MOC Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Mam takie pytanie, ze wzgledu na poruszony podczas posiedzenia przy grzanym pifku :P temat dotyczacy IFY. Mianowicie chcialbym zapytac sie ludzi znajacych ten temat jak ustawione byly cylindry w tymze motocyklu...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Witam.Jeśli chodzi Ci o ukł. cylindrów to był to bokser, jak się nie myle współbieżny :mrgreen: [ Dopisane: 23-01-2006, 20:30 ]Oczywiście 2T , co stwarza go nadzwyczaj ciekawym silnikiem.Był flagowym motocyklem IFA, póżniej MZ, przystosowanym do zaprzęgu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 BK. Boxer, Kardan. Moc'u, no weź, to ja wiem, a ty nie wiesz :mrgreen: ? silnik wzdłużny, gwoli ścisłości. w świecie motocykli był opis pięknie odrestaurowanej sztuki z wózkiem bocznym (z tego co pamiętam Stoye, ale nic sobie uciąć nie dam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Ja już prawie mam Ifę. Prawie bo stoi jeszcze za wschodnią granicą, ale jest już dla mnie zaklepana. Znalazłem do niej też u pewnego dziadka aluminiowy wózek Steib'a. Jak wszystko dobrze pójdzie to na wiosnę powinienem ją już ściągnąć. Cylindry są w układzie bokser, ale mnie bardziej interesują kąty wykorbień wału. Ciekawe, czy cykle pracy są co 180 czy co 90 st, ale myślę że zastosowane jest raczej to pierwsze rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 ife mialem dobre pare lat temu i wykorbienia walu sa co 180st! sama konstrukcja silnika jest o tyle ciekawa ze oba cylindry maja wspolna skrzynei korbowa! nie ma tak jak np.w TS350 przegrody walu! sam wal lozyskowany jest tez tylko na 2 zewnetrznych lozyskach co sprawia ze jest b.delikatny...ciekawie tez w ifie sie reguluje gazniki, mimo tego ze motocykl ma 2 identyczne gazniki to w praktyce regulacji dokonuje sie tylko jednym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 kiedyś słyszałem historyjkę (z serii tych histroryjek opowiadanych przed pubem, przy swoich lśniących maszynach) że ojciec tego, co mi ją opowiadał, za pierwszym razem tak IFie odkręcił, ze stracił panowanie nad nią i celował pełnym gazem na jedynce prosto w ścianę. wdusił tylny hamulec, postawił ją bokiem na tyle na ile się udało i przydzwonił w przeszkodę. on się mocno poobijał, a w IFie pekł cylinder i odpadł. moto nawet nie zgasło, a tłok walił na zewnątrz silnika o blok...ja to mam małe doświadczenie z cfajtaktami, ale czy to jest możliwe, ze przy rozszczelnieniu silnika (jakim niewątpliwie jest brak cylindra :-D) nadal może on pracować? :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 24 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Michal dobrze napisal, chodzilo mi o ustawienie wykorbien a nie rodzaj silnika, ludzie litosci :!: ;) Rozumiem zatem ze w dwuch cylindrach jednoczesnie nastepowal zaplon :roll: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 tak w 2 cylindrach jednoczesnie nastepuje zaplon, ifa ma tez tylko 1 przerywacz i jedna podwujna cewke ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 24 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 bardzo ciekawe rozwiazanie, slyszales moze jak ten motocykl pracuje..... :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 bardzo ciekawe rozwiazanie, slyszales moze jak ten motocykl pracuje..... :mrgreen: bardzo podobnie do MZki 250. Typowy "dwusuwowy" gang. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Dlatego mnie osobiscie nigdy sie nie podobala.Wyglada niezle, ale po odpaleniu czar pryskal. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 U mnie kiedys (okolo 7 do 10 lat temu) w Zielonej Gorze w jednym komisie stala mz-ka wlasnie boxer. Wszystko co pamietam to ze miala zielony zbiornik ;) . Byla bez wozka bocznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Skoro mamy jedną skrzynię korbową, to po jaką cholerę konstruktor zastosował dwa gaźniki?Mój ojciec, wychowany na Mokotowie, wspominał Ifę kumpla, która na 100 metrów brała wszystko co się dało. W sprintach na Puławskiej nie miała sobie równych. Jednak spalanie wykazywała dwukrotnie większe niż Junak. Była za to mniej zawodna - prąd nie znikał i nie znaczyła terenu. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 >Skoro mamy jedną skrzynię korbową, to po jaką cholerę konstruktor >zastosował dwa gaźniki? szczerze mowiac to nie wiem??moze na zlosc?a moze mieli za duzo gaznikow na stanie?kto to wie? ;) ale pewnei dlatego zeby bylo efektywniejsze napelnianie skrzyni..w kazdym razie oba gazniki byly identyczne,skrzynia wspolna wiec duzo prostszym rozwiazaniem bylby 1 gaznik... >Mój ojciec, wychowany na Mokotowie, wspominał Ifę kumpla, która na 100 >metrów brała wszystko co się dało no ja ife mialem 5lat i troche na niej pojezdzilem w tym czasie..z tego co pamietam to przyspieszenie naprawde miala dobre!tak do 80km/h szla rowno z Uno 1.4Fire bo sprawdzalem :D jak jeszcze dodac ze to prawie 50 letni motocykl no to juz wogole byla Thebesciara z tej ify ;) ile palila to dokladnie nei pamietam ale przy mieszanej jezdzie ~6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Ale IFA miała jeden gaźnik. Dzwięk: http://www.bk350.de/rest/bk/mzbk350-alt.mp3 http://www.bk350.de/rest/bk/mzbk350-neu.mp3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.