeba go bedzie zubazac Jest to bardziej niż możliwe sądząc po kolorze wydechu, podwyższonym spalaniu. Po kilkuminutowej pracy w garaży z wydechem skierowanym w stronę ściany, mam na niej do dzisiaj pamiątkę w postaci czarnej plamy sadzy :-). Dwa - nie jest to wydech całkowicie otwarty, czy jakaś wydumka zrobiona z dziurawdgo wiadra. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.